Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.
Stwórz klientom możliwość zapoznania się z Twoją ofertą – potencjalni klienci muszą się o Tobie dowiedzieć!
reklama
reklama
Nie ma tutaj niestety uniwersalnej recepty, ale na pewno Twoja reklama powinna mieścić się w standardach przewidzianych dla profesjonalistów. Powinna być zwięzła, rzetelna, a zarazem zaprezentować Twój profesjonalizm i wysoką jakość oferowanych usług za przystępną cenę.
Możesz tutaj posłużyć się wszelkimi dostępnymi nośnikami reklamy – nie tylko szyldem, wizytówkami i ulotkami czy folderami reklamowymi, bądź ogłoszeniami prasowymi, ale też nowoczesnymi środkami komunikacji (takimi jak strona internetowa, reklama na portalach, w wyszukiwarkach, w bazach danych itp.), dobierając je odpowiednio do swoich potrzeb i możliwości finansowych.
Pamiętaj, że niezależnie od tego, jaki rodzaj i sposób reklamy ostatecznie wybierzesz, powinna ona mieć na celu wyróżnienie Twojej oferty spośród ofert konkurencji.
Skuteczna, efektywna reklama to taka, która spowoduje, że klient wybierze właśnie Ciebie.
Polecamy: Odpowiedzialność biur rachunkowych
Czego nie powinieneś robić reklamując swoje usługi
1. Wprowadzać klienta w błąd co do rodzaju i zakresu usług (np. oferując usługi, których nie jesteś w stanie mu wyświadczyć) – nic tak nie odstrasza klienta, jak puste obietnice bez pokrycia;
2. Nachalnie i agresywnie zachwalać swojej oferty, zwłaszcza startując w zawodzie. Na ogół mało wiarygodne są zapewnienia nowo otwieranego biura o długoletnim doświadczeniu, najwyższej jakości usług (zwłaszcza w zestawieniu z konkurencją), najlepszej obsłudze, najniższych cenach i jeszcze innych „naj-” .
Pozostaw ocenę Twoich kwalifikacji oraz jakości usług klientom – to ich zadowolenie najlepiej zaświadczy o Twoim profesjonalizmie;
3. Jeśli podlegasz ustawowym ograniczeniom w zakresie reklamy (wykonując jeden z zawodów zaufania publicznego, np. doradcy podatkowego), nie powinieneś ich naruszać. Niestosowanie się do przepisów jest bardzo źle postrzegane przez klientów, którzy oczekują od Ciebie bycia „wzorem” praworządności.
To dla nich rodzaj gwarancji, że prowadząc ich sprawy będziesz bezwzględnie przestrzegał obowiązujących przepisów, nie narażając ich na kłopoty w razie kontroli. Działania sprzeczne z prawem, czy choćby z zasadami etyki zawodowej (jeśli jako przedstawiciel zawodu zaufania publicznego jesteś zobligowany do ich przestrzegania) podważają Twoją wiarygodność w oczach klienta. Pamiętaj, że raz utraconego zaufania nie da się łatwo odzyskać.