„Reklama dźwignią handlu” - to znane powiedzenie, które z pewnością niejednokrotnie słyszałeś, ma w pełni zastosowanie również do działalności usługowej. Pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać w celu skutecznego pozyskania klientów (oczywiście zakładając, że jesteś w pełni przygotowany do świadczenia usług księgowych, nie tylko merytorycznie, ale też technicznie i rzeczowo) – jest odpowiednie zareklamowanie oferowanych przez Ciebie usług.
Proszę o potwierdzenie, czy postępuję poprawnie, jeśli z otrzymanej faktury VAT za materiały, z której nie mogę odliczyć VAT, księguję kwotę netto w § 4210 na konto 400-01 i wyodrębniam VAT nieodliczony na koncie 403-02 „Podatki i opłaty” w § 4530? Czy w tym przypadku nieodliczony VAT powinien być ujęty w § 4210? Mam jeszcze wątpliwości, dlaczego VAT niepodlegający odliczeniu, np. w naszym przypadku 4% z deklaracji miesięcznej (przy zastosowaniu proporcji), księguje się na konta zespołu 4, a nie na 760 „Pozostałe koszty operacyjne”? Może się zdarzyć, że wskaźnik proporcji podatku VAT za 2007 r. nie do odliczenia będzie wynosił 6%. Wówczas 4% nieodliczonego VAT będzie zaksięgowane na koncie zespołu 4, a pozostałe 2% na koncie 760. Czy w tym przypadku będzie to zgodne z ustawą o rachunkowości?