| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Reklamacja: kiedy można żądać zwrotu pieniędzy

Aktualizacja: 27.07.2011

W ramach reklamacji konsument może domagać się bezpłatnej naprawy lub wymiany. Nie można od razu odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy jednak reklamacja uprawnia do żądania zwrotu pieniędzy? »

Vademecum: Konsumenci w internecie

Aktualizacja: 18.10.2011

Coraz więcej umów zawieranych jest za pośrednictwem internetu. Jakich pułapek powinniśmy się wystrzegać? Jakie uprawnienia mają konsumenci? »

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 2

Aktualizacja: 01.09.2011

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. Kiedy bycie konsumentem ma znaczenie? »

Kto jest konsumentem i jakie są jego prawa? – cz. 1

Aktualizacja: 03.11.2011

Bycie konsumentem wiąże się z szeregiem istotnych uprawnień. Nie zawsze jednak możemy cieszyć się z dobrodziejstw statusu konsumenta. W jakich sytuacjach mamy do czynienia z obrotem konsumenckim? »

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 1

Aktualizacja: 02.08.2011

Zawierając umowę sprzedaży powinniśmy mieć świadomość jakie pułapki prawne mogą na nas czyhać. Skutki naszej umowy mogą zależeć nie tylko do jej treści lecz również od tego kto jest sprzedawcą. »

Czy dziecko może samo dokonywać zakupów?

Aktualizacja: 02.08.2011

Dzieci stanowią dużą grupę konsumentów. Jednak nie zawsze mogą same dokonywać zakupów. Co mogą zrobić rodzice niezadowoleni z zakupu dziecka? »

Czy reklamacja przecenionego towaru jest możliwa?

Aktualizacja: 17.10.2011

Wakacje to czas wyprzedaży i przecen. Czy kupno przecenionego towaru oznacza, że nie będziemy mogli skorzystać z prawa do reklamacji? Jaki wpływ ma przecena na reklamację? »

Czy mieszkaniec może domagać się usunięcia reklamy zasłaniającej okna?

Aktualizacja: 29.06.2011

Powszechność korzystania przez reklamodawców z tzw. reklamy wielkoformatowej skutkowała, częstym jej umieszczaniem na budynkach mieszkalnych, a w skrajnych przypadkach całkowitym przesłonięciem widoku „z okna” takiego budynku przez płachty, na których takie reklamy są umieszczone. »

Od 1 lipca odszkodowanie za spóźniony pociąg

Aktualizacja: 28.06.2011

Od 1 lipca PKP będą zmuszone do wypłaty odszkodowań za spóźnione pociągi. »

Odszkodowanie za zmarnowany urlop. Jak je uzyskać?

Aktualizacja: 18.07.2011

Odszkodowanie jest jednym z możliwych roszczeń w przypadku zmarnowanego urlopu. Poszkodowani turyści mogą żądać od biura podróży odszkodowania, a nawet zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Jak dochodzić swoich roszczeń? »

Klienci pozywają zbiorowo PZU Życie

Aktualizacja: 16.06.2011

Niezgodną z prawem definicję zawału serca zarzucają ubezpieczycielowi jego klienci i idą z pozwem zbiorowym do sądu – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. »

Senior i usługi: Nie dajmy się złapać na marketingowe chwyty

Aktualizacja: 26.08.2011

Jakie zabiegi stosują producenci i sprzedawcy, by skusić nas do zakupu konkretnych produktów? Podpowiadamy na co zwrócić uwagę przy codziennych zakupach. »

Senior i usługi: Zlecenie usługi

Aktualizacja: 26.08.2011

Konsumentem jest każdy z nas, również wtedy gdy zamawia/zleca usługę. Może to być oddanie spodni do pralni albo telewizora do naprawy. Konsumentami jesteśmy także u fryzjera i dentysty. »

Senior i usługi: Zakupy z katalogu (na odległość)

Aktualizacja: 26.08.2011

Zawarcie umowy nie zawsze odbywa się przy jednoczesnej obecności sprzedawcy i kupującego. Możliwe są także inne formy sprzedaży, jak na przykład zamówienie na podstawie katalogu wysyłkowego, zamówienie złożone drogą mailową lub na formularzu wydrukowanym w reklamie prasowej. »

Senior i usługi: Oferty składane przez telefon

Aktualizacja: 26.08.2011

Konsumenci są, niestety, narażeni na wiele nieuczciwych praktyk. Jednym z przykładów jest informowanie o rzekomej wygranej: może to być wycieczka albo luksusowy towar czy duża kwota pieniędzy. Do każdej informacji o wygranej należy podchodzić sceptycznie i przede wszystkim przypomnieć sobie, czy aby na pewno zgłaszaliśmy swój udział w jakimś konkursie. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Ostrowski

Analityk rynku produktów bankowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »