Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy przez internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W praktyce 98% sklepów internetowych szanuje uprawnienia konsumentów i z zasady uwzględnia reklamacje. Pozostałe 2% to jednak przysłowiowe „czarne owce”. Na co warto zwracócić uwagę podczas zakupów?
Jedna trzecia matek kupuje akcesoria dla swoich dzieci 3-4 razy w roku. Ponad jedna piąta robi to częściej, co szczególnie widać wśród kobiet mających miesięczne dochody rzędu co najmniej 5 tys. zł na rękę.
W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy konsumenci mogą czuć się zagrożeni takimi nieuczciwymi praktykami. Na ich straży staje Omnibus, czyli unijna dyrektywa z 2019, do której zapisów do 28 maja 2022 muszą dostosować się kraje członkowskie UE. Wprowadza ona zmiany w prezentacji informacji o obniżce, ale także w innym kwestiach związanych z e-commerce.
Święta Bożego Narodzenia to czas przepełniony serdecznością, miłością, spotkaniami z bliskimi i obdarowywaniem ich prezentami. Jednak w tym roku są one okraszone również szalejącą inflacją. Przełoży się ona na liczbę prezentów, czy też ich jakość? Ile pieniędzy w tym roku przeznaczą na nie Polacy?
Zakupy przedświąteczne mogą wykorzystać oszuści. Policja podpowiada na co uważać i jak zadbać o bezpieczeństwo.
Największe święto handlu, przypadające w tym roku 26 listopada na stałe wpisało się już w kalendarz Polaków. Jak wynika z różnego rodzaju badań zakupy podczas Black Friday zaplanowało 60-70 proc. konsumentów. Nic dziwnego, to dobra okazja do nabycia wybranych produktów dla siebie, ale i zrobienia gwiazdkowych prezentów w niższych cenach. Sklepy i platformy zakupowe zapowiadają na ten czas kilkudziesięcioprocentowe upusty. Tak też jest w przypadku Aliexpress, globalnej platformy handlu internetowego, należącej do Alibaba Group. Obniżki na Black Friday w przypadku produktów topowych marek dostępnych na tej platformie, wyniosą nawet 60proc.
Black Friday 2021 - obniżki cen. Najwięcej sprzedawców planuje w swoich sklepach obniżki cen do 30 proc. - wynika z badania przeprowadzonego z okazji Black Friday. Ponad połowa przedsiębiorców zamierza oferować promocje w dniach 26–29 listopada, a nie wyłącznie w piątek.
Na nowe problemy konsumentów dotyczące branży odzieżowo-obuwniczej wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie. Czego obecnie dotyczą?
Świąteczne zakupy przez media społecznościowe nie zawsze kończą się szczęśliwie. Jak wygląda proces zakupu? Jakie problemy najczęściej zgłaszają konsumenci? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada na co uważać, gdy dokonujemy zakupów, klikając w reklamy.
Istotnym elementem zakupów internetowych jest również dostawa przesyłki. Konsumenci często mają wątpliwości gdzie kurier może zostawić paczkę, kto odpowiada za zgubienie przesyłki. Odpowiedzi na wiele z tych pytań przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie.
Nieuczciwe e-sklepy mogą wykorzystać nieuwagę konsumentów. Jak je przechytrzyć? Europejskie Centrum Konsumenckie i CERT Polska radzą, jak szybko sprawdzić wiarygodność sklepu i nie dać się nabrać.
Stosowane od 3 grudnia 2018 roku rozporządzenie unijne w sprawie zakazu nieuzasadnionego geoblokowania jest doniosłym krokiem w procesie wdrażania strategii jednolitego rynku cyfrowego. Jak pokazują badania Komisji Europejskiej (zob. Sprawozdanie Komisji dla Rady i Parlamentu Europejskiego z 10.05.2017 r. – Sprawozdanie końcowe na temat badania sektora handlu elektronicznego, COM(2017) 229 wersja ostateczna) przeprowadzone przed przyjęciem rozporządzenia, jedną z najpoważniejszych przeszkód uniemożliwiających swobodne dokonywanie zakupów w Internecie była dotychczasowa praktyka blokowania geograficznego. Czy obowiązujące rozporządzenie o zakazie nieuzasadnionego geoblokowania poprawi sytuację konsumentów w sferze sprzedaży towarów i usług online?
Zgodnie z nowymi przepisami producenci kosmetyków muszą ostrożniej posługiwać się takimi hasłami jak „ekologiczny”, „hipoalergiczny” czy „nie zawiera parabenów”. Nowe przepisy, dotyczące opakowań obowiązują od 1 lipca 2019 r.
Walentynki to dla wielu konsumentów okazja do kupna prezentu czy romantycznego wyjazdu. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie prawa przysługują klientom sklepów, serwisów randkowych i hoteli.
"Bez zakupów online wielu z nas nie wyobraża sobie już życia. Warto pamiętać o ryzykach związanych z internetowymi transakcjami. Bezpieczeństwo przede wszystkim" - mówi Juliusz Brzostek, dyrektor Pionu Centrum Cyberbezpieczeństwa w NASK. Jak zatem robić zakupy online, aby nie paść ofiarą oszustów?
Nadchodzą święta - czas prezentów. Jak co roku, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzmaga działania informacyjne w zakresie praw konsumenckich. UOKiK radzi i przypomina Mikołajom kupującym prezenty przez internet o podstawowych prawach jakie im przysługują: np. prawie do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny lub prawie do reklamacji.
Jak RODO chroni nasze dane osobowe podczas zakupów? Kiedy musimy wyrazić zgodę na wykorzystanie danych? Czy prawo do bycia zapomnianym działa w każdej sytuacji? Przeczytaj, aby nie dać się nabrać.
Co w praktyce oznacza zakaz geoblokowania? Czy nowe regulacje są korzystne dla konsumentów?
Model logistyczny dropshippingu nie jest jeszcze szerzej znany wśród przeciętnych konsumentów jednak pojęcie to, w dobie globalizacji handlu pojawia się coraz częściej. Dropshipping wiąże się z przeniesieniem odpowiedzialności procesu wysyłki ze sprzedawcy na dostawcę. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak rozpoznać e-pośrednika.
Aż 58% zainteresowanych kupnem sprzętu elektronicznego chce go nabywać w Internecie - takie wnioski płyną z badania Grupy AdRetail i Hiper-Com Poland. Badanie wskazuje, że zakupy stacjonarne robi 39% badanych, a wśród tych osób znajdują się głównie konsumenci i po 50. roku życia, a także osoby, które nie przyzwyczaiły się jeszcze do korzystania z nowych możliwości, jakie oferuje Internet. Wnioski są jednoznaczne - handel stacjonarny powoli przechodzi do historii.
Jak wynika z raportu Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, konsumenci najczęściej nieświadomie kupują kosmetyki, odzież i zabawki. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak uniknąć zakupu podróbek przez Internet.
E-konsumenci są tak przyzwyczajeni do możliwości dokonania zwrotu zakupionych towarów, że często zapominają o wyjątkach. Z jakich wakacyjnych zakupów i rezerwacji nie możemy się wycofać?
Często podczas zagranicznych e-zakupów musimy zapłacić za produkt w innej walucie niż „złotówka”. Wiąże się to z koniecznością przewalutowania. Jakie ma to znaczenie przy ewentualnym zwrocie towaru lub reklamacji?
Czym grozi kłamliwy opis towaru na Allegro? Wysoką grzywną, jak miała szansę przekonać się na własnej skórze spółka Multi-Import z Białegostoku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę ponad 15 tys. zł kar za kłamliwy opis oferowanego na Allegro towaru.
Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.
Możliwość zwrotu przecenionego towaru, kupionego na wyprzedaży w sklepie stacjonarnym zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Przeceniony towar podlega jednak, w ciągu dwóch lat, reklamacji. Czy możliwy jest zwrot przecenionego towaru kupionego przez Internet?
W okresie Świąt Bożego Narodzenia niektórych z nas ogarnia zakupowa gorączka. Co zrobić, gdy prezent się nie spodoba i będzie trzeba go zwrócić? Te święta będą wyjątkowe, bowiem w ich trakcie zmienią się przepisy, które uregulują na nowo kwestie zwrotu prezentów.
Zakupy przez Internet to coraz powszechniejsza forma realizowania transakcji wybierana przez konsumentów. Kupowanie produktów czy korzystanie z usług wiąże się z dokonaniem czynności prawnej, a mianowicie zawarcia odpowiedniej umowy. Często prócz określonej zapłaty zasadniczej mamy do czynienia z tzw. opłatami dodatkowymi. Pojawia się zatem pytanie: czy dokonując zakupu przez Internet możemy nie zgodzić się na dodatkową płatność?
Nowe zasady informowania o cenach towarów i usług to efekt nowelizacji ustawy, która wchodzi w życie 25 lipca 2014 roku. Nowe zasady polegają na zmniejszeniu wymogów dotyczących oznaczania produktów oraz wprowadzeniu kar za niedopełnienie obowiązków.
Od grudnia 2014 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, także tych kupujących w sieci. Nowe zasady zakładają, że właściciele sklepów internetowych będą informować klientów o przysługujących im prawach. Wprowadzenie zmian jest efektem implementacji unijnej dyrektywy.
Zakupy internetowe cieszą się ciągle niemalejącą popularnością. Ze względu na atrakcyjne oferty cenowe klienci chętnie decydują się na zakupy grupowe. Jakie prawa przysługują im w związku z wyborem specyficznej formy sprzedaży, jaką są zakupy grupowe?
W 2014 roku, na skutek wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta, zmianie ulegną zasady odstąpienia od umowy. Główna zmiana dotyczy wydłużenia terminu – do 14 dni, w niektórych przypadkach nawet do 12 miesięcy - na odstąpienie od umowy.
Zakupy przez Internet cieszą się niemalejąca popularnością. Jedną z niewątpliwych zalet zakupów internetowych jest możliwość dokonania zwrotu towaru. Po wejściu w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego UE 2011/83/UE możemy mieć na to aż 12 miesięcy. Jakie więc warunki należy spełnić, by skutecznie zwrócić towar zakupiony przez Internet?
Zmiany proponowane w e-handlu wynikają z konieczności wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE. E-handel, czyli zakupy dokonywane za pośrednictwem sieci internetowej, przewidują możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Jakie inne uprawnienia ma konsument korzystający z e-handlu?
Aukcja internetowa stanowi jedną z form sprzedaży towarów za pośrednictwem sieci. Charakteryzuje się ustalaniem przez nabywców, poprzez licytację, ceny oferowanego towaru. Prawo do dokonania zakupu przysługuje podmiotowi, który wylicytował najwyższą kwotę. Czy mamy możliwość zwrotu towaru kupionego na aukcji internetowej?
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) wydał ostrzeżenie przed dopuszczaniem pośredników do rachunku bankowego w płatnościach internetowych, z którym mamy do czynienia wielokrotnie, choćby płacąc za zakupy w Internecie. UKNF zwraca uwagę przede wszystkim na ryzyko związane z podawaniem danych umożliwiających logowanie do rachunku bankowego, zlecanie przelewów oraz pobieranie historii rachunku podmiotom innym niż bank, w którym prowadzony jest dany rachunek.
Czy podczas zakupów internetowych sprzedawcy powinni udzielać rękojmi? Okazuje się, że tak. Ponadto praw konsumenta podczas zakupów on-line jest znacznie więcej.
System Pay Pal został stworzony, aby umożliwić komfortowe dokonywanie i odbieranie płatności online. Oferuje klientom indywidualnym i firmom nowoczesne rozwiązania płatnicze. Jest wyjątkowo łatwy w obsłudze i całkowicie bezpieczny. Na całym świecie liczba aktywnych kont w systemie przekroczyła już 100 milionów. Jak zdobywa się takie zaufanie?
Jakie prawa przysługują kupującym poprzez internet? Czy jest możliwość zwrotu towaru zakupionego przez internet? Co należy wiedzieć o internetowych zakupach?
Policja apeluje, aby kupując w sieci zachować zdrowy rozsądek i podstawowe środki ostrożności. W przypadku oszustwa powinniśmy niezwłocznie zadzwonić na Policję.
Czym się różni reklamacja od zwrotu towaru? Poznaj swoje prawa i wynikające z nich możliwości przed zakupem świątecznych prezentów.
Konsument, dokonujący zakupów w Internecie, może odstąpić od umowy w terminie dziesięciodniowym. Jak tego dokonać?
Klienci jednego ze sklepów internetowych oferujących zniżki nawet do 80 procent szykują pozew zbiorowy.
Świadomy konsument zna swoje prawa i obowiązki. Jak powinien z nich korzystać, żeby zakupy, których dokonuje były satysfakcjonujące?
Zakupy przez Internet z dnia na dzień zyskują coraz więcej zwolenników. W jaki sposób można zwrócić towar nabyty w ten sposób? Co zrobić gdy okaże się on wadliwy lub niezgodny z opisem?
Na sklepie internetowym ciążą obowiązki informacyjne. W przypadku braku określonych prawem informacji na stronie sklepu i w piśmie potwierdzającym, przedsiębiorca naraża się na kary i zwiększa uprawnienia klienta.
Konsumentom przysługuje prawo do reklamacji szkolnych artykułów także wtedy, gdy są one zakupione podczas obniżek czy wyprzedaży. Decydując się na zakup szkolnej wyprawki w Internecie, pamiętajmy o przysługującym nam prawie do odstąpienia od umowy.
Nowa dyrektywa unijna zharmonizuje przepisy prawa na terenie wszystkich państw Unii Europejskiej. Dla konsumentów oznacza to ułatwienie zakupów w sieci.
Proponowana przez Komisję Europejską internetowa platforma rozwiązywania sporów na linii przedsiębiorca – konsumenta, ma ułatwić życie obydwu stronom. Przede wszystkim jednak zwiększy zakres ochrony praw konsumentów w całej Unii Europejskiej.
Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, który przypada 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowuje 2011 r. Najwięcej skarg konsumentów dotyczyło umów zawieranych przez internet.