REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1993 nr 91 poz. 423

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI

z dnia 31 sierpnia 1993 r.

w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Sponsor audycji nie może być wskazywany w czasie trwania audycji, z zastrzeżeniem przepisów § 7 ust. 1 i § 8.

2. Wskazanie sponsora może zawierać:

1) nazwę lub firmę sponsora oraz

2) znak towarowy lub nazwę jednego produktu sponsora.

§ 2.
Wskazanie sponsora może być emitowane nie dłużej niż 8 sekund w przypadku jednego sponsora audycji, 15 sekund - w przypadku dwóch sponsorów i 25 sekund - w innych przypadkach.
§ 3.
1. Sponsorowana audycja nie może zawierać przekazów zmierzających do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług sponsora.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy reklam produktów i usług sponsora widocznych w tle imprezy transmitowanej lub relacjonowanej w audycji.

§ 4.
1. Audycji nie mogą sponsorować:

1) osoby, których główna działalność polega na produkcji, sprzedaży albo innym udostępnieniu towarów lub usług, których reklama jest zakazana,

2) partie polityczne,

3) związki zawodowe i organizacje pracodawców.

2. Jedna osoba nie może sponsorować audycji w wymiarze przekraczającym 10% rocznego czasu nadawania programu.

§ 5.
Zakazane jest sponsorowanie:

1) dzienników,

2) audycji publicystycznych o treści społeczno-politycznej,

3) audycji poradniczych i konsumenckich,

4) audycji wyborczych lub bezpośrednio związanych z kampanią wyborczą,

5) audycji o treści religijnej.

§ 6.
Nadawca nie może przenieść na sponsora, który udostępnia nadawcy prawa do rozpowszechnienia audycji, uprawnień do podejmowania decyzji o rozpowszechnieniu audycji w programie nadawcy.
§ 7.
1. W przypadku sponsorowania audycji przez udostępnienie towarów lub usług wykorzystanych przy tworzeniu audycji, informacje o pochodzeniu towarów lub usług mogą być podawane wyłącznie po zakończeniu audycji.

2. Do podawania informacji, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepis § 2.

§ 8.
W przypadku sponsorowania audycji przez udostępnienie nagród dla uczestników konkursu, gry lub innej formy współzawodnictwa, dopuszcza się dwukrotne wskazanie osoby, która udostępniła nagrody, oraz nazwy towaru lub usługi stanowiącej nagrodę w czasie trwania audycji.
§ 9.
1. Nadawca prowadzi ewidencję audycji sponsorowanych.

2. Nadawca przechowuje ewidencję, o której mowa w ust. 1, przez okres jednego roku od zakończenia roku kalendarzowego, w którym audycja została rozpowszechniona.

§ 10.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 1 miesiąca od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: M. Markiewicz

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1993-10-04
  • Data wejścia w życie: 1993-11-04
  • Data obowiązywania: 1993-11-04
  • Z mocą od: 1993-11-04
  • Dokument traci ważność: 2000-08-09

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA