REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy internetowe coraz częściej przez media społecznościowe. Teraz social media mają własny social e-commerce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zakupy coraz częściej za pośrednictwem mediów społecznościowych - czy to dobre rozwiązanie?
Zakupy coraz częściej za pośrednictwem mediów społecznościowych - czy to dobre rozwiązanie?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Media społecznościowe zyskują status strategicznego kanału sprzedaży. Aż 40 proc. konsumentów w Polsce oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych.

Ponadto 38 proc. użytkowników deklaruje większą lojalność wobec marki, jeśli mają możliwość zakupu bezpośrednio po zapoznaniu się z produktem na platformach społecznościowych.

REKLAMA

Zakupy w social mediach? Codzienność dla 31 proc. konsumentów

REKLAMA

40 proc. polskich konsumentów oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych – wynika z najnowszego badania „Adyen Index: Retail Report 2025”.
Z social commerce korzysta regularnie 31 proc. badanych, a trend obejmuje nie tylko młodsze pokolenia. Tymczasem tylko 24 proc. firm planuje inwestycje w tym obszarze.

Aż 77 proc. konsumentów robiących zakupy w mediach społecznościowych korzysta z tego kanału do pięciu razy w miesiącu, przy czym niemal połowa z nich (48 proc.) wydaje podczas pojedynczej transakcji do 250 zł.
Najaktywniejsze w social commerce są generacja Z (36 proc.), millenialsi (35 proc.) i generacja X (33 proc.), jednak coraz częściej sięgają po nie także baby boomers (20 proc.). Najwyższe jednorazowe wydatki odnotowują z kolei millenialsi (910 zł), generacja Z (711 zł) oraz generacja X (599 zł).

Warto zwrócić uwagę na wyraźne różnice w poziomie wydatków między pokoleniami. Baby boomers najczęściej decydują się na zakupy do 250 zł – ten przedział cenowy wybiera aż 65 proc. z nich. Dla porównania, wśród generacji Z tylko 39 proc. robi zakupy w tej kwocie, a co czwarty (25 proc.) wybiera produkty o wartości od 250 do 500 zł.
– Wyniki badania „Adyen Index: Retail Report 2025” pokazują, że starsze pokolenia coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych robiąc mniejsze, ale regularne zakupy co może uczynić ten kanał konkurencyjnym wobec tradycyjnych form sprzedaży takich jak np. telezakupy. Zakupy przez media społecznościowe to już nie tylko domena młodych. To realna zmiana w sposobie, w jaki Polacy kupują – mówi Matouš Michněvič, Country Manager CEE w Adyen.

Social media – poza reklamą i promocją przejmują rolę e-sklepu

REKLAMA

Media społecznościowe zyskują status strategicznego kanału sprzedaży. Aż 40 proc. konsumentów w Polsce oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social mediach, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych.
Ponadto 38 proc. użytkowników deklaruje większą lojalność wobec marki, jeśli mają możliwość zakupu bezpośrednio po zapoznaniu się z produktem na platformach społecznościowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Popularność produktów prezentowanych w social media przekłada się na realne wzrosty aktywności zakupowej – 31 proc. respondentów częściej sięga po artykuły uznawane za modne w tych kanałach.
Istotną rolę odgrywają rekomendacje – 34 proc. konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu, gdy widzi, że dany produkt polecają lub stosują influencerzy, celebryci czy osoby z najbliższego otoczenia. Co więcej, aż 24 proc. badanych darzy większym zaufaniem rekomendacje influencerów niż tradycyjne formy reklamy.

– Social media to dziś coś więcej niż tylko platformy do komunikacji. Coraz częściej pełnią funkcję efektywnych kanałów sprzedaży, pozwalając markom dotrzeć do klientów w sposób szybki, autentyczny i angażujący. Znaczenie rekomendacji, interakcji i możliwości zakupu bezpośrednio w aplikacji stale rośnie – a to zmienia sposób, w jaki konsumenci podejmują decyzje zakupowe – dodaje Matouš Michněvič z Adyen.
Pomimo rosnącej popularności zakupów dokonywanych za pośrednictwem mediów społecznościowych tylko 24 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że planuje w tym roku inwestycje w sprzedaż poprzez social media. Powodem może być nie tylko ostrożność w testowaniu nowych kanałów, ale również wyzwania związane z technologią i integracją systemów sprzedażowych.

Aż 32 proc. firm korzysta z różnych dostawców płatności w kanałach online i offline. Oznacza to, że mogą mieć trudność z zapewnieniem klientom spójnego i wygodnego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach, w tym w mediach społecznościowych.
Co więcej, 28 proc. przedsiębiorstw prowadzi działania sprzedażowe w kanałach online i offline jako oddzielne jednostki z własnymi budżetami i celami. To przekłada się na brak centralizacji danych, rozproszenie wiedzy o kliencie i trudności w realizacji strategii unified commerce, która opiera się na integracji wszystkich kanałów i systemów.

Tymczasem konsumenci – zwłaszcza młodsze pokolenia – nie rozróżniają już kanałów sprzedaży. Dla nich marka powinna być obecna wszędzie tam, gdzie oni spędzają czas.
Dla wielu firm social commerce mógłby być naturalnym krokiem w rozwoju strategii sprzedażowej, ale bez uporządkowania fundamentów – integracji systemów płatności, logistyki i CRM – potencjał ten może pozostać niewykorzystany.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zerowy PIT dla rodzin z dziećmi. Prezydent Karol Nawrocki realizuje pierwsze obietnice

Prezydent Karol Nawrocki realizuje pierwsze obietnice z "Planu 21". W Kolbuszowej podpisał projekt ustawy o zerowym PIT dla rodzin z co najmniej dwojgiem dzieci. „Polskie rodziny mogą liczyć na swojego prezydenta” – podkreślił. To odpowiedź na kryzys demograficzny i pierwszy krok w stronę realnego wsparcia klasy średniej.

Palenie gałęzi na własnej posesji 2025 - czy można palić gałęzie na własnej posesji? Kiedy można palić gałęzie na działce?

Palenie gałęzi i liści, nawet na własnej posesji, może skończyć się mandatem. Zakaz obowiązuje nie tylko w miastach, ale też na wsiach i działkach rekreacyjnych. Sprawdź, co grozi za spalanie gałęzi w 2025 roku i gdzie zgłosić uciążliwego sąsiada, który zadymia okolicę.

Szef na urlopie: czy możliwy jest wypoczynek bez telefonu i laptopa?

Oprócz plaży i szumu morza urlop szefa wiąże się zwykle z telefonami i laptopem. Tymczasem prawdziwy wypoczynek jest naprawdę ważny. Jakie są korzyści z nieobecności szefa w firmie? Co zmienić w zarządzaniu, aby móc spokojnie wybrać się na urlop?

Kiedy cudzoziemcy (np. obywatele Ukrainy) muszą płacić w Polsce podatek od spadków i darowizn?

W Polsce obecnie mieszka wielu cudzoziemców, przeważają obywatele Ukrainy, tutaj pracują, kształcą się, a także nabywają rzeczy m.in. w drodze darowizn otrzymywanych od swoich rodzin czy w drodze dziedziczenia. Warto zatem przybliżyć im zasady opodatkowania obowiązujące na terytorium RP, a przede wszystkim wyjaśnić w jakich sytuacjach ciąży na nich w naszym kraju obowiązek podatkowy.

REKLAMA

KSeF zrewolucjonizuje pracę biur rachunkowych. Nadchodzi największa zmiana od lat

Już od kwietnia 2026 każdy przedsiębiorca będzie musiał korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur. To ogromne wyzwanie – ale też szansa – zwłaszcza dla biur rachunkowych. Dowiedz się, jak KSeF zmieni obieg dokumentów, rolę księgowych i co zrobić, by nie zostać w tyle w erze cyfrowej rewolucji.

Afera z dofinansowaniami z KPO. PARP zapowiada kontrole, opozycja mówi o gigantycznym skandalu i podaje kolejne przykłady

Wiele kontrowersji wzbudziła interaktywna mapa projektów, które uzyskały dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy, którą opublikowano na kpo.gov.pl. Co ciekawe od rana 8 sierpnia 2025 r. cała strona kpo.gov.pl nie jest dostępna (występują problemy techniczne z jej wyświetleniem). Szeroko krytykuje się zasadność wydatkowania tych środków zwłaszcza w branży HoReCa. PARP zapowiedział kontrolę w tym sektorze. Premier Tusk powiedział, że nie zaakceptuje żadnego marnotrawienia środków z KPO. Prezes PiS Jarosław Kaczyński nazwał całą sprawę gigantycznym skandalem a inni politycy PiS mówią o największej aferze obecnego rządu

Nowe świadczenie dla osób od 13 do 65 roku życia. Od kiedy? Padł konkretny termin

Nowy projekt dotyczący wsparcia osób z niepełnosprawnościami miał trafić do Sejmu w drugim kwartale 2025 roku, ale tak się nie stało. Obecnie trwają nad nim prace w Komitecie Stałym Rady Ministrów. Premier Donald Tusk niedawno sugerował możliwą datę, a teraz minister rodziny, pracy i polityki społecznej podała nowy, konkretny termin. Oto szczegóły.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

REKLAMA

Klimatyzacja w miejscu pracy: czy to dobre dla zdrowia pracowników?

Klimatyzacja w miejscu pracy ma zapewniać komfort termiczny pracowników i zapobiegać protestom kadry przed pracą w zbyt wysokich temperaturach. Czy to jednak jest dobre dla zdrowia zatrudnionych osób?

PIP przekształci umowę zlecenia i dzieło w umowę o pracę, nie trzeba będzie iść do sądu. Dodatkowo będą zdalne kontrole. Szykuje się rewolucja dla pracowników i pracodawców

Szykuje się reforma Państwowej Inspekcji Pracy: co będzie oznaczała dla pracowników i pracodawców? Na ten moment wiadomo, że rozwiązania mają na celu zapobieganie obchodzeniu prawa i zapewnienie pracownikom realnej ochrony. Reforma ma dwa główne wymiary: organizacyjny – zmiana struktury PIP, wdrożenie narzędzi cyfrowych i standardów kontroli zdalnych; społeczny – budowanie nowego wizerunku inspekcji jako partnera pracowników, a nie instytucji represyjnej. Dzięki temu PIP ma zyskać skuteczniejsze instrumenty do reagowania na naruszenia prawa pracy.

REKLAMA