REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi profesjonalne, podnoszenie jakości usług outsourcingu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Usługi profesjonalne w świecie biznesu rozpoznawane są jako usługi świadczone przez  specjalistów reprezentujących wysoki poziom kwalifikacji zawodowych (wiedzę teoretyczną i doświadczenie praktyczne) na rzecz klientów zarówno indywidualnych jak i instytucjonalnych.

REKLAMA

Jako że usługi profesjonalne mają charakter niematerialny, sprzedaż ich przysparza dodatkowych trudności. Usług tych nie można dotknąć, obejrzeć, porównać. Decydując się na ich zakup trzeba polegać na wizerunku firmy i na oferowanych gwarancjach. Należy przy tym umiejętnie oddzielać oferowane gwarancje wykorzystywane jako działania promocyjne od gwarancji stanowiących oś działań operacyjnych usługodawcy.

Oferując klientom usługi profesjonalne należy pamiętać, iż klient przede wszystkim rozważa korzyści, jakie może w związku z daną usługą osiągnąć. Sam wachlarz oferowanych mu usług ma znaczenie drugorzędne. Dlatego też w pierwszej kolejności ważne jest zrozumienie potrzeb klienta, a następnie zdolność do ich zaspokajania (pomoc przy rozwiązywaniu problemów, poszukiwanie i rozwijanie dróg rozwoju, udzielenie obiektywnej rady). Element ten jest jednym z najtrudniejszych do sparametryzowania dla firmy profesjonalnej, a zarazem jednym z najważniejszych w ocenie klienta. Jest wyznacznikiem oceny jakości usługi profesjonalnej.

Jakość świadczonej usługi profesjonalnej od lat niezmiennie wpływa na wizerunek firmy profesjonalnej, a tym samym na potencjalny powód przyciągania klienta. Jakość usługi - a nie jej obietnica przy pierwszym kontakcie i rozwinięte działania marketingowe – jest gwarantem ponownego skorzystania usługobiorcy z konkretnej firmy. Ocena jakości usługi przekazywana między partnerami biznesowymi lub między znajomymi w nieformalnych rozmowach, jest najlepszą formą szerzenia marki firmy profesjonalnej. Wysoka jakość nabiera szczególnego znaczenia w przypadku usługobiorców posiadających  złe doświadczenia w tym zakresie.

Co jest zatem miernikiem oceny wysokiej jakości usługi profesjonalnej?

Relacja pomiędzy oczekiwaniami klienta a subiektywną oceną poziomu wykonania usługi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli subiektywna ocena jest co najmniej równa oczekiwaniom, powstaje pozytywna ocena jakości usługi – tj. satysfakcja klienta, podstawowy sukces rynkowy firmy profesjonalnej!

W zależności od rodzaju oferowanych usług, istnieją określone kryteria oceny ich jakości. Są to:

- dostępność usługi (dogodna lokalizacja placówek, odpowiedni czas ich otwarcia, krótki czas oczekiwania na wykonanie usługi), informacje o usługach sformułowane prawidłowo i w sposób przystępny dla każdego nabywcy,

- kompetencje usługodawcy uzyskiwane dzięki fachowemu przygotowaniu i szkoleniom,

- uprzejmość usługodawcy (odnoszenie się do klienta z życzliwością, szacunkiem i szczerym uśmiechem),

- zaufanie (wiarygodność firmy i jej pracowników, dbałość o interesy klientów),

- rzetelność (prawidłowe i dokładne świadczenie usług),

- odpowiedzialność usługodawcy (szybkie i fachowe działanie uwzględniające oczekiwania nabywców),

- bezpieczeństwo (dbałość, by usługa była pozbawiona ryzyka),

- rodzaj stosowanych środków materialnych (zalicza się tu widoczne dla nabywcy takie elementy usługi jak: stan placówki, jej wyposażenie),

- znajomość potrzeb nabywców (usługodawca winien starać się zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów).

Chcąc konkurować na stale rosnącym rynku usług profesjonalnych ważny jest wybór kluczowych dla własnej branży czynników stanowiących o wysokiej jakości, a następnie wprowadzenie odpowiednich regulacji i konsekwentne ich realizowanie . Bowiem nie wysoka jakość realizacji konkretnego pojedynczego zlecenia, a stała dbałość o utrzymywanie wysokich parametrów jakościowych wewnątrz firmy, stałe utrzymywanie wysokiego poziomu zadowolenia klientów i dążenie do minimalizacji zgłaszanych reklamacji i stanowią o sukcesie firmy.

Katarzyna Ochnicka
Senior Menedżer
Departament Outsourcingu Rachunkowości
Granta Thornton Frąckowiak Sp. z o.o. Sp.k.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Grant Thornton Frąckowiak Sp. z o.o.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Autyzm lub ADHD przemilczany w rekrutacji. Dlaczego kandydaci o tym nie mówią

Osoby z autyzmem, ADHD czy inną formą neuroatypową nie mówią o tym fakcie podczas procesu rekrutacyjnego. Dlaczego? Okazuje się, że większy odsetek osób neuroatypowych częściej szuka pracy niż osób neuronormatywnych.

Niekorzystna specustawa dla wcześniejszych emerytów - pozorne wykonanie wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. Zadowolone będą osoby nieobjęte tymi przepisami

Po opublikowaniu w dniu 3 marca 2025 r. założeń projektu ustawy o ustalaniu wysokości emerytur z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych dla osób, które do 6 czerwca 2012 r. przeszły na emerytury wcześniejsze na stronach Rządowego Centrum Legislacji ukazał się długo oczekiwany projekt tej ustawy datowany na 4 czerwca 2025 r.

Firmy chcą zatrudniać księgowych, ale… nie mają kogo! Brakuje ekspertów z doświadczeniem

Mimo stabilnej sytuacji kadrowej i rosnących wynagrodzeń, aż 84% księgowych przyznaje: znalezienie doświadczonego specjalisty to dziś prawdziwe wyzwanie. Barometr nastrojów 2025 pokazuje, że firmy częściej planują rekrutację niż redukcje – ale idealny kandydat musi dziś mieć znacznie więcej niż tylko znajomość Excela.

Polacy zaciskają pasa. Najnowszy raport pokazuje, na czym oszczędzamy najczęściej

Aż 37,2% Polaków deklaruje ograniczenie wydatków na elektronikę – wynika z najnowszego raportu. W czołówce oszczędzanych kategorii znalazły się też meble, odzież i materiały budowlane. Eksperci wskazują na wysokie ceny, niską częstotliwość zakupów oraz zmieniające się priorytety konsumenckie.

REKLAMA

Wysokość opłat za krew i jej składniki w 2026 r. [PROJEKT RESORTU ZDROWIA z 3 czerwca 2025 r.]

6 czerwca 2025 r. do uzgodnień i konsultacji publicznych trafił projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie określenia wysokości opłat za krew i jej składniki w 2026 r. Resort zdrowia ma czas na określenie tych opłat do 30 czerwca 2025 r.

Nawet 185 tys. zł na samochód dla osoby z niepełnosprawnością. Rusza druga tura naboru wniosków PFRON 2025

Druga i zarazem ostatnia w tym roku tura naboru wniosków w programie "Samodzielność – Aktywność – Mobilność!" rozpocznie się 1 sierpnia 2025 r. To szansa na uzyskanie nawet 85 proc. dopłaty do zakupu samochodu przystosowanego do potrzeb osoby z niepełnosprawnością ruchową. Sprawdź limity, warunki i checklistę, która ułatwi Ci wypełnienie elektronicznego wniosku w systemie SOW.

Pozew o zachowek. Co powinien zawierać i gdzie złożyć dokumenty?

Jak napisać pozew o zachowek, by uniknąć błędów, które mogą spowolnić lub utrudnić dochodzenie należności? To ważne informacje dla osób, które zostały pominięte w testamencie lub otrzymały mniej niż im się należało.

Podwyżki pracowników samorządowych z wyrównaniem od 1 marca 2025 r. Rozporządzenie w Dzienniku Ustaw [STAWKI]

30 maja 2025 r. w Dzienniku Ustaw RP zostało opublikowane rozporządzenie podwyższające kwoty minimalnego miesięcznego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Rozporządzenie koryguje także katalog stanowisk.

REKLAMA

Bez księgowych ani rusz. Przedsiębiorcy doceniają ich nie tylko za rachunki, ale i za wsparcie strategiczne

Aż 75% przedsiębiorców w Polsce darzy swoje księgowe i księgowych dużym zaufaniem, a 71% uważa, że ich wiedza realnie wpływa na sukces firmy – wynika z najnowszego badania. Księgowi stają się dziś nie tylko strażnikami finansów, ale i partnerami w rozwoju biznesu.

Prezydent Andrzej Duda podpisał ważną ustawę. Prosiła go o to ministra z rządu Tuska

Prezydent Andrej Duda podpisał ustawę o jawności cen mieszkań, po wcześniejszym spotkaniu z minister Katarzyną Pełczyńską–Nałęcz. Nowe regulacje nakładają na deweloperów obowiązek prowadzenia stron internetowych, na których podawane mają być ceny mieszkań od początku sprzedaży do jej zakończenia.

REKLAMA