REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakładanie biura rachunkowego - pierwsze kroki

REKLAMA

REKLAMA

Skomplikowane procedury podatkowe powodują, że przedsiębiorcy coraz częściej i chętniej powierzają prowadzenie swoich rozliczeń z fiskusem fachowcom. Taka sytuacja stwarza realne szanse na powodzenie i sukces finansowy dla kogoś kto takiej działalności chciałby się podjąć, czyli prowadzić np. biuro rachunkowe.

REKLAMA

Aby jednak otworzyć biuro rachunkowe musisz spełnić wiele warunków. Ale kiedy już z sukcesem przebrniesz przez wszystkie procedury i uzyskasz wymagane uprawnienia, przyjdzie czas na rozpoczęcie działalności.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prowadzenie biura rachunkowego to działalność gospodarcza, dlatego też nim ją zaczniesz musisz dokonać rejestracji firmy w gminie, uzyskać REGON, NIP, założyć konto w banku, etc.

Od 10 sierpnia 2014 r. każdy zainteresowany, który ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz spełni wymóg niekaralności, a także posiada polisę OC może prowadzić działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Tym samym posiadanie certyfikatu księgowego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych nie jest już wymagane. Zobacz: Zmiany w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)

REKLAMA

Lokal

Ważną kwestią będzie znalezienie odpowiedniego lokalu dla biura rachunkowego. Może to być zwykły lokal mieszkalny, trochę przystosowany dla potrzeb biurowych, wynajęty bądź własny. Nie musi być on położony w centrum miasta, czy też w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Wystarczy dobrze ustawiony i widoczny szyld dla przyjeżdżających klientów aby mogli bez większych problemów trafić pod wskazany adres.

Klienci

Tak naprawdę najistotniejszą kwestią dla działalności Twojego biura będą klienci, ich zdobycie i utrzymanie. Jeżeli ich zdobędziesz będą oni korzystać z usług Twojego biura nawet jeśli swoją siedzibę będziesz miał na peryferiach miasta, bez klientów Twoje biuro nie odniesie sukcesu nawet jeśli będzie się znajdowało w lokalu przy głównej ulicy miasta.

Otwierając biuro pomyśl jaki zakres usług chcesz świadczyć i do jakich klientów chcesz skierować swoją ofertę. Czy będą to tylko mali przedsiębiorcy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, czy też czujesz się na siłach obsługiwać większych klientów działających w Twojej okolicy.

Ubezpieczenie OC biur rachunkowych

REKLAMA

Strona internetowa

Aby zdobyć klientów już na samym początku musisz pomyśleć o dobrej reklamie.
Zainwestuj pieniądze w stronę internetową, na której zamieścisz informacje o swoich usługach, cenniki, mapkę dojazdu, godziny przyjmowania klientów, możesz też umieszczać tam informacje branżowe, przydatne dla Twoich potencjalnych klientów.

W czasach Internetu, zainwestowanie w dobrą stronę internetową wydaje się być niezbędne, a jednocześnie można być pewnym, że szybko przyniesie konkretne korzyści, w postaci nowych klientów. Każde wejście na Twoją stronę to szansa na zwiększenie zysków Twojej firmy.

Nim zlecisz przygotowanie takiej strony profesjonalnej firmie, musisz sobie jasno określić do jakich odbiorców przede wszystkim pragniesz aby strona była skierowana. Te informacje będą bardzo ważne dla osoby, która będzie przygotowywała Twoją stronę.

Pamiętaj jednak, że nawet najlepiej przygotowana strona internetowa nie spełni swojego zadania, jeżeli będzie nieaktualna. Każdy klient, odwiedzając stronę będzie przede wszystkim szukał aktualnych informacji i bieżącej oferty. Dlatego na stronie muszą znajdować się aktualne informacje. Zamieszczaj koniecznie na stronie informacje o proponowanych rabatach, promocjach.

Strona zawierająca aktualne informacje, z wiadomościami odpowiadającymi na potencjalne pytania Twoich klientów przynosi firmie duże korzyści, buduje jej pozytywny obraz. Nieaktualna strona zniechęca i raczej drugi raz klient na nią nie wejdzie.

Ile kosztuje założenie strony internetowej?

Rejestracja i pierwszy rok utrzymania domeny internetowej wiążą się na ogół z wydatkiem kilkudziesięciu złotych. W następnych latach cena utrzymania domeny waha się średnio od 40 zł do 150 zł za rok.

Koszt wykupienia miejsca na serwerze (hosting) kształtuje się w zależności od pojemności, szybkości, możliwości programowych serwera. Najczęściej waha się on od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za rok użytkowania.

Kwota ok. 500-700 zł powinna wystarczyć na przygotowanie w miarę prostego projektu witryny. Strona przygotowana z dużym rozmachem może kosztować co najmniej kilka tysięcy złotych.

Na naszym rynku funkcjonuje wiele firm oferujących tworzenie stron internetowych, zapoznaj się z ofertą przynajmniej kilku nim zwrócisz się do którejś.

Reklama

Otwierając biuro rachunkowe przygotuj ulotki, które będziesz mógł zostawić w urzędzie skarbowym, urzędzie gminy, oddziale ZUS itp. Skorzystaj też z możliwości jaką daje zamieszczenie ogłoszeń w lokalnej prasie, szczególnie na początku działalności, ważna jest tzw. reklama wizerunkowa. Możesz skorzystać z e-mailingu, fax mailingu czy telemarketingu wystarczy, że skorzystasz z książki telefonicznej. Ciągle powstają nowe firmy, które potrzebują usług biura rachunkowego.

Ale pamiętaj zawsze, że najlepszy klient to klient zadowolony. Dlatego też od pierwszego dnia działalności postaw na wysoką jakość świadczonych usług. Nikt nie zrobi Ci lepszej reklamy, niż dobrze obsłużony i zadowolony klient, które poleci Twoje biuro rachunkowe znajomemu, a ten z kolei przyprowadzi następnego klienta.

Anna Konarzewska-Żuczek

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Biura rachunkowe
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Najnowocześniejsze narzędzia i mnóstwo fachowej wiedzy już 26-27 października podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych!

    Dwa dni szkoleń, warsztatów i porad ekspertów oraz praktyków z zakresu rachunkowości i księgowości czeka wszystkich odwiedzających czwartą edycję MKBR w Targach Kielce. Nie zabraknie tematów związanych z Krajowym Systemem e-Faktur oraz prezentacji najnowszego oprogramowania wykorzystywanego w biurach rachunkowo-księgowych. Patronem medialnym Kongresu jest Infor.

    Siedziba biura rachunkowego. Jak wybrać, jak urządzić, co jest ważne? Własny lokal czy wynajęty?

    Otwierając biuro rachunkowe ponad ćwierć wieku temu nie zastanawiałam się wcale nad jego umiejscowieniem. Wyszłam z założenia, że przedsiębiorcy w zasadzie pracują i mieszkają wszędzie, więc zawsze komuś będzie blisko. To były czasy wyłącznie pracy stacjonarnej z papierowymi dokumentami, nikt nawet nie pomyślał, że może być inaczej. 

    Jakie błędy księgowi popełniają najczęściej? Czy można się od nich ubezpieczyć?

    Błędy kosztują księgowych coraz więcej – od 1 lipca 2023 r. maksymalna grzywna za wykroczenia skarbowa wzrosła do 72 tys. zł. Grzywny i mandaty karne nie zamykają listy finansowych konsekwencji pomyłek w pracy – zaliczają się do nich również m.in. roszczenia klientów i koszty postępowań karnych, karno-skarbowych i administracyjnych. Do najczęstszych błędów pracowników i właścicieli biur rachunkowych należą m.in. utrata dofinansowania z PFRON oraz uchybienia w zgłoszeniach VAT i rocznych deklaracjach PIT – podaje Leadenhall Insurance. Finansową odpowiedzialność za błędy i uchybienia w obsłudze klientów może przejąć na siebie ubezpieczyciel w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej.

    Księgowa pilnie poszukiwana. Outsourcing usług księgowo-finansowych

    Znacząco wzrosła liczba firm, które poszukują księgowych i specjalistów do spraw rachunkowości. Najnowsze dane Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wskazują, że na 50 największych portalach rekrutacyjnych w Polsce pracodawcy opublikowali 308,5 tys. nowych ofert pracy, co stanowi wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca o ponad 14 proc. (Dane z maja 2023. Wzrost miesiąc do miesiąca). Jeden z najwyższych wzrostów notują ogłoszenia w obszarze księgowości i specjalistów do spraw rachunkowości. Rok do roku to aż 43 proc. Nie dziwi fakt, że coraz więcej polskich firm korzysta z outsourcingu księgowego. 

    REKLAMA

    Zmiany w KSeF 2023. Co nowego dla dużych firm od 1 września?

    Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczącego Krajowego Systemu e-Faktur. Zmiany przepisów pozwolą na przyznawanie ograniczonych uprawnień w KSeF dla dużych struktur podmiotów posiadających różne oddziały lub wyodrębnione jednostki wewnętrzne. Eksperci z Exorigo-Upos wyjaśniają, co to oznacza dla przedsiębiorców i jak powinni w tej kwestii działać.

    Obowiązkowy KSeF od lipca 2024 r. Czy przedsiębiorcy będą mieli czas na przetestowanie systemu?

    Korzyści podatkowe, ale i sporo obaw o to, jak ten system będzie wdrażany i czy nie będzie  komplikacji więcej niż korzyści. Obowiązek e-fakturowania wchodzi w życie w lipcu 2024, a w styczniu 2025 obejmie sektor MŚP zwolniony z VAT. Zmiany są oceniane przez przedsiębiorców pozytywnie, ale nie brakuje obaw natury technicznej. 

    Najczęstsze błędy przy wdrożeniu KSeF w biurze rachunkowym

    Wdrożenie systemu KSeF w biurze rachunkowym może napotkać różne wyzwania. Jakie błędy pojawiają się najczęściej?

    Chcesz być w centrum księgowości w Polsce? Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już 26-27 października w Targach Kielce!

    Dwa dni wypełnione szkoleniami i warsztatami z praktykami z zakresu rachunkowości i księgowości. Mnóstwo fachowej wiedzy i przegląd najnowocześniejszych narzędzi wspomagających i usprawniających pracę księgowych oraz udział przedsiębiorców zainteresowanych usługami. Tak w wielkim skrócie będzie wyglądał tegoroczny Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych.

    REKLAMA

    Wdrożenie KSeF – co powinien zrobić księgowy lub biuro rachunkowe a co przedsiębiorca

    Od 1 lipca 2024 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) będzie obowiązkowy dla wszystkich podatników. Jaka jest w procesie wdrażania obowiązkowego modelu KSeF rola przedsiębiorców, a jaka biur rachunkowych (księgowych)? 

    Jak skarbówka wybiera podatników do kontroli skarbowej? 90% skuteczności. Analiza ryzyka i narzędzia analityczne

    Ministerstwo Finansów informuje, że wybieranie przez organy Krajowej Administracji Skarbowej podatników (tzw. "typowanie") do kontroli skarbowych opiera się na analizie ryzyka z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych. KAS rozpoczynając kontrole dba o to, by były one precyzyjnie kierowane tam, gdzie stwierdzono ryzyko poważnych nieprawidłowości. Obecnie skuteczność tych kontroli wynosi ponad 90 procent.

    REKLAMA