| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Co nowego

Jakich świadczeń od 2019 roku nie zabierze konsumentowi ani syndyk ani komornik?

Aktualizacja: 21.01.2019

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązuje znowelizowana treść przepisów o stosowaniu limitu potrąceń oraz kwoty wolnej od zajęcia do świadczeń powtarzających się innych niż wynagrodzenie za pracę. Reguły te przeważnie dotyczą pracodawców (a także podmiotów wypłacających inne świadczenia, takich jak zleceniodawcy), z uwagi na procedurę zajmowania świadczeń przez komorników i syndyków (chociaż w tym drugim przypadku zależy to od przyjętej praktyki). »

Duże zmiany w prawach konsumenckich – nadchodzi nowy ład dla konsumentów

Aktualizacja: 15.11.2018

Nadchodzi rewolucja w zakresie praw konsumenckich – Komisja Europejska niczym Franklin Delano Roosvelt zapowiada ,,nowy ład'', którego celem jest zapewnienie by wszyscy europejscy konsumenci mogli w pełni korzystać z należnych ich praw. Do nowości należy m.in. wprowadzenie tzw. powództw przedstawicielskich ułatwiających zbiorowe dochodzenie roszczeń, zmiany w zakresie sprzedaży na pokazach oraz walka z podwójnymi standardami towarów. »

Płatność obrączką lub zegarkiem? To już możliwe

Aktualizacja: 29.10.2018

Płatności mobilne zdobywają coraz większą popularność wśród konsumentów - w pierwszym półroczu 2018 r. systemem BLIK dokonano 33 mln transakcji – to tyle, ile w całym ubiegłym roku. Rynek płatności mobilnych rozwija się bardzo szybko dzięki czemu płatności dokonywać można już za pomocą urządzeń ubieralnych takich jak obrączki lub zegarka. »

Zmiana sprzedawcy prądu - będzie zmiana przepisów

Aktualizacja: 07.11.2018

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wskazuje na problem nieuczciwych sprzedawców energii. Ofiarami oszustów najczęściej padają osoby starsze. By zminimalizować ryzyko nieuczciwych praktyk urząd proponuje zmianę przepisów. »

Platforma ODR czyli jak rozwiązać spór przez internet

Aktualizacja: 03.07.2018

Platforma ODR (ang. Online Dispute Resolution) obsługiwana przez Komisję Europejską to narzędzie internetowe pozwalające na rozwiązanie sporu z e-sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE. Z użyciem ODR możesz łatwo i szybko rozwiązać spór ze sprzedawcą lub klientem bez wychodzenia z domu. »

Czy frankowicze powinni obawiać się krótszego okresu przedawnienia?

Aktualizacja: 27.06.2018

Ustawa z dnia 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy – Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw, przyprawiła konsumentów z umowami kredytowymi, szczególnie w walucie CHF o szybsze bicie serca. »

Zrobiłeś przelew na złe konto? Sprawdź co zrobić.

Aktualizacja: 15.05.2018

Odzyskanie pieniędzy przelanych na niewłaściwe konto będzie łatwiejsze. W dniu 27 kwietnia 2018 r. Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy o o usługach płatniczych, której zadaniem jest ułatwienie klientom odzyskania pieniędzy. Jak odzyskać pieniądze wg nowych przepisów? »

Woda mineralna - zwróć uwagę, co kupujesz

Aktualizacja: 09.04.2018

- Konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że tak zwane wody smakowe to napoje, w których jest cukier lub substancje słodzące, a także sztuczne aromaty. Wybierając wodę mineralną czy źródlaną, zawsze dokładnie czytajmy etykiety – radzi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

Akcyza na e-papierosy i wyroby nowatorskie od 2018 r.

Aktualizacja: 13.12.2017

Od 2018 r. ma nastąpić zwiększenie cen płynów do e-papierosów i wyrobów nowatorskich. Ministerstwo Finansów proponuje obciążenie liquidów do e-papierosów akcyzą w wysokości 0,70 zł/1 ml oraz nowatorskich wyrobów tytoniowych w wysokości 141,29 zł za każdy kilogram i 31,41 % średniej ważonej detalicznej ceny tytoniu do palenia;. Jeżeli przepisy wejdą w życie spowoduje to nawet dwukrotny wzrost cen. »

Jak bezpiecznie pożyczać pieniądze?

Aktualizacja: 21.11.2016

Pożyczanie pieniędzy stało się bardzo powszechnym zjawiskiem. Jednak nie wszystkie instytucje udzielające pożyczek oferują atrakcyjne dla klientów warunki. O czym powinni pamiętać klienci instytucji pożyczkowych? »

E-sklep odpowiada za wysyłkę towaru

Aktualizacja: 31.10.2016

Sprzedawcy internetowi są odpowiedzialni za zamówioną przesyłkę aż do momentu fizycznego przekazania jej konsumentowi; próba ograniczenia tego obowiązku w regulaminie sklepu jest niedozwolona - mówi Marcin Jędrzejczak ekspert firmy certyfikującej sklepy internetowe Trusted Shops. »

UOKiK ostrzega przed płatnymi usługami na stronach internetowych

Aktualizacja: 14.01.2016

UOKiK ostrzega przed wysyłaniem smsów, zamawianiem darmowych próbek lub bezpłatnego okresu testowego, który może spowodować uruchomienie subskrypcji na płatne usługi. Skala nadużyć w internecie stała się plagą. »

Zakaz sprzedaży e-papierosów nieletnim

Aktualizacja: 14.01.2016

Nowa ustawa antynikotynowa ma zawierać przepisy, które będą zakazywać sprzedaży e-papierosów osobom, które nie są pełnoletnie. Planowane wejście w życie nowych regulacji datowane jest na 2016 r. »

Dobrowolne poddanie się karze w postępowaniu antymonopolowym

Aktualizacja: 23.11.2015

Nowelizacja prawa antymonopolowego wprowadziła m.in. możliwość dobrowolnego poddania się karze w sprawach z zakresu praktyk ograniczających konkurencję. »

Ochrona praw konsumenta

Aktualizacja: 20.10.2015

Od grudnia 2014 r. w Polsce funkcjonują nowe regulacje skupione na prawach konsumenta. Gwarantują one otrzymywanie od przedsiębiorcy, przed zawarciem umowy, wyczerpujących informacji istotnych dla zabezpieczenia istotnych interesów konsumenta (m.in. o prawie i terminie na odstąpienie od umowy czy procedurze rozpatrywania reklamacji). Przepisy te ułatwiają także konsumentowi zorientowanie się, jeszcze przed zawarciem umowy, jakie koszty rzeczywiście będzie musiał ponieść w związku z jej zawarciem. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Anita Pardej

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »