reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Żądania konsumenta

Brak dostępu do Internetu

Aktualizacja: 19.07.2011

W kwietniu wyjechałem za granicę. Gdy wróciłem okazało się, że mam odcięty dostęp do Internetu. Po dokładnym przejrzeniu zaległej korespondencji  nie zauważyłem w niej upomnienia dotyczącego niezapłaconej faktury. W biurze obsługi klienta poinformowano mnie, że muszę zapłacić zaległe opłaty z odsetkami i uregulować należność za ponowne podłączenie. Czy operator nie powinien mnie najpierw poinformować o zaległościach? »

Czy można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 19.07.2011

Kupiłem na aukcji internetowej („kup teraz”) narty. Sprzedawcą jest osoba prowadząca działalność gospodarczą. Kiedy je obejrzałem w domu, okazało się, że nie spełniają one kilku warunków, które są dla mnie istotne. Czy można odstąpić od umowy dotyczącej tego zakupu? »

Co zrobić gdy nie można dzwonić?

Aktualizacja: 19.07.2011

Ostatnio w naszym bloku przez 3 dni nie działał telefon. Poniosłam z tego tytułu znaczące koszty - musiałam dzwonić z telefonów komórkowych. Rachunek za 3 dni wyniósł dwa razy więcej niż zazwyczaj (u operatora stacjonarnego miałam wykupiony korzystny abonament). Oczywiście przez pierwszy dzień nie zostałam poinformowana o awarii. Czy operator może ponieść jakieś konsekwencje? »

Czy można przenieść numer jeśli zmienia się operatora?

Aktualizacja: 19.07.2011

Zamierzam zmienić sieć komórkową. Ponieważ przyzwyczaiłem się już do mojego numeru telefonu to chciałbym go zostawić. Słyszałem, że operatorzy komórkowi mają w tej chwil obowiązek przeniesienia numeru. Czy to prawda? »

Czy do przedsiębiorstwa energetycznego można złożyć reklamacje

Aktualizacja: 20.07.2011

Jednym z najczęstszych problemów jakie pojawiają się między konsumentem a przedsiębiorstwem energetycznym jest przerwa w dostawie energii elektrycznej. Często mamy do czynienia również ze źle naliczoną fakturą. W obu przypadkach konsument nie jest pozbawiony praw. Może składać reklamacje. »

Co przysługuje konsumentowi za niezgodną z umową wycieczkę

Aktualizacja: 20.07.2011

Niekiedy wyobrażenia o pięknej plaży i cudownym hotelu pozostają tylko marzeniami. W szczególności jeśli jadąc na wycieczkę jesteśmy przekonani, że wszystko będzie w odpowiedni sposób wykonane. Problemy zaczynają się gdy w miejscu basenu są krzaki, plaża jest oddalona od hotelu 2 km , a nie 200 m, a w pokoju nie ma klimatyzacji. »

Czego można żądać od sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Osoba, która zakupiła towar na własny użytek i który okazał się popsuty, posiadający jakiekolwiek wady może złożyć reklamacje do sklepu. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wyboru co do żądania, ale niestety nie ma tu całkowitej dowolności. »

Odszkodowanie za odwołany lot

Aktualizacja: 25.07.2012

Przeloty samolotami cieszą się w społeczeństwie coraz większą popularnością. Trwają krócej, są wygodniejsze od innych środków transportu a ich ceny stają się przystępniejsze. Niekiedy jednak podróż nie przebiega bez zakłóceń, tak jakbyśmy tego sobie życzyli albo w ogóle się nie odbywa. Czy pasażerom przysługują jakieś prawa w przypadku odwołania lotu? »

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Aktualizacja: 20.07.2011

Trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych, a tym bardziej jakikolwiek dom bez telefonu stacjonarnego. Lecz mimo, iż są to tak powszechne usługi nadal bywają wykonywane przez operatorów w sposób nieprawidłowy. Jakie uprawnienia nam przysługują jeśli nagle nasz telefon nie będzie chciał dzwonić? »

Wady budynku

Aktualizacja: 20.07.2011

Zakup nieruchomości jest bardzo poważną i kosztowną decyzją. W momencie odbioru lokalu należy dokładnie sprawdzić czy nie ma żadnych wad, żeby je od razu zgłosić. Jednak niekiedy dopiero po odbiorze mieszkania od sprzedawcy okazuje się, że w lokalu znajdują się wady. Odpowiedzialność za to ponosi sprzedawca. Na rynku pierwotny jest to najczęściej deweloper, a na wtórnym spółdzielnia mieszkaniowa lub TBS.  »

Czego można domagać się od gwaranta

Aktualizacja: 20.07.2011

Reklamację na popsuty, uszkodzony lub niedziałający towar można składać do gwaranta. Tylko pod warunkiem, że gwarancja została udzielona konsumentowi w momencie zakupu. »

Odszkodowanie za niezrealizowany przelew bankowy

Aktualizacja: 20.07.2011

Jedną z najczęstszych czynności, jakie są dokonywane w ramach umowy z bankiem to polecenie przelewu pieniędzy na inne konto. Nie ma tu znaczenie czy zlecenie zostało wykonane w siedzibie lub oddziale banku czy też w ramach konta internetowego. Czego można się domagać jeżeli pieniądze nie dotrą na konto adresata w ogóle albo w umówionym czasie? »

Wadliwy towar reklamowany u sprzedawcy internetowego

Aktualizacja: 20.07.2011

Każdy towar, który jest niezgodny z umową, czyli ujawniły się w nim jakieś wady,  podlega reklamacji. Dotyczy to również towarów zakupionych w sklepach internetowych. Podlegają one takim samym zasadom jak produkty zakupione w normalnym sklepie. »

Źle wykonana usługa

Aktualizacja: 20.07.2011

Montaż mebli kuchennych, położenie płytek, wymiana okien czy drzwi, prace remontowe mogą stać się pasmem kłopotów i rozczarowań. Nawet jeśli wybierzemy bardzo dobrą ekipę fachowców, to wady w montażu albo usterki techniczne mogą nas nie ominąć. W takiej sytuacji trzeba wiedzieć jakie prawa nam przysługują. »

Odszkodowanie za utratę paczki pocztowej

Aktualizacja: 20.07.2011

Z usług pocztowych nadal korzystamy często. Szczególnie jeśli mamy rodzinę, znajomych w innym kraju i chcemy im przesłać paczkę. Bardzo ważne jest zarówno dla adresata jak i nadawcy aby paczka ta została doręczona w odpowiednim stanie. Co zrobić gdy jednak paczka nie dotrze do miejsca przeznaczenia? »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Malinowski

Mateusz Malinowski – Młodszy Prawnik w Dziale Prawa dla Biznesu w Kopeć Zaborowski Adwokaci i Radcowie Prawni Sp. p.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama