REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Transport drogowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Od lipca 2024 r. wejdą przepisy ws. rejestracji podmiotów zagranicznych wykonujących przewozy drogowe w SENT

Na początku lipca 2024 r. mają wejść w życie przepisy zakładające obowiązek rejestracji w systemie SENT przewoźników zagranicznych, wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe - wynika z opublikowanego w czwartek 11 kwietnia projektu ustawy, który został skierowany do konsultacji publicznych.

Kadry w transporcie. Warto powierzyć jednemu podmiotowi ewidencję czasu pracy i sporządzanie listy płac

Wynagrodzenia kierowców są specyficzne i mają wiele składników, które nie występują w innych zawodach. Poza tym, należy połączyć rozliczenie wynagrodzeń kierowców z rozliczeniem czasu ich pracy. Prawidłowe prowadzenie kadr transportowych, to odwieczny problem polskich przewoźników. 

Rada Ministrów: Będzie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym. Celem jest eliminacja nieuczciwych praktyk w transporcie drogowym

Rada Ministrów ma przyjąć i skierować do Sejmu nowelizację ustawy o transporcie drogowym. Tak wynika z założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym, przyjętym przez rząd. Organem odpowiedzialnym za przedłożenie projektu jest Ministerstwo Infrastruktury.

Transport drogowy w Polsce i Europie ostro hamuje - przyspieszy w 2024 roku

REKLAMA

Nowe tachografy inteligentne G2V2 nie zapisują wszystkich danych na kartach kierowcy. Co zrobić, żeby uniknąć kar?

Już od niedawna w nowo zarejestrowanych pojazdach ciężarowych obowiązuje montaż najnowszych tachografów inteligentnych drugiej wersji, które mają stać się standardowym wyposażeniem wszystkich pojazdów przeznaczonych na międzynarodowe trasy do sierpnia 2025 roku. I choć tachografy inteligentne II wersji ze względu na nowe funkcje – automatycznego rejestrowania przekroczeń granic i rejestracji załadunków oraz rozładunków – miały być ułatwieniem dla firm transportowych, to w praktyce może być nieco inaczej. Dlaczego? Najnowsza wersja tachografów nie zapisuje wszystkich danych na dotychczasowo stosowanych kartach kierowców tylko na nowych kartach kierowców wydawanych od 21 sierpnia bieżącego roku.W związku z tym przewoźnicy mogą być narażeni na kary, a także mieć trudności z rozliczaniem wynagrodzeń kierowców. Co mogą zrobić firmy, aby uniknąć problemów, zanim pojawią się oficjalne wyjaśnienia w tej sprawie? Jakie dodatkowe funkcje ma najnowsza generacja kart i czy rozwiązaniem dla przewoźników byłaby wymiana karty na nowszą wersję? Na te pytania odpowiada Mateusz Włoch, ekspert ds. rozwoju i szkoleń, Inelo, Grupa Eurowag. 

Zmiany w delegowaniu kierowców w transporcie drogowym

Zmiany w delegowaniu kierowców w transporcie drogowym. Obowiązują nowe zasady w zakresie warunków zatrudnienia kierowców. W procesie kontroli i delegacji dużą rolę będzie odgrywała Państwowa Inspekcja Pracy. Warto przyjrzeć się nowym przepisom, ponieważ kary dla przewoźników wynoszą nawet 7000 zł.

Ustawa o delegowaniu kierowców. Co się zmieni w transporcie?

Ustawa o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym częściowo wejdzie w życie 19 sierpnia 2023 r. Jakie zmiany czekają branżę transportową w związku z uchwaleniem nowego prawa?

Ustawa o delegowaniu kierowców z podpisem prezydenta

Ustawa o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę. Ustawa wejdzie w życie po upływie czternastu dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. Jakie zmiany wprowadzają jej przepisy?

REKLAMA

Ustawa o delegowaniu kierowców - stała stawka „wirtualnej diety” i wypłata wynagrodzenia w dwóch transzach

W dniu 7 lipca 2023 r. Sejm uchwalił ustawę o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym, która reguluje zasady delegowania kierowców wysłanych do pracy w Polsce, a także zmienia aktualne przepisy w obszarze ustawy o czasie pracy kierowców, które dotyczą wynagrodzeń pracowników wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe. Jakie są najważniejsze zmiany  wynikające z tej ustawy? Jak przewoźnicy będą od tej pory rozliczać swoich kierowców i czy przedsiębiorcy mogą na tym zyskać? Na wszystkie pytania odpowiadają eksperci Inelo z Grupy Eurowag – Kamil Wolański i Łukasz Włoch. 

Delegowanie kierowców w transporcie drogowym - rząd przyjął projekt ustawy. Co się zmieni?

23 maja 2023 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym, przedłożony przez ministra infrastruktury. Projekt dostosowuje polskie prawo do przepisów unijnych, jeśli chodzi o delegowanie kierowców w sektorze transportu drogowego, w ramach tzw. Pakietu Mobilności I. Chodzi m.in. o ułatwienie poprawy warunków pracy kierowców oraz warunków prowadzenia działalności przedsiębiorstw transportowych.

Kierowcy delegowani: Co zmieni się w przepisach?

Kierowca, który wykonuje przejazd tranzytem przez Polskę nie będzie uważany za kierowcę delegowanego – przewiduje projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów. Nowe przepisy wdrożą unijne rozwiązania związane z pierwszym Pakietem Mobilności.

Branża transportowa w Polsce przetrwała kolejny kryzys gospodarczy. Dobre perspektywy w 2023 roku

Firmy transportu drogowego uniknęły niemal pewnego załamania na rynku kierowców spoza UE, a nawet zakończały 2022 rok z dodatnim bilansem stanowisk. Zdołały także utrzymać zatrudnienie w sektorze magazynowym, zapowiadają inwestycje oraz deklarują malejący wpływ wojny na bieżącą działalność. Pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych w 2022 roku przewiozły więcej towarów niż rok wcześniej i odważanie wkroczyły w nowy rok bijąc przy okazji rekord rejestracji nowych pojazdów. To już drugi w ciągu kilku lat poważny kryzys, z którego polski sektor TSL wychodzi zwycięsko. A rok 2023 nie powinien być gorszy.

Dniówka kierowcy - rozliczenie w 2023 roku

Rozliczanie wynagrodzenia kierowcy w transporcie międzynarodowym, od czasu wprowadzenia zmian w lutym 2022 roku, budzi wiele wątpliwości i dla polskich przedsiębiorców stanowi jedno z kluczowych wyzwań w prowadzeniu biznesu. Dzisiaj większość przedsiębiorstw w pełni dostosowała się do przepisów w taki sposób, że lista płac zawiera nie tylko te wymagane przepisami prawa składniki, ale także dodatkowe premie i nagrody, które pozwalają dojść do oczekiwanego wynagrodzenia netto dla kierowcy. Wyzwaniem jest jednak prawidłowe rozliczenie wynagrodzenia i przekazanie kierowcy informacji, ile faktycznie zarobi w danym miesiącu. Rynek sam znalazł rozwiązanie i wśród pracodawców często spotykaną praktyką stało się podawanie kierowcom kwoty, jaką otrzymają za każdy dzień spędzony w trasie. W jaki sposób wynagrodzenie w formie dniówek, na które umawia się przedsiębiorca z pracownikiem, prawidłowo wprowadzać w dokumentacji pracowniczej tak, żeby było zgodne z polskimi i europejskimi przepisami? Czy są narzędzia, które te wyliczenia usprawniają i automatyzują? Na te pytania odpowiada ekspert Grupy Inelo, Mateusz Włoch.

Globalny rynek logistyczny zwolni w 2023 r. Słabsze wyniki we wszystkich rodzajach transportu

Spowolnienie obejmie zarówno przewozy morskie, lotnicze i drogowe, ale także kolej oraz inne subsektory globalnego rynku logistycznego. Spośród głównych regionów świata najlepiej poradzi sobie Azja i Pacyfik, słabo wypadnie Europa. Spadki zaliczy także handel towarowy i dynamika wzrostu globalnego PKB. Sytuacja ma się poprawić w przyszłym roku, ale nie będzie to koniec problemów branży TSL, zwłaszcza w Europie.

Dostęp do brytyjskiego rynku przewozów drogowych - zmiany 2022/2023. Nowe zakazy dla przewoźników z UE

Od 24 grudnia 2022 r. Wielka Brytania wprowadziła zmiany w krajowych przepisach dotyczących zasad dostępu do brytyjskiego rynku przewozów drogowych wobec przewoźników z Unii Europejskiej.

Zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii - polscy przewoźnicy stracili część uprawnień

Zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii, wynikające z umowy o handlu i współpracy (TCA), stały się faktem. Unijni przewoźnicy utracili część uprawnień, które przysługiwały im dotąd w UK. Może to oznaczać utrudnienia, a nawet paraliż przewozów, które były dotychczas wykonywane na terenie Wielkiej Brytanii. 

Mały parking – automatyzacja i cyfryzacja

Cyfryzacja i automatyzacja parkingu wpływa na redukcję kosztów i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania kierowców. Z perspektywy zarządców, główną zaletą jest natomiast elastyczność. Parking może być współdzielony, zarządzany w czasie rzeczywistym, posiada różne warianty cenowe i usprawnia proces parkowania.

Sieć dróg szybkiego ruchu się rozrasta. Wyższy standard, większe koszty

Standard istniejących polskich autostrad jest wysoki. Porównując do krajów Europy Zachodniej, możemy pochwalić się nowymi technologiami, przede wszystkim w kontekście ochrony środowiska. Większość tras szybkiego ruchu wciąż powstaje jako drogi dwujezdniowe, wpływa na ograniczoną przepustowość.

Na czym polega inteligentne parkowanie?

Sektor zautomatyzowanych technologii sukcesywnie rośnie, a automatyzacja jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju firm. Przedsiębiorstwa świadome nadchodzących wyzwań przyspieszają przebieg swoich inicjatyw biznesowych w zakresie cyfryzacji po kryzysie gospodarczym wywołanym pandemią.

Europa i Polska przechodzi na transport intermodalny

Bezpieczeństwo stało się kluczowym aspektem w biznesie. W tym kontekście coraz częściej mówi się o transporcie intermodalnym, który w Polsce wciąż ma ogromny potencjał rozwoju. To rodzaj transportu, który tworzy nowoczesne łańcuchy zespajające kilka rodzajów transportu w jeden system, dzięki czemu zapewnia większą przewidywalność i regularność przejazdów niż sam transport drogowy.

Integracja narzędzi w firmie transportowej . Rynek transportu drogowego ulega znacznym zmianom

Integracja narzędzi w firmie transportowej. Większość przedstawicieli globalnych spółek transportu oczekuje wzrostu przychodów, dzięki technologiom cyfrowym.

Podatek od środków transportowych 2023 - stawki minimalne i maksymalne

W podatku od środków transportowych w 2023 roku stawki minimalne będą wyższe niż obowiązujące w 2022 roku. Wzrosną także stawki maksymalne tego podatku.

Większe zapotrzebowanie na usługi transportowe w Polsce

Firmy transportowe w ostatnich latach musiały mierzyć się z wieloma zmianami prawnymi. Wśród istotnych czynników wpływających na ich działalność można wymienić wzrost cen paliw oraz inflację – wynika z badania.

Wynagrodzenia urlopowe dla kierowców zawodowych w 2022 roku prawie 3 razy wyższe niż rok temu

Sezon urlopowy powoli się rozpoczyna, a wraz z nim firmy transportowe czekają kolejne wydatki, których mogą nie być nawet do końca świadomi. Jakie? Chodzi o wynagrodzenia urlopowe kierowców zawodowych, które wylicza się na podstawie wynagrodzenia z umowy o pracę, najczęściej za okres ostatnich 3 miesięcy. Jeszcze rok wcześniej pracownicy otrzymywali pensję brutto w wysokości 3200 – 3300 zł i to właśnie z tej średniej wyliczane było wynagrodzenie urlopowe. Od 2 lutego 2022 r. to się zmienia, ponieważ wypłata polskiego kierowcy wzrosła do 10-12 tys. brutto. I właśnie ta kwota posłuży do wyliczenia średniej za urlop wypoczynkowy, co daje prawie trzykrotny wzrost względem wypłat za poprzedni sezon. – Może się okazać, że będzie to kolejna „cegiełka” do tych wyższych kosztów, których firmy transportowe, szczególnie te małe, mogły nie wziąć pod uwagę, planując budżet na 2022 rok. A ten koszt będą musieli dopiero ponieść, bo sezon urlopowy dopiero się rozpoczyna – tłumaczy Łukasz Włoch, ekspert OCRK, Grupa Inelo.

Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022

Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022. Czyli o co chodzi w tym dokumencie i jak go zdobyć?

Nowe wymogi dla przewoźników drogowych od 21 maja 2022 r. Polisa OC

Od 21 maja 2022 roku wchodzą w życie nowe wymagania Pakietu Mobilności dla przedsiębiorców realizujących międzynarodowe przewozy pojazdami o dmc do 3,5 tony. Pojazdy takie stanowią ponad 70 proc. wszystkich samochodów ciężarowych zarejestrowanych w Polsce. Wśród najważniejszych zasad, które muszą spełniać przewoźnicy, jest posiadanie zdolności finansowej. Jednym z kryteriów potwierdzających spełnienie tego warunku jest polisa OC zawodowej przewoźnika drogowego.

Transport drogowy i czas pracy kierowcy - zmiany od marca 2022

Transport drogowy i czas pracy kierowcy - jakie zmiany wchodzą w życie od 1 marca 2022 roku? Które regulacje zaczynają obowiązywać w lutym 2022 roku?

Zmiany w SENT od 22 lutego 2022 r.

Od 22 lutego 2022 r. systemem SENT zostanie objęty przewóz dwóch nowych grup towarów – rozpuszczalników i rozcieńczalników o kodzie CN 3814 oraz odpadów - informuje Ministerstwo Finansów. Rozszerzenie systemu monitorowania ma na celu uszczelnienie rynku i skuteczną walkę z szarą strefą.

Pakiet mobilności - zmiany od lutego 2022

Pakiet mobilności - pierwsze zmiany w ustawie o transporcie drogowym i czasie pracy kierowców zaczynają obowiązywać od 2 lutego 2022 roku. Likwiduje się podróże służbowe kierowców w przewozach międzynarodowych. Co zmienia się w ewidencji czasu pracy? Jakie kary grożą za naruszenie pakietu mobilności?

Kara za brak aktualizacji danych w zgłoszeniu SENT - NSA po stronie przedsiębiorcy

NSA uchylił 24 listopada 2021 r. wyrok WSA w Szczecinie i poprzedzającą go decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej nakładającą na podwykonawcę karę pieniężną za brak aktualizacji danych w zgłoszeniu SENT.

e-TOLL PL a e-TOLL PL BILET. Czym rożnią się te aplikacje?

e-TOLL PL a e-TOLL PL BILET. e-TOLL jest jedynym system do wnoszenia opłaty elektronicznej dla kierowców samochodów ciężarowych oraz opłaty za przejazd autostradami A2 Konin-Stryków i A4 Wrocław-Sośnica przez użytkowników pojazdów lekkich. e-TOLL to też dwie rządowe aplikacje, które można pobrać bezpłatnie w sklepach Google Play oraz AppStore. e-TOLL PL BILET przeznaczona jest do zakupu e-biletu autostradowego przez kierowców pojazdów lekkich. e-TOLL PL jest bezpłatną alternatywą dla urządzeń OBU/ZSL i została przygotowana głównie z myślą o użytkownikach pojazdów ciężkich.

Przedłużenie możliwości wykorzystywania usług i urządzeń ZSL do 30 listopada 2021 r.

Usługi i urządzenia ZSL. Krajowa Administracja Skarbowa poinformowała w komunikacie z 28 października 2021 r., że termin wykorzystywania dotychczasowych usług i urządzeń ZSL, dedykowanych systemowi SENT, został wydłużony do 30 listopada 2021 r. Od 1 listopada 2021 r. aplikacja e-TOLL PL będzie jedyną aplikacją wykorzystywaną do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemów e-TOLL i SENT.

Podatek od środków transportowych 2022 - stawki minimalne

Podatek od środków transportowych 2022 - stawki minimalne. W 2022 roku będą obowiązywały takie same stawki minimalne podatku od środków transportowych, jak w 2021 roku.

Koniec systemu viaTOLL. Od 1 października zastępuje go e-TOLL

System e-TOLL. Od 1 października jedynym systemem umożliwiającym wnoszenie opłaty elektronicznej za przejazd po drogach płatnych w Polsce będzie system e-TOLL. Dla firm transportowych to ostatni moment na zmianę systemu na e-TOLL. Kierowcy pojazdów lekkich do 30 listopada 2021 r. na państwowych odcinkach autostrad A2 i A4 mogą korzystać z manualnego systemu poboru opłat lub z płatności w e-TOLL.

Opłaty drogowe - zmiany od 1 października

Opłaty drogowe - zmiany od 1 października. Pozostało już tylko 8 dni do wygaszenia viaTOLL, który to system będzie działał tylko do 30 września 2021 r. Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa apelują, by nie zwlekać i zmienić system na e-TOLL. Z nowym systemem można zapłacić zarówno za przejazd po drogach krajowych, jak i po autostradach zarządzanych przez GDDKiA. Od 1 października 2021 r. wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu w Miejscach Poboru Opłat na autostradach A2 (Konin- Stryków) oraz A4 (Wrocław-Sośnica). Od tego dnia nie będą działać viaBOX i viaAUTO. Dotychczasowi użytkownicy tych urządzeń powinni korzystać z aplikacji mobilnej e-TOLL PL lub urządzeń pokładowych kompatybilnych z e-TOLL.

Zniżki na autostradach. Dla kogo?

Do końca września kierowcy mogą korzystać ze zniżek za przejazd autostradami. Warunkiem jest zarejestrowanie w systemie e-TOLL.

Opłata za przejazd po drogach płatnych niższa o 25% dla zarejestrowanych w e-TOLL

e-TOLL - opłaty. Ministerstwo Finansów wprowadza pakiet kolejnych ułatwień dla przewoźników zarejestrowanych w e-TOLL. Do końca okresu przejściowego czyli do 30 września 2021 r. mogą oni korzystać ze zniżki - 25% stawki opłaty za przejazd autostradą i opłaty elektronicznej.

Od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi

Zakaz sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi. Transport drogowy odpowiada za blisko 1/5 całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE i w przeciwieństwie do innych sektorów nie odnotowuje żadnego znaczącego spadku. Do zmiany w tym zakresie ma się przyczynić pakiet Fit for 55, który wprowadza wymóg obniżenia średnich emisji z nowych samochodów o 55 proc. od 2030 roku i o 100 proc. pięć lat później. To oznacza, że od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi. – Rynek motoryzacyjny się zmieni, w ofercie będzie więcej samochodów elektrycznych i będą one bardziej dostępne cenowo – mówi ekspert tego rynku Rafał Bajczuk. Nie wszystkie koncerny są jednak gotowe na tak szybką transformację.

Rejestracja w e-TOLL za pomocą kart flotowych i inne nowości

Rejestracja w e-TOLL. W nowym systemie e-TOLL można już rejestrować się za pośrednictwem operatorów kart flotowych. Lista dostawców OBU i ZSL dopuszczanych do systemu e-TOLL jest coraz dłuższa, dzięki czemu każdy kierowca ma szeroki wybór urządzeń. System viaTOLL zostanie wygaszony 30 września 2021 r. Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa zachęcają do jak najszybszej zmiany viaTOLL na e-TOLL.

Nadgodziny kierowców - jak obliczyć prawidłowo?

Nadgodziny kierowców - jak obliczyć? Państwowa Inspekcja Pracy wyjątkowo polubiła się z branżą transportową i tematem nadgodzin. Dlaczego? Dlatego, że praca „za kółkiem” i nadgodziny są tak samo nierozłączne jak bajkowy Bolek i Lolek czy też filmowy Flip i Flap. Dlatego nie ma się co dziwić inspektorom, którzy pierwsze co biorą pod lupę, w przypadku firmy transportowej, to rozliczenia godzinowe.

Duże zmiany w transporcie drogowym i czasie pracy kierowców od 2022 roku - wdrożenie unijnego Pakietu Mobilności

Zmiany w transporcie drogowym i czasie pracy kierowców od 2022 roku. 14 lipca 2021 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów przyjął przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury projekt ustawy, wdrażający unijny tzw. Pakiet Mobilności - poinformował sejmową komisję infrastruktury dyrektor Departamentu Transportu Drogowego MI Bogdan Oleksiak. 15 lipca projekt ten został wpisany do Wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, co umożliwia prowadzenie dalszych prac legislacyjnych nad tym projektem. Jak wskazał Bogdan Oleksiak, dyrektor Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury, w trakcie posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury 14 lipca br. - nowe przepisy mają wejść w życie od lutego 2022 r.

122 mln zł kary dla polskich przewoźników

W 2020 roku inspektorzy GITD stwierdzili ponad 65 tys. przypadków naruszeń ustawy o transporcie drogowym. Czy kierowca może nie przyjąć mandatu?

Ruszyła strona internetowa systemu e-TOLL. Co zawiera?

System e-TOLL. Ministerstwo Finansów uruchomiło stronę etoll.gov.pl. Portal zapewni komplet informacji dotyczących poboru opłat drogowych na polskich drogach. Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie rejestracji w systemie e-TOLL.

System poboru opłat e-TOLL od czerwca 2021 r. - co trzeba wiedzieć

System e-TOLL. W czerwcu 2021 r. na państwowych odcinkach dróg płatnych zostanie uruchomiony nowy system poboru opłat e-TOLL. Wygaszenie systemu viaTOLL nastąpi 30 czerwca 2021 r. Od 1 lipca 2021 r. będzie działał tylko nowy system e-TOLL. Dla wszystkich pojazdów przejazd odcinkami Konin – Stryków (autostrada A2) i Wrocław – Sośnica (autostrada A4) bez zatrzymywania się przed szlabanem, będzie możliwy od 1 grudnia 2021 r.

Nowy system poboru opłat drogowych e-TOLL od maja 2021 r.

System e-TOLL to następca systemu via-TOLL. Uruchomienie strony internetowej nowego systemu poboru opłat drogowych e-TOLL zaplanowano na pierwszą połowę maja 2021 roku - poinformował pełnomocnik ministra finansów ds. informatyzacji Przemysław Koch.

Transport drogowy po Brexicie - co trzeba wiedzieć

Transport drogowy po Brexicie. Rok 2020 przyniósł wiele zmian w branży, ale jak się okazuje, 2021 wcale nie ma zamiaru pozostać w tyle. Już w styczniu mamy do czynienia z szeregiem nowych regulacji: naklejki we Francji, duński krok ku płacy minimalnej czy zwroty kar za przeciążenia. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze Brexit – czy jeżdżąc do Anglii, jesteś już na niego gotowy?

Transport na wschód, czyli nowy Jedwabny Szlak?

Transport na wschód, czyli polskie firmy transportowe obrały nowy kierunek. Jakie przeszkody czekają je na trasie do Chin? O tym w tej analizie.

Grudzień w branży TSL: intensywny czy prawie bez pracy?

Święta w transporcie oznaczają zwiększoną intensywność lub są zupełne wygaszenie. Jak poradzić sobie ze specyfiką tego czasu w branży TSL?

Sposoby na rentowne frachty w transporcie drogowym. O czym pamiętać, szukając cargo?

Jak podaje Eurostat, od momentu przystąpienia Polski do UE do 2017 r. tonaż ładunków transportowanych przez ciężarówki na polskich tablicach rejestracyjnych zwiększył się ponad sześciokrotnie.

Zasady przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym od 1 czerwca 2020 r.

Od 1 czerwca 2020 r., zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, obowiązuje nakaz określonego sposobu przemieszczania się w przewozie drogowym osób. Nakaz ten dotyczy przewozu w tym samym czasie nie więcej osób niż wynosi liczba miejsc siedzących albo połowa liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących, określonych w dokumentacji technicznej lub dokumentacji techniczno-ruchowej środka transportu albo pojazdu, przy jednoczesnym pozostawieniu co najmniej połowy miejsc siedzących niezajętych. Nakaz ten dotyczy wszystkich krajowych i międzynarodowych, publicznych i niepublicznych, zarobkowych i niezarobkowych przewozów drogowych autobusami. Ograniczeń tych nie stosuje się w odniesieniu do środków transportu specjalnego przeznaczonego do przewozu osób niepełnosprawnych.

REKLAMA