REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Promocja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Czy nagrody z akcji promocyjnej są zwolnione z podatku dochodowego?

Krajowa Informacja Skarbowa w swojej interpretacji wyjaśniła, że nagrody wypłacane przez wnioskodawców uczestnikom akcji promocyjnej nie kwalifikują się do zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dyrektywa Omnibus działa od ponad roku, a niektóre sklepy wciąż oszukują klientów

Dyrektywa Omnibus funkcjonuje już od ponad roku, ale jak się okazuje zjawisko oszukiwania klientów nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Na szczęście Polacy są czujni, blisko 70% z nich sprawdza historyczne ceny przecenianych produktów w sieci.

REKLAMA

Oszukane promocje w Internecie. Kto potrafi łatwo sprawdzić, rozpoznać nieuczciwe sztuczki sprzedawców i jak to robi

Od niemal roku zmienione przepisy prawa konsumenckiego, znane pod nazwą dyrektywy Omnibus, mają wykluczać między innymi fałszywe promocje. Sprzedawcy muszą na przykład podawać ceny historyczne, by łatwo było sprawdzić czy nie obniżają ceny, którą nieco wcześniej celowo mocno podwyższyli.

Czy wydatki na wynagrodzenie ambasadora stanowią koszty podatkowe?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała, że wydatki związane z wynagrodzeniem ambasadora z tytułu umowy o współpracę nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, ponieważ nie zostało wykazane bezpośrednie powiązanie wydatków z uzyskiwaniem przychodów przez spółkę.

Teraz ceny w sklepach powinny wyhamować. Dzięki promocjom niektóre produkty kupimy taniej niż przed inflacją

Analitycy rynków detalicznych mają dobre wiadomości dla konsumentów: koniec z lawinowym wzrostem cen detalicznych w sklepach. Ostatni atak cenowy na klientów tuż przed Bożym Narodzeniem nie powiódł się – Polacy w odpowiedzi ograniczyli zakupy – i handlowcy muszą spuścić z tonu.

Boże Narodzenie 2023. Wigilijny i świąteczny stół Polaków w tym roku bez przesadnych oszczędności

Sto złotych na osobę na zakupy żywności, która trafi na stół w czasie Wigilii i Bożego Narodzenia 2023 – tak wyceniają tę pozycję w domowym budżecie sami zainteresowani. W porównaniu do ubiegłego roku jesteśmy większymi optymistami, co jest efektem głównie z lekkiej poprawy domowej inflacji oraz oswojenia się z wysokimi cenami artykułów spożywczych w kolejnym roku wysokiej inflacji.

 

REKLAMA

Czy nagrody otrzymane w promocji stanowią przychód dla przedsiębiorców-osób prawnych?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wyjaśniła, że nagrody uzyskane w promocji przez przedsiębiorców będących osobami prawnymi stanowią dla nich przychód z prowadzonej działalności gospodarczej i nie generują obowiązków płatnika dla organizatora promocji.

Black Friday 2023. Będą zakupy jakich nie było od dawna – Polacy liczą na powrót prawdziwych okazji cenowych i wyprzedaży

Kupowanie na promocjach weszło nam w krew – tak chyba najprościej można wytłumaczyć fakt, iż rekordowo duża Polaków szykuje się na duże promocje w czasie Black Friday i następujących po nim kolejnych przedświątecznych wyprzedażach. Bijemy pod tym względem nie tylko powściągliwych w zakupach Szwajcarów, ale i rozmiłowanych w takich cenowych akcjach obywateli USA.

Black Friday 2023. Chcesz naprawdę kupić okazyjnie a nie stracić, zastosuj się do wskazówek eksperta - sprawdź

Od dawna Black Friday trwa dłużej niż jeden dzień, podobnie jak Cyber Monday. Teraz mamy do czynienia z Black Week, a nawet Black Weeks – bo okres promocji, wyprzedaży, okazji zakupowych i specjalnych ofert rozciąga się wyprzedająco od połowy listopada i ciągnie co najmniej do Wigilii. Czasu na okazyjne zakupy jest więc dużo i wcale nie jest pewne, że właśnie 24 listopada będą najlepsze okazje.

