REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 38 poz. 436

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 20 kwietnia 2000 r.

w sprawie wysokości opłat za przeprowadzenie badań technicznych pojazdów.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 84 ust. 9 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, Nr 123, poz. 779 i Nr 160, poz. 1086, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 133, poz. 872, z 1999 r. Nr 106, poz. 1216 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Za przeprowadzenie badań technicznych pojazdów pobiera się opłaty w wysokości określonej w załączniku do rozporządzenia.
§ 2.
Traci moc rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 stycznia 1998 r. w sprawie wysokości opłat za przeprowadzenie badań technicznych (Dz. U. Nr 20, poz. 91).
§ 3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: w z. K. J. Tchórzewski

Załącznik 1. [TABELA OPŁAT ZA BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 20 kwietnia 2000 r. (poz. 436)

TABELA OPŁAT ZA BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW

Lp.

Wyszczególnienie

Opłata w zł (zawiera podatek od towarów i usług VAT)

1

2

3

1

Okresowe badanie techniczne:

1.1

– motocykl (skuter), ciągnik rolniczy

55,00

1.2

– samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą; samochód ciężarowy i specjalny: do 3,5 t d.m.c.; pojazd trójkołowy: powyżej 0,4 t m.w.1)

82,00

1.3

– samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik siodłowy: powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c.

132,00

1.4

– samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik siodłowy: powyżej 16 t d.m.c., ciągnik balastowy

153,00

1.5

– autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób

171,00

1.6

– przyczepa ciężarowa rolnicza: do 1,5 t d.m.c.

37,00

1.7

– przyczepa ciężarowa rolnicza: 1,5 t do 6 t d.m.c.

55,00

1.8

– przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna: do 3,5 t d.m.c.

67,00

1.9

– przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna: powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c.

140,00

1.10

– przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna: powyżej 16 t d.m.c.

153,00

1.11

– pojazd przeznaczony do przewozu materiałów niebezpiecznych (badanie specjalistyczne)

73,00

1.12

– taksówka osobowa lub bagażowa (warunki dodatkowe)

37,00

1.13

– pojazd uprzywilejowany (warunki dodatkowe)

55,00

1.14

– pojazd przystosowany do zasilania gazem (badanie specjalistyczne)

55,00

1.15

– tramwaj – wagon silnikowy2)

288,00

1.16

–tramwaj – wagon doczepny czynny2)

221,00

1.17

– tramwaj – wagon doczepny bierny2)

95,00

1.18

– trolejbus – badania elektryczne2 i 3)

101,00

 

1

2

3

2

Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:

2.1

– skuteczności i równomierności działania hamulców

18,00

2.2

– skuteczności działania hamulców tramwaju2)

106,00

2.3

– skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego trolejbusu2)

43,00

2.4

– ustawienia i natężenia świateł drogowych i świateł mijania

12,00

2.5

– połączeń układu kierowniczego oraz jałowego ruchu koła kierownicy, luzów w zawieszeniu

18,00

2.6

– toksyczności spalin

12,00

2.7

– poziomu hałasu

18,00

2.8

– geometrii kół jednej osi

31,00

2.9

– działania amortyzatorów jednej osi

12,00

2.10

– wszystkich innych usterek łącznie

18,00

3

Pierwsze badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą: (dotyczy również jednej sztuki pojazdu zwolnionego z badań homologacyjnych)

3.1

– motocykl (skuter), motorower, ciągnik rolniczy

97,00

3.2

– samochód osobowy, autobus przeznaczony do przewozu nie więcej niż 15 osób łącznie z kierowcą; samochód ciężarowy i specjalny: do 3,5 t d.m.c.; pojazd trójkołowy: powyżej 0,4 t m.w.

146,00

3.3

– samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik siodłowy: powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c.

201,00

3.4

– samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik siodłowy: powyżej 16 t d.m.c., ciągnik balastowy

256,00

3.5

– autobus przeznaczony do przewozu więcej niż 15 osób

281,00

3.6

– przyczepa lekka, przyczepa ciężarowa rolnicza: do 1,5 t d.m.c.

79,00

3.7

– przyczepa ciężarowa rolnicza: 1,5 t do 6 t d.m.c.

119,00

3.8

– przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna: do 3,5 t d.m.c.

152,00

3.9

– przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna: powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c.

232,00

3.10

– przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna: powyżej 16 t d.m.c.

256,00

4

Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska:

4.1

– określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu)4)

18,00

4.2

– po wypadku, kolizji drogowej (badanie specjalistyczne)

79,00

4.3

– dane techniczne niezgodne ze stanem faktycznym

43,00

5

Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska:

5.1

– co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych, oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przez organy Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki wojskowe podporządkowane Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, Policję, Urząd Ochrony Państwa i Straż Graniczną, a rejestrowanego ponownie przez starostę (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu)4)

18,00

5.2

– po wypadku, kolizji drogowej (badanie specjalistyczne)

79,00

5.3

– po zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych technicznych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym (tj. rodzaju pojazdu, rodzaju nadwozia, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, pojemności silnika, dopuszczalnej masy całkowitej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi) (badanie specjalistyczne)

73,00

 

1

2

3

5.4

– po zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany niektórych danych identyfikacyjnych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, tj. po zmianie numeru identyfikacyjnego (numeru nadwozia lub podwozia) (badanie specjalistyczne)

98,00

6

Pozostałe dodatkowe badania techniczne pojazdu:

6.1

– w którym za granicą dokonano montażu instalacji do zasilania gazem w pojeździe zarejestrowanym po raz pierwszy za granicą (badanie specjalistyczne)

98,00

6.2

– w którym dokonano montażu homologowanej w kraju instalacji do zasilania gazem (badanie specjalistyczne)

24,00

6.3

– który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa (warunki dodatkowe)

37,00

6.4

– który ma być używany jako uprzywilejowany (warunki dodatkowe)

55,00

6.5

– który ma być używany do przewozu materiałów niebezpiecznych (badanie specjalistyczne)

73,00

6.6

– autobusu, który może poruszać się po drogach z prędkością 100 km/h (badanie specjalistyczne)

110,00

7

Sprawdzenie spełniania dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów:

7.1

– prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy1)

31,00

7.2

– czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym dla pojazdów przeznaczonych do wykonywania czynności na drodze5)

18,00

7.3

– czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla pojazdów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób5)

43,00

7.4

– czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla pojazdów przeznaczonych do nauki jazdy i egzaminowania5)

43,00

7.5

– czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla autobusu miejskiego regularnej komunikacji publicznej5)

37,00

7.6

– nadanie i wykonanie lub ustalenie numeru nadwozia

43,00

7.7

– nadanie i wykonanie lub ustalenie numeru silnika

43,00

7.8

– wykonanie tabliczki i jej zamocowanie

31,00

7.9

– sporządzenie opinii (na wniosek właściciela pojazdu) do indywidualnego wniosku o odstępstwo od warunków technicznych

73,00

7.10

– ustalenie nieznanych podstawowych danych technicznych pojazdu (tj. rodzaju pojazdu, rodzaju nadwozia, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, pojemności silnika, dopuszczalnej masy całkowitej, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi itp.)

43,00

 

Objaśnienia:

1) Dla pojazdu zgłoszonego do okresowego badania technicznego z adnotacją w dowodzie rejestracyjnym „przystosowany do ciągnięcia przyczepy" opłaty jak w Ip. 7.1 nie pobiera się.

2) Opłaty za badania nie obejmują kosztów dojazdu i zakwaterowania badających.

3) Pozostałe badania jak dla autobusu.

4) W przypadku gdy łączna opłata za badanie według Ip. 4.1 i 5.1 byłaby większa od opłaty za badania okresowe, zgodnie z Ip. 1, przyjmuje się opłatę taką jak za badania okresowe.

5) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.

Uwaga:

Użyte w tekście skróty oznaczają:

m.w. – masa własna pojazdu,

d.m.c. –dopuszczalna masa całkowita pojazdu.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2000-05-12
  • Data wejścia w życie: 2000-05-27
  • Data obowiązywania: 2000-05-27
  • Dokument traci ważność: 2002-02-23
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA