REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy internetowe coraz częściej przez media społecznościowe. Teraz social media mają własny social e-commerce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zakupy coraz częściej za pośrednictwem mediów społecznościowych - czy to dobre rozwiązanie?
Zakupy coraz częściej za pośrednictwem mediów społecznościowych - czy to dobre rozwiązanie?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Media społecznościowe zyskują status strategicznego kanału sprzedaży. Aż 40 proc. konsumentów w Polsce oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych.

Ponadto 38 proc. użytkowników deklaruje większą lojalność wobec marki, jeśli mają możliwość zakupu bezpośrednio po zapoznaniu się z produktem na platformach społecznościowych.

REKLAMA

Zakupy w social mediach? Codzienność dla 31 proc. konsumentów

REKLAMA

40 proc. polskich konsumentów oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych – wynika z najnowszego badania „Adyen Index: Retail Report 2025”.
Z social commerce korzysta regularnie 31 proc. badanych, a trend obejmuje nie tylko młodsze pokolenia. Tymczasem tylko 24 proc. firm planuje inwestycje w tym obszarze.

Aż 77 proc. konsumentów robiących zakupy w mediach społecznościowych korzysta z tego kanału do pięciu razy w miesiącu, przy czym niemal połowa z nich (48 proc.) wydaje podczas pojedynczej transakcji do 250 zł.
Najaktywniejsze w social commerce są generacja Z (36 proc.), millenialsi (35 proc.) i generacja X (33 proc.), jednak coraz częściej sięgają po nie także baby boomers (20 proc.). Najwyższe jednorazowe wydatki odnotowują z kolei millenialsi (910 zł), generacja Z (711 zł) oraz generacja X (599 zł).

Warto zwrócić uwagę na wyraźne różnice w poziomie wydatków między pokoleniami. Baby boomers najczęściej decydują się na zakupy do 250 zł – ten przedział cenowy wybiera aż 65 proc. z nich. Dla porównania, wśród generacji Z tylko 39 proc. robi zakupy w tej kwocie, a co czwarty (25 proc.) wybiera produkty o wartości od 250 do 500 zł.
– Wyniki badania „Adyen Index: Retail Report 2025” pokazują, że starsze pokolenia coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych robiąc mniejsze, ale regularne zakupy co może uczynić ten kanał konkurencyjnym wobec tradycyjnych form sprzedaży takich jak np. telezakupy. Zakupy przez media społecznościowe to już nie tylko domena młodych. To realna zmiana w sposobie, w jaki Polacy kupują – mówi Matouš Michněvič, Country Manager CEE w Adyen.

Social media – poza reklamą i promocją przejmują rolę e-sklepu

REKLAMA

Media społecznościowe zyskują status strategicznego kanału sprzedaży. Aż 40 proc. konsumentów w Polsce oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych.
Ponadto 38 proc. użytkowników deklaruje większą lojalność wobec marki, jeśli mają możliwość zakupu bezpośrednio po zapoznaniu się z produktem na platformach społecznościowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Popularność produktów prezentowanych w social media przekłada się na realne wzrosty aktywności zakupowej – 31 proc. respondentów częściej sięga po artykuły uznawane za modne w tych kanałach.
Istotną rolę odgrywają rekomendacje – 34 proc. konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu, gdy widzi, że dany produkt polecają lub stosują influencerzy, celebryci czy osoby z najbliższego otoczenia. Co więcej, aż 24 proc. badanych darzy większym zaufaniem rekomendacje influencerów niż tradycyjne formy reklamy.

– Social media to dziś coś więcej niż tylko platformy do komunikacji. Coraz częściej pełnią funkcję efektywnych kanałów sprzedaży, pozwalając markom dotrzeć do klientów w sposób szybki, autentyczny i angażujący. Znaczenie rekomendacji, interakcji i możliwości zakupu bezpośrednio w aplikacji stale rośnie – a to zmienia sposób, w jaki konsumenci podejmują decyzje zakupowe – dodaje Matouš Michněvič z Adyen.
Pomimo rosnącej popularności zakupów dokonywanych za pośrednictwem mediów społecznościowych tylko 24 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że planuje w tym roku inwestycje w sprzedaż poprzez social media. Powodem może być nie tylko ostrożność w testowaniu nowych kanałów, ale również wyzwania związane z technologią i integracją systemów sprzedażowych.

Aż 32 proc. firm korzysta z różnych dostawców płatności w kanałach online i offline. Oznacza to, że mogą mieć trudność z zapewnieniem klientom spójnego i wygodnego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach, w tym w mediach społecznościowych.
Co więcej, 28 proc. przedsiębiorstw prowadzi działania sprzedażowe w kanałach online i offline jako oddzielne jednostki z własnymi budżetami i celami. To przekłada się na brak centralizacji danych, rozproszenie wiedzy o kliencie i trudności w realizacji strategii unified commerce, która opiera się na integracji wszystkich kanałów i systemów.

Tymczasem konsumenci – zwłaszcza młodsze pokolenia – nie rozróżniają już kanałów sprzedaży. Dla nich marka powinna być obecna wszędzie tam, gdzie oni spędzają czas.
Dla wielu firm social commerce mógłby być naturalnym krokiem w rozwoju strategii sprzedażowej, ale bez uporządkowania fundamentów – integracji systemów płatności, logistyki i CRM – potencjał ten może pozostać niewykorzystany.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MRPiPS: Zasiłek pogrzebowy będzie wypłacany w ciągu 14 dni bez decyzji ZUS - gdy koszty pogrzebu poniosła jedna osoba z rodziny zmarłego. Już w 2025 roku?

Ustalenie prawa do zasiłku pogrzebowego oraz jego wysokości - co do zasady - nie będzie wymagało wydania decyzji przez ZUS - jeżeli zasiłek pogrzebowy przysługuje w kwocie 4000 zł niezależnie od kwoty poniesionych kosztów pogrzebu (od 1 stycznia 2026 r. będzie to kwota 7000 zł), tj. gdy koszty te poniosła jedna osoba – członek rodziny zmarłego. Tak wynika z założeń projektu deregulacyjnego dot. ustawy emerytalnej, nad którym pracuje Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Propozycja zakłada też skrócenie terminu wypłaty zasiłku do 14 dni.

KP do zmiany: sprawy kadrowe już nie na piśmie a elektronicznie lub w postaci papierowej [PROJEKT z 10 czerwca 2025 r.]

Kodeks Pracy znowu do zmiany? Tak, bo sprawy kadrowe już teraz będzie się załatwiało nie na piśmie a elektronicznie lub w postaci papierowej. Ustawodawca a raczej Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zaproponowało projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (dalej jako: projekt).

KRUS przyznał renty wdowie. Pierwsze wypłaty już 7 lipca

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS) wydała już 54 111 decyzji przyznających rentę wdowią emerytom i rencistom rolniczym – poinformowało biuro prasowe instytucji. Nowe świadczenia ruszają pełną parą – pierwsze wypłaty zaplanowano na 7 lipca br.

NIS2, DORA, nowelizacja ustawy o KSC – jak operatorzy telekomunikacyjni powinni zapewnić cyberbezpieczeństwo klientom?

W dobie rosnących zagrożeń cyfrowych i postępującej cyfryzacji infrastruktury, sektor telekomunikacyjny staje się jednym z głównych filarów bezpieczeństwa cybernetycznego. W związku z tym na dostawców publicznych sieci łączności elektronicznej i dostawców publicznie dostępnych usług łączności elektronicznej (czyli operatorów telekomunikacyjnych), nakładane są coraz bardziej rygorystyczne obowiązki - zarówno na poziomie prawa unijnego (NIS2, DORA), jak i krajowego (nowelizacja ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa – UKSC).

REKLAMA

Znaczny stopień niepełnosprawności – kompletny przewodnik na 2025 r.

Orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności to przepustka do realnego wsparcia finansowego, ulg podatkowych i codziennych przywilejów, które mogą radykalnie ułatwić życie. W tym przewodniku krok po kroku pokazujemy, jak w 2025 r. uzyskać orzeczenie, z jakich świadczeń skorzystać najłatwiej i gdzie szukać dofinansowań. Mogą być one znaczne i sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.

Czy spadek stóp procentowych wpłynął na rynek mieszkaniowy?

Czy majowa obniżka stóp procentowych, poprawiająca dostępność kredytów, przełożyła się na wzrost sprzedaży nowych mieszkań i liczbę rezerwacji? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

KSeF 2026: będzie problem z udostępnieniem faktury ustrukturyzowanej kontrahentowi. Prof. Modzelewski: Większość nabywców nie będzie tym zainteresowana

W 2026 roku większość kontrahentów nie będzie zainteresowanych tzw. „udostępnieniem” faktur ustrukturyzowanych – jedną z dwóch form przekazania tych faktur w obowiązkowym modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Oczekiwać będą wystawienia innych dokumentów, które uznają za wywołujące skutki cywilnoprawne. Wystawcy prawdopodobnie wprowadzą odrębny dokument handlowy, który z istoty nie będzie fakturą ustrukturyzowaną. Może on być wystawiony zarówno przed jak i po wystawieniu tej faktury ustrukturyzowanej - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Niewykorzystany urlop 2025 – zasady, terminy i pułapki dla pracodawcy i pracownika

Lato od zawsze kojarzy się z planowaniem wypoczynku, jednak w roku 2025 kalendarz urlopowy jest wyjątkowo napięty. Powód? Zaległe dni wolne z 2024 r. Zgodnie z art. 168 Kodeksu pracy trzeba zacząć je wykorzystywać najpóźniej 30 września 2025 r. Jeśli tego nie zrobisz, Twój szef naraża się na sankcje finansowe, a Ty ryzykujesz utratę dni wolnych.

Emeryci z 800+ za urodzenie dziecka? Naprawdę? To ja chcę waloryzację kwotową, a nie procentową do mojej niskiej emerytury

Infor.pl udostępnia miejsce na portalu dla czytelników. Dziś publikujemy list czytelniczki, która proponuje - jako element stały polskiego systemu emerytalnego – waloryzację kwotową emerytur i rent. Ta waloryzacja jest korzystna dla osób otrzymujących najmniejsze świadczenia (i symetrycznie jest niekorzystna dla osób z wysokimi świadczeniami).

REKLAMA