reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Żądania konsumenta

Reklamacja: zwrot pieniędzy a obniżenie ceny

Aktualizacja: 14.07.2011

Zwrot zapłaconej ceny to dodatkowe uprawnienia konsumenta przy reklamacji, które jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach. W pewnych przypadkach można jednak żądać wyłącznie obniżenia ceny. »

Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?

Aktualizacja: 14.07.2011

„Nasz sklep nie ma obowiązku przyjęcia reklamacji. Proszę udać się do producenta”. Bardzo często konsumenci mogą usłyszeć takie słowa z ust sprzedawcy. A jak jest naprawdę? »

Czy sprzedawca odpowiada również wtedy, gdy nie ponosi winy?

Aktualizacja: 14.07.2011

Niedawno sprzedawca odmownie rozpatrzył moją reklamację. W uzasadnieniu stwierdził, iż nie ponosi on winy i poradził, bym z ewentualnymi roszczeniami zwrócił się do producenta. Co mam zrobić? »

Czy oświadczenie o odstąpieniu można wysłać faksem?

Aktualizacja: 14.07.2011

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone faksem. Dotyczy to jednak tych umów, dla których ustawa nie wymaga szczególnej formy. »

Czy nieuczciwa reklama może być podstawą reklamacji

Aktualizacja: 14.07.2011

Nieposiadanie przez produkt właściwości, o których producent zapewnia w reklamie może być podstawą odpowiedzialności sprzedawcy. »

Reklamacja niedoręczonej przesyłki

Aktualizacja: 14.07.2011

Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację? »

Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru

Aktualizacja: 14.07.2011

Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny? »

Kiedy kupujący musi udowodnić odpowiedzialność sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Sprzedawcy często starają się uniknąć odpowiedzialności poprzez stwierdzenie, że wada powstała z winy konsumenta. W postępowaniu sądowym będą musieli jednak swoje twierdzenia udowodnić. »

Kiedy sprzedawca odmówi naprawy lub wymiany towaru

Aktualizacja: 14.07.2011

Dokonałem reklamacji towaru, który kupiłem w sklepie i zażądałem naprawy. Niestety sprzedawca powiedział mi, że naprawa nie jest możliwa. Co w takiej sytuacji mam zrobić? »

Czy sprzedawca może żądać dodatkowej zapłaty przy wymianie towaru

Aktualizacja: 14.07.2011

Żądając wymiany wadliwego towaru sprzedawca nie może domagać się zapłaty dodatkowej ceny nawet wtedy, gdy produkt w międzyczasie podrożał. Uprawnienie konsumenta do wymiany towaru jest bezpłatne. »

Nieodpłatna naprawa sprzętu kupionego na promocji

Aktualizacja: 14.07.2011

Chciałem zareklamować sprzęt, który kupiłem na przecenie w sklepie elektronicznym. Sprzedawca poinformował mnie, że kupowanie sprzętu w promocji oznacza, iż nie można domagać się później nieodpłatnej naprawy towaru. Co w tej kwestii mogę zrobić? »

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota? »

Media Markt ukarany za utrudnianie reklamacji

Aktualizacja: 14.07.2011

Blisko 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów – uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę kwestionowanej praktyki. W toku są postępowania przeciwko innym sklepom. »

Czy można reklamować wyroby srebrne

Aktualizacja: 14.07.2011

Kupiłam srebrny zegarek, w którym zepsuło się zapięcie. Złożyłam na niego reklamacje, ale sprzedawca odmówił mi naprawy. Stwierdził, że może wykonać tylko naprawę grzecznościową. Czy to prawda? Czy istnieje jakaś różnica w przypadku wyrobów ze srebra? »

Naprawa gwarancyjna nie pomogła

Aktualizacja: 14.07.2011

Zareklamowałeś sprzęt w serwisie i czekasz długo na jego naprawę? Przede wszystkim sprawdź jaki termin naprawy jest wpisany w karcie gwarancyjnej. Dowiedz się również czy nie przysługują Ci inne uprawnienia. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Sponsorowany

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24iValue

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama