| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Żądania konsumenta

Czy wycieczkę trzeba reklamować u pilota

Aktualizacja: 20.07.2011

Wróciliśmy właśnie z Włoch, gdzie byliśmy całą rodziną na nartach. Niestety wycieczka nie była tak wspaniała jak nas o tym zapewniano. Hotel był położony w innym miejscu, o gorszym standardzie, a cały pobyt został nam skrócony. Po powrocie do domu złożyliśmy reklamacje do biura podróży. Powiedziano nam, że reklamacje można składać tylko u pilota wycieczki. Czy to prawda? »

Rękojmia przy wadach mieszkania

Aktualizacja: 20.07.2011

Zawarliśmy z deweloperem umowę sprzedaży mieszkania. Jeżeli okaże się, że będzie ono miało wady, to czy można żądać naprawienia ich na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej? Czy konieczne jest sporządzenie protokołu odbioru? Czy po sporządzeniu takiego protokołu nie będzie można już zgłaszać żadnych wad? »

Reklamacja perfum

Aktualizacja: 20.07.2011

Tydzień temu kupiłam perfumy, jednak była to pochopna decyzja i po paru dniach stwierdziłam, że zapach ten kompletnie mi się nie podoba. Dodam, że perfumy te kosztowały całkiem sporo. Czy mam prawo do zwrotu pieniędzy lub do wymiany na inne perfumy? »

Czy można zareklamować usługę kosmetyczną

Aktualizacja: 20.07.2011

Po ostatniej wizycie u kosmetyczki zaczęłam mieć problemy z cerą. Był to zabieg oczyszczania twarzy, który według mnie był wykonany nieprawidłowo. Czy można złożyć reklamację na usługę kosmetyczną? »

Zwrot pieniędzy za nietrafiony zakup

Aktualizacja: 20.07.2011

W minionym tygodniu kupiłam skórzaną torebkę. Jednak już przy pierwszej próbie jej założenia oberwał się od niej pasek. Według mnie pasek do torebki został umocowany wadliwie. Nie sądzę, aby naprawa zlikwidowała wadę raz na zawsze, problem będzie powracał. Dlatego też chciałabym złożyć reklamację, z tą uwagą, iż nie jestem zainteresowana naprawą bądź wymianą rzeczy. Czy w związku z tym mogę zażądać zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny? »

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Aktualizacja: 19.07.2011

Umawiając się z fryzjerem na wykonanie pięknej fryzury, modelowanie, strzyżenie albo zakupując preparaty kosmetyczne zawieramy umowę. Jak dochodzić swoich praw jeżeli nie jest ona wykonana w sposób należyty? »

Czy do przedsiębiorstwa energetycznego można złożyć reklamacje

Aktualizacja: 20.07.2011

Jednym z najczęstszych problemów jakie pojawiają się między konsumentem a przedsiębiorstwem energetycznym jest przerwa w dostawie energii elektrycznej. Często mamy do czynienia również ze źle naliczoną fakturą. W obu przypadkach konsument nie jest pozbawiony praw. Może składać reklamacje. »

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Aktualizacja: 20.07.2011

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji. »

Przedwczesny odjazd autobusu

Aktualizacja: 20.07.2011

Kupiłam wczoraj bilet autobusowy na trasę Warszawa - Szczecin. Gdy przybyłam na przystanek autobusowy, okazało się, że autobus odjechał 15 minut przed planowaną godziną odjazdu. Musiałam szukać innego połączenia i w ostateczności byłam zmuszona wybrać droższy bilet na pociąg. Czy mogę teraz żądać zwroty pieniędzy za bilet autobusowy? »

Odszkodowanie za odwołany lot

Aktualizacja: 25.07.2012

Przeloty samolotami cieszą się w społeczeństwie coraz większą popularnością. Trwają krócej, są wygodniejsze od innych środków transportu a ich ceny stają się przystępniejsze. Niekiedy jednak podróż nie przebiega bez zakłóceń, tak jakbyśmy tego sobie życzyli albo w ogóle się nie odbywa. Czy pasażerom przysługują jakieś prawa w przypadku odwołania lotu? »

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Aktualizacja: 20.07.2011

Trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych, a tym bardziej jakikolwiek dom bez telefonu stacjonarnego. Lecz mimo, iż są to tak powszechne usługi nadal bywają wykonywane przez operatorów w sposób nieprawidłowy. Jakie uprawnienia nam przysługują jeśli nagle nasz telefon nie będzie chciał dzwonić? »

Wady budynku

Aktualizacja: 20.07.2011

Zakup nieruchomości jest bardzo poważną i kosztowną decyzją. W momencie odbioru lokalu należy dokładnie sprawdzić czy nie ma żadnych wad, żeby je od razu zgłosić. Jednak niekiedy dopiero po odbiorze mieszkania od sprzedawcy okazuje się, że w lokalu znajdują się wady. Odpowiedzialność za to ponosi sprzedawca. Na rynku pierwotny jest to najczęściej deweloper, a na wtórnym spółdzielnia mieszkaniowa lub TBS.  »

Czego można domagać się od gwaranta

Aktualizacja: 20.07.2011

Reklamację na popsuty, uszkodzony lub niedziałający towar można składać do gwaranta. Tylko pod warunkiem, że gwarancja została udzielona konsumentowi w momencie zakupu. »

Odszkodowanie za niezrealizowany przelew bankowy

Aktualizacja: 20.07.2011

Jedną z najczęstszych czynności, jakie są dokonywane w ramach umowy z bankiem to polecenie przelewu pieniędzy na inne konto. Nie ma tu znaczenie czy zlecenie zostało wykonane w siedzibie lub oddziale banku czy też w ramach konta internetowego. Czego można się domagać jeżeli pieniądze nie dotrą na konto adresata w ogóle albo w umówionym czasie? »

Wadliwy towar reklamowany u sprzedawcy internetowego

Aktualizacja: 20.07.2011

Każdy towar, który jest niezgodny z umową, czyli ujawniły się w nim jakieś wady,  podlega reklamacji. Dotyczy to również towarów zakupionych w sklepach internetowych. Podlegają one takim samym zasadom jak produkty zakupione w normalnym sklepie. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Pikus

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »