| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Co nowego

Jak ustala się wysokość kary za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Aktualizacja: 01.09.2011

Ze względu na ilość i wagę spraw dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wydać specjalne Wyjaśnienia odnośnie ustalania wysokości kara pieniężnych za stosowanie powyższych praktyk. »

Sprawdź swoją umowę z uczelnią

Aktualizacja: 01.09.2011

Umowy stosowane przez uczelnie wyższe, m.in. Politechnikę Warszawską naruszają prawa studentów. Tak uznała Prezes UOKiK i nałożyła na uczelnię karę w wysokości ponad 53 tys. złotych. Podobne praktyki może stosować siedem innych warszawskich uczelni publicznych. »

Kara dla dewelopera

Aktualizacja: 01.09.2011

Stosowanie niedozwolonych klauzul umownych w umowach z konsumentami może okazać się bardzo kosztowne dla przedsiębiorcy. Przekonał się o tym ostatnio jeden z największych deweloperów - J.W. Construction. Spółka musi zapłacić prawie 1,7 mln złotych. »

Jakość artykułów żywnościowych w supermarketach

Aktualizacja: 01.09.2011

W II kwartale 2008 r. Inspekcja Handlowa przeprowadziła ogólnolnokrajową kontrolę artykułów spożywczych oferowanych w placówkach sieci handlowych. Przedmiotem kontroli były przede wszystkim produkty „marki własnej” sieci handlowych. Jakość ok. 20% kontrolowanych wyrobów była niezgodna z przepisami lub deklaracjami producentów. »

"Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy"

Aktualizacja: 01.09.2011

Tytułowe zdanie to sprytny, choć niezgodny z prawem wybieg sprzedawców. Niestety wielu klientów zostało w ten sposób odstraszonych od złożenia reklamacji. Pamiętajmy zatem, że jeżeli zakupiony przez nas towar jest wadliwy – mamy prawo złożyć reklamację. Tylko jak to skutecznie zrobić? »

Jak sklepy internetowe informują konsumentów

Aktualizacja: 01.09.2011

Sklepy internetowe przyzwyczaiły nas do niskich cen i szybkich dostaw. Jednak często nie informują konsumentów o prawie zwrotu zakupionego towaru w ciągu 10 dni od nadejścia przesyłki i innych uprawnieniach. »

Szybsze przeniesienie numeru

Aktualizacja: 01.09.2011

Resort infrastruktury chce usprawnić i przyspieszyć procedury przeniesienia numeru. Między operatorami komórkowymi okres ten miałby wynosić jeden dzień . W sieciach stacjonarnych okres ma skrócić się do siedmiu dni. »

Bilonem też można płacić w banku

Aktualizacja: 01.09.2011

Dzięki kontroli wzorców umownych przeprowadzonej przez UOKiK, większość banków zaprzestało pobierania dodatkowych opłat od konsumentów za wpłaty gotówkowe w bilonie na konto. Prezes Urzędu wydała cztery decyzje dotyczące takich praktyk. »

Ujednolicone prawa dla wszystkich konsumentów w UE

Aktualizacja: 01.09.2011

Wczoraj Komisja Europejska zaproponowała nowe rozstrzygnięcia dla konsumentów z całej Unii. Wszyscy kupujący w sklepach internetowych mieliby prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, a nie tak jak do tej pory - 10 dni dla zakupów dokonanych w Polsce. »

Co wiemy o biurach podróży

Aktualizacja: 01.09.2011

Powszechne korzystanie z usług turystycznych nastręcza możliwości do zaistnienia na rynku nierzetelnych biur podróży. Aby to sprawdzić Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrolę tej branży, a dokładnie 121 przedsiębiorców. »

Zmiany w umowach ze studentami

Aktualizacja: 01.09.2011

Uniwersytet Warszawski zobowiązał się do zmian postanowień umownych, które naruszały interesy studentów. Ma to związek z przeprowadzoną przez UOKIK kontrolą i postępowaniem przeciwko UW. »

Przepisy prawa przewozowego niezgodne z Konstytucją

Aktualizacja: 01.09.2011

Przewoźnik odpowiada za szkodę wyrządzoną podróżnemu, jeżeli wynikła ona z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika. Trybunał Konstytucyjny orzekł wczoraj, że zapis ten jest niezgodny z Konstytucją.   »

Masz prawo wiedzieć ile naprawdę kosztuje bilet lotniczy

Aktualizacja: 25.07.2012

Na przewoźników został nałożony obowiązek przekazywania konsumentom szczegółowych informacji o kosztach biletu. Chodzi o to, że klient powinien wiedzieć przed zakupem biletu ile w całości musi zapłacić za przelot. »

Niedozwolone klauzule w umowach z przedszkolami

Aktualizacja: 01.09.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył ponad połowę z badanych postępowań. Dotyczyły one zamieszczania przez przedszkola niepubliczne niedozwolonych klauzul w swoich umowach. Większość przedsiębiorców rezygnuje z zarzucanych im praktyk. »

Place zabaw pod międzynarodową kontrolą

Aktualizacja: 01.09.2011

Po sprawdzeniu łącznie 16 tys. placów zabaw część z nich zostanie zlikwidowana z powodów bezpieczeństwa. Taką decyzję wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Służewska – Woźnicka

adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »