REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Uokik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

UOKiK sprawdza Krajową Spółkę Cukrową

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczęła postępowanie antymonopolowe, w trakcie którego sprawdzi, czy największy producent cukru w Polsce nadużył swojej pozycji rynkowej zawierając umowy z kontrahentami.

Ochrona naszej prywatności

Chciałabym raz na zawsze uporać się z niechcianymi telefonami z „niepowtarzalnymi” ofertami, zapchaną ulotkami skrzynką na listy zarówno tą tradycyjną jak i mailową. Jednak zwykła odmowa nie wystarcza, jak skutecznie uchronić swoją prywatność od bezadresowych reklam, maili czy sms-ów?

Czy reklama w ulotce jest ofertą?

Każdego dnia stykamy się z reklamą, czy to w postaci ogromnego plakatu, wręczonej nam ulotki czy też w formie gazetki dostarczonej pocztą. Firmy prześcigają się w promocjach w celu zwabienia jak największej ilości klientów. Jednak czy na podstawie przeczytanej reklamy możemy domagać się sprzedaży określonego towaru w promocyjnej cenie?

Kiedy firma zajmuje dominującą pozycje na rynku?

Duże firmy, zajmujące dominującą pozycję na rynku, nadużywają jej w działaniach wobec innych przedsiębiorstw. Jest to praktyka coraz częstsza. Ale, co to właściwie oznacza?

REKLAMA

Lodowy kartel ukarany

Spółki Koral i Żabka zawarły niedozwolone porozumienie ustalając cenę odsprzedaży lodów – uznała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz nałożyła na przedsiębiorców kary finansowe w łącznej wysokości ponad miliona złotych.

UOKiK i Inspekcja Handlowa razem

Likwidacja Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej i przejęcie jego kompetencji przez UOKiK to główne zmiany związane z reformą Inspekcji Handlowej. Nowe zasady weszły  w życie 31 grudnia 2008 roku.

(Niekoniecznie) wymarzony koncert

W ostatniej chwili organizatorzy odwołali koncert? A może nie pojawiła się na nim długo oczekiwana gwiazda? Z analizy przeprowadzonej przez UOKiK wynika, że są to bardzo częste przypadki. Nie można zapominać o tym, że kupując od organizatora imprezy bilet stajemy się stroną umowy, która ma takie same prawa jak nasz kontrahent.

Co pijemy, czyli wyniki kontroli kawy i herbaty

Kawa i herbata to jedne z najczęściej i najchętniej spożywanych napojów.  Inspekcja Handlowa przyjrzała się trochę bliżej tym wyrobom. Wyniki kontroli nie są jednak zadawalające.

REKLAMA

Jak ustala się wysokość kary za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Ze względu na ilość i wagę spraw dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wydać specjalne Wyjaśnienia odnośnie ustalania wysokości kara pieniężnych za stosowanie powyższych praktyk.

Pułapki w umowach telekomunikacyjnych

Z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że każdy sprawdzony przez Urząd operator telefonii stacjonarnej zawiera niekorzystne umowy z konsumentami.

Niedozwolone klauzule w umowach z przedszkolami

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył ponad połowę z badanych postępowań. Dotyczyły one zamieszczania przez przedszkola niepubliczne niedozwolonych klauzul w swoich umowach. Większość przedsiębiorców rezygnuje z zarzucanych im praktyk.

TP S.A. znowu ukarana

Sąd utrzymał decyzję Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nałożenia 2 milionowej kary na Telekomunikację Polską S.A. Sprawa dotyczyła wyłączenia w Białymstoku centrali, która obsługuje połączenia alarmowe: 112, 999, 998, 997.  

Place zabaw pod międzynarodową kontrolą

Po sprawdzeniu łącznie 16 tys. placów zabaw część z nich zostanie zlikwidowana z powodów bezpieczeństwa. Taką decyzję wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ukarani za reklamy wprowadzające w błąd

Dostęp do jasnej i rzetelnej informacji to jedno z podstawowych praw konsumentów, o którym spółki telekomunikacyjne nie zawsze pamiętają. Można to zaobserwować szczególnie w reklamach. Niektóre z nich wprowadzają konsumentów w błąd.  W tej sprawie Prezesa UOKiK wydał ostatnio decyzję uznając działanie trzech operatorów telekomunikacyjnych za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Gdzie szukać pomocy?

Masz problem ze sprzedawcą? Złożyłeś reklamacje, ale przedsiębiorca jest uparty i jej nie uznaje? Zobacz gdzie możesz szukać pomocy przy rozwiązywaniu sporów. Sprawdź gdzie najbliżej Twojego miejsca zamieszkania znajduje się odpowiednia jednostka.

Czy przedsiębiorca stosujący klauzule niedozwolone może zostać ukarany

Zakazane jest stosowania klauzul umownych uznanych prawomocnym wyrokiem sądu za niedozwolone i wpisanych do rejestru klauzul prowadzonego przez Prezesa UOKiK.

Czy można stosować klauzule niedozwolone wpisane do rejestru

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi rejestr postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone, na podstawie prawomocnych wyroków Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Mimo, iż nie jest on źródłem powszechnie obowiązującego prawa w Polsce, to stosowanie postanowień wpisanych do tegoż rejestru jest zakazane.

Reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd jest uznawana za czyn nieuczciwej konkurencji i nieuczciwą praktykę rynkową. Jest to ograniczenie dla reklamy, w której zasadniczo wszystkie chwyty są dozwolone, by zachęcić klientów do zakupów.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

REKLAMA