Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Inflacja dopadła grillujących Polaków. Już blisko 90 procent konsumentów szuka promocji na artykuły spożywcze do grillowania.
Jedna trzecia matek kupuje akcesoria dla swoich dzieci 3-4 razy w roku. Ponad jedna piąta robi to częściej, co szczególnie widać wśród kobiet mających miesięczne dochody rzędu co najmniej 5 tys. zł na rękę.
W górę poszły ceny wszystkich analizowanych kategorii produktów. Obniżenie VAT-u jest praktycznie niezauważalne dla konsumentów. Zdaniem ekspertów, należy spodziewać się dalszych, nawet dwucyfrowych wzrostów cen w sklepach. A tegoroczne święta będą jednymi z najdroższych, jakie Polacy przeżyli w ostatnich latach.
Piąta już edycja badania „FMCG Brands We Shop by BLIX & Kantar” wykazała, że największą grupę aktywnych konsumentów wciąż stanowią osoby rozważne i pragmatyczne. Zależy im na jak najtańszym nabywaniu markowych produktów. Takie podejście reprezentuje co czwarty badany. W ciągu roku zmalał udział zakupowych entuzjastów. Odwiedzają oni sklepy dla rozrywki. Natomiast przybyło cenoholików, skupionych na wysokości wydatków. Minimalnie urosła grupa shopperów z przymusu, ograniczających zakupy do minimum. Jest też więcej ekocentrycznych konsumentów, poszukujących ekologicznych towarów. Z kolei ubyło świadomych koneserów, nieprzejmujących się cenami. Zmalał też udział shopperowych domatorów.
Jak wynika z najnowszego badania opinii publicznej, prawie co trzeci Polak zamierza zrobić przedświąteczne zakupy spożywcze dopiero tydzień przed Wielkanocą. Do tego wiadomo, że przeszło 9 na 10 rodaków planuje nabyć produkty w sklepach stacjonarnych. Najwięcej respondentów zapowiada, że wykona transakcje w dyskontach. Ponad czterech na pięciu ankietowanych chce kupić świąteczne towary w promocji. I co najważniejsze, przy tegorocznym wyborze konsumenci będą kierować się przede wszystkim ceną.
Już ponad połowa Polaków zamierza ciąć codzienne wydatki w sklepach. Wzrost rok do roku jest dwucyfrowy, a powodem są rosnące ceny.
Ponad połowa konsumentów nie chce, żeby sklepy weryfikowały sytuację COVID-ową swoich klientów. Odwrotnie myśli prawie 34% badanych.
Pomimo tego, że grudniowy odczyt Indeksu jest nadal dodatni i wynosi 2,8%, to jest on najniższy w całym 2021 r.
Święta Bożego Narodzenia to czas przepełniony serdecznością, miłością, spotkaniami z bliskimi i obdarowywaniem ich prezentami. Jednak w tym roku są one okraszone również szalejącą inflacją. Przełoży się ona na liczbę prezentów, czy też ich jakość? Ile pieniędzy w tym roku przeznaczą na nie Polacy?
Boom na nieruchomości w 2021 r. potwierdzają dane przedstawione przez GUS o liczbie mieszkań przekazanych do użytkowania w minionych trzech kwartałach. Ile Polacy kupili nieruchomości mieszkaniowych w tym czasie?
Przedświąteczne zakupy - kiedy Polacy ruszą do sklepów? Ile pieniędzy na nie przeznaczają? Na co zwracają uwagę, dokonując zakupu?
Z badania wykonanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że połowa ankietowanych nie jest wolna od skłonności do impulsywnych zakupów.
Jak wynika z nadchodzącego badania Intrum, „European Consumer Payment Report 2021”, zdecydowana większość europejskich konsumentów kieruje się podejściem sustainability podczas codziennych zakupów, co stwarza nowe wyzwania dla firm.
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków. Może się to wiązać z potrzebą poznania produktu przed dokonaniem zakupu lub chęcią nabycia przedmiotów w konkretnym momencie.
Branża e-commerce już dziś może otwierać szampany. Na całym świecie konsumenci przeznaczą ponad bilion dolarów na zakupy w sieci. Rekordy z zeszłego roku zostaną wymazane dość szybko. Szczególnie że zakupy w internecie sprzyjają poszukiwaniu tańszych produktów, a w dobie szalejącej inflacji każda złotówka będzie miała znaczenie.
Rośnie zainteresowanie inwestorów wolnostojącymi sklepami z żywnością z wiodącym najemcą - wynika z opublikowanego w czwartek raportu CBRE.
Skład około 40 procent zbadanych ubrań dla dzieci różni się od tego na metce. Tak stwierdziła Inspekcja Handlowa po sprawdzeniu oznakowania i jakości produktów.
Już niemal 70 proc. Polaków kupuje online. Co trzeci z nas zamawia w ten sposób książki, a co czwarty posiłki z restauracji. Ile wydajemy na zakupy w sieci?
Majowe obroty osiągnięte przez najemców w lokalach w galeriach handlowych były najwyższe od początku bieżącego roku - wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych. Zakupowy boom odnotowały w maju br. firmy prowadzące działalność w kategoriach moda, usługi i gospodarstwo domowe.
Pod koniec czerwca w "Dzienniku Gazecie Prawnej" poseł PiS Janusz Śniadek zapowiedział, że nowelizacja ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę trafi na początku lipca do Sejmu. "Dostaliśmy zielone światło na zmianę przepisów" - powiedział. Wyraził nadzieję, że przepisy poselskiego projektu wejdą w życie przed końcem wakacji. Jak wygląda obecnie sytuacja?
Z deklaracji prawie 2/3 konsumentów wynika, że w czasie codziennych zakupów spożywczo-przemysłowych sprawdzają, czy dany produkt na pewno pochodzi od polskich producentów. Nieco mniej niż 1/3 klientów nie interesuje się tą kwestią.
Unia Europejska wydała wojnę sprzedawcom, którzy sprowadzają na masową skalę towar z rynków azjatyckich nie płacąc przy tym Vat-u. Straty wynoszą co najmniej miliard euro rocznie, ale też europejskie firmy mogą nieco odetchnąć. Będą bardziej konkurencyjne cenowo. Czy konsument zapłaci więcej?
Blisko 40% Polaków chce zaostrzenia przepisów wobec sklepów, które „obchodzą” zakaz handlu w niedziele, oferując usługi pocztowe. Niemal tyle samo osób jest temu przeciwnych. Czy zakaz handlu w niedzielę w pandemii jest uzasadniony?
W maju br. w sklepach było drożej niż w kwietniu średnio o 5,4%. Eksperci komentujący wyniki nie pozostawiają złudzeń, że konsumenci powinni przygotować się na kolejne podwyżki. Co podrożało najbardziej?
Sejm odrzucił większość poprawek Senatu do ustawy dot. czynszów w galeriach handlowych. Jakie poprawki zostały przyjęte?
Patrząc całościowo na najświeższe wyniki badania, można zobaczyć, że normalność wraca nie tylko w postaci luzowania kolejnych obostrzeń, ale też w naszych głowach. Niemniej, pandemia z pewnością wyrobiła w nas nowe nawyki, które zostaną z nami na długo. Jeśli nie na zawsze - mówi Michał Tokarski, partner, lider sektora dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte.
Zakupy przez internet zyskały przez pandemię. W wyniku kolejnych obostrzeń nakładanych na branżę i wielu tygodni niemal całkowitego zakazu handlu drogą stacjonarną dla wielu sklepów handel internetowy był jedynym kanałem dystrybucji.
Sieci sklepowe od lat wspomagają się robotami wyposażonymi w sztuczną inteligencję, a już wkrótce nad naszymi głowami będą latać drony, które będą zliczać towar na półkach.
Pandemia zafundowała skok technologiczny sklepom internetowym. Jakie mechanizmy zakupowe warto zastosować, aby nadążyć za oczekiwaniami klientów?
Średnia odwiedzalność galerii handlowych w tygodniu 17-23 maja, w dni handlowe, była o 26 proc. wyższa niż przed rokiem i 16 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2019 roku, czyli przed pandemią
Dzień Matki 2021. Jak wynika z badania „Dzień Matki – zakupowe preferencje” – ponad 6 na 10 respondentów regularnie kupuje prezenty z tej okazji. Blisko 70 proc. Polaków do zakupu używa telefonu.
Najnowsze badanie preferencji konsumenckich pokazuje, że jedna czwarta z nas jest rozważna i pragmatyczna. Chce nabywać jak najtaniej markowe produkty. Z kolei prawie jedna piąta to zakupowi entuzjaści, podatni na opinie influencerów.
7 maja ukazał się długo oczekiwany projekt nowelizacji tzw. Ustawy COVID-owej. Nnowe brzmienie art. 15ze będzie jednak działać wstecz. Co to oznacza dla przedsiębiorców?
Fałszywe sklepy powstają w internecie jak grzyby po deszczu. W ostatnim roku już niemal 4 na 10 Polaków miało styczność z tego typu sytuacją. Według badanych, oszuści głównie oferują elektronikę oraz ubrania.
Najnowsze kwartalne badanie nastrojów konsumenckich pokazuje, że obecnie 40% Polaków planuje ograniczyć wydatki zakupowe. W tym zakresie nastąpił niewielki spadek w porównaniu do wyników z początku roku.
Zgodnie z rządowym harmonogramem znoszenia obostrzeń związanych z COVID-19, we wtorek, 4 maja zostaną otwarte wszystkie sklepy w centrach handlowych, a także meblowe i budowlane. PRCH przypomina o zasadach bezpiecznych zakupów.
Cios w najemców centrów handlowych. Rząd obiecał obniżkę czynszów o 80%, ale…. w przypadku kolejnych lockdownów. Zgodnie z projektem teraz najemcy nie mogą liczyć na obniżkę czynszów.
Sprzedaż online rządzi się swoimi prawami. Jakie informacje i zgody umieścić na stronie www sklepu internetowego? Jak zdobyć zaufanie klienta w handlu elektronicznym?
Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że starsi użytkownicy sieci również przekonują się do tej formy zakupów.
Cross-Border Commerce - zdaniem ekspertów - w najbliższych latach rozwijać się będzie najprężniej. Czym jest Cross-Border Commerce?
Ogłoszone zmiany dotyczące ustawowego regulowania sposobu kształtowania umów najmu między dwoma niezależnymi podmiotami są zaskakującym rozwiązaniem niezgodnym z prawem - podkreśla PRCH.
W przestrzeni publicznej pojawił się ostatnio pomysł objęcia e-handlu dodatkowym podatkiem, który płacą już tradycyjne duże sklepy. Jednak eksperci mają sporo obaw co do słuszności tego rozwiązania.
Szybkość działania i elastyczność to nie jedyne korzyści, jakie daje bramka płatnicza Paynow. To także pełne wsparcie techniczne – i to na każdym etapie jej użytkowania.
Branża centrów handlowych nie jest w stanie dłużej ponosić kosztów wadliwego i szkodzącego obu stronom umów najmu przepisu w czasie obecnie trwającego, czwartego lockdownu.
Rząd wprowadza kolejne restrykcje nie analizując dostępnych danych i powoduje gwałtowne zainteresowanie zakupami, co będzie widoczne szczególnie teraz przed okresem świątecznym. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.
Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych pokazują, że odwiedzalność centrów handlowych w tygodniu od 15 do 21 lutego ustabilizowała się na poziomie 77 proc. ubiegłorocznej.
Handel odnotowuje straty, Ruch w sklepach był mniejszy niż rok wcześniej o blisko 40%. Który sektor odnotował największe straty? W które dni ruch jest najmniejszy?
Odwiedzalność centrów handlowych w pierwszym tygodniu po zakończeniu trzeciego lockdownu o ok. 20 proc. niższa w porównaniu do pierwszego tygodnia lutego ubiegłego roku.
Jak podają analitycy PwC: rynek e-commerce w Polsce w ciągu pięciu lat osiągnie wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12%. Które sektory rosną najszybciej? Co z tradycyjnym modelem zakupów?
Szczególnym wyzwaniem są kwestie logistyczne, z jakimi mierzą się przedsiębiorstwa. Jak planować zakupy i ustalać korzystne warunki handlowe? Jaki horyzont czasowy mieć na uwadze? Jak nadzorować stany magazynowe? Jak wybierać dostawców lub organizować sprawy związane z transportem?