| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > reklamacja

Temat: reklamacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reklamacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reklamacja.

Szykują się zmiany w usługach turystycznych

Aktualizacja: 30.05.2011

W Sejmie toczą się pracę nad zmianą ustawy o usługach turystycznych. Jeżeli ustawa wejdzie w życie w obecnym kształcie, turyści nie będą mieli pełnej gwarancji pokrycia kosztów powrotu do kraju w sytuacji bankructwa biura. »

Kiedy kupujący musi udowodnić odpowiedzialność sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Sprzedawcy często starają się uniknąć odpowiedzialności poprzez stwierdzenie, że wada powstała z winy konsumenta. W postępowaniu sądowym będą musieli jednak swoje twierdzenia udowodnić. »

Czy można zwrócić towar gdy się rozmyślimy?

Aktualizacja: 03.11.2011

Kupiłam niedawno w dużym sklepie odzieżowym spodnie. Niestety w domu stwierdziłam, że dokonałam złego wyboru. Widziałam w innych sklepach, że można zwrócić towar bez podawania przyczyny w ciągu 7 dni. Czy mam do tego prawo? »

Gdy sprzedawca łamie prawa konsumenta?

Aktualizacja: 31.01.2011

Zgłosiłem reklamację, a sprzedawca nie odpowiada na nią. Zakupiony sprzęt jest wadliwy, a sprzedawca nie chce mi tego uznać. Często równie poważnym problemem oprócz kiepskiej jakości produktów są także nierzetelni sprzedawcy. Gdzie wtedy się skierować? »

Jakiego żądać odszkodowania przy reklamacji wycieczki

Aktualizacja: 08.02.2010

Wyjeżdżając na zimowy urlop możemy oczekiwać, że zapewnienia organizatora zostaną spełnione. Jeżeli miejsce naszego kwaterunku nie wygląda tak, jak to opisywał organizator, możemy domagać się odszkodowania. »

Last minute także podlega reklamacji

Aktualizacja: 08.02.2010

„Chętnie skorzystałbym z oferty last minute, niestety jest to ryzykowne, ponieważ nie podlega ona reklamacji”. To błędne przekonanie często pokutuje pośród turystów. »

Czy sprzedawca może żądać dodatkowej zapłaty przy wymianie towaru

Aktualizacja: 14.07.2011

Żądając wymiany wadliwego towaru sprzedawca nie może domagać się zapłaty dodatkowej ceny nawet wtedy, gdy produkt w międzyczasie podrożał. Uprawnienie konsumenta do wymiany towaru jest bezpłatne. »

Nieodpłatna naprawa sprzętu kupionego na promocji

Aktualizacja: 14.07.2011

Chciałem zareklamować sprzęt, który kupiłem na przecenie w sklepie elektronicznym. Sprzedawca poinformował mnie, że kupowanie sprzętu w promocji oznacza, iż nie można domagać się później nieodpłatnej naprawy towaru. Co w tej kwestii mogę zrobić? »

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota? »

Ile czasu powinna trwać naprawa telefonu

Aktualizacja: 12.07.2011

Kupiłem telefon komórkowy, którego przez wadliwe działanie baterii bardzo szybko się wyłączał. Sprzedawca miesiąc temu przyjął reklamację, jednak do tego czasu komórka nie została naprawiona. Nie dostałem też żadnej informacji, co się dzieje z tej sprawie. Co mogę w tej sytuacji zrobić? »

Żywność sprzedawana luzem też podlega reklamacji

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem na rynku owoce, które sprzedawca reklamował jako bardzo słodkie. W domu okazało się, że są gorzkie i praktycznie bez smaku. Chcąc je zareklamować usłyszałem od sprzedawcy, że nie mogę tego zrobić, bo są to towary sprzedawane luzem. Czy mam prawo reklamować taką żywność? »

Sylwester - nieudaną imprezę można reklamować

Aktualizacja: 14.09.2011

Pamiętajmy, że zarówno źle wykonaną fryzurę, jak i niespełniającą deklarowanych atrakcji imprezę sylwestrową można reklamować jak wszystkie usługi. Eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypominają o podstawowych zasadach. »

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Aktualizacja: 14.09.2011

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy. »

Rzecznik konsumentów pomoże w reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że w zeszłym roku rzecznicy konsumentów sporządzili ponad 1600 pozwów, do sądów skierowali ponad 870 dochodząc praw poszkodowanych klientów. 557 spraw zakończyło się pozytywnie, ponad 230 jest jeszcze w toku. »

Jak mądrze kupować na wyprzedażach

Aktualizacja: 14.09.2011

Wystartowały w pełni letnie wyprzedaże. Patrząc na metki z cenami obniżonymi o 50% lub więcej łatwo poddać się zakupowej gorączce. Specjaliści z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podpowiadają jak nie popełniać błędów i egzekwować prawa konsumenta. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Piotrowski

Prawnik, aplikant radcowski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »