REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
PFRON opublikował odpowiedzi na najczęściej zadawane przez zainteresowanych dopłatami do samochodu pytania. Dotyczą programu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Mobilność osób z niepełnosprawnością.
Na koniec stycznia br. w Polsce było zarejestrowanych już łącznie 67,1 tys. pojazdów z napędem elektrycznym, ale ich liczba szybko wzrasta i – jak szacuje PSPA – w 2025 roku sprzedaż samochodów zeroemisyjnych przekroczy już poziom 100 tys. sztuk rocznie. Ponieważ jednak wciąż są one jeszcze nowością na rynku, postępowania z nimi uczą się zarówno ich użytkownicy, jak i odpowiednie służby, w tym straż pożarna. Kwestie gaszenia pożarów elektryków stają się tematem odpowiednich wytycznych. Statystyki pokazują, że do takich zdarzeń dochodzi ekstremalnie rzadko, w ubiegłym roku było ich zaledwie 10 na blisko 30 tys. aut.
Już co dziesiąta osoba poszukująca nowego auta jest zainteresowana elektrykiem. Rośnie też udział samochodów elektrycznych w rejestracjach. W styczniu przekroczył on 3%. Wciąż jednak marzenia o elektryku przegrywają w Polsce z rzeczywistością.
Kupujący auta w 2023 roku będą musieli zmierzyć się ze wzrostem cen pojazdów oraz niepewnością w gospodarce.
REKLAMA
PFRON: 6 kroków do otrzymania 80% dofinansowania do zakupu samochodu wartego 150 000 zł.
Zniesienie opłaty ewidencyjnej pobieranej przez samorząd w związku z rejestracją pojazdów i wydawaniem dokumentów potwierdzających uprawnienia do kierowania autami - m.in. takie rozwiązania zakłada projekt ustawy, o którego przyjęciu przez rząd poinformowała we wtorek Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
PFRON zmienił warunki dofinansowania zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu dla uczestników programu „Aktywny samorząd” (Obszar A Zadanie 1). Doposażyć można także samochód, z którego niepełnosprawny korzysta jako pasażer.
Co czwarty Polak wyjeżdża w tym roku na zimowy urlop, a najpopularniejszym środkiem transportu, którym badani docierają na miejsce jest samochód.
REKLAMA
Trzeba jeść mniej mięsa i pozbyć się aut – uznali przywódcy prawie 100 miast na całym świecie. Wśród nich jest Warszawa.
Polacy lubią samochody? To pytanie, które w ogólnoeuropejskim badaniu postanowił zadać Goodyear. Odpowiedzi? Te zaskakują.
Orzekanie o niepełnosprawności leży w gestii powiatowych/miejskich i wojewódzkich zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności. Przy każdym zespole powinien funkcjonować punkt informacyjny, w którym osoba zainteresowana dowie się o trybie oraz zasadach postępowania w zakresie orzekania o niepełnosprawności bądź stopniu niepełnosprawności.
Volvo Concept Recharge. Zobacz nagranie wideo z salonu w Warszawie! Samochód robi duże wrażenie, zaskakuje nowoczesnym designem!
Program jest adresowany dla osób, które poruszają się wyłącznie przy pomocy wózka inwalidzkiego oraz nie są w stanie przesiąść się z tego wózka do samochodu. PFRON planuje w kilka lat sfinansować zakup około 1000 samochodów.
Nissan Max-Out pokazuje przyszłość japońskiej marki. Zobacz jak się prezentuje nowe auto! Czy Nissan Max-Out podbije rynek?
System dopłat bogatszych samorządów na biedniejsze (Janosikowe) jest wadliwy do tego stopnia, że niekiedy wychodzi na odwrót. Warszawa wpłaciła 200 mln za dużo, gdyż schemat kompensacji nie uwzględnia narodowości ukraińskiej.
Klamka zapadła i od 2035 r. w UE nie będzie można sprzedawać samochodów z silnikami spalinowymi. O tym, jak w szczegółach będzie wyglądał proces ich wyeliminowania z produkcji w 12 lat, przedstawiciele unijnych instytucji z europejskimi gigantami branży motoryzacyjnej będą dopiero rozmawiać.
Sektor zautomatyzowanych technologii sukcesywnie rośnie, a automatyzacja jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju firm. Przedsiębiorstwa świadome nadchodzących wyzwań przyspieszają przebieg swoich inicjatyw biznesowych w zakresie cyfryzacji po kryzysie gospodarczym wywołanym pandemią.
Test: Audi S8 po liftingu. Choć waży 2,3 tony, sprint do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,8 s. Choć 4.0 V8 bulgocze spod maski, to nadal prawdziwa limuzyna.
REKLAMA