Kilka miesięcy temu rozpocząłem pracę jako menedżer w dużej firmie produkcyjnej, w której zarządzam zespołem osób odpowiedzialnych za logistykę. W naszej pracy – jak nigdzie indziej – ważne jest zgranie zespołu i wypracowanie skutecznego modelu współpracy. Mam jednak wrażenie, że wśród członków mojego zespołu każdy ma inne wyobrażenie o tym, jak nasza współpraca powinna wyglądać. Chciałbym to zmienić, zaczynając od analizy obecnej sytuacji. Czy istnieją jakieś badania, na podstawie których mógłbym opracować strategię pracy mojego zespołu?
Niniejszy artykuł poświęcony jest zawieraniu umów w trybie ofertowym ze szczególnym uwzględnieniem oferty w postaci elektronicznej, która nabrała niebagatelnego znaczenia w dobie informatyzacji. Liczba osób kupujących w Internecie rośnie systematycznie, co potwierdza ogromna popularność takich portali internetowych jak Allegro, czy e Bay oraz sklepów internetowych, na których można kupić niemal wszystko począwszy od nieruchomości po kosmetyki. Sukces elektronicznej formy kupowania wynika po pierwsze z milionowej, stale rosnącej liczby użytkowników Internetu oraz szybkości i ułatwień, jakie istnieją przy dokonywaniu tego rodzaju transakcji.
Prowadzę na podstawie umowy franczyzy jedną z restauracji w sieci Mc Donald’s. Chcemy podpisać umowę zlecenia z osobą, która już pracuje w innej restauracji na podstawie umowy o pracę. Przy czym ta restauracja również należy do sieci Mc Donald’s i także działa na podstawie umowy franczyzy podpisanej z tym samym podmiotem. Czy w tej sytuacji zatrudniona przez nas osoba będzie podlegać ubezpieczeniom jako zleceniobiorca? Czy ZUS może uznać, że w związku z tym, że osoba pracuje w restauracjach należących do tej samej sieci (w jednej na umowę o pracę, a w drugiej na zlecenie), należy ją traktować jak pracownika?