REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wraz z wyhamowaniem inflacji znów chcemy kupować nie tylko tanio, ale szukamy produktów dobrej jakości

Polacy mają konkretne oczekiwania co do każdej kategorii produktów, jakie kupują; w przypadku nabiału czy mięsa spodziewają się różnorodności, a kupując detergenty do prania oczekują niskiej ceny
Polacy mają konkretne oczekiwania co do każdej kategorii produktów, jakie kupują; w przypadku nabiału czy mięsa spodziewają się różnorodności, a kupując detergenty do prania oczekują niskiej ceny
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Rosnące szybko i coraz wyśze ceny sprawiały, że konsumenci szukali przede wszystkim produktów tanich i starali się jak najwięcej kupować w ramach promocji. Teraz gdy już ceny się uspokoiły, wraca na rynek zainteresowanie produktami wysokiej jakości i coraz chętniej sięgamy oraz poszukujemy rynkowych nowości.

Polscy konsumenci pomimo tego, że cena produktu wciąż jest dla nich najistotniejsza podczas zakupów, zaczynają coraz częściej zwracać uwagę na jakość kupowanych towarów, różnorodność oferty czy pojawiające się na rynku nowości.

REKLAMA

Zakupy w supermarkecie: ma być tanio, ale i z dużym wyborem

REKLAMA

Według raportu „Super Markets Equity” opracowanego przez firmę analityczno-badawczą Braincandy, cena determinuje decyzję, do którego marketu wybrać się na zakupy,  co czwartego badanego Polaka.
Na drugim miejscu w zestawieniu uplasowała się jakość z 22 proc. wskazań. Jednocześnie, Polacy mają konkretne oczekiwania co do każdej kategorii produktów, jakie kupują. W przypadku nabiału czy mięsa spodziewają się różnorodności, a kupując detergenty do prania, szukają niskich cen. 

Badanie przeprowadzone przez Braincandy-Wisdrop pokazuje, że nabiał oraz te produkty, które można znaleźć w sklepowych lodówkach są dla 33 proc. Polaków kategorią najsilniej wpływającą na ich doświadczenia zakupowe. Ten sam odsetek badanych oczekuje w tej kategorii dużego wyboru oraz różnorodności oferty.
Podobnie w kwestii zakupu mięsa – na różnorodność wskazało 35 proc. respondentów.

Kolejnymi istotnymi dla ankietowanych kategoriami zakupowymi są warzywa i owoce (15 proc. wskazań), pieczywo (13 proc. wskazań), środki czystości i papier (12 proc. wskazań) oraz mięso (8 proc. wskazań).

Co ciekawe, najmniej ważne dla Polaków są produkty bio oraz mrożonki.
Wybrało je odpowiednio 2 oraz 1 proc. badanych. Może to wynikać z faktu, że oferta bio jest najsłabiej oceniana przez Polaków wśród wszystkich marketów. Podobnie jak gotowe posiłki oraz produkty dla zwierząt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie jest więc zaskoczeniem, że niektóre z supermarketów w kraju, jak chociażby sieć Carrefour, zaniechały dalszego rozwoju konceptu sklepów oferujących jedynie produkty bio. Jednocześnie, nie rezygnują z tej kategorii całkowicie utrzymując tego typu asortyment w sklepach sieci.

Jakie produkty mają być tanie, a gdzie poszukujemy nowości

REKLAMA

Podczas zakupów Polacy biorą pod uwagę szereg różnych aspektów, które mają dla nich większe bądź mniejsze znaczenie – w zależności od tego, na jakiej kategorii produktów się skupiają.  Cena to najważniejszy czynnik podczas zakupów w kategoriach środków czystości oraz produktów papierowych (42 proc. wskazań), a także czekolady (28 proc.).

W kwestii asortymentu do kuchni (garnki, patelnie, zastawa, sztućce, narzędzia kuchenne), przekąsek i czipsów oraz piwa Polacy lubią poszukiwać nowości – odpowiednio 42 proc., 39 proc. oraz 46 proc. wskazań.
W kategorii produktów kuchennych wysoka jakość jest najmniej istotnym czynnikiem – wskazało na nią jedynie 8 proc. ankietowanych.

Z kolei jakość jest dla Polaków najważniejsza w przypadku zakupu produktów dziecięcych (58 proc.), produktów śniadaniowych, kawy i herbaty (42 proc.) oraz produktów do prania (29 proc.).

Zaskakujący może być fakt, że wielu Polaków za istotny aspekt procesu zakupowego uważa pomocną obsługę sklepu – ten czynnik wybrało najwięcej ankietowanych w przypadku napojów bezalkoholowych i wody oraz produktów do higieny osobistej – odpowiednio 48 proc. i 24 proc. 

Każda marka ma inne atuty

Polacy odwiedzają markety średnio 11 razy w miesiącu. Okazuje się, że w każdym z nich mają swoje ulubione kategorie.

Zdaniem uczestników badania Braincandy – Lidl, Biedronka i Auchan oferują największą różnorodność pieczywa. Podobnie w przypadku nabiału oraz produktów przechowywanych w lodówce. W tej kategorii te trzy markety przodują także w kwestii najlepszych cen.

Kaufland oferuje z kolei największą różnorodność świeżego mięsa, a także czipsów i przekąsek oraz napojów bezalkoholowych i wody.

Jednocześnie Biedronka oraz Lidl mocno wyróżniają się na tle innych marketów, jeśli chodzi o ceny produktów papierowych, detergentów do prania oraz sprzątania.

Z kolei Auchan zajął pozycje lidera cen w kategorii produktów kuchennych.

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Eksperci ostrzegają: Ceny kakao będą dalej rosnąć. Konsekwencje dla rynku spożywczego i kosmetycznego

Cena kakao na rynku jest w stanie stałego wzrostu, a prognozy nie napawają optymizmem. Według raportu UCE Research i WSB Merito, do końca roku cena kakao może przekroczyć 12-13 tysięcy dolarów za tonę, a nawet zbliżyć się do 15 tysięcy dolarów. Obecnie już przekracza 11 tysięcy dolarów za tonę. Co stoi za tym trendem i jakie konsekwencje to niesie?

Tak będzie wyglądała majówka w stolicy. Przegląd najważniejszych wydarzeń

Zbliża się długi majowy weekend, a Warszawa szykuje się na wiele uroczystości i wydarzeń. Oto przegląd najważniejszych wydarzeń, które odbędą się w stolicy w najbliższych dniach.

Odpady budowlane i rozbiórkowe nie będą musiały być od razu segregowane. Jest projekt ustawy.

Odpady budowlane i rozbiórkowe nie będą musiały być od razu segregowane. Zapobiegnie to wzrostowi kosztu ich odbioru oraz nielegalnemu porzucaniu śmieci. Samorządy będą też mogły otrzymać więcej środków z budżetu na likwidację nielegalnych wysypisk.

1780,96 zł dla emerytów i rencistów. Trzynastki wypłacone

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zakończył wypłaty tzw. trzynastek. Świadczenia trafiły w sumie do ponad 8,5 mln osób, czyli do wszystkich uprawnionych emerytów i rencistów. ZUS przeznaczył na ten cel 15,1 mld zł brutto.

REKLAMA

Bon energetyczny przyjęty przez rząd. Ma mieć wartość od 300 do 1200 zł

Ustawa o bonie energetycznym została przyjęta przez Stały Komitet Rady Ministrów. Jak wynika z nowych regulacji bon energetyczny będzie świadczeniem dla gospodarstw domowych, których dochody nie przekraczają 2500 zł na osobę w gospodarstwie jednoosobowym, albo 1700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

Ceny gazu ziemnego wzrosną o 45 proc. w lipcu? Posłowie PiS chcą nowej ustawy

Politycy partii Prawo i Sprawiedliwość wystąpili z inicjatywą przyjęcia przez Sejm ustawy, która miałaby na celu zamrożenie cen gazu ziemnego. W obliczu zbliżających się podwyżek, posłowie chcą chronić interesy polskich rodzin.

Od 300 do 1200 zł – tyle będzie wynosił bon energetyczny. A próg dochodowy? Od 1700 do 2500 zł. Decyzje zapadną 7 maja.

Stały Komitet Rady Ministrów w poniedziałek przyjął nie tylko rewizję KPO i Plan Finansowy Państwa na lata 2024–2027, ale także projekt ustawy o bonie energetycznym – podał na platformie X szef Stałego Komitetu RM Maciej Berek. Projektem w sprawie bonu rząd zajmie się 7 maja.

Kiedy najlepiej siać trawnik?

Trawnik to podstawa każdego ogrodu. Kiedy siać trawę, aby gęsto i zdrowo rosła? Jak siać trawnik krok po kroku?

REKLAMA

Jak zapłacić 100 zł zamiast 460 zł za bilet z Warszawy do Wiednia? Rusza wielka akcja PKP Intercity

Ministerstwo Infrastruktury informuje o kampanii "20 tysięcy biletów na 20 lat Polski w Unii Europejskiej", która inauguruje obchody rocznicy 20-lecia obecności Polski w UE w obszarze infrastruktury. W ramach promocyjnej oferty PKP Intercity będzie można nawet za 20 proc. ceny regularnej udać się pociągiem do Wiednia, Pragi, Berlina czy Budapesztu.

Termin zwrotu VAT nie będzie krótszy. Będzie też jeden termin wdrożenia KSeF dla wszystkich podatników. Opublikowano projekt ustawy

W związku ze zdiagnozowanymi problemami konieczne jest przesunięcie terminu wdrożenia KSeF. Obowiązek obejmie wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT) w jednym terminie, tj. 1 lutego 2026 r. Skrócenie terminu zwrotu VAT również zostaje odroczone.

REKLAMA