Biorąc kredyt, podchodzimy do życia z dużą dawką optymizmu: za rok, dwa, pięć lat będziemy w dalszym ciągu mieli zagwarantowane zatrudnienie, kursy walutowe zmienią się na korzyść i rata spadnie, a nasze dochody staną się dwa razy wyższe niż obecnie. Utrata pracy czy choroba potrafi jednak uniemożliwić terminową spłatę kredytu. Spotkać to może każdego, dlatego należy wiedzieć, jak postępować i jakie konsekwencje nam grożą.
Prowadząc działalność gospodarczą oczywistym jest, że ma to na celu osiąganie zysków. Jednak, może mieć miejsce sytuacja, w której pomimo zawarcia umowy, kontrahent nie wykona swojego świadczenia. W takiej sytuacji przedsiębiorca może oczywiście żądać jego wykonania przed sądem. Jeżeli sąd przychyli się do jego żądań i zasądzi roszczenie, możliwa staje się egzekucja wierzytelności.Należy jednak przy tym pamiętać, że roszczenia przedawniają się.
Występując w obrocie każdy podmiot powinien liczyć się z możliwością utraty płynności finansowej, swojej lub kontrahenta, a tym samym niemożnością regulacji wymagalnych zobowiązań. W takiej sytuacji jest oczywiście możliwość zainicjowania postępowania przed sądem i dochodzenie tam swoich roszczeń. Jeżeli sąd zaś uzna roszczenie za zasadne, orzeczenie zapadłe w tej kwestii stanowi podstawę wszczęcia postępowania egzekucyjnego. Wydaje się, że każdy wie jak postępowanie egzekucyjne wygląda, jakie wiążą się z tym działania. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka
praktycznych kwestii, które mogą mieć bardzo znaczący wpływ na egzekucję należności.
Przed rozpoczęciem prac budowlanych, aby uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę, rozbudowę, rozbiórkę, nadbudowę, odbudowę obiektów budowlanych – należy złożyć liczne wymagane do tego dokumenty. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane jest jednym z niezbędnym elementów do tego by uzyskać pozwolenie na budowę, rozbudowę, rozbiórkę, nadbudowę, odbudowę obiektów budowlanych.
Właściciel, który zamierza sprzedać nieruchomość musi liczyć się z kosztami związanymi z jej sprzedażą. Do kosztów sprzedaży nieruchomości należą: koszty związane z pośrednictwem, podatek od czynności cywilnoprawnych oraz dochodowy, koszty sporządzenia aktu notarialnego, wpis do księgi wieczystej, inne dodatkowe opłaty.
Przed rozpoczęciem prac budowlanych należy uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę. W tym celu należy wypełnić wniosek o pozwolenie na prace budowlane, oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Reguła ta dotyczy zarówno budowy, jak i rozbudowy, rozbiórki, nadbudowy, odbudowy budynków.