Zakupy bez handlowych niedziel. Przez inflację kupowaliśmy mniej i głównie na promocjach. Jak jest teraz

Najpierw pandemia a potem inflacja i związane z nią dramatyczne podwyżki cen w sklepach sprawiły, że ruch w sklepach a i same obroty kupców i sieci handlowych dramatycznie spadły. Teraz jednak powoli wszystko wraca do normy – spędzamy w sklepach coraz więcej czasu i zostawiamy w nich coraz więcej pieniędzy.

Zakupy bez handlowych niedziel. Przez inflację kupowaliśmy mniej i głównie na promocjach. Jak jest teraz

Najpierw pandemia a potem inflacja i związane z nią dramatyczne podwyżki cen w sklepach sprawiły, że ruch w sklepach a i same obroty kupców i sieci handlowych dramatycznie spadły. Teraz jednak powoli wszystko wraca do normy – spędzamy w sklepach coraz więcej czasu i zostawiamy w nich coraz więcej pieniędzy.

Zakupy bez handlowych niedziel. Przez inflację kupowaliśmy mniej i głównie na promocjach. Jak jest teraz

Najpierw pandemia a potem inflacja i związane z nią dramatyczne podwyżki cen w sklepach sprawiły, że ruch w sklepach a i same obroty kupców i sieci handlowych dramatycznie spadły. Teraz jednak powoli wszystko wraca do normy – spędzamy w sklepach coraz więcej czasu i zostawiamy w nich coraz więcej pieniędzy.

Czy Miasto może odliczyć VAT od kosztów promocji i zarządzania projektem?

Dyrektor KIS potwierdził, że Miasto nie może odliczyć podatku VAT od kosztów promocji i zarządzania projektem, ponieważ realizacja projektu nie jest związana z czynnościami opodatkowanymi. 

Czy koszty organizacji konkursu mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) wydał interpretację indywidualną, w której wyjaśnił, że koszty organizacji konkursu mogą być zaliczone przez spółkę do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem spełnienia określonych wymagań. 

Wydatki na akcje promocyjne to koszty uzyskania przychodów

Interpretacja indywidualna z dnia 17 stycznia 2023 r. dotyczyła pytania, czy środki przeznaczone na wypłaty dla klientów w związku z realizacją akcji marketingowej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

Ceny promocyjne - jak obliczać i prezentować zgodnie z prawem? Czy sklepy radzą sobie z dyrektywą Omnibus?

Od 1 stycznia 2023 r. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Kontrole Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcji Handlowej wykazały, że wiele z firm nie wie, jak poprawnie prezentować promocje nie wprowadzając konsumentów w błąd i tym samym – uniknąć kar. Eksperci z Exorigo-Upos przeanalizowali zalecenia UOKiK i wyjaśniają, w jaki sposób prawidłowo oznaczać niższe, promocyjne ceny produktów.

Masło+: Rolnicy nie zgadzają się na ceny masła 3 zł/kostka i chcą interwencji UE przeciw obniżkom cen

Rolnicy tracą na spadających cenach masła i mleka. Protestują przeciwko obniżkom cen masła i mleka w Biedronce, Kauflandzie, Lidlu. Żądają interwencji UE , która utrzyma wysokie ceny produktów mlecznych.

Oferty promocyjne a prawa konsumenta. Zmiany od 2023 r.

Okres końca roku obfituje w promocje i wyprzedaże. Takie oferty muszą być ustalane zgodnie z przepisami o ochronie konsumentów.

Black Friday – jak chronić dane przed cyberprzestępcami

Black Friday. Popularność „świąt konsumpcji” rośnie także dzięki zakupom online. Warto jednak pamiętać, że gdy konsumenci szukają promocji a sklepy zysku, cyberprzestępcy próbują wykorzystać każdą okazję, aby wykraść dane – nie tylko klientów, ale także sprzedawców.

Black Friday – czas żniw dla cyberprzestępców. Dane osobowe

Przypadający na ostatni piątek listopada Black Friday oraz następujący po nim w poniedziałek Cyber Monday to święta obniżek, wyprzedaży i zakupów, kojarzące się z chaosem i gigantycznymi kolejkami w sklepach. Jednak stanowi to także idealną okazję dla cyberprzestępców, którzy chcą wykraść dane konsumentów. Na co zwrócić uwagę?

Rynek motoryzacyjny. Wyprzedaże na koniec roku

Czy jest szansa na wyprzedaże samochodów? Rok 2022 był wyjątkowo trudny na rynku motoryzacyjnym: kolejki oczekujących na odbiór auta, anulowane zamówienia, a to wszystko w warunkach rosnących cen oraz podwyżek rat za samochód.

Badanie: 36 proc. Polaków chce kupować podczas zimowych wyprzedaży

36 proc. Polaków jest zainteresowanych zakupami podczas sezonu największych wyprzedaży - wynika badania "Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022". Dodano, że inflacja, ceny energii sprawiają, że Polacy zaczęli analizować e-wydatki.

Czy Black Friday pojawi się w sklepach spożywczych

W sklepach spożywczych Black Friday się nie przyjął, w tym roku przez inflację może się to zmienić - ocenił w rozmowie z PAP analityk z Centrum Monitorowania Rynku Marek Zachalski. Wyjaśnił, że w czasach drożyzny klienci poszukują też promocji na żywność, która wcześniej nie była hitem wyprzedaży.

Black Friday –promocje czy marketingowe iluzje?

Większość sieci handlowych korzysta z Black Friday. To dzień, kiedy sklepy obniżają ceny. Czy jednak wszystkie promocje są prawdziwą okazją?

Black Friday 2022. Jak nie dać się nabrać na „sztuczne” promocje?

Do Black Friday podejść z rozsądkiem. Tym bardziej, że czeka nas kilka tygodni promocji. W ostatnich latach „Czarny Piątek” rozciągnął się na „Black Week”, a niektóre marki ogłosiły nawet „Black Month”. Niebawem czeka nas również „Cyber Monday”.

Black Friday – jak nie dać się nabrać na udawaną promocję?

Ostatni listopadowy piątek to okazja do zakupowego szaleństwa, bo od kilku lat jest on uznawany za dzień największych wyprzedaży. Ze względu na rekordowe wyniki coraz częściej promocje rozciągane są na cały tydzień, a nawet miesiąc. To okazja dla łowców promocji, ale też dla nieuczciwych sprzedawców.

Black Friday i święta dla handlowca. Jak dobrze zaplanować zapasy?

Black Friday, Cyber Monday, a przede wszystkim Boże Narodzenie – to najważniejszy okres dla sprzedawców. Firmy będą musiały manewrować powierzchnią magazynową.

Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe dla firm?

Ulga sponsoringowa dla przedsiębiorców. Na czym polega? Jakie oszczędności podatkowe mogą się pojawić? Jakie koszty można odliczyć?

Lot balonem za darmo? Tak. Free Now z unikalną ofertą

Lot balonem za darmo? Tak, to jak najbardziej możliwe. Free Now zabiera swoich klientów w podniebną wycieczkę nad Warszawą.

Jaka wysokość obniżki może zachęcić klientów? Badanie

Blisko 80 proc. Polaków szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników, żeby zaoszczędzić – wynika z badania przekazanego PAP. 40 proc. respondentów oszczędza na produktach spożywczych.

Program lojalnościowy w czasie inflacji. Klienci szukają oszczędności

Od czego zależy zainteresowanie programami lojalnościowymi? Czynników jest wiele, ale kluczowym może być skala osiąganych korzyści. Szalejąca inflacja sprawia, że Polacy szukają oszczędności. A dzięki dobrym programom mogą zaoszczędzić bardzo konkretne kwoty.

"Tarcza Antyinflacyjna" Biedronki pod lupą Prezesa UOKiK

Urząd sprawdza działania marketingowe i warunki udziału w akcji promocyjnej „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna”. Co dokładnie i jakie ma wątpliwości co do akcji promocyjnej?

Obniżki cen towarów z nowym obowiązkiem sprzedawców - projekt

W przypadku obniżki cen towarów sprzedawcy będą mieli obowiązek udzielania dodatkowych informacji. Jakich?

Jakie są świąteczno-noworoczne promocje na mieszkania?

Świąteczno-noworoczne promocje na mieszkania. Jakie promocje i rabaty przygotowali w tym roku deweloperzy? W których osiedlach je znajdziemy?

Firmy wydają mniej gazetek promocyjnych niż rok wcześniej

Według ekspertów z Centrum Analiz Grupy AdRetail, Hiper-Com Poland i UCE RESEARCH, w I półroczu br. sieci handlowe wydały o 17% mniej gazetek niż rok wcześniej. Zmniejszyły też ich liczbę stron oraz powierzchnię promocyjną – po 18%.

