REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1997 nr 95 poz. 577

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 29 lipca 1997 r.

w sprawie określenia wzoru powszechnego świadectwa udziałowego, sposobu sporządzania spisów osób uprawnionych do odbioru powszechnych świadectw udziałowych, trybu i terminów rozpoczęcia i zakończenia ich wydawania oraz sposobu wnoszenia i rozpatrywania reklamacji

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji (Dz. U. Nr 44, poz. 202, z 1994 r. Nr 84, poz. 385 oraz z 1997 r. Nr 30, poz. 164 i Nr 47, poz. 298) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Rozporządzenie określa sposób sporządzania spisów osób uprawnionych do odbioru powszechnych świadectw udziałowych, tryb i termin rozpoczęcia i zakończenia ich wydawania oraz sposób wnoszenia i rozpatrywania reklamacji przez osoby, które do dnia 31 grudnia 1994 r. ukończyły 18 lat oraz mają obywatelstwo polskie i stale przebywają na terytorium kraju.

2. Wzór powszechnego świadectwa udziałowego określają odrębne przepisy.

§ 2.
1. Minister Skarbu Państwa, najpóźniej na miesiąc przed terminem rozpoczęcia wydawania świadectw osobom uprawnionym, poda do publicznej wiadomości, przez obwieszczenie, co najmniej w dwóch dziennikach o zasięgu ogólnopolskim, listę adresową punktów wydawania świadectw.

2. Odbioru świadectwa osoba uprawniona może dokonać w dowolnym punkcie wydawania świadectw znajdującym się na terenie kraju.

§ 3.
1. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, co najmniej na dwa tygodnie przed terminem rozpoczęcia wydawania świadectw, przygotuje i dostarczy wydającemu świadectwa spisy osób uprawnionych.

2. Spisy, o których mowa w ust. 1, są sporządzane w formie elektronicznej i zawierają następujące dane dotyczące osoby uprawnionej :

1. nazwisko i pierwsze imię osoby uprawnionej

2. imię ojca

3. serię i numer dowodu osobistego

4. numer ewidencyjny powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności PESEL

§ 4.
1. Dane, o których mowa § 3 ust.2 można wykorzystać wyłącznie w celu wydawania świadectw.

2. W terminie 2 miesięcy od zakończenia wydawania świadectw spisy osób uprawnionych są kasowane komisyjnie przez wydającego świadectwa, z udziałem przedstawicieli Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

§ 5.
1. Każdej osobie uprawnionej wydaje się jedno świadectwo.

2. Odbioru świadectwa, z zastrzeżeniem ust.3, osoba uprawniona dokonuje osobiście.

3. Do odbioru świadectwa osoba uprawniona może upoważnić, w formie pisemnej, osobę pełnoletnią, zwaną dalej „upoważnionym”. W upoważnieniu należy umieścić następujące dane upoważnionego: imię i nazwisko, serię i numer dowodu osobistego oraz adres zameldowania na pobyt stały.

§ 6.
1. Wydanie świadectwa obejmuje dokonanie następujących czynności:

1) sprawdzenie przez wydającego świadectwo zgodności danych z dowodu osobistego osoby uprawnionej z danymi zawartymi w spisie osób uprawnionych,

2) pobranie opłaty za świadectwo,

3) oznaczenie dowodu osobistego osoby uprawnionej w sposób określony w odrębnych przepisach,

4) potwierdzenie przez osobę uprawnioną otrzymania świadectwa przez złożenie czytelnego podpisu na pokwitowaniu odbioru świadectwa,

5) wręczenie świadectwa osobie uprawnionej

6) zarejestrowanie informacji o wydaniu świadectwa osobie uprawnionej.

2. W wypadku odbioru świadectwa przez upoważnionego wydania świadectwa obejmuje ponadto dokonanie następujących czynności:

1) przedstawienie upoważnienia przez upoważnionego,

2) sprawdzenie przez wydającego świadectwa danych zawartych w upoważnieniu z danymi z dowodu osobistego upoważnionego.

3) odnotowanie przez wydającego świadectwo na pokwitowaniu odbioru świadectwa danych z dowodu osobistego upoważnionego, o których mowa w § 5 ust. 3.

§ 7.
1. Reklamacje składa się, za pośrednictwem wydającego świadectwa, do wojewody właściwego według ostatniego miejsca zameldowania na pobyt stały osoby uprawnionej, a w wypadku jego braku - do wojewody właściwego według miejsca wydania dowodu osobistego.

2. Wzór reklamacji stanowi załącznik do rozporządzenia.

3. Wydający świadectwa niezwłocznie przekazuje właściwym wojewodom reklamacje po stwierdzeniu zgodności danych zawartych w reklamacji z danymi zawartymi w dowodzie osobistym osoby składającej reklamację.

4. Osoby zainteresowane mogą wnosić reklamacje w okresie trzech miesięcy od dnia rozpoczęcia wydawania świadectw.

§ 8.
1. Wojewoda, w szczególności na podstawie danych ewidencyjnych własnych oraz gmin wskazanych w reklamacji, w ciągu 30 dni od daty otrzymania reklamacji weryfikuje dane osoby wnoszącej reklamacje i wydaje decyzję odnośnie do umieszczenia danych tej osoby w spisie osób uprawnionych.

2. O uwzględnieniu reklamacji wojewoda niezwłocznie zawiadamia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, który dokonuje zmiany w spisie osób uprawnionych.

3. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji co 7 dni dokonuje aktualizacji spisów osób uprawnionych, wynikającej ze zmian w ewidencji ludności oraz z rozpatrywania reklamacji.

4. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji umieści w spisie osób uprawnionych dane osób, które nie zostały umieszczone w tych spisach do dnia 31 stycznia 1997 r. pomimo:

1) wydania pozytywnej decyzji wójta (burmistrza, prezydenta) w sprawie umieszczenia ich danych w spisach osób uprawnionych lub

2) prawomocnego orzeczenia sądu wydanego w związku ze skargą, o której mowa w art. 31 ust. 6 ustawy z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji (Dz. U. Nr 44, poz. 202, z 1994 r. Nr 84, poz. 385 oraz z 1997 r. Nr 30, poz. 164 i Nr 47, poz. 298).

§ 9.
1. Wydawanie świadectw osobom uprawnionym rozpoczyna się w dniu 15 września 1997 r.

2. Zakończenie wydawania świadectw, z zastrzeżeniem ust. 3, następuje z upływem trzech miesięcy od terminu rozpoczęcia wydawania świadectw określonego w ust. 1.

3. Termin zakończenia wydawania świadectw osobom, które złożyły reklamację, przedłuża się o 12 tygodni.

§ 10.
Osobie uprawnionej, która została umieszczona w spisie osób uprawnionych w wyniku wniesionej reklamacji, świadectwo wydaje się po upływie 21 dni od dnia wydania decyzji w sprawie zmian w spisie osób uprawnionych.
§ 11.
Upoważnia się wójtów (burmistrzów, prezydentów) do zniszczenia sporządzonych w formie pisemnej spisów osób uprawnionych do odbioru powszechnych świadectw udziałowych.
§ 12.
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 sierpnia 1995 r. w sprawie określenia trybu wydawania powszechnych świadectw udziałowych oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia ich wydawania (Dz. U. Nr 92, poz. 455 i Nr 123, poz. 597).
§ 13.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz

Załącznik 1. [REKLAMACJANA SPIS OSÓB UPRAWNIONYCH DO ODBIORU ŚWIADECTWA UDZIAŁOWEGO]

Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 lipca 1997 r. (poz. 577)

REKLAMACJA NA SPIS OSÓB UPRAWNIONYCH DO ODBIORU ŚWIADECTWA UDZIAŁOWEGO

Treść załącznika w formacie HTML

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1997-08-12
  • Data wejścia w życie: 1997-08-12
  • Data obowiązywania: 1997-08-12
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA