| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: sprzedaż konsumencka

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu sprzedaż konsumencka. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące sprzedaż konsumencka.

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają? »

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji? »

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 3

Aktualizacja: 17.10.2011

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji? »

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? – cz. 2

Aktualizacja: 17.10.2011

Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Czym jest niezgodność towaru z umową? Przeczytaj. »

Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów? - cz. 1

Aktualizacja: 17.10.2011

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Przeczytaj. »

WieszJak radzi: Co musisz wiedzieć o reklamacji towarów?

Aktualizacja: 17.10.2011

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci? Wszystko znajdziesz w najnowszym cyklu Wieszjaka. »

Światowy Dzień Konsumenta

Aktualizacja: 01.09.2011

15 marca przypada Światowy Dzień Konsumentów. Z tej okazji przypominamy krótką historię prawa konsumenckiego oraz podstawowe uprawnienia każdego z nas. »

Czy można składać reklamację w innym sklepie?

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupując rzecz w sklepie zawieramy umowę z przedsiębiorcą, który ten sklep prowadzi. Stwierdzenie to może być istotne z punktu widzenia sytuacji, kiedy to chcemy wnieść reklamację do innego sklepu, niż ten w którym rzecz kupiliśmy. »

Zmiany w gwarancji konsumenckiej – sprawdź co się zmieniło

Aktualizacja: 01.09.2011

Konsumenci nie będą musieli obawiać się, że udzielona im gwarancja z powodów jakichkolwiek braków formalnych może zostać uznana za nieważną. Korzystne dla konsumenta zmiany w gwarancji konsumenckiej weszły w życie 3 marca 2011 r. »

Obowiązki sprzedawcy

Aktualizacja: 14.12.2011

W przypadku sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma szereg obowiązków względem kupującego. Wśród nich należy przede wszystkim wyróżnić obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji. »

Sprzedaż konsumencka

Aktualizacja: 14.12.2011

Sprzedaż konsumencka dotyczy sprzedaży w zakresie działalności przedsiębiorstwa rzeczy ruchomej (nie dotyczy energii elektrycznej i gazu), osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą [towar konsumpcyjny]. »

Czy konsument ma wpływ na treść umowy?

Aktualizacja: 02.02.2011

W umowach masowych sprzedawcy w odniesieniu do konsumenta często posługują się gotowymi wzorcami umownymi. Nie oznacza to jednak, że konsument nie ma nigdy wpływu na ich treść. Wszystko zależy od negocjacji ze sprzedawcą. »

Vademecum konsumenta: kiedy sprzedawca nie ma racji?

Aktualizacja: 01.09.2011

„Reklamacji nie przyjmujemy”, „Szatnia nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy”, „Reklamacja tylko z paragonem” – taki świat dla konsumentów budują niekiedy sprzedawcy. Bardzo często nie ma to jednak nic wspólnego z przepisami prawa. Sprawdź mity, jakie najczęściej wmawiają konsumentom sprzedawcy. »

Jakie są obowiązki sprzedawcy?

Aktualizacja: 18.10.2011

W polskim prawie konsument został uprzywilejowany w stosunku do sprzedawcy. Właściciele sklepów powinni pamiętać o dopełnieniu obowiązków, które ciąża na nich w związku ze sprzedażą konsumencką. »

Czy zły rozmiar ubrania uprawnia do reklamacji?

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłam córce kurtkę zimową na prezent. Niestety okazało się, że jest za mała. Udałyśmy się do sklepu w celu wymiany na odpowiedni rozmiar. Sprzedawca odmówił zamiany, chociaż kurtka jest nienoszona, a on posiada towar we właściwym rozmiarze. Wydaje mi się, że jest to bezprawne i złośliwe postępowanie sprzedawcy. Czy mogę się skutecznie domagać zamiany? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Smolińska-Wiśnioch

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »