| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: sprzedaż konsumencka

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu sprzedaż konsumencka. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące sprzedaż konsumencka.

Czy warto kupować na firmę? – cz. 1

Aktualizacja: 03.08.2011

Zawierając umowę „na firmę” pozbawiamy siebie uprawnień, jakie przysługują konsumentom. Zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu cywilnego, które inaczej kształtują uprawnienia kupującego. »

Czy informacja o istniejących wadach wyklucza reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem kupić na wyprzedaży sprzęt elektroniczny. Sprzedawca kazał jednak podpisać oświadczenie o tym, że zostałem powiadomiony o jego wadach. Czy w związku z tym reklamacja mi nie przysługuje? »

Zakupy w Internecie - jak kupować i na co zwracać uwagę?

Aktualizacja: 18.10.2011

Towar niezgodny z opisem, podrobiony lub niepełnowartościowy – to tylko kilka z wielu zagrożeń jakie czekają nas podczas zakupów w Internecie. Nie każdy sprzedający jest w 100 procentach uczciwy. Jak ustrzec się przed oszustami, naciągaczami i ich wybrakowanym towarem? Jak robić zakupy i na co zwracać uwagę? »

Zakupy w Internecie - na co zwrócić uwagę przed zakupami?

Aktualizacja: 18.10.2011

Internetowe zakupy są z dnia na dzień coraz popularniejszym kanałem dystrybucji najróżniejszych towarów i usług. Mimo dokładania wszelkich starań przez banki czy serwisy aukcyjne, nie sposób uniknąć nieuczciwych sprzedawców. Jednak zanim zajmiemy się samymi zakupami, warto wcześniej zwrócić uwagę na kilka aspektów i odpowiednio się do zakupów przygotować. »

Jak bezpiecznie kupować na wyprzedażach

Aktualizacja: 01.09.2011

Sezonowe obniżki letnich kolekcji przyciągają do sklepów tłumy. W ferworze zakupów i polowania na okazje warto jednak zachować zdrowy rozsądek. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że aż 43% kupujących podczas wyprzedaży sezonowych nie wie jakie prawa konsumenckie im przysługują. »

Wymień roczne buty na nowe i to za darmo – masz takie prawo

Aktualizacja: 26.07.2011

Mając podstawy do reklamacji możesz spokojnie domagać się wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi dokonać tego bezpłatnie. Nawet w przypadku butów, które nosisz od ponad roku. »

Czy oświadczenie o odstąpieniu można wysłać faksem?

Aktualizacja: 14.07.2011

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone faksem. Dotyczy to jednak tych umów, dla których ustawa nie wymaga szczególnej formy. »

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek? »

O czym należy pamiętać przy letnich zakupach?

Aktualizacja: 01.09.2011

Płacąc przy kasie za kupione rzeczy nie zapomnij zabrać paragonu. Nie wyrzucaj go również od razu do śmieci. Może ci się przydać przy reklamacji. »

Jak mądrze kupować na wyprzedażach?

Aktualizacja: 18.10.2011

Wyprzedaż nie zawsze będzie okazją cenową dla konsumenta. Pamiętaj, że promocje nie są powodowane dobrym sercem sprzedawcy ale chęcią reklamy, czy pozbycia się zbędnego towaru z magazynu. »

Obowiązki informacyjne sprzedawcy – czyli co konsument ma prawo wiedzieć

Aktualizacja: 18.10.2011

Wchodzimy do sklepu i próbujemy wybrać najlepszy dla nas towar, ale na opakowaniu nie ma informacji, których szukamy, nie ma ich też na półce, gdzie towar leży, a spotkany przypadkiem sprzedawca, na zadawane przez nas pytania, wzrusza bezradnie ramionami. Taki obrazek zdarza się zbyt często. Ustawodawca nakłada na sprzedawców konkretne obowiązki informacyjne, więc je egzekwujmy. »

Odwołanie od reklamacji

Aktualizacja: 04.07.2014

Dobrze napisane odwołanie od reklamacji często może zaoszczędzić nerwów, a przede wszystkim wywołać pożądany efekt. Poniżej dowiesz się, jak zrobić to najlepiej. »

Prawa konsumenta

Aktualizacja: 01.09.2011

Szczególna ochrona konsumentów ma na celu zagwarantowanie praw w nierównym stosunku pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą. Podstawowym aktem regulującym uprawnienia konsumenta jest ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. »

Umowa sprzedaży – cz. 2: czy przepisy kodeksowe są mniej korzystne

Aktualizacja: 03.08.2011

Przepisy Kodeksu cywilnego w odniesieniu do umowy sprzedaży określają mniej korzystnie dla kupującego podstawy odpowiedzialności sprzedawcy. Z drugiej strony dają większe możliwości odstąpienia od umowy. »

Umowa sprzedaży – cz. 1: kiedy sprzedaż jest konsumencka

Aktualizacja: 03.08.2011

Sprzedaż konsumencka ma miejsce w sytuacji, gdy jedną stroną umowy jest konsument, a drugą przedsiębiorca, zawierający umowę w ramach prowadzonej działalności. Przedmiotem sprzedaży konsumenckiej mogą być tylko rzeczy ruchome. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

PolishProperty.eu

PolishProperty.eu to portal zajmujący się kompleksowo rynkiem nieruchomości w Polsce i pozostałych krajach UE.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »