REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2025 poz. 910

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 3 lipca 2025 r.

w sprawie zwrotu utraconych przez gminy dochodów z tytułu przekazania 1,5 % należnego podatku rolnego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 6f ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1176, 1635 i 1757) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa warunki i tryb zwrotu z budżetu państwa utraconych dochodów z tytułu przekazania kwot, o których mowa w art. 6d ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym, zwanej dalej „ustawą”.

§ 2.

1. Warunkiem zwrotu, o którym mowa w § 1, jest złożenie przez gminę wniosku o zwrot utraconych dochodów z tytułu przekazania kwot, o których mowa w art. 6d ust. 1 i 2 ustawy, zwanego dalej „wnioskiem”.

2. Wzór wniosku określa załącznik do rozporządzenia.

§ 3.

1. Gmina składa wniosek do właściwego wojewody w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku podatkowym, którego dotyczy wniosek.

2. W przypadku przekazania kwot, o których mowa w art. 6d ust. 1 i 2 ustawy, po terminie określonym w ust. 1, gmina składa wniosek do właściwego wojewody w roku następującym po roku, w którym nastąpiło przekazanie tych kwot, w terminie do dnia 31 marca tego roku.

3. Gmina może złożyć korektę wniosku w związku:

1) ze skorygowaniem deklaracji na podatek rolny przez podatnika, który złożył wniosek, o którym mowa w art. 6d ust. 1 ustawy, albo

2) z wydaniem przez organ podatkowy decyzji na podatek rolny podatnikowi, który złożył wniosek, o którym mowa w art. 6d ust. 1 ustawy

- skutkujących podwyższeniem wysokości należnego podatku rolnego.

4. Gmina składa korektę wniosku w związku:

1) ze skorygowaniem deklaracji na podatek rolny przez podatnika, który złożył wniosek, o którym mowa w art. 6d ust. 1 ustawy, albo

2) z wydaniem przez organ podatkowy decyzji na podatek rolny podatnikowi, który złożył wniosek, o którym mowa w art. 6d ust. 1 ustawy

- skutkujących obniżeniem wysokości należnego podatku rolnego.

5. Korektę wniosku, w związku z zaistnieniem okoliczności, o których mowa w ust. 3 lub 4, składa się jednorazowo w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, w którym wystąpiły te okoliczności, przy czym jeżeli przekazanie kwot, o których mowa w art. 6d ust. 1 i 2 ustawy, w związku z wystąpieniem okoliczności określonych w ust. 3, nastąpiło po tym terminie, korektę wniosku składa się w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, w którym nastąpiło przekazanie tych kwot.

§ 4.

Jeżeli kwota utraconych dochodów wykazana w korekcie wniosku, złożonej w związku z zaistnieniem okoliczności, o których mowa w § 3 ust. 3 lub 4, jest niższa niż kwota utraconych dochodów wykazana we wniosku, gmina przekazuje kwotę stanowiącą różnicę tych kwot na rachunek właściwego wojewody - w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia tej korekty wniosku.

§ 5.

1. W przypadku stwierdzenia we wniosku lub w korekcie wniosku, złożonej w związku z zaistnieniem okoliczności, o których mowa w § 3 ust. 3 lub 4, braków lub błędów, właściwy wojewoda wzywa gminę do ich usunięcia w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania.

2. W przypadku nieusunięcia w wyznaczonym terminie braków lub błędów stwierdzonych we wniosku lub w korekcie wniosku, złożonej w związku z zaistnieniem okoliczności, o których mowa w § 3 ust. 3 lub 4, właściwy wojewoda określa wysokość kwoty, która ma być przekazana zgodnie z § 4 lub § 6.

§ 6.

Właściwy wojewoda przekazuje na rachunek budżetu gminy kwotę środków stanowiącą równowartość wysokości utraconych dochodów z tytułu przekazania kwot, o których mowa w art. 6d ust. 1 i 2 ustawy, w terminie do dnia 31 sierpnia roku:

1) w którym złożono wniosek zgodnie z § 3 ust. 1 i 2;

2) następującego po roku, w którym złożono korektę wniosku, w związku z zaistnieniem okoliczności, o których mowa w § 3 ust. 3 lub 4, jeżeli kwota utraconych dochodów wykazana w korekcie wniosku jest wyższa niż kwota utraconych dochodów wykazana we wniosku.

§ 7.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Finansów: A. Domański


1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2710).

Załącznik 1. [WZÓR – WNIOSEK O ZWROT UTRACONYCH DOCHODÓW Z TYTUŁU PRZEKAZANIA KWOT, O KTÓRYCH MOWA W ART. 6D UST. 1 I 2 USTAWY Z DNIA 15 LISTOPADA 1984 R. O PODATKU ROLNYM (DZ. U. Z 2024 R. POZ. 1176, 1635 I 1757)]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 3 lipca 2025 r. (Dz. U. poz. 910)

WZÓR - WNIOSEK O ZWROT UTRACONYCH DOCHODÓW Z TYTUŁU PRZEKAZANIA KWOT, O KTÓRYCH MOWA W ART. 6D UST. 1 I 2 USTAWY Z DNIA 15 LISTOPADA 1984 R. O PODATKU ROLNYM (DZ. U. Z 2024 R. POZ. 1176, 1635 I 1757)

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-07-08
  • Data wejścia w życie: 2025-07-09
  • Data obowiązywania: 2025-07-09
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA