REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1996 nr 95 poz. 443

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI

z dnia 30 maja 1996 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U z 1993 r. Nr 7, poz. 34 oraz z 1995 r. Nr 66, poz. 335 i Nr 142, poz. 701) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 31 sierpnia 1993 r. w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania (Dz. U. Nr 91, poz. 423) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Sponsor audycji nie może być wskazywany w czasie trwania audycji, z zastrzeżeniem przepisów § 7 ust. 1 i 3 oraz § 8.”,

b) w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) zarejestrowany znak towarowy lub nazwę jednego produktu sponsora.”,

c) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. Wskazanie sponsora nie może zawierać znaków towarowych lub nazw produktów albo usług, których reklama jest zakazana.”;

2) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. 1. Jednorazowe wskazanie sponsora może być emitowane nie dłużej niż 8 sekund w przypadku jednego sponsora audycji, 15 sekund – w przypadku dwóch sponsorów i 25 sekund – w innych przypadkach.

2. Wskazanie sponsora może być zawarte w zapowiedzi audycji. Zapowiedź audycji ze wskazaniem sponsora może być rozpowszechniana wyłącznie przed pierwszym nadaniem tej audycji przez nadawcę, nie więcej niż 10 razy w programie telewizyjnym i nie więcej niż 15 razy w programie radiowym.”;

3) skreśla się § 4.

4) w § 7 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. W przypadku sponsorowania audycji przez udostępnienie usług polegających na pomiarze czasu lub przetwarzaniu danych wykorzystywanych w audycji, wskazanie sponsora może być emitowane jednocześnie z prezentacją wyniku, nie więcej niż 2 razy w czasie trwania audycji. Wskazanie sponsora nie może trwać dłużej niż 8 sekund i zajmować więcej niż 1/16 ekranu odbiornika telewizyjnego.”;

5) w § 8 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

„2. Nagrodami, o których mowa w ust. 1, nie mogą być produkty lub usługi, których reklama jest zakazana.”;

6) w § 9:

a) dodaje się nowy ust. 2 w brzmieniu:

„2. Ewidencja audycji sponsorowanych obejmuje następujące dane:

1) tytuł audycji,

2) gatunek audycji,

3) datę emisji,

4) godzinę rozpoczęcia emisji i czas trwania audycji,

5) nazwę sponsora audycji oraz przedmiot jego podstawowej działalności,

6) liczbę emisji zapowiedzi audycji zawierających wskazanie sponsora, z podaniem daty i godziny emisji.”,

b) dotychczasowy ust. 2 oznacza się jako ust. 3.

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: B. Sulik

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1996-08-06
  • Data wejścia w życie: 1996-08-21
  • Data obowiązywania: 1996-08-21
  • Z mocą od: 1996-08-21
  • Dokument traci ważność: 2000-08-09

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA