REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy internetowe coraz częściej przez media społecznościowe. Teraz social media mają własny social e-commerce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zakupy coraz częściej za pośrednictwem mediów społecznościowych - czy to dobre rozwiązanie?
Zakupy coraz częściej za pośrednictwem mediów społecznościowych - czy to dobre rozwiązanie?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Media społecznościowe zyskują status strategicznego kanału sprzedaży. Aż 40 proc. konsumentów w Polsce oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych.

Ponadto 38 proc. użytkowników deklaruje większą lojalność wobec marki, jeśli mają możliwość zakupu bezpośrednio po zapoznaniu się z produktem na platformach społecznościowych.

REKLAMA

REKLAMA

Zakupy w social mediach? Codzienność dla 31 proc. konsumentów

40 proc. polskich konsumentów oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych – wynika z najnowszego badania „Adyen Index: Retail Report 2025”.
Z social commerce korzysta regularnie 31 proc. badanych, a trend obejmuje nie tylko młodsze pokolenia. Tymczasem tylko 24 proc. firm planuje inwestycje w tym obszarze.

Aż 77 proc. konsumentów robiących zakupy w mediach społecznościowych korzysta z tego kanału do pięciu razy w miesiącu, przy czym niemal połowa z nich (48 proc.) wydaje podczas pojedynczej transakcji do 250 zł.
Najaktywniejsze w social commerce są generacja Z (36 proc.), millenialsi (35 proc.) i generacja X (33 proc.), jednak coraz częściej sięgają po nie także baby boomers (20 proc.). Najwyższe jednorazowe wydatki odnotowują z kolei millenialsi (910 zł), generacja Z (711 zł) oraz generacja X (599 zł).

Warto zwrócić uwagę na wyraźne różnice w poziomie wydatków między pokoleniami. Baby boomers najczęściej decydują się na zakupy do 250 zł – ten przedział cenowy wybiera aż 65 proc. z nich. Dla porównania, wśród generacji Z tylko 39 proc. robi zakupy w tej kwocie, a co czwarty (25 proc.) wybiera produkty o wartości od 250 do 500 zł.
– Wyniki badania „Adyen Index: Retail Report 2025” pokazują, że starsze pokolenia coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych robiąc mniejsze, ale regularne zakupy co może uczynić ten kanał konkurencyjnym wobec tradycyjnych form sprzedaży takich jak np. telezakupy. Zakupy przez media społecznościowe to już nie tylko domena młodych. To realna zmiana w sposobie, w jaki Polacy kupują – mówi Matouš Michněvič, Country Manager CEE w Adyen.

REKLAMA

Social media – poza reklamą i promocją przejmują rolę e-sklepu

Media społecznościowe zyskują status strategicznego kanału sprzedaży. Aż 40 proc. konsumentów w Polsce oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych.
Ponadto 38 proc. użytkowników deklaruje większą lojalność wobec marki, jeśli mają możliwość zakupu bezpośrednio po zapoznaniu się z produktem na platformach społecznościowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Popularność produktów prezentowanych w social media przekłada się na realne wzrosty aktywności zakupowej – 31 proc. respondentów częściej sięga po artykuły uznawane za modne w tych kanałach.
Istotną rolę odgrywają rekomendacje – 34 proc. konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu, gdy widzi, że dany produkt polecają lub stosują influencerzy, celebryci czy osoby z najbliższego otoczenia. Co więcej, aż 24 proc. badanych darzy większym zaufaniem rekomendacje influencerów niż tradycyjne formy reklamy.

– Social media to dziś coś więcej niż tylko platformy do komunikacji. Coraz częściej pełnią funkcję efektywnych kanałów sprzedaży, pozwalając markom dotrzeć do klientów w sposób szybki, autentyczny i angażujący. Znaczenie rekomendacji, interakcji i możliwości zakupu bezpośrednio w aplikacji stale rośnie – a to zmienia sposób, w jaki konsumenci podejmują decyzje zakupowe – dodaje Matouš Michněvič z Adyen.
Pomimo rosnącej popularności zakupów dokonywanych za pośrednictwem mediów społecznościowych tylko 24 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że planuje w tym roku inwestycje w sprzedaż poprzez social media. Powodem może być nie tylko ostrożność w testowaniu nowych kanałów, ale również wyzwania związane z technologią i integracją systemów sprzedażowych.

Aż 32 proc. firm korzysta z różnych dostawców płatności w kanałach online i offline. Oznacza to, że mogą mieć trudność z zapewnieniem klientom spójnego i wygodnego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach, w tym w mediach społecznościowych.
Co więcej, 28 proc. przedsiębiorstw prowadzi działania sprzedażowe w kanałach online i offline jako oddzielne jednostki z własnymi budżetami i celami. To przekłada się na brak centralizacji danych, rozproszenie wiedzy o kliencie i trudności w realizacji strategii unified commerce, która opiera się na integracji wszystkich kanałów i systemów.

Tymczasem konsumenci – zwłaszcza młodsze pokolenia – nie rozróżniają już kanałów sprzedaży. Dla nich marka powinna być obecna wszędzie tam, gdzie oni spędzają czas.
Dla wielu firm social commerce mógłby być naturalnym krokiem w rozwoju strategii sprzedażowej, ale bez uporządkowania fundamentów – integracji systemów płatności, logistyki i CRM – potencjał ten może pozostać niewykorzystany.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pieniądze z subkonta ZUS i OFE po zmarłym mogą trafić do rodziny. ZUS wyjaśnia na jakich zasadach i co muszą zrobić spadkobiercy

W razie rozwodu, unieważnienia małżeństwa lub śmierci osoby, dla której ZUS prowadzi subkonto, zgromadzone środki mogą zostać podzielone i wypłacone uprawnionym. Jeśli zmarły ukończył 65 lat i miał już przyznaną tzw. emeryturę docelową, pieniądze co do zasady nie podlegają dziedziczeniu. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy od wypłaty pierwszej emerytury docelowej minęło mniej niż trzy lata. Wtedy możliwa jest tzw. wypłata gwarantowana.

Masz pieniądze na koncie? To jeszcze nie znaczy, że masz płynność finansową

„Na koncie mam 80 tysięcy, więc wszystko jest pod kontrolą.” — to jedno z najczęściej wypowiadanych zdań przez przedsiębiorców. Niestety, w rzeczywistości nie mówi ono nic o kondycji finansowej firmy.Saldo konta to tylko liczba. Bez kontekstu potrafi być mylące, a nawet niebezpieczne. Bo jeśli z tych 80 tysięcy trzydzieści tysięcy to VAT do zapłaty, piętnaście tysięcy to wynagrodzenia, dziesięć tysięcy to niezapłacone faktury, a pięć tysięcy to ZUS i inne zobowiązania — to realnie zostaje dwadzieścia tysięcy do dyspozycji. A może i mniej, jeśli za tydzień trzeba zapłacić CIT albo ratę leasingu.

Uczniowie ze szkół artystycznych ze stypendium ministra kultury

MKiDN poinformowało, że 94 uczniów z całej Polski, kształcących się w szkołach muzycznych, plastycznych i baletowych, otrzymało za swoje osiągnięcia stypendia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

REKLAMA

Dynamika wzrostu zatrudnienia obcokrajowców [Komentarz]

Na początku roku w Polsce pracowało 1 mln 45 tys. cudzoziemców – o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Obcokrajowcy stanowią obecnie 6,4 proc. wszystkich pracujących. Choć wzrost wobec ubiegłego roku jest niewielki, w perspektywie dekady zmiana jest ogromna – w 2013 r. legalnie zatrudnionych było zaledwie 93 tys. osób, dziś już blisko 1,2 mln.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Nareszcie koniec tej opłaty - rząd podaje konkrety

Wreszcie został ogłoszony projekt ustawy, która definitywnie zniesie obowiązek tej przykrej opłaty obciążającej budżet niemal każdego gospodarstwa domowego, ale także przedsiębiorców korzystających z radia lub telewizora. Chodzi bowiem o zniesienie opłaty za abonament radiowotelewizyjny. Rząd, a konkretnie Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wreszcie ogłosiła konkrety.

Co dziesiąta Polka nie wie, czy ma jakieś oszczędności. Dlaczego kobiety wciąż odkładają mniej

Polki wciąż mają mniejszy udział w świecie finansów niż mężczyźni. Jak wynika z badania platformy Raisin, niemal 10% kobiet nie potrafi określić, czy ma jakiekolwiek oszczędności, a 14,3% przyznaje, że nie ma ich wcale. Co trzecia nie inwestuje żadnych środków. Eksperci podkreślają, że to nie kwestia ambicji, lecz braku odpowiednich narzędzi finansowych stworzonych z myślą o kobietach.

REKLAMA

ZPP: Powiaty nie powinny włączać szkół gminnych do programu „Wyjście z klasą”

Związek Powiatów Polskich (ZPP) skierował do starostów rekomendację dotyczącą realizacji rządowego programu „Wyjście z klasą”, prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Organizacja zaleca, by powiaty składały wnioski wyłącznie w odniesieniu do szkół, dla których są organem prowadzącym, bez włączania w program szkół gminnych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

REKLAMA