W tym roku sklepy zrobiły dużo mniej promocji niż rok temu [ANALIZA]

W I półroczu br. w sklepach ogólnie było o 15% mniej promocji niż rok temu. Największy spadek, bliski 80%, zaliczyły placówki z art. dziecięcymi.

Nieuczciwe promocje – przykłady, prawa konsumenta

Nieuczciwe promocje są tym, czego konsumenci chcieliby uniknąć. Warto zatem pamiętać o uprawnieniach, jakie przysługują kupującym. Z jakimi przykładami działań wprowadzających w błąd możemy mieć do czynienia? Na czym polegają działania UOK0K-u w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów?

Nagroda w konkursie dla przedsiębiorców opodatkowana jak dochody z działalności gospodarczej

Wygraną rzeczową w konkursie dla przedsiębiorców należy opodatkować tak samo jak inne przychody z działalności gospodarczej tego przedsiębiorcy – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 6 sierpnia 2020 r. (sygn. akt II FSK 976/18).

Program lojalnościowy w firmie – działania promocyjne

Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające mogą być bardzo skuteczne, ale pod jednym warunkiem. Ich docelowi odbiorcy muszą wiedzieć zarówno o danym programie, jak i o płynących z niego korzyściach. A to oznacza, że przygotowując dany system, trzeba uwzględnić także jego promocję.

Jakie nagrody rzeczowe i prezenty dla pracowników i klientów

Prezenty, czy nagrody zwiększają lojalność klientów, są również skuteczną formą motywowania pracowników. Doceniać można jednak nie tylko za pomocą gratyfikacji finansowych, czy też typowych nagród rzeczowych. Skuteczna nagroda to taka, która wywołuje emocje.

Ambasador marki - co zrobić, gdy zachowuje się nielojalnie wobec firmy?

Rolą ambasadora marki jest najczęściej wypowiadanie się o danym produkcie lub usłudze w sposób pozytywny, korzystanie z niego w miejscach publicznych. Co jednak w sytuacji, gdy ambasador zachowuje się nielojalnie?

Nowoczesne sposoby promocji technologii gazowych w XIX wieku

Pomimo oczywistej przewagi nad węglem technologie gazowe w XIX wieku wymagały intensywnej promocji. Branża gazownicza nie bała się niestandardowych form promocji.

Promocja „kup 3 w cenie 2” a nieodpłatna dostawa towarów – rozliczenie VAT

Niejednokrotnie przedsiębiorcy stosują promocję dla swoich kontrahentów, w ramach której do określonej ilości zakupionego towaru, nieodpłatnie dodają kolejną sztukę tego samego towaru. Poważne wątpliwości budzi prawidłowa klasyfikacja takiej promocji na gruncie podatku VAT.

Black Friday i Cyber Monday - prawa konsumenta

Wyprzedaże w Black Friday i Cyber Monday przyciągają tłumy klientów. Przy okazji zakupów warto znać swoje prawa.

Europejska Współpraca Terytorialna - nabór tylko do końca stycznia 2019 r.

Ostatnie nabory wniosków w programach współpracy transnarodowej. Nabór tylko do końca stycznia 2019 r.

Działania marketingowe w kosztach uzyskania przychodów

Przedsiębiorcy przeprowadzają działania marketingowe, które mają na celu zwiększenie szans firmy na pozyskanie nowych klientów. Powstaje pytanie, które wydatki związane z promocją przedsiębiorstwa można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Akcje promocyjne w sklepach - odliczenie VAT i inne problemy podatkowe

Każda promocja w placówkach handlowych znajduje swoje podsumowanie także w rozliczeniach podatkowych. Zarówno na etapie planowania jak i realizacji akcji promocyjnej warto zadbać w szczególności o prawidłowość dokumentacji, tak by potem nie mieć problemów ze zgodnym z prawemrozliczeniem VAT, czy podatku dochodowego.

Szybka kolej w rozwoju i promocji samorządów

Od kilku lat najszybszy polski pociąg Pendolino budzi wiele emocji wśród pasażerów, miłośników kolei, ale również polityków i samorządowców. Ci ostatni próbują przełożyć potencjał związany z faktem przejazdu pociągu przez ich region lub miasto na zwiększenie atrakcyjności i rozwoju lokalnego.

REKLAMA