REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rosnąca popularność subskrypcji usług cyfrowych zwiększa zainteresowanie wynajmem sprzętu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zainteresowanie wynajmem sprzętu ma zwiększać usługa darmowych subskrypcji
Zainteresowanie wynajmem sprzętu ma zwiększać usługa darmowych subskrypcji
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej osób dostrzega korzyści płynące z wynajmowania rzeczy zamiast kupowania ich na własność. W parze z tym idzie upowszechnianie się subskrypcji usług. Firmy postanowiły wykorzystać oba te trendy w celach marketingowych. Coraz częściej więc darmowa subskrypcja jest bonusem do wynajmu sprzętu.

Model subskrypcyjny daje konsumentom możliwość korzystania z produktów i usług na zasadzie regularnych płatności. Ta forma jest często wygodniejsza niż jednorazowe zakupy. Umożliwia ona długoterminowy wynajem usługi lub sprzętu na zasadach abonamentu.
Jak tłumaczy Marcin Mordak, Dyrektor Sieci Sprzedaży z Komputronik S.A., z perspektywy biznesu model subskrypcyjny może być o wiele bardziej opłacalny zarówno dla firm, jak również dla klientów niż zakup na własność.

REKLAMA

Polacy coraz chętniej korzystają z subskrypcji

REKLAMA

– Konsumenci mają możliwość przetestowania produktów przed finalizacją transakcji. W przypadku wynajmu mogą zmieniać dany produkt czy usługę w momencie, w którym pojawia się nowy model produktu, m.in. telefonu, czy aktualizacja np. programu. Subskrypcja daje wygodę, elastyczność, a także możliwość personalizacji – mówi Marcin Mordak.
Z badania wykonanego na zlecenie ING Banku Śląskiego można się dowiedzieć, że z produktów i usług w modelu subskrypcyjnym korzysta obecnie ok. 46 proc. Polaków, przy czym większość z nich używa wielu rozwiązań tego typu. Najczęściej są oni użytkownikami dwóch-trzech (42 proc. wskazań), płacąc za nie miesięcznie około 150 zł. 

– Polacy pokochali subskrypcje usług. Coraz popularniejszy staje się też w tym kontekście wynajem sprzętu, w tym m.in. konsoli do gier, projektorów czy nawet drukarek 3D. W naszym życiu dochodzi też przecież do sytuacji, w których potrzebujemy wiertarki, podkaszarki, bagażnika samochodowego na dach czy rzutnika, a sąsiad nie ma możliwości nam ich pożyczyć, bo nie ma danego produktu albo akurat wyjechał na wakacje – mówi Mateusz Kryś, Kierownik Projektu Rozwoju Usług Dodatkowych z Komputronik S.A. 
– Zamiast kupować sprzęt na własność, możemy za niewielką opłatą go wynająć i skorzystać z niego raz czy dwa – dodaje Mateusz Kryś.

Jaką elektronikę najchętniej wypożyczają Polacy?

REKLAMA

Doświadczenia firm badawczych oraz tych z branży elektroniki użytkowej pokazują, że konsumenci preferują wypożyczanie małego sprzętu.
– Model subskrypcji ma zastosowanie w wynajmie takiego sprzętu, jak np. smartfony, laptopy, konsole, zegarki, a także projektory czy drukarki 3D – komentuje Miłosz Nowakowski, dyrektor sprzedaży Brandly360.

– W Komputronik ok. 60 proc. wynajmowanych przedmiotów to smartfony, 25 proc. użytkowników decyduje się na laptopy, natomiast komputery stacjonarne, monitory, tablety, konsole i smartwatche mieszczą się w pozostałych 15 proc. – informuje Mateusz Kryś.
Warto dodać, że nie wszystkie dostępne kategorie były udostępnione konsumentom w tym samym czasie. Przykładowo, możliwość wynajmu konsol funkcjonuje w Komputronik od kilki miesięcy. Natomiast smartfonów już od ponad roku.
Jeżeli chodzi o smartfony, dominują wysokie modele przede wszystkim iPhonów oraz Samsungów. Prym wiodą laptopy marek, takich jak Apple, ASUS, Lenovo czy HP. W Co się tyczy zaś komputerów stacjonarnych, największą popularnością cieszą się sprzęty własne marki Komputronik. W zegarkach – Apple Watche, a w monitorach – iiyama.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wynajem rzeczy: najchętniej o wartości od 5 tys. zł w górę

– Konsumenci wynajmują w naszych sklepach najczęściej sprzęty o wartości przekraczającej 5 tys. zł. Średnia wartość koszyka świadczy o tym, że klienci wybierający smartfony decydują się w głównej mierze na produkty najwyższej jakości, będące często flagowymi modelami danej marki. Laptop w cenie około 5 tys. zł w większości przypadków również spełnia oczekiwania użytkowników – wyjaśnia Marcin Mordak.

Wysokość opłaty za wynajem zależy w głównej mierze od utraty wartości sprzętu w skali roku. Im dłuższa jego żywotność, tym niższą kwotę konsument będzie płacił miesięcznie za możliwość korzystania z niego. Subskrypcja różni się od rat tym, że klient ostatecznie nie staje się właścicielem konkretnego przedmiotu.

Teraz subskrypcja jako usługa w promocji

Komputronik postanowił w cenie wynajmu zoferować pakiet korzyści, który obejmuje ubezpieczenie, takie jak np. oklejenie ekranu folią bądź konfigurację sprzętu.
– Klienci bardzo często pytają nas, czy muszą przychodzić do salonu, żeby skonsultować jakąś kwestię lub skonfigurować system. Wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom, oferując usługę zdalnego informatyka, który jest do dyspozycji przez całą dobę. W pakiecie użytkownicy mają zaoferowaną usługę ubezpieczenia sprzętu, nie martwiąc się o jego stan w przypadku uszkodzenia – dodaje Mateusz Kryś.
Elastyczność firm widać nie tylko w kwestii oferowanych usług, ale także w prezentowaniu oferty.

Firmy muszą być elastyczne, aby trafić w gusta swoich konsumentów. Jednym z takich przejawów jest stosowanie modelu subskrypcji jako formy promocji.
Nasze analizy digital shelf potwierdzają, że wynajem i subskrypcja są włączane w ekosystem sprzedaży elektroniki użytkowej, a także komunikowane zarówno na kartach produktów sprzętów dostępnych w akcji, w opisach promocji, wzmiankowane w banerach promocyjnych konkretnych towarów i asortymentu, jak również realizowane na dedykowanych podstronach – tłumaczy Miłosz Nowakowski.

Zdaniem przedstawiciela Brandly360 model subskrypcji na stałe wpisał się w krajobraz e-commerce. Umiejętność analizy promocji jest szansą na rozwój biznesu, a także wzrost zaufania klientów.
Wykorzystanie subskrypcji jako sposobu na zwiększenie sprzedaży w branży elektroniki użytkowej to typ promocji, który już wpisał się w ekosystem e-commerce – dodaje przedstawiciel Brandly360.

Subskrypcja na świecie staje się powszechnym modelem konsumpcji

Netflix, Spotify, Play, Microsoft czy Zalando i możliwość zakupu abonamentu ubrań na wynajem. Rynek subskrypcji dotyka praktycznie każdego aspektu naszego życia – zarówno tego konsumenckiego, jak również biznesowego.
Dynamiczny rozwój tego trendu ma przede wszystkim związek ze wzrostem e-commerce. W 2019 roku wartość światowego handlu elektronicznego oferowanego w subskrypcji wynosiła 15 miliardów dolarów, natomiast do 2025 r. ma osiągnąć 473 mld dol. – wynika z przewidywań przedsiębiorstwa McKinsey. Oznacza to w porównywanym okresie ponad 3 000 procentowy wzrost.

Media i rozrywka, żywność i napoje, kosmetyki, odzież i moda, technologie i elektronika, transport, usługi zdrowotne i fitness, produkty dla dzieci, dom i ogród, książki i prasa oraz edukacja. Model wynajmu usług lub produktów jest bardzo popularny m.in. w wymienionych kategoriach.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nieruchomość w Hiszpanii: kiedy korzystniejszy jest zakup na osobę prywatną, a kiedy na firmę, wyjaśniają eksperci

Zakup nieruchomości w Hiszpanii, zwłaszcza w celach inwestycyjnych wymaga dokładnej analizy nie tylko prawnej i podatkowej, ale i biznesowej. Warto więc sięgnąć po opinie ekspertów, którzy przedstawią plusy i minusy możliwych do zastosowania w praktyce rozwiązań.

Mieszkanie w kurorcie: najdrożej jest w Zakopanem, ale lista miejscowości z mieszkaniami dla bogatych jest długa

Zakopane najdroższą miejscowością wypoczynkową w Polsce. Ile zatem trzeba zapłacić za lokum z rynku pierwotnego w górach, nad morzem oraz nad jeziorami Warmii i Mazur? Czy stać na to średniozamożnego Polaka. Gdzie kupować letnie mieszkanie dla siebie, a gdzie w celach inwestycyjnych?

Dają duże pieniądze na remont domów. Całkiem za darmo można wymienić okna. Wielu Polaków nie ma pojęcia o tej dotacji

Jak zmniejszyć koszty ogrzewania domu? Często ciepło ucieka przez nieszczelne, nienajlepsze okna. Ich wymiana w całym budynku kosztuje majątek. Można jednak nie wydać na to ani grosza. Jest szansa nie tylko na dofinansowanie inwestycji, ale także całkowite pokrycie kosztów. Jak to zrobić?

A na Dzień Matki wspólny wyjazd i noclegi w hotelu ze SPA: jak to zorganizować

Zamiast kwiatów czy biżuterii – wspólny wyjazd. Najlepiej tam, gdzie można się zrelaksować, zadbać o ciało i duszę oraz po prostu… pobyć razem. Coraz więcej osób wybiera taką właśnie formę świętowania Dnia Matki.

REKLAMA

Czy zachowek po rodzicach przepada?

Kto ma prawo do zachowku po rodzicach i od czego zależy jego wysokość? Czy roszczenie o zachowek się przedawnia? Oto najważniejsze przepisy i terminy!

Kto kupuje mieszkania w połowie 2025 roku i jak płaci? Kredyt nadal za drogi – klienci płacą częściej gotówką

Jaka grupa nabywców jest obecnie najaktywniejsza na rynku nowych mieszkań? Czy wysoki koszt kredytu i brak rządowego programu wsparcia kupujących sprawia, że dominują nabywcy inwestycyjni i gotówkowi? Jakie projekty najczęściej wybierane są przez inwestorów? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Rozprawa przed TSUE ws. WIBOR-u. Nie będzie przełomu?

W dniu 11 czerwca 2025 r. w Luksemburgu odbędzie się rozprawa przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w sprawie C-471/24. Jest to wynik pytań prejudycjalnych skierowanych przez Sąd Okręgowy w Częstochowie, dotyczących interpretacji przepisów prawa unijnego w kontekście kredytów opartych na wskaźniku referencyjnym WIBOR. Pierwsza sprawa w TSUE dotycząca WIBOR-u budzi zrozumiałe zainteresowanie kredytobiorców, prawników i sektora bankowego. Warto jednak rozróżnić realny zakres tej sprawy od medialnych uproszczeń. Nadchodząca rozprawa nie przyniesie jeszcze żadnego rozstrzygnięcia.

Kredyt lub pożyczka: terminowa spłata rat to problem coraz większej grupy konsumentów

Aż 69 proc. osób uważa, że Polacy nie mają wystarczającej wiedzy na temat zarządzania swoimi kredytami i pożyczkami. To jednak nie tłumaczy opóźnień w spłacie. W konsekwencji często kończy się to wpisem do ewidencji niesolidnych dłużników lub wręcz interwencją komornika.

REKLAMA

Własne mieszkanie bez zaciągania na całe życie kredytu hipotecznego: czy to jest możliwe i jaki jest na to sposób

Budownictwo społeczne to nie wybór z konieczności, a z rozsądku. Dla wielu ludzi to jedyna droga do niezależności mieszkaniowej – nie przez kredyt czy dziedziczenie, ale przez system, który stawia na stabilizację i powszechną dostępność.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA