REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Transport

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Egzamin na prawo jazdy - rewolucja w 2015 roku

Egzamin na prawo jazdy to przedmiot prac Sejmu, który przyjął nowelizację ustawy o kierujących pojazdami. Celem tych rewolucyjnych zmian jest m.in.: doprecyzowanie systemu egzaminów na prawo jazdy.

Co zrobić, gdy autobus nie zatrzymał się na przystanku?

Przewóz regularny w komunikacji publicznej związany jest z obligatoryjnym zatrzymywaniem się autobusu na przystankach, zatwierdzonych w rozkładzie jazdy. Pominięcia przystanku autobusowego nie uzasadniają ani trudne warunki drogowe lub pogodowe ani opóźnienie pojazdu.

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji

Korygowanie ksiąg z powodu zwrotów i reklamacji przysparza wiele problemów dla przedsiębiorców. Każde takie zdarzenie musi zostać odnotowane w księgach rachunkowych. Jak prawidłowo skorygować księgi z powodu

Nowe testy na prawo jazdy

Sejm pracuje nad komisyjnym projektem nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami. Głównym celem projektu jest doprecyzowanie przepisów dotyczących systemów teleinformatycznych używanych w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego (WORD). Czy oznacza to wprowadzenie nowych testów na prawo jazdy?

REKLAMA

Drony będą sprawdzać jakość dróg w Polsce?

Drony czyli bezzałogowe statki latające do tej pory wykorzystywane były tylko przez polską armię. Już niedługo obszar ich zastosowań może rozszerzyć się o transport lądowy. Dlaczego?

Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe

Konsument ma prawo do składania reklamacji w związku z niewłaściwie świadczonymi usługami przez instytucje finansowe. Proces rozpatrywania reklamacji powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie, a także powinien cechować się rzetelnością, wnikliwością, obiektywizmem oraz poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów.

Reklamacja produktów spożywczych

Reklamacja produktów spożywczych uregulowana jest na mocy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Reklamacji produktów spożywczych dokonujemy bezpośrednio u sprzedawcy, u którego kupiliśmy towar. Składamy ją w ciągu trzech dni od daty sprzedaży, otrzymania towaru bądź otwarcia opakowania.

Akcja „weź paragon”

Akcja „weź paragon” to inicjatywa Ministerstwa Finansów. W związku z feriami zimowymi akcja „weź paragon” potrwa od 20 stycznia do 2 marca 2014 roku. Urzędy skarbowe zamierzają przeprowadzić szeroką kampanię kontrolną. Za brak wydania paragonu mogą nałożyć w drodze mandatu kary w wysokości do 3360 zł.

REKLAMA

Transport towarów do Rosji

Transport towarów do Rosji wymaga znajomości specyfiki tamtego rynku. Wybierając operatora logistycznego dla transportu towarów na wschód warto skorzystać z doświadczonego partnera.

Rusza kolejna edycja akcji "Weź paragon"

Ministerstwo Finansów uruchamia kolejną, zimową edycję ogólnopolskiej akcji informacyjnej "Weź paragon". Akcja ma na celu zmianę zwiększenie świadomości obywateli w stosunku do korzyści płynących z pobierania paragonów. Akcja będzie prowadzona w okresie od 20 stycznia do 2 marca 2014 r.

Można reklamować produkty kupione na wyprzedaży

W czasie trwania zimowych wyprzedaży warto pamiętać, że jeżeli produkt zakupiony na wyprzedaży okaże się wadliwy, klient ma takie same prawa do jego zwrotu, jak gdyby go kupił po regularnej cenie.

Sądy w sporach związanych z usługami transportowymi

Wykonywanie usług transportowych stwarza ryzyko toczenia sporów sądowych w całym kraju a nawet na świecie.

Załącznik nr 13 do ustawy o VAT

Czy towary z aluminium mieszczą się w wykazie towarów wymienionych w załączniku nr 13 do ustawy o VAT?

Reklamacja towarów promocyjnych i gratisów

Towary kupowane po promocyjnej cenie oraz gratisy to najczęstsze sposoby naciągania klientów. Sklepy często nie przyjmują zwrotów zakupionych towarów, ale – jak przypomina UOKiK – to zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Kiedy można reklamować towary promocyjne oraz gratisy?

Najnowsze trendy w transporcie

Według ekspertów badających rynek transportowy, w ubiegłym roku zwiększyło się zainteresowanie transportem krajowym względem zagranicznego. Jakie jeszcze trendy można było zaobserwować w składanych zamówieniach transportowych?

Zwroty i reklamacje świątecznych zakupów

Grudzień to miesiąc świątecznych zakupów i wielu promocji. Coraz częściej konsumenci dokonują zakupów w sklepach internetowych. Czy taki towar można zwrócić? Kiedy złożyć reklamację?

Terminale kontenerowe zatrzymają przeciążone TIR-y

Nowe procedury w terminalach kontenerowych w Polsce zatrzymają rajd przeładowanych ciężarówek. Będą sprawdzane dokumenty pojazdu i deklarowana waga ładunku.

Nowy terminal w Bydgoszczy

Najnowszy terminal firmy PEKAES jest wyposażony w siedemnaście ramp załadunkowo-rozładowczych. Jest położony kilkaset metrów od planowanej obwodnicy i trasy S5.

Zadania operatora logistycznego przy rozwożeniu paczek

Rozwożenie paczek świątecznych to nie lada wyzwanie dla każdego operatora logistycznego. Tym bardziej, gdy firma do końca nie wie, jaki wolumen przesyłek będzie trzeba rozwieść.

Zmiany w Krajowym Funduszu Drogowym

Zmiana ustawy o drogach publicznych oraz ustawy o autostradach płatnych oraz Krajowym Funduszu Drogowym precyzuje, na co mają zostać przeznaczone dochody uzyskane z grzywien.

Kodeks postępowania dostawcy

Globalne firmy logistyczne są zmuszone dbać o każdy etap świadczonej usługi, tak by ujednolicić poziom jakości w różnych częściach świata.

Rozliczanie usług logistycznych w Rosji

Rozliczanie usług transportowych i logistycznych w Rosji to przede wszystkim wygoda dla przedsiębiorców działających na rynkach wschodnich. Stało się to niezwykle cenionym rozwiązaniem biznesowym. Dlaczego?

Transport jednego człowieka jednym autem to przeżytek

W dzisiejszych czasach, gdy liczba ludności na świecie dynamicznie się zwiększa, a ceny paliw rosną bardzo szybko warto zastanowić się, czy podróżowanie, np. do pracy jednego człowieka w jednym samochodzie ma sens?

Zmiany w e – sklepach od 2014 r.

Od 25 grudnia 2014 r. na zwrot zakupionego towaru w sieci konsument będzie miał czternaście dni zamiast dziesięciu. Wprowadzone zostaną również ułatwienia w reklamacji wadliwego towaru. Właściciele e-sklepów będą zobowiązani do wprowadzenia zmian w systemie informacyjnym, regulaminach i procedurach sprzedaży.

Reklamacja usług wykonanych na podstawie umowy zlecenia

Reklamacja usług na podstawie umowy zlecenia nie znajduje bezpośredniego uregulowania w przepisach prawa. W przypadku wadliwości wykonanej usługi konsument może skorzystać z regulacji kodeksu cywilnego i żądać od usługodawcy naprawienia szkody.

Przewożenie dużego ładunku samochodem, przepisy

Przewożenie ładunków o dużych gabarytach wymaga nie tylko pomyślunku w odpowiednim rozmieszczeniu bagaży w przestrzeni bagażowej. Sposób przewozu dużych przedmiotów określają przepisy.

KN EngineChain - transport silników lotniczych

Najnowsze rozwiązanie end to end, zwane KN EngineChain, zostało zaprojektowane dla łańcucha dostaw logistyki silników lotniczych.

Business Process Reengineering - co to jest i kiedy się go stosuje?

Zgodnie z klasyczną definicją reinżynierii procesów biznesowych (Business Process Reengineering) powinny one podlegać całościowej analizie w celu przełomowej poprawy krytycznych dla firmy miar.

Outsourcing usług tranportowych - specjalizacja i bezpieczeństwo

Czy firmy, które potrzebują specjalistycznego transportu rzeczy o bardzo dużej wrażliwości na zmiany temperatury, czy na wstrząsy mogą skorzystać z oferty zewnętrznych firm transportowych? Czy rynek usług transportowych ma ofertę dla najbardziej wymagających?

Czym się zajmują integratorzy transportowi?

Ostatnio na rynku usług ekspresowej dystrybucji coraz częściej można spotkać integratorów transportowych. Czym się zajmują i do kogo skierowane są ich usługi?

Outsourcing usług transportowych - dla kogo jest skierowany?

Outsourcing usług przewozowych jest nie tylko bardziej ekonomiczny, lecz również łatwiejszy w zarządzaniu i bardziej efektywny. Korzystanie z zewnętrznych dostawców zapewnia większą elastyczność w zakresie dostosowania struktury floty samochodowej do zmieniających się potrzeb firmy i zmian na rynku.

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom.

Jak prawidłowo rozmieścić ładunek?

Niewłaściwe rozmieszczenie ładunku na pojeździe może spowodować poważne naruszenie prawa i wiązać się z karą grzywny do 15000 zł. Zobacz, jak tego uniknąć.

Dwa warianty rozliczeń podatku VAT przy usługach transportowych i spedycyjnych

W związku z wydaną przez Ministra Finansów interpretacją ogólną z dnia 8 sierpnia 2013 r. (sygn. PT3/033/2/323/AEW/13/RD/82408) podatnicy świadczący usługi transportowe i spedycyjne mogą do końca 2013 r. rozpoznawać obowiązek podatkowy na gruncie podatku VAT, z tytułu wykonywania tego typu usług, albo według ogólnej zasady, albo na podstawie regulacji szczególnej.

Europejski Dzień Bez Samochodu - jak wygląda w praktyce?

Europejski Dzień Bez Samochodu, obchodzony 22 września, przypada w tym roku w niedziele. Czy Polacy wybiorą wtedy autobus zamiast swojego auta?

Transport węgla po zmianach w akcyzie

20 września 2013 r. wchodzą w życie zmiany w ustawie o podatku akcyzowym odnoszące się do akcyzy od węgla i koksu. Wielu przewoźników zajmujących się transportem węgla zastanawia się jak te zmiany wpłyną na ich działalność.

Rynek transportu kolejowego - perspektywy

Jakie są szanse, a jakie zagrożenia dla rynku transportu kolejowego towarów w Polsce? Co na ten temat sądzą eksperci?

Usługi transportowe i spedycyjne, a obowiązek podatkowy

Czy jeśli faktura dokumentująca usługi transportowe lub spedycyjne została wystawiona przed upływem 7 dni od wykonania usługi, wówczas obowiązek podatkowy powstaje w dacie wystawienia faktury? I co w przypadku, gdy faktura została wystawiona po upływie 7 dni od wykonania usługi?

Giełda transportowa, jak z niej korzystać?

Giełdy transportowe ułatwiają zdobycie kontaktu, obniżenie kosztów i wyszukanie partnera w branży TSL. Ale sporo osób wskazuje na ryzyka związane z korzystaniem z niesprawdzonych usługodawców. Jak korzystać z giełd transportowych, by ograniczyć ryzyko?

Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym i czasie pracy kierowców weszła w życie

Nowelizacja uchyla art. 1 pkt 40 ustawy z 5 kwietnia 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców, która ma wejść w życie 15 sierpnia 2013 r. Przepis ten dotyczy uprawnień pracowników Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w zakresie stosowania środków przymusu bezpośredniego i broni palnej.

W jaki sposób reklamować artykuły spożywcze?

Kupujący ma prawo zareklamować towar żywnościowy, który jest niezgodny z umową sprzedaży w terminie 3 dni od dnia otwarcia lub dnia sprzedaży. Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę przed upływem terminu przydatności lub daty minimalnej trwałości.

Jaki termin ma konsument na zawiadomienie o wadzie towaru?

Zawiadomienie profesjonalnego sprzedawcy o wadzie towaru powinno nastąpić przed upływem dwóch miesięcy od dnia dostrzeżenia wady. Jeżeli konsument nabył towar od innej osoby fizycznej, wówczas termin z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy wynosi miesiąc od dnia jej wykrycia.

Wolontariusze DB Schenker Logistics

Podczas wolontariatu pracowniczego DB Schenker Logistics realizowane są projekty związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem ruchu drogowego.

Jak uzyskać odszkodowanie za zniszczony bagaż podczas lotu?

Pasażer, którego bagaż został zniszczony podczas lotu może domagać się odszkodowania z tego tytułu od przewoźnika. Kiedy przewoźnik odpowiada za zniszczony bagaż? Czy może uchylić się od odpowiedzialności?

Za które przewinienia grozi nawet 500 zł mandatu?

Koszty eksploatacji samochodów flotowych ponoszą przedsiębiorstwa. Ale za mandaty płacą kierowcy z własnej kiszeni. Ku przestrodze przedstawiamy listę przewinień, za które grozi grzywna w wysokości nawet 500 zł.

Logistyka produktów wentylacyjnych, grzewczych i klimatyzacyjnych

Logistyka przedmiotów dedykowanych do branż klimatyzacyjnych i grzewczych jest wyzwaniem m.in. ze względu na delikatność oraz dużą wartość transportowanego towaru.

Logistyka artykułów sezonowych - główne zagadnienia

Na co zwrócić uwagę i w jaki sposób sprawnie rozwiązać problem logistyki towaru, na który popyt trwa jedynie sezonowo.

Moment powstania obowiązku podatkowego VAT w transporcie

Przepis w sprawie momentu powstania obowiązku podatkowego VAT dotyczący świadczenia usług transportowych i spedycyjnych jest sprzeczny z unijną dyrektywą.

Europejska Sieć Produktów Spożywczych

Europejska Sieć Produktów Spożywczych to porozumienie, które określa jednolite standardy dla międzynarodowych usług logistycznych dla produktów spożywczych.

IV regaty branży TSL w Sztynorcie

W IV regatach branży TSL w Sztynorcie na Mazurach wzięło udział ponad osiemdziesiąt osób.

REKLAMA