reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Konsument w Święta

E-zakupy: konsument nie ponosi kosztów wysyłki

Aktualizacja: 01.12.2010

Przy odstąpieniu od umowy zawartej przez Internet sprzedawca nie może żądać zwrotu poniesionych przez niego kosztów wysyłki. Jednak za odesłanie towaru musi zapłacić konsument. »

Jak kupić dziecku bezpieczną zabawkę?

Aktualizacja: 13.04.2011

Przed zakupem zabawki warto zwrócić uwagę na jej oznakowanie. Z niego dowiemy się, czy pluszak lub klocki spełniają określone normy oraz czy dziecko jest w odpowiednim wieku, by się nimi bawić. »

Jak reklamować powszechne usługi pocztowe?

Aktualizacja: 24.11.2010

W razie nieprawidłowego wykonania powszechnej usługi pocztowej, konsument ma prawo wnieść reklamację. Do sądu może się udać dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego. »

Poradnik na święta: zakupy w internecie

Aktualizacja: 01.08.2014

E-handel to coraz powszechniejsza forma zakupów. W sklepie wirtualnym konsumenci mają o wiele większe prawa, niż przy tradycyjnej sprzedaży. Czy jednak chronią one nas dostatecznie? »

Poradnik na święta. Reklamacja krok po kroku.

Aktualizacja: 18.11.2010

Reklamacja to ostatnia rzecz o jakiej myślimy przy zakupie produktu. Wszak nie ma potrzeby, by reklamować nowy, ładnie opakowany i sprawny towar. Problem pojawia się wtedy, gdy okazuje się to nieprawdą. Tylko jak sporządzić reklamację? »

Konsumencie! Po co ci ta gwarancja?

Aktualizacja: 17.11.2010

Kupno prezentu świątecznego to często niełatwe zajęcie. Zbyt duży wybór sprawia, że czasami decydują detale, jak np. gwarancja producenta. Ale czy słusznie? »

Zwrot towaru, czyli o czym wiedzieć zanim kupisz prezent?

Aktualizacja: 16.11.2010

Okres przygotowań do Świąt to także czas, kiedy gorączkowo poszukujemy prezentów dla bliskich. Nie zawsze jednak nasz wybór może przypaść do gustu obdarowanemu. Wtedy pojawia się podstawowe pytanie. Jak zwrócić towar? »

Jakie wymagania prawne powinny spełniać zabawki?

Aktualizacja: 13.04.2011

Według raportu UOKiK sporządzonego na podstawie wyników kontroli Inspekcji Handlowej, co trzecia zabawka nie spełnia wymagań bezpieczeństwa. Rodzice powinni zwrócić uwagę przede wszystkim na to, czy na opakowaniu znajdują się niezbędne informacje dla jakiej grupy wiekowej jest przeznaczony produkt i czy korzystanie z niego wymaga nadzoru osoby dorosłej. »

Odpowiedzialność w przypadku utraty karty płatniczej

Aktualizacja: 16.11.2010

Utraciłam kartę płatniczą na skutek kradzieży. Jak przedstawia się w tej sytuacji moja odpowiedzialność co do transakcji dokonanych tą kartą? »

Reklamacja i zwroty prezentów

Aktualizacja: 16.11.2010

Nie jesteś zadowolony z otrzymanego prezentu? Chcesz go zwrócić, ale nie wiesz czy masz do tego prawo? A może wymarzona rzecz, którą otrzymałeś pod choinkę niestety już zdążyła się popsuć? Sprawdź czy możesz zareklamować prezent. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Sponsorowany

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Robert Gniezdzia

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama