REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe - działania marketingowe

Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe?
Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Na sukces Twoje biura rachunkowego składać się będą różne działania ale jednym z ważniejszych będą prawidłowe i konieczne działania marketingowe, na które złożą się: dobra reklama, odpowiednie działania public relation, wybór logo i inne.

Nazwa

Niezwykle ważnym elementem będzie wizerunek Twojego biura – jak postrzegają Cię klienci. Jego elementami będzie wybór prostej ale też dobrej nazwy biura. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, ale też dająca pozytywne skojarzenia z prowadzoną działalnością.

REKLAMA

Monitor Księgowego

Logo

Kolejnym elementem wizerunku biura będzie logo. Jeśli decydujesz się je mieć powierz jego wykonanie profesjonalnej firmie, to ważne – logo ma Ci służyć przez cały czas funkcjonowania biura i ma być łatwo rozpoznawalnym elementem Twojej firmy, dającym pozytywne skojarzenia klientom.

Polecamy: Kto może legalnie świadczyć usługi księgowe

Materiały reklamowe

Dbając o dobry wizerunek, zleć koniecznie przygotowanie odpowiednich materiałów reklamowych, takich jak np.: wizytówki, ulotki, plakaty, kalendarze, zakładki, długopisy, ołówki, podkładki pod mysz, teczki na dokumenty itd. Oczywiście są to propozycje. Nie musisz mieć wszystkich tych produktów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierz rozwiązania, które Twoim zdaniem najlepiej zareklamują biuro rachunkowe. Zdecydowanie jednak nie rezygnuj z ulotek i wizytówek.

50 ściąg księgowego z aktualizacją online - multipakiet: książka, serwis online

Lokal

Pamiętaj, że stare przysłowie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” odnosi się nie tylko do ludzi i ich stroju. Idealnie pasuje również do takiej firmy jak Twoja. Pamiętaj więc o wystroju lokalu. Nawet jeżeli jest to niewielki, wynajęty lokal nie zwalnia Cię to z konieczności zadbania o jego wygląd. Wybierając meble do biura pamiętaj o stoliku i np. kanapie, bądź fotelach dla czekających klientów, o wydzielonym miejscu gdzie wygodnie będzie można przyjąć i wysłuchać klienta.

Polecamy:  Reklama dźwignią również biura rachunkowego

Klienci

Wreszcie w swoich działaniach marketingowych nie zapomnij o klientach.

Decydując się na otwarcie biura rachunkowego, musisz zdecydować jaką grupę klientów chcesz obsługiwać i do niej właśnie skierować swoje działania reklamowe, czyli ulotki, fax-mailing, e-mailing i inne. Wybór docelowej bazy klientów i rozpoznanie ich potrzeb, pozwoli Ci również zdecydować o świadczonych usługach i ich rozszerzaniu.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Koniecznie pamiętaj

Prowadząc biuro rachunkowe nigdy nie zapominaj o koniecznych działaniach marketingowych, dlatego przestrzegaj zasad które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu. Tak więc:

  • Poszerzaj zakres świadczonych usług (to świetny element marketingowy, czyli stały rozwój firmy),
  • Zwiększaj swoją rozpoznawalność (nie pozwól o sobie zapominać, od czasu do czasu daj np. ogłoszenie w lokalnej prasie),
  • Klient powinien być w centrum Twojego zainteresowania i wszystkich twoich pracowników,
  • Pamiętaj o współpracy z profesjonalistami (nie ma możliwości abyś wszystko przewidział, ale mając odpowiednich współpracowników, również tych „zewnętrznych” będziesz niewątpliwie spokojniejszy),
  • Znajdź swoją niszę, w której się w szczególny sposób wyspecjalizujesz (wtedy nawet w czasach kryzysu możesz liczyć na stałych klientów),
  • Bądź dobrym obserwatorem i wykorzystuj każdą okazję do zdobycia nowego klienta,
  • Pamiętaj o jakości świadczonych usług (ustal zasady już na początku i pilnuj ich przestrzegania, to pozwoli zminimalizować ryzyko błędów ale też zadowoli obsługiwanych klientów).
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

REKLAMA

Nawet milion złotych kary. Tych zasad muszą przestrzegać biura rachunkowe

Podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub prowadzący księgi podatkowe znajdują się na liście jednostek obowiązanych do stosowania przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML). Wiąże się to z szeregiem obowiązków, z których nie każde biuro zdaje sobie sprawę

Uproszczone procedury. Kiedy biuro rachunkowe może je stosować?

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy  przewiduje łagodniejsze reguły identyfikacji i weryfikacji klientów w ściśle określonych przypadkach. Są to okoliczności, w których ryzyko wystąpienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest znacząco ograniczone, jeżeli nie całkowicie wyeliminowane. "Uproszczenie" nie zwalnia biura z obowiązków nałożonych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Kontakt z państwem trzecim, skomplikowane transakcje? To powinno zaalarmować biuro rachunkowe

Biuro rachunkowe ma obowiązek stosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, jeżeli zajdą okoliczności świadczące o wyższym ryzyku prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. To biuro ocenia czy takie okoliczności zaszły. Ponadto biuro stosuje wzmożone środki bezpieczeństwa zawsze w przypadkach stosunków gospodarczych lub transakcji związanych z państwem trzecim wysokiego ryzyka, a także gdy klient lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne albo członkiem rodziny takiej osoby, czy jej bliskim współpracownikiem.

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Tych obowiązków księgowość nie może zaniechać

W ramach stosowania środków bezpieczeństwa finansowego wymaganych przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu biura rachunkowe mają obowiązek identyfikacji oraz weryfikacji danych klientów, osób upoważnionych do reprezentowania klientów oraz tzw. beneficjentów rzeczywistych. Wobec każdej grupy są stosowane odmienne wymogi identyfikacji i weryfikacji.

REKLAMA

Czy każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosowania przepisów ustawy AML?

AML (Anti-Money Laundering), to przeciwdziałanie praniu pieniędzy. A odpowiedź na pytanie zawarte w tytule, to TAK, każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosować przepisy AML.

Zmiany w umowach klientów z biurem rachunkowym. Kiedy i jakie środki bezpieczeństwa stosować?

Biuro rachunkowe jest zobowiązane do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego w momencie zawierania umowy z klientem, ale nie tylko. Może być do tego zobowiązane ponownie także wtedy gdy już w trakcie trwania umowy z klientem zajdą okoliczności wskazane w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

REKLAMA