| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: prawa pasażera

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa pasażera. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa pasażera.

Kolej lepiej wykorzysta środki unijne?

Aktualizacja: 30.06.2011

Rada Ministrów chce uchwalenia zmian w prawie, która mają zwiększyć tempo absorpcji środków unijnych przy inwestycjach kolejowych. Zmianie ulegną przepisy dotyczące Funduszu Kolejowego. »

Transport kolejowy ma być lepszej jakości

Aktualizacja: 21.06.2011

Rada Ministrów przyjęła projekt zwiększający uprawnienia Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Zmiany mają zwiększyć standard usług na kolei. »

Zepsuty kasownik i nieskasowany bilet – kto za to odpowiada?

Aktualizacja: 14.12.2010

Za stan kasowników w środkach transportu publicznego odpowiadają przewoźnicy. Zrzucenie odpowiedzialności na pasażera jest niedopuszczalne. Co więc z mandatami za nieskasowany bilet? »

Kto odpowiada za bagaż zniszczony w czasie podróży?

Aktualizacja: 25.07.2012

Za rzeczy, które podróżny przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, przewoźnik ponosi odpowiedzialność tylko, o ile szkoda powstała z jego winy. Pamiętaj zawsze o tym, by udokumentować fakt zniszczenia bagażu. »

Gdy samolot wyląduje na innym lotnisku?

Aktualizacja: 31.08.2010

W związku z remontem na warszawskim lotnisku, rodzi się poważne pytanie. Co w sytuacji, gdy samolot wyląduje na innym lotnisku, niż docelowe? »

Co trzeba wiedzieć o rezerwacji biletu lotniczego

Aktualizacja: 25.07.2012

Zakup biletu lotniczego od taniego przewoźnika wymaga kilkustopniowego procesu rezerwacji. Poczytaj co może cię podczas niej spotkać. »

PKP Przewozy Regionalne ukarane z łamanie praw klientów

Aktualizacja: 01.09.2011

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK. Spółka PKP Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów. Sąd podtrzymał również nałożoną przez Urząd karę finansową w wysokości 100 tys. zł. »

Czy przewoźnicy zapłacą odszkodowania za odwołane loty

Aktualizacja: 25.07.2012

Eksplozja wulkanu na Islandii uziemiła na jakiś czas pasażerów na większości europejskich lotnisk. Jak w takiej sytuacji wyglądają prawa pasażera i czy można ubiegać się o odszkodowanie? »

Ukryte opłaty w cenie biletu lotniczego

Aktualizacja: 25.07.2012

Na etapie rezerwacji podróży lotniczej pasażer powinien znać nie tylko ostateczną cenę biletu, ale powinien wiedzieć za co płaci. UOKIK alarmuje, że nie wszyscy przewoźnicy udostępniają pasażerom informację o należnościach, które zawierają się w cenie biletu. »

Pociągiem po Europie

Aktualizacja: 14.01.2010

Od jesieni 2009 roku każdy podróżujący po Europie koleją, zarówno na trasach krajowych jak i międzynarodowych, będzie miał zagwarantowane te same prawa takie jak: możliwość otrzymania refundacji kosztów opóźnienia, łatwiejszy dostęp dla osób niepełnosprawnych oraz prawo do przewozu rowerów. »

Opóźniony lot

Aktualizacja: 25.07.2012

Nieterminowy odlot samolotu to duża niedogodność dla podróżujących. Jeśli opóźnienie jest znaczne przewoźnik ma szereg obowiązków względem pasażerów. Sprawdź czego możesz się domagać, gdy start twojego samolotu opóźnia się. »

Zgubiony lub uszkodzony bagaż

Aktualizacja: 13.01.2010

W momencie, gdy oddajemy bagaż na lotnisku zdajemy się na profesjonalizm przewoźnika i liczymy, że bagaż dotrze razem z nami do celu w stanie nienaruszonym. Zdarzają się jednak sytuacje, że bagaż wraca do nas uszkodzony lub ginie w czasie podróży. W przypadku takim nie jesteśmy jednak bezradni gdyż przysługują nam roszczenia odszkodowawcze. »

Co zrobić jeśli lot zostanie odwołany

Aktualizacja: 25.07.2012

Parę dni temu miałam odbyć bardzo ważną podróż służbową samolotem. Jak się okazało na miejscu lot został odwołany. Zaproponowano mi nowe połączenie, jednak było mi ono kompletnie nie na rękę. Tak naprawdę nie wiedziałam jakie prawa mi przysługują, co pasażer może zrobić w takiej sytuacji? »

Zagubiony bagaż – prawa pasażerów linii lotniczych

Aktualizacja: 25.07.2012

Zaginął mi bagaż w drodze do Polski. Na lotnisku okazało się, że ślad po walizce zaginął. Wszczęłam procedurę, ale chciałabym wiedzieć czy zrobiłam wszystko, co powinnam i jakie problemy w drodze dochodzenia swoich praw mogę mieć jako pasażer? »

Pasażerowie niepełnosprawni w samolocie

Aktualizacja: 25.07.2012

Prawo otrzymania pomocy podczas podróży lotniczej mają wszyscy pasażerowie. Szczególnie dotyczy to osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej sprawności ruchowej. Tutaj sprawdzisz jakie przepisy obowiązująca terenie Unii Europejskiej. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Bush Taxi Off-Road Centre

Firma Bush Taxi to centrum sprzedaży oraz montażu profesjonalnych akcesoriów przeznaczonych do wszystkich pojazdów terenowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »