REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi profesjonalne, podnoszenie jakości usług outsourcingu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Usługi profesjonalne w świecie biznesu rozpoznawane są jako usługi świadczone przez  specjalistów reprezentujących wysoki poziom kwalifikacji zawodowych (wiedzę teoretyczną i doświadczenie praktyczne) na rzecz klientów zarówno indywidualnych jak i instytucjonalnych.

REKLAMA

Jako że usługi profesjonalne mają charakter niematerialny, sprzedaż ich przysparza dodatkowych trudności. Usług tych nie można dotknąć, obejrzeć, porównać. Decydując się na ich zakup trzeba polegać na wizerunku firmy i na oferowanych gwarancjach. Należy przy tym umiejętnie oddzielać oferowane gwarancje wykorzystywane jako działania promocyjne od gwarancji stanowiących oś działań operacyjnych usługodawcy.

Oferując klientom usługi profesjonalne należy pamiętać, iż klient przede wszystkim rozważa korzyści, jakie może w związku z daną usługą osiągnąć. Sam wachlarz oferowanych mu usług ma znaczenie drugorzędne. Dlatego też w pierwszej kolejności ważne jest zrozumienie potrzeb klienta, a następnie zdolność do ich zaspokajania (pomoc przy rozwiązywaniu problemów, poszukiwanie i rozwijanie dróg rozwoju, udzielenie obiektywnej rady). Element ten jest jednym z najtrudniejszych do sparametryzowania dla firmy profesjonalnej, a zarazem jednym z najważniejszych w ocenie klienta. Jest wyznacznikiem oceny jakości usługi profesjonalnej.

Jakość świadczonej usługi profesjonalnej od lat niezmiennie wpływa na wizerunek firmy profesjonalnej, a tym samym na potencjalny powód przyciągania klienta. Jakość usługi - a nie jej obietnica przy pierwszym kontakcie i rozwinięte działania marketingowe – jest gwarantem ponownego skorzystania usługobiorcy z konkretnej firmy. Ocena jakości usługi przekazywana między partnerami biznesowymi lub między znajomymi w nieformalnych rozmowach, jest najlepszą formą szerzenia marki firmy profesjonalnej. Wysoka jakość nabiera szczególnego znaczenia w przypadku usługobiorców posiadających  złe doświadczenia w tym zakresie.

Co jest zatem miernikiem oceny wysokiej jakości usługi profesjonalnej?

Relacja pomiędzy oczekiwaniami klienta a subiektywną oceną poziomu wykonania usługi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli subiektywna ocena jest co najmniej równa oczekiwaniom, powstaje pozytywna ocena jakości usługi – tj. satysfakcja klienta, podstawowy sukces rynkowy firmy profesjonalnej!

W zależności od rodzaju oferowanych usług, istnieją określone kryteria oceny ich jakości. Są to:

- dostępność usługi (dogodna lokalizacja placówek, odpowiedni czas ich otwarcia, krótki czas oczekiwania na wykonanie usługi), informacje o usługach sformułowane prawidłowo i w sposób przystępny dla każdego nabywcy,

- kompetencje usługodawcy uzyskiwane dzięki fachowemu przygotowaniu i szkoleniom,

- uprzejmość usługodawcy (odnoszenie się do klienta z życzliwością, szacunkiem i szczerym uśmiechem),

- zaufanie (wiarygodność firmy i jej pracowników, dbałość o interesy klientów),

- rzetelność (prawidłowe i dokładne świadczenie usług),

- odpowiedzialność usługodawcy (szybkie i fachowe działanie uwzględniające oczekiwania nabywców),

- bezpieczeństwo (dbałość, by usługa była pozbawiona ryzyka),

- rodzaj stosowanych środków materialnych (zalicza się tu widoczne dla nabywcy takie elementy usługi jak: stan placówki, jej wyposażenie),

- znajomość potrzeb nabywców (usługodawca winien starać się zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów).

Chcąc konkurować na stale rosnącym rynku usług profesjonalnych ważny jest wybór kluczowych dla własnej branży czynników stanowiących o wysokiej jakości, a następnie wprowadzenie odpowiednich regulacji i konsekwentne ich realizowanie . Bowiem nie wysoka jakość realizacji konkretnego pojedynczego zlecenia, a stała dbałość o utrzymywanie wysokich parametrów jakościowych wewnątrz firmy, stałe utrzymywanie wysokiego poziomu zadowolenia klientów i dążenie do minimalizacji zgłaszanych reklamacji i stanowią o sukcesie firmy.

Katarzyna Ochnicka
Senior Menedżer
Departament Outsourcingu Rachunkowości
Granta Thornton Frąckowiak Sp. z o.o. Sp.k.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Grant Thornton Frąckowiak Sp. z o.o.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec z „godzinami czarnkowymi”? Nowelizacja coraz bliżej

Obowiązkowe godziny ponadwymiarowe dla nauczycieli, wprowadzone za czasów ministra Przemysława Czarnka, mają zostać zniesione. Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało projekt nowelizacji przepisów, który trafił właśnie do konsultacji publicznych. Zmiany mogą wejść w życie już od września.

Nowi biedni emeryci. W Polsce już ponad 430 tys. osób z emeryturą niższą od minimalnej

W Polsce rośnie liczba osób pobierających emeryturę niższą od minimalnej. Zdecydowaną większość tej grupy stanowią kobiety. Przyczyną niskich świadczeń jest najczęściej zbyt krótki okres opłacania składek – wynikający z przerw w pracy, zatrudnienia na czarno, złego stanu zdrowia czy pracy za granicą.

Tylko do 31 sierpnia! PFRON dopłaci Ci 347 zł miesięcznie do opieki nad dzieckiem

W ramach programu Aktywny Samorząd – Obszar D, jeśli jesteś osobą z niepełnosprawnością i pracujesz zawodowo, a jednocześnie opiekujesz się dzieckiem, możesz otrzymać nawet 347 zł miesięcznie z PFRON na koszty opieki, np. żłobka, przedszkola lub niani. Wnioski przyjmowane są tylko do 31 sierpnia 2025 roku. Sprawdź, komu przysługuje wsparcie i jak złożyć wniosek.

PPK i dodatki motywacyjne: gminy muszą płacić ze swojego budżetu – wyjaśnia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia: wydatki na PPK od dodatków motywacyjnych wypłacanych pracownikom pomocy społecznej nie są objęte rządowym dofinansowaniem i muszą być finansowane z budżetu gminy. Wyjaśnienia pojawiły się po interwencji Brzeszcz – mówi prezes RIO Jolanta Nowakowska.

REKLAMA

Coraz więcej firm znika z rynku? Zaskakujące dane z CEIDG za pierwsze półrocze 2025

Miało być lepiej, a statystyki mówią co innego. Choć sytuacja przedsiębiorców nie pogarsza się dramatycznie, w sześciu województwach więcej firm się zamyka niż powstaje. Co stoi za tym trendem? Eksperci tłumaczą zaskakujące liczby.

Pensje nauczycieli zagrożone? Samorządy ostrzegają: we wrześniu, październiku, maksymalnie w listopadzie może zabraknąć pieniędzy

Samorządy alarmują: już jesienią może zabraknąć środków na pensje nauczycieli. – Słyszymy głosy desperacji – mówi współprzewodniczący Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego Arkadiusz Chęciński. Samorządowcy domagają się realnego dialogu i rozważają przekazanie obowiązku finansowania oświaty rządowi.

Wielkie zmiany w rachunkach za gaz dla milionów Polaków. Zacznie się już w sierpniu

Bez wizyt inkasenta, bez prognoz i bez niespodzianek na rachunku. Od sierpnia w Polsce zaczyna się duża zmiana w sposobie rozliczania gazu. Stare liczniki będą stopniowo zastępowane nowoczesnymi, zdalnymi urządzeniami. Zmiana dotyczy blisko dwóch milionów gospodarstw domowych.

Naklejka o wadliwej segregacji - orzeczenia sądów

Naklejka informacyjna na pojemnikach na śmieci o wadliwej segregacji nie spełnia wymogów prawnych powiadomienia właściciela nieruchomości o naruszeniu zasad segregacji odpadów komunalnych. W najnowszych wyrokach sądy administracyjne jasno wskazują, że jest to tylko sygnał o stwierdzonych nieprawidłowościach.

REKLAMA

Rozwód pozasądowy, czyli zmiany, które mogą wiele uprościć albo jeszcze bardziej skomplikować

Aktualnie sprawa rozwodowa nierozerwalnie wiąże się z postępowaniem przed sądem, formalnym procesem, koniecznością udziału w rozprawach, przeprowadzaniem dowodów oraz niejednokrotnie znacznym stresem i długim oczekiwaniem na rozstrzygnięcie.
W kwietniu 2025 r. Ministerstwo Sprawiedliwości w ramach działań deregulacyjnych przedstawiło propozycję nowelizacji Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz niektórych innych ustaw (dalej k.r.o.), mającą na celu wprowadzenie alternatywnej drogi rozwiązania małżeństwa – tzw. rozwodu pozasądowego. Model ten miałby polegać na umożliwieniu uzyskania rozwodu przed kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w wybranej przez małżonków gminie, bez udziału sądu. Nowa procedura miałaby opierać się na zgodnych oświadczeniach małżonków, a jej szczegółowy przebieg miałby być określony w zmienionych przepisach ustawy z 28 listopada 2024 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.

Rewolucja w 800 plus. Ci rodzice nie dostaną już zasiłku na dziecko z programu Rodzina 800+ bo nie spełniają nowego warunku?

Nowy rząd rozważa zmianę strategii w polityce społecznej. Na pierwszy ogień pójść ma najkosztowniejszy program socjalny – Rodzina 800+. Po zmianie, 800 plus trafić miałoby tylko do rodziców, którzy pracują. Czy takie zmiany są w ogóle realne?

REKLAMA