REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Termin

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nie każda reklamacja daje prawo do obniżenia akcyzy

Naczelny Sąd Administracyjny w dwóch wyrokach z 10 kwietnia 2015 r. orzekł w kwestii prawa do obniżenia akcyzy w związku z reklamacją wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia akcyzy. Jeżeli przyczyną reklamacji jest upływ terminu przydatności do spożycia bądź krótki okres do upływu terminu przydatności wyrobu znajdującego się poza procedurą zawieszenia akcyzy, podatnik nie może obniżyć akcyzy do zapłaty o podatek akcyzowy zapłacony od reklamowanych wyrobów.

Ułatwienia w rozwiązywaniu sporów między konsumentami a przedsiębiorcami

Rząd przyjął założenia do projektu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, przedłożone przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nowe rozwiązania przewidują m.in. ułatwienia w polubownym rozwiązywaniu sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Aplikacje do obsługi reklamacji

Okazuje się, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. Około 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Kiedy wymienić opony zimowe na letnie? Czy to już czas?

Tegoroczna zima jest zaskakująco ciepła, a śnieg zalegał na drogach bardzo krótko. Czy warto zatem już się brać za wymianę opon zimowych na letnie w samochodzie?

REKLAMA

Terminy przekazywania sprawozdań jednostkowych w przypadku dni wolnych od pracy

Nieprzekazanie w terminie sprawozdania z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania jest naruszeniem dyscypliny finansów publicznych (art. 18 pkt 2 ustawy z 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych).

Jak należy interpretować termin „niezwłocznie” w Prawie zamówień publicznych?

Użytego w art. 38 ust. 1 Pzp terminu „niezwłocznie” nie należy utożsamiać z terminem natychmiastowym, gdyż oznacza on termin realny do dokonania określonej czynności, mający na względzie okoliczności miejsca i czasu. W wyroku z dnia 13 grudnia 2006 r., II CSK 293/06, LEX nr 453147, Sąd Najwyższy stwierdził, że „użytego w art. 455 k.c. terminu „niezwłocznie” nie należy utożsamiać z terminem natychmiastowym, termin „niezwłocznie” oznacza bowiem termin realny, mający na względzie okoliczności miejsca i czasu, a także regulacje zawarte w art. 354 i art. 355 Kc” (podobnie w wyrokach SN: z dnia 22 marca 2001 r., V CKN 769/00 i z dnia 28 kwietnia 2004 r., V CK 461/03).

Ile kosztują Święta Bożego Narodzenia 2014?

Święta Bożego Narodzenia 2014 mają kosztować konsumentów znacznie mnie niż te w ubiegłym roku. Ceny niektórych produktów spożywczych są bowiem nawet o połowę niższe niż rok temu. Taniej kupimy m.in.: jabłka, kapustę, mięso wieprzowe oraz cukier.

Termin złożenia reklamacji konsumenckiej

Jednym z praw przysługujących konsumentom jest reklamacja wadliwego towaru na podstawie rękojmi, przewidzianej w art. 5561 i 5563 kodeksu cywilnego. Polskie prawo przewiduje dwa rodzaje wad towarów, tj. fizyczne i prawne. W jakim terminie można złożyć reklamację?

REKLAMA

Jak zareklamować choinkę?

Choinka, jak każdy inny produkt, powinna być w taki sposób oznaczona ceną, by kupujący nie miał żadnej wątpliwości co do jej wysokości. Przed zakupem warto też upewnić się, czy podana kwota to cena za całe drzewko, czy np. za metr. Po transakcji należy poprosić o potwierdzenie zakupu – nie musi być to paragon fiskalny, wystarczy kartka z podpisem lub pieczątką. Bez tego w razie ewentualnej reklamacji trudno będzie udowodnić, że to tu zostało zakupione drzewko świąteczne.

Przywrócenie terminu do dokonania czynności procesowej - wniosek

Przywrócenie terminu do dokonania czynności procesowej jest możliwe na wniosek samego zainteresowanego. Z wnioskiem o przywrócenie terminu należy wystąpić w ciągu 7 dni od czasu ustania przyczyny uchybienia temu terminowi. Jakich formalności należy dopełnić, by skutecznie skorzystać z przywróconego terminu?

Ogłoszenie o zamówienia publiczne i terminy składania ofert

Ogłoszenie o zamówieniu publicznym jest niczym innym jak zaproszeniem do ubiegania się o zamówienie wedle wszystkich procedur. Ogłoszenie przesyła zamawiający w terminie nie później niż w terminie 30 dni od zawarcia umowy. Nowa dyrektywa unijna skraca minimalne terminy składania ofert i wniosków o udzielenie zamówienia.

Serwis prawakonsumenta.uokik.gov.pl

Serwis prawakonsumenta.uokik.gov.pl to specjalna strona internetowa, która ma na celu przybliżenie zmian w ustawie o prawach konsumenta. Serwis pomoże przygotować się do zmian prawnych dotyczących m.in..: zakupów przez Internet oraz poza lokalem przedsiębiorstwa.

Termin przedawnienia roszczeń wynikających z zadłużenia na karcie kredytowej

Ustalenie terminu przedawnienia roszczeń wynikających z zadłużenia na karcie kredytowej prowadzi do wielu rozbieżności. Niektórzy twierdzą, iż roszczenia z umowy karty kredytowej przedawniają się z upływem dwóch lat, inni wskazują na trzyletni bieg terminu przedawnienia. Skąd wynikają te różnice i kto w tym zakresie ma racje?

Czy wysyłając pismo kurierem narażamy się na ryzyko niezachowania terminu w postępowaniu cywilnym?

W kodeksie postępowania cywilnego obowiązuje domniemanie, że pismo nadane w terminie za pośrednictwem operatora pocztowego zostało wniesione do sądu z zachowaniem terminu. Czy dotyczy ono także firm kurierskich? Czy wysyłając pismo procesowe kurierem narażamy się na ryzyko niezachowania terminu?

Jak sprawnie składać reklamacje?

25 grudnia 2014 roku zmienią się regulacje dotyczące prawa do reklamacji. Z jakiego uprawnienia skorzystać - reklamacji czy gwarancji? Eksperci UOKIK przypominają, jak sprawnie i skutecznie złożyć reklamacje, gdy zakupiony produkt jest wadliwy.

Odpowiedzialność operatora za jakość transferu internetowego

Twoje łącze internetowe działa wolno? Transfer danych jest znacznie wolniejszy, niż wynikałoby z wybranego planu taryfowego? Takie sytuacje się zdarzają i nie są wcale wyjątkowe. Koniecznie przeczytaj poniższy tekst, aby dowiedzieć się, co możesz z tym zrobić.

Zatarcie skazania – nie zawsze z upływem terminów określonych kodeksem karnym

Ustawowe terminy zatarcia skazania zostały wskazane bezpośrednio w kodeksie karnym. Jednak zatarcie skazania nie zawsze następuje wraz z upływem terminów określonych kodeksem karnym. Co w sytuacji, gdy w okresie próby sprawca popełni nowe przestępstwo?

Reklamacja rachunku telefonicznego – płacić czy nie?

Gdy rachunek telefoniczny okazuje się wyższy niż sądziliśmy, mamy możliwość reklamacji. Czy w trakcie postępowania reklamacyjnego należy opłacić kwestionowany rachunek?

Wezwanie do wykonania umowy

Wezwanie do wykonania umowy powinno zawierać termin oraz sposób realizacji umowy. W jaki sposób domagać się wykonania umowy sprzedaży pokazujemy na przykładzie zakupu mebli.

Moc odkurzaczy ograniczona przez UE

Od 1 września 2014 r. w całej UE nie można produkować odkurzaczy, których moc przekracza 1600 W. Urzędnicy w Brukseli nie wykluczają też wprowadzenia kolejnych ograniczeń dla mocy innego sprzętu, m.in. czajników elektrycznych, suszarek do włosów czy kosiarek.

Reklamacja za poparzenia w solarium

Poparzenia w solarium są podstawą złożenia reklamacji. W jaki sposób klienci solarium mogą reklamować usługę opalania w solarium?

Kiedy następuje nawiązanie stosunku pracy?

Nawiązanie stosunku pracy na podstawie umowy o pracę następuje albo z dniem zawarcia tej umowy albo w terminie późniejszym, który został wskazany w kontrakcie. Ustalenie, kiedy następuje nawiązanie stosunku pracy ma decydujące znaczenie dla wymiaru posiadanych uprawnień pracowniczych, m.in. urlopu wypoczynkowego.

Reklamacja zabiegu u stomatologa

Po wizycie u stomatologa, możesz być niezadowolony, albo nadal odczuwać ból. Czy można reklamować zabieg u stomatologa?

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Idziemy do fryzjera, oczekujemy pięknej fryzury, a po strzyżeniu jesteśmy zrozpaczeni. Czy niezadowolony klient może zareklamować nieudaną fryzurę? Czy możliwa jest reklamacja usługi fryzjerskiej?

Terminy odstąpienia od umowy

Jako konsumenci mamy prawo do odstąpienia od zawartego zobowiązania. Należy jednak pamiętać, że aby skutecznie odstąpić umowy należy przestrzegać określonych w prawie terminów. 25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, w której szczegółowo została uregulowana kwestia odstąpienia od umowy.

Rękojmia za wady fizyczne rzeczy sprzedanej

Nawet po dokonaniu sprzedaży kupujący ma prawo egzekwować od sprzedającego jego obowiązki dotyczące właściwości rzeczy. W pierwszej kolejności powinien domagać się naprawienia rzeczy lub wymiany na nową, lecz w szczególnych okolicznościach może nawet całkowicie odstąpić od umowy.

Prawa pasażera samolotu – nowa perspektywa

Nad zagwarantowaniem praw pasażerów samolotów pracuje Komisja Europejska. Nowa perspektywa w prawach pasażera samolotu zakłada m.in. wprowadzenie zautomatyzowanych odpraw granicznych, stref relaksu na lotniskach oraz laserów molekularnych do skanowania bagażu.

Termin wyborów prezydenckich w 2015 roku

Wybory prezydenckie w Polsce organizowane są raz na pięć lat. Najbliższe głosowanie na prezydenta odbędzie się w 2015 roku. Realny termin wyborów prezydenckich to 10 lub 17 maja 2015 roku.

Jak liczyć termin związania ofertą?

Wedle regulacji prawa cywilnego oświadczenie woli zawarcia umowy stanowi ofertę , jeżeli zawiera istotne postanowienia umowy. Termin związania ofertą powinien zostać określony w jej treści. W prawie zamówień publicznych określenie terminu leży po stronie zamawiającego. W jaki sposób liczyć termin związania ofertą?

Odstąpienie od umowy a osobisty odbiór towaru

Odstąpienie od umowy – prawo przysługujące konsumentom, którzy zawarli umowę na odległość, przysługuje niezależnie od wybranego sposobu dostawy/ odbioru towaru. Takie stanowisko zaprezentował 12 czerwca Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego zdaniem prawo odstąpienia od umowy nie zostaje wyłączone przez fakt osobistego odbioru towaru.

Nowe prawa dla kupujacych przez internet z półrocznym opóźnieniem

Z półrocznym opóźnieniem zaczną w Polsce obowiązywać nowe przepisy o prawach konsumenta kupującego m.in. w sieci. Zgodnie z dyrektywą powinny one wejść w życie w połowie czerwca, jednak odpowiednią ustawę dopiero podpisał prezydent. Nowe przepisy w ocenie ekspertów mają przyczynić się do rozwoju handlu w internecie. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy będą mieli większą jasność, co i po jakiej cenie zamawiają, będą też mogli łatwiej reklamować towar. Dla przedsiębiorców początkowo będzie to oznaczało konieczność przystosowania się do nowych wymogów, ale w konsekwencji wzajemne relacje sklepów i klientów będą łatwiejsze.

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach?

Obowiązują nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

8 czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Od teraz będzie możliwy wybór formy, w jakiej będzie składana reklamacja.

"Wymienimy sprzęt elektroniczny jak koszulki?" - darmowa wymiana towaru, czyli nowa ustawa o prawach konsumenta

Nowa ustawa o prawach konsumenta (uchwalona na posiedzeniu sejmu nr 68 dnia 30.05.2014 r., obecnie przekazana Prezydentowi do podpisu) to efekt wdrożenia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/83/UE oraz próba ujednolicenia i doprecyzowania przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych w lokalu przedsiębiorstwa, w zakresie obowiązków informacyjnych, jak również przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość.

Jak napisać odwołanie od reklamacji?

„Jak napisać odwołanie od reklamacji?” to pytanie, które bardzo często pojawia się na licznych forach internetowych. Dobrze napisane odwołanie od reklamacji może uratować sytuację, gdy otrzymamy odmowną odpowiedź sklepu na reklamację. Poniżej krótki poradnik krok po kroku, jak poprawnie napisać i skutecznie wnieść odwołanie od reklamacji?

Dowód osobisty w 2015 roku

Dowód osobisty wydany w 2015 roku będzie dokumentem terminowym. Zgodnie z decyzją Ministra Spraw Wewnętrznych dowody osobiste będą wydawane z oznaczonym terminem ważności - na pięć lub dziesięć lat.

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji przysparza wiele problemów dla przedsiębiorców. Każde takie zdarzenie musi zostać odnotowane w księgach rachunkowych. Jak prawidłowo skorygować księgi z powodu

Wybory do PE 2014 – termin

Wybory do Parlamentu Europejskiego (PE) odbędą się po raz ósmy. Decyzją Rady UE termin wyborów przypadnie w dniach 22-25 maja 2014 roku. W Polsce kandydatów do PE wybierzemy w terminie 25 maja 2014 (tj. w niedzielę).

Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe

Konsument ma prawo do składania reklamacji w związku z niewłaściwie świadczonymi usługami przez instytucje finansowe. Proces rozpatrywania reklamacji powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie, a także powinien cechować się rzetelnością, wnikliwością, obiektywizmem oraz poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów.

Reklamacja produktów spożywczych

Reklamacja produktów spożywczych uregulowana jest na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Reklamacji produktów spożywczych dokonujemy bezpośrednio u sprzedawcy, u którego kupiliśmy towar. Składamy ją w ciągu trzech dni od daty sprzedaży, otrzymania towaru bądź otwarcia opakowania.

Akcja „weź paragon”

Akcja „weź paragon” to inicjatywa Ministerstwa Finansów. W związku z feriami zimowymi akcja „weź paragon” potrwa od 20 stycznia do 2 marca 2014 roku. Urzędy skarbowe zamierzają przeprowadzić szeroką kampanię kontrolną. Za brak wydania paragonu mogą nałożyć w drodze mandatu kary w wysokości do 3360 zł.

Rusza kolejna edycja akcji "Weź paragon"

Ministerstwo Finansów uruchamia kolejną, zimową edycję ogólnopolskiej akcji informacyjnej "Weź paragon". Akcja ma na celu zmianę zwiększenie świadomości obywateli w stosunku do korzyści płynących z pobierania paragonów. Akcja będzie prowadzona w okresie od 20 stycznia do 2 marca 2014 r.

Można reklamować produkty kupione na wyprzedaży

W czasie trwania zimowych wyprzedaży warto pamiętać, że jeżeli produkt zakupiony na wyprzedaży okaże się wadliwy, klient ma takie same prawa do jego zwrotu, jak gdyby go kupił po regularnej cenie.

Reklamacja towarów promocyjnych i gratisów

Towary kupowane po promocyjnej cenie oraz gratisy to najczęstsze sposoby naciągania klientów. Sklepy często nie przyjmują zwrotów zakupionych towarów, ale – jak przypomina UOKiK – to zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Kiedy można reklamować towary promocyjne oraz gratisy?

Zwroty i reklamacje świątecznych zakupów

Grudzień to miesiąc świątecznych zakupów i wielu promocji. Coraz częściej konsumenci dokonują zakupów w sklepach internetowych. Czy taki towar można zwrócić? Kiedy złożyć reklamację?

Zmiany w e – sklepach od 2014 r.

Od 25 grudnia 2014 r. na zwrot zakupionego towaru w sieci konsument będzie miał czternaście dni zamiast dziesięciu. Wprowadzone zostaną również ułatwienia w reklamacji wadliwego towaru. Właściciele e-sklepów będą zobowiązani do wprowadzenia zmian w systemie informacyjnym, regulaminach i procedurach sprzedaży.

Reklamacja usług wykonanych na podstawie umowy zlecenia

Reklamacja usług na podstawie umowy zlecenia nie znajduje bezpośredniego uregulowania w przepisach prawa. W przypadku wadliwości wykonanej usługi konsument może skorzystać z regulacji kodeksu cywilnego i żądać od usługodawcy naprawienia szkody.

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom.

W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?

Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości.

Jaki termin ma konsument na zawiadomienie o wadzie towaru?

Zawiadomienie profesjonalnego sprzedawcy o wadzie towaru powinno nastąpić przed upływem dwóch miesięcy od dnia dostrzeżenia wady. Jeżeli konsument nabył towar od innej osoby fizycznej, wówczas termin z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy wynosi miesiąc od dnia jej wykrycia.

REKLAMA