Pasażerom linii lotniczych, które strajkują, przysługują szczególne prawa. Jako przykład rozszerzonej ochrony pasażerów wskazać można: prawo do informacji, darmowe posiłki i napoje, zwrot ceny biletów a nawet odszkodowanie. Stowarzyszenie Przyjazne Latanie przypomina, jakie prawa przysługują pasażerom w kryzysowych sytuacjach.
    
                            
    
        
        
    
    
        W dniu 9 lipca 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wydał ważny dla osób, których wizerunki objęte zostały monitoringiem, wyrok w sprawie o sygn. akt II SA/Wa 2393/13. Istota problemu, z którym zmierzył się sąd, sprowadzała się do rozstrzygnięcia, czy system monitoringu wizyjnego, pozwalający na identyfikację osób fizycznych, jest zbiorem danych osobowych podlegającym przepisom ustawy o ochronie danych osobowych.
    
                            
    
        
        
    
    
        Nienależyty stan chodnika zimą, tzn. nieodśnieżony bądź śliski chodnik, może być przyczyną groźnego wypadku. Pieszemu, poszkodowanemu w wypadku, przysługuje prawo dochodzenia roszczeń: odszkodowania, zadośćuczynienia lub renty. Podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie chodnika w należytym stanie (odśnieżanie) jest m.in.: właściciel nieruchomości.