| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Powiat > Rejestracja samochodu > Jak zarejestrować samochód kupiony w Polsce

Jak zarejestrować samochód kupiony w Polsce

Niezależnie od tego, czy kupujemy samochód nowy, czy używany wymagana jest jego rejestracja. W niniejszym tekście przedstawimy sam proces rejestracji, samochodu zakupionego w Polsce.

Stopień trudności : łatwy

Wymagane dokumenty : zależne od źródła pochodzenia pojazdu – patrz tekst.

Gdzie dokonujemy rejestracji: W celu rejestracji pojazdu wymagane jest złożenie odpowiedniego wniosku w STAROSTWIE POWIATOWYM właściwym dla miejsca zamieszkania. (dla miast na prawie powiatu, jest to urząd miasta).

Decyzja administracyjna

Rejestracja pojazdu, zostaje dokonana w oparciu o decyzję administracyjną. Wydanie zaś każdej decyzji wymaga czasu. W związku z tym, aby umożliwić nabywcy posługiwanie się zakupionym pojazdem do wydania ostatecznej decyzji, wraz ze złożeniem wniosku, urząd dokonuje tymczasowego dopuszczenia pojazdu do ruchu (na 30 dni.).

Dokumenty wymagane do złożenia wniosku:

  • Wypełniony wniosek rejestrację pojazdu - WZÓR
  • Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (np. paszport).
  • Dowód własności pojazdu, np.:
    • umowa sprzedaży, umowa darowizny, itp.
    • faktura VAT,
    • prawomocne orzeczenie sądu.
  • kartę pojazdu- jeśli była wydana
  • dowód rejestracyjny pojazdu- jeśli był wcześniej rejestrowany.

Opłaty:

Opłaty komunikacyjne za wydanie:

Samochód

Przyczepa/

naczepa/

Ciągnik rolniczy

Motocykl

Motorower

Tablice rejestracyjne zwyczajne

80,00 zł

40,00 zł

40,00 zł

30,00 zł

Tablice rejestracyjne indywidualne

1000,00 zł

-

500,00 zł

-

Dowód rejestracyjny

54,00 zł

54,00 zł

54,00 zł

54,00 zł

Pozwolenie czasowe

13,50 zł

13,50 zł

13,50 zł

13,50 zł

Nalepka kontrolna

18,50 zł

-

-

-

Nalepka legalizacyjna

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

12,50 zł

Opłata ewidencyjna

2,00 zł

1,50 zł

1,50 zł

1,50 zł

RAZEM (w przypadku zwyczajnych tablic rej.)

180,50 zł

121,50 zł

121,50 zł

111,50 zł

RAZEM (w przypadku pozostawienia dotychczasowych tablic rej.)*

81,00 zł

81,00 zł

81,00 zł

81,00 zł

RAZEM (w przypadku indywidualnych tablic rej.)

1100,50 zł

-

581,50 zł

-

*dotyczy białych, niezniszczonych tablic rejestracyjnych wydanych przez Urząd m.st. Warszawy.
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu m. st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie Urzędu Dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.

17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu m.st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie Dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.

W tytule wpłaty należy wpisać markę, model pojazdu i jego numer rejestracyjny bądź w przypadku braku numeru rejestracyjnego - numer VIN.

Pobierz: Wniosek o rejestrację pojazdu - WZÓR

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Macuga

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »