reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Co nowego

Oceń jakość usług pocztowych

Aktualizacja: 01.09.2011

Prezes UKE udostępnił ankietę dla konsumentów w celu zebrania opinii na temat pocztowych usług powszechnych. »

Co nowego na rynku energii elektrycznej

Aktualizacja: 01.09.2011

W ostatnich czasach ceny energii elektrycznej budzą wiele emocji wśród konsumentów. Widoczne są tendencje przedsiębiorstw do podwyższania rachunków. Wiele wskazuje na to, że jest to wynikiem braku konkurencji oraz uprzywilejowanej pozycji dostawców w stosunku do konsumentów. »

UOKiK sprawdza Krajową Spółkę Cukrową

Aktualizacja: 01.09.2011

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczęła postępowanie antymonopolowe, w trakcie którego sprawdzi, czy największy producent cukru w Polsce nadużył swojej pozycji rynkowej zawierając umowy z kontrahentami. »

Jakość paliw w 2008 roku

Aktualizacja: 01.09.2011

4,2% stacji skontrolowanych przez Inspekcję Handlową w 2008 r. sprzedawało benzynę i olej napędowy nie spełniające norm jakościowych – to o 2,5% więcej niż rok wcześniej. W przypadku gazu LPG zastrzeżenia dotyczyły 5,8% sprawdzonych placówek. »

Zmowa na rynku chemii budowlanej

Aktualizacja: 01.09.2011

Karę w wysokości ponad 240 tys. zł nałożyła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na spółkę Kreisel - inicjatora nielegalnego porozumienia na rynku budowlanym. »

Podróż koleją nie taka beztroska

Aktualizacja: 01.09.2011

100 tys. zł kary dla PKP Przewozy Regionalne. Prezes UOKiK uznała, że działania spółki naruszają interesy konsumentów. Zakwestionowano zapisy regulaminu największego przewoźnika. »

Upadłość dla konsumenta

Aktualizacja: 01.09.2011

Dzięki nowelizacji ustawy o prawie upadłościowym i naprawczym możliwa będzie tzw. upadłość konsumencka. Dotyczy to osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Nowe przepisy zaczną obowiązywać w marcu. »

UOKiK i Inspekcja Handlowa razem

Aktualizacja: 01.09.2011

Likwidacja Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej i przejęcie jego kompetencji przez UOKiK to główne zmiany związane z reformą Inspekcji Handlowej. Nowe zasady weszły  w życie 31 grudnia 2008 roku. »

Jak ustala się wysokość kary za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Aktualizacja: 01.09.2011

Ze względu na ilość i wagę spraw dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wydać specjalne Wyjaśnienia odnośnie ustalania wysokości kara pieniężnych za stosowanie powyższych praktyk. »

Kara dla dewelopera

Aktualizacja: 01.09.2011

Stosowanie niedozwolonych klauzul umownych w umowach z konsumentami może okazać się bardzo kosztowne dla przedsiębiorcy. Przekonał się o tym ostatnio jeden z największych deweloperów - J.W. Construction. Spółka musi zapłacić prawie 1,7 mln złotych. »

Przepisy prawa przewozowego niezgodne z Konstytucją

Aktualizacja: 01.09.2011

Przewoźnik odpowiada za szkodę wyrządzoną podróżnemu, jeżeli wynikła ona z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika. Trybunał Konstytucyjny orzekł wczoraj, że zapis ten jest niezgodny z Konstytucją.   »

Niedozwolone klauzule w umowach z przedszkolami

Aktualizacja: 01.09.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył ponad połowę z badanych postępowań. Dotyczyły one zamieszczania przez przedszkola niepubliczne niedozwolonych klauzul w swoich umowach. Większość przedsiębiorców rezygnuje z zarzucanych im praktyk. »

Rzecznik konsumentów złoży za ciebie pozew grupowy

Aktualizacja: 01.09.2011

Wczoraj w siedzibie UOKiK odbyla się debata na temat projektu ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępownaiu grupowym. Regulacje te umożliwią złożenia powództwa przez grupę co najmniej 10 osób przecwiko jednemu niuczciwemu przedsiębiorcy. »

Place zabaw pod międzynarodową kontrolą

Aktualizacja: 01.09.2011

Po sprawdzeniu łącznie 16 tys. placów zabaw część z nich zostanie zlikwidowana z powodów bezpieczeństwa. Taką decyzję wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

Masz prawo wiedzieć ile naprawdę kosztuje bilet lotniczy

Aktualizacja: 25.07.2012

Na przewoźników został nałożony obowiązek przekazywania konsumentom szczegółowych informacji o kosztach biletu. Chodzi o to, że klient powinien wiedzieć przed zakupem biletu ile w całości musi zapłacić za przelot. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

KANCELARIA PODATKOWA EMPIRIUM

DORADCY PODATKOWI I RADCOWIE PRAWNI

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama