REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2001 nr 107 poz. 1182

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 26 września 2001 r.

w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników uczelni państwowych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 117a ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385, z 1991 r. Nr 104, poz. 450, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 63, poz. 314, z 1994 r. Nr 1, poz. 3, Nr 43, poz. 163, Nr 105, poz. 509 i Nr 121, poz. 591, z 1996 r. Nr 5, poz. 34 i Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 96, poz. 590, Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 50, poz. 310, Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1115 i 1118, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1314 oraz z 2001 r. Nr 85, poz. 924) zarządza się, co następuje:

§ 1.
1. Przepisy rozporządzenia, z zastrzeżeniem ust. 2, stosuje się do pracowników, o których mowa w art. 75 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym, zwanej dalej „ustawą".

2. Warunki wynagradzania pracowników zatrudnionych w muzeach, klubach kultury, świetlicach oraz instruktorów studenckiego ruchu artystycznego regulują przepisy odrębne.

§ 2.
Rozporządzenie określa:

1) wysokość minimalnej i maksymalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego w odniesieniu do poszczególnych stanowisk,

2) wysokość i warunki przyznawania:

a) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe,

b) dodatkowego wynagrodzenia,

c) dodatków do wynagrodzenia,

3) wykaz podstawowych stanowisk pracy i wymagania kwalifikacyjne dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi,

4) składniki wynagrodzenia, które są wypłacane nauczycielowi akademickiemu miesięcznie z góry,

5) wysokość i warunki ustalania wynagrodzenia za prowadzenie działalności, o której mowa w art. 100 ust. 2 ustawy.

§ 3.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o właściwym ministrze, rozumie się przez to ministra sprawującego nadzór nad działalnością uczelni.
§ 4.
1. Ustala się tabele:

1) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli akademickich, stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia,

2) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego bibliotekarzy dyplomowanych i dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia,

3) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, z wyłączeniem pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej, posiadających uprawnienia bibliotekarzy dyplomowanych i dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia,

4) godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, stanowiącą załącznik nr 4 do rozporządzenia,

5) podstawowych stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników naukowo-technicznych, administracyjnych, ekonomicznych i obsługi, oraz kwalifikacji i zaszeregowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych do kategorii godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiące załącznik nr 5 do rozporządzenia,

6) stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania:

a) pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 6 do rozporządzenia,

b) pracowników działalności wydawniczej i poligraficznej, stanowiącą załącznik nr 7 do rozporządzenia,

c) pracowników należących do personelu lotniczego, zatrudnionych w ośrodkach kształcenia lotniczego, stanowiącą załącznik nr 8 do rozporządzenia,

7) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla nauczycieli akademickich pełniących funkcje kierownicze, stanowiącą załącznik nr 9 do rozporządzenia,

8) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników bibliotecznych i dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 10 do rozporządzenia,

9) miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, stanowiącą załącznik nr 11 do rozporządzenia.

2. Ustala się warunki przyznawania pracownikom należącym do personelu lotniczego zatrudnionym w ośrodkach kształcenia lotniczego równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie, stanowiące załącznik nr 12 do rozporządzenia.

§ 5.
Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika oraz dodatków określonych stawką miesięczną ustala się dzieląc miesięczną stawkę przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu, a w odniesieniu do nauczycieli akademickich – przez 156 godzin.
§ 6.
1. Stawki wynagrodzenia zasadniczego ustalone w załącznikach nr 1–4 do rozporządzenia przysługują pracownikom zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy.

2. Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługują wszystkie składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy wynikającego ze stosunku pracy. Zasada ta nie dotyczy dodatków za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych, o których mowa w § 25–30.

§ 7.
Za godziny ponadwymiarowe, o których mowa w art. 102 ustawy, nauczyciele akademiccy otrzymują wynagrodzenie obliczone według następujących stawek:

Lp.

Stanowisko

Stawka za godzinę obliczeniową, odpowiadającą 45 minutom

1

2

3

1

Profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy

1,5%–3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia

2

Profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora, docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego

1,5%–3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora nadzwyczajnego posiadającego stopień naukowy doktora habilitowanego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia

3

Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora, starszy wykładowca

1,8%–3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego adiunkta posiadającego stopień naukowy doktora, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia

4

Asystent, wykładowca, lektor, instruktor

1,8%–3,9% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia

 

§ 8.
W czasie choroby lub innej nieprzewidzianej, usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela akademickiego godziny zajęć dydaktycznych, które według planu zajęć przypadałyby na okres tej nieobecności, zalicza się, dla celów ustalenia liczby godzin zajęć dydaktycznych, jako godziny przepracowane zgodnie z planem.
§ 9.
Nauczycielowi akademickiemu, dla którego nie zaplanowano obciążenia dydaktycznego z powodu jego zatrudnienia po rozpoczęciu roku akademickiego, przewidzianej nieobecności w pracy związanej między innymi z długotrwałą chorobą, urlopem bezpłatnym lub innym zwolnieniem od pracy, odbywaniem służby wojskowej, urlopem macierzyńskim albo ustania stosunku pracy przed zakończeniem roku akademickiego, zalicza się do przepracowanych godzin zajęć dydaktycznych jedną trzydziestą ustalonego dla danego stanowiska rocznego pensum za każdy tydzień nieobecności przypadającej za okres, w którym prowadzone są w uczelni zajęcia dydaktyczne.
§ 10.
Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych przyznaje się, po dokonaniu rozliczenia faktycznych godzin zajęć dydaktycznych, raz w roku, po zakończeniu roku akademickiego, z tym że rektor może zarządzić rozliczanie tych zajęć w krótszych okresach.
§ 11.
Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe ustala się na podstawie stawek obowiązujących w ostatnim dniu okresu, którego dotyczy rozliczenie pensum; wynagrodzenie wypłacone za okresy krótsze niż rok akademicki nie podlega przeliczeniu.
§ 12.
Dodatkowe wynagrodzenie jest przyznawane nauczycielom akademickim za:

1) udział w pracach związanych z postępowaniem rekrutacyjnym,

2) udział w działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej, prowadzonej przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych,

3) kierowanie i sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi,

4) promotorstwo i recenzowanie rozpraw doktorskich i habilitacyjnych oraz oceny dorobku naukowego związane z przewodami habilitacyjnymi, opracowywanie ocen całokształtu dorobku naukowo-badawczego, artystycznego lub dydaktyczno-wychowawczego kandydatów do tytułu naukowego, a także recenzji w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego, o której mowa w art. 81 ustawy.

§ 13.
Nauczycielom akademickim biorącym udział w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w § 12 pkt 1, w zależności od liczby kandydatów i pełnionej funkcji, w wysokości od 25% do 70% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 14.
1. Nauczycielom akademickim zatrudnionym w wydziałach weterynaryjnych uczelni rolniczych, za każdą godzinę dyżuru pełnionego w ambulatoriach klinik weterynaryjnych poza rozkładem zajęć dydaktycznych, organizacyjnych i naukowo-badawczych, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w § 12 pkt 2, w wysokości godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracownika, a za każdą godzinę dyżuru w niedziele, święta i dni wolne od pracy wynikające z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy – 200% tej stawki.

2. Za udział w usługowej działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej, prowadzonej przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych na rzecz ludności lub przedsiębiorców, nauczyciele akademiccy mogą otrzymywać dodatkowe wynagrodzenie w ramach kwoty odpisu nieprzekraczającej 50% wartości wpływów uzyskanych z tytułu wykonanych usług, pomniejszonej o wartość zużytych pasz, leków i kosztów transportu, liczoną według bieżących cen. Wynagrodzenie to przysługuje niezależnie od innych składników wynagrodzenia, w tym również od dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.

3. Wysokość dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, a także wysokość kwoty odpisu, o której mowa w ust. 2, oraz zasady podziału tej kwoty ustala rektor.

§ 15.
Za kierowanie lub sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w § 12 pkt 3, w wysokości od 45% do 65% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§ 16.
1. Nauczycielowi akademickiemu, będącemu promotorem w przewodzie doktorskim, po zakończeniu przewodu przysługuje jednorazowe dodatkowe wynagrodzenie w wysokości 60% maksymalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonej w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

2. Wysokość dodatkowego wynagrodzenia za recenzowanie rozpraw doktorskich, rozpraw habilitacyjnych i opracowywanie ocen dorobku naukowego związanych z przewodami habilitacyjnymi oraz opracowywanie ocen całokształtu dorobku naukowo-badawczego, artystycznego lub dydaktyczno-wychowawczego kandydatów do tytułu naukowego określają odrębne przepisy.

3. Za opracowanie recenzji w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego, o której mowa w art. 81 ustawy, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości do 30% stawki maksymalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

§ 17.
Pracownikom posiadającym licencję pilota samolotowego, śmigłowcowego, zawodowego II lub l klasy oraz posiadającym licencję mechanika pokładowego, zatrudnionym w charakterze personelu latającego, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za każde kolejne wylatane 1000 godzin lotu – w wysokości miesięcznego wynagrodzenia obliczonego jak wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy.
§ 18.
1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu, z tym że zespół kierowany przez pracowników wymienionych w Ip. 9–12 tabeli A zawartej w załączniku nr 5 do rozporządzenia nie może liczyć mniej niż cztery osoby.

2. Wysokość dodatku funkcyjnego jest uzależniona od liczby pracowników i studentów kierowanej jednostki lub komórki organizacyjnej oraz od stopnia złożoności zadań związanych z wykonywaną funkcją.

3. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego dodatek funkcyjny przysługuje jedynie za czas wykonywania czynności nadzoru inwestorskiego.

4. Pracownikowi, o którym mowa w tabeli B zawartej w załączniku nr 5 do rozporządzenia, zatrudnionemu na stanowisku robotniczym, który dodatkowo organizuje i kieruje pracą brygady składającej się co najmniej z 5 osób, łącznie z brygadzistą, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości do 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.

§ 19.
1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikowi od pierwszego dnia podjęcia funkcji kierowniczej do ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło zaprzestanie jej wykonywania.

2. Dodatek funkcyjny nie przysługuje nauczycielowi akademickiemu w okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków zawodowych.

§ 20.
1. Pracownikowi przysługuje dodatek za staż pracy.

2. Jeżeli nabycie prawa do dodatku, o którym mowa w ust. 1, lub prawa do wyższej stawki tego dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca, dodatek ten przysługuje za ten miesiąc.

3. Jeżeli nabycie prawa do dodatku, o którym mowa w ust. 1, lub wyższej stawki tego dodatku nastąpiło w ciągu miesiąca, dodatek ten przysługuje począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył to prawo.

§ 21.
W przypadku gdy praca w uczelni stanowi dodatkowe zatrudnienie, prawo do dodatku, o którym mowa w § 20 ust. 1, ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Przy ustalaniu okresu uprawniającego do tego dodatku w dodatkowym miejscu zatrudnienia nie uwzględnia się okresów zatrudnienia podstawowego.
§ 22.
Przy ustalaniu okresów pracy, od których zależy prawo pracownika do dodatku, o którym mowa w § 20 ust. 1, uwzględnia się:

1) zakończone okresy zatrudnienia,

2) inne okresy uwzględniane na podstawie odrębnych przepisów jako okresy, od których zależą uprawnienia pracownicze,

3) okres asystenckich studiów przygotowawczych, odbytych na podstawie przepisów dotyczących zasad i warunków tworzenia w szkołach wyższych asystenckich studiów przygotowawczych,

4) okresy pobytu za granicą wynikające ze skierowania udzielonego na podstawie przepisów o kierowaniu za granicę pracowników w celach naukowych, dydaktycznych i szkoleniowych.

§ 23.
Dodatek, o którym mowa w § 20 ust. 1, przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
§ 24.
Pracownikowi, o którym mowa w art. 75 ust. 4 ustawy, przysługuje dodatek, o którym mowa w § 20 ust. 1, w wysokości 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po pięciu latach pracy, wzrastający o 1% za każdy następny rok pracy, z tym że dodatek ten nie może przekroczyć 20% wynagrodzenia zasadniczego.
§ 25.
Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych.
§ 26.
Dodatek, o którym mowa w § 25, przysługuje miesięcznie w wysokości:

1) od 2% do 8% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości,

2) od 3% do 10% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości,

3) od 4% do 14% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości.

§ 27.
1. Przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości dodatek, o którym mowa w § 26 pkt 1, przysługuje za prace wykonywane:

1) w warunkach narażenia na działanie pyłów niewywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,

2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych niekumulujących się w organizmie,

3) w pomieszczeniach zamkniętych, w których ze względów technologicznych utrzymuje się stała temperatura efektywna powyżej 25°C lub poniżej 10°C,

4) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe, w tym przy spawaniu lub stosowaniu lamp w celach bakteriobójczych,

5) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą.

2. Przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości dodatek, o którym mowa w § 26 pkt 2, przysługuje za prace wykonywane w warunkach:

1) narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,

2) narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie,

3) obniżonego lub podwyższonego ciśnienia wynikającego z procesu technologicznego, w tym w kesonach lub komorach ciśnieniowych,

4) narażenia na szkodliwe działanie miejscowej wibracji, w tym przy używaniu ręcznych narzędzi pneumatycznych,

5) natężenia hałasu przekraczającego dopuszczalne normy.

3. Przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości dodatek, o którym mowa w § 26 pkt 3, przysługuje za prace wykonywane:

1) w warunkach narażenia na działanie: benzenu, benzydyny, alfa- i beta-naftyloaminy, chlorku winylu, azbestu oraz innych czynników o analogicznym jak te substancje działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez instytut medycyny pracy,

2) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,

3) w kontakcie (styczności) z materiałem zakaźnym lub chorymi zakaźnie ludźmi lub zwierzętami,

4) w kontakcie z ludźmi chorymi psychicznie lub znacznie upośledzonymi umysłowo,

5) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300000 MHz w strefie zagrożenia,

6) pod ziemią.

§ 28.
1. Prace określone w § 27 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 pkt 1, 2 i 5 uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia uzasadniających przyznanie dodatku, o którym mowa w § 25, jeżeli w środowisku pracy są przekroczone najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia określone w odrębnych przepisach, stwierdzone przez laboratoria Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo wojewódzkich inspektorów sanitarnych.

2. Podstawę przyznania dodatku, o którym mowa w § 25, stanowią wyniki badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy, przeprowadzonych w sposób określony przepisami wydanymi na podstawie art. 227 § 2 Kodeksu pracy.

§ 29.
Dodatek, o którym mowa w § 25, przysługuje pracownikowi wykonującemu prace, o których mowa w § 27 ust. 1, 2 i ust. 3 pkt 1–4, co najmniej przez 40 godzin w miesiącu, natomiast pracownikowi wykonującemu prace wymienione w § 27 ust. 3 pkt 5 – przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia – niezależnie od wymiaru czasu pracy wynikającego ze stosunku pracy.
§ 30.
W przypadku zbiegu uprawnień do dodatków za prace wykonywane w warunkach o różnym stopniu szkodliwości dla zdrowia lub uciążliwości, pracownikowi przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub uciążliwości.
§ 31.
Nauczycielowi akademickiemu prowadzącemu zajęcia dydaktyczne w języku obcym wykładowym lub zajęcia z języka obcego będącego przedmiotem kierunkowym rektor może przyznać dodatek w wysokości do 30% wynagrodzenia zasadniczego.
§ 32.
1. Dodatek, o którym mowa w § 31, przysługuje nauczycielowi akademickiemu za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przysługuje do końca miesiąca, w którym pracownik przestał wykonywać czynności lub zajmować stanowisko uzasadniające otrzymanie dodatku.

§ 33.
1. Kierowcy, z wyjątkiem kierowcy samochodu osobowego, za powierzone mu dodatkowe czynności niewchodzące w zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości nieprzekraczającej 60% minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego w l kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do rozporządzenia.

2. Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 1, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala rektor, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.

§ 34.
1. Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego, nie niższej jednak niż 20% godzinowej stawki wynikającej z najniższego wynagrodzenia za pracę określonego w odrębnych przepisach.

2. Pracownikowi zatrudnionemu w zmianowym systemie pracy za każdą godzinę pracy na drugiej zmianie przysługuje dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych, dla których praca w systemie zmianowym wynika z harmonogramu.

§ 35.
1. Wysokość wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i innych składników wynagrodzenia pracownika ustala rektor, o ile statut uczelni nie stanowi inaczej.

2. Wynagrodzenie z dodatkowych środków, o których mowa w art. 117a ust. 5 ustawy, przyznaje rektorowi właściwy minister na wniosek senatu.

§ 36.
Wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za staż pracy, dodatek funkcyjny i dodatek za prowadzenie zajęć w języku obcym, o którym mowa w § 31, są wypłacane nauczycielowi akademickiemu z góry, a pozostałe składniki wynagrodzenia wypłacane są z dołu, po dokonaniu rozliczenia pracy lub zadań.
§ 37.
1. Pracownikowi, o którym mowa w art. 75 ust. 4 ustawy, może być przyznana premia, jeżeli uczelnia w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia utworzyła fundusz premiowy.

2. Premia, o której mowa w ust. 1, jest przyznawana zgodnie z zakładowym regulaminem premiowania, ustalonym przez rektora w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi.

§ 38.
Nauczyciel akademicki, któremu zostało podwyższone wynagrodzenie zasadnicze zgodnie z § 6 ust. 1 lub § 17 rozporządzenia, o którym mowa w § 42 pkt 1, zachowuje to wynagrodzenie do końca okresu, na jaki zostało przyznane.
§ 39.
Dodatki do wynagrodzenia przyznane na podstawie § 3 ust. 1 pkt 6 załącznika nr 6 do rozporządzenia, o którym mowa w § 42 pkt 1, oraz na podstawie § 10 i 15 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w § 42 pkt 2, zostają włączone do wynagrodzenia zasadniczego pracownika.
§ 40.
W latach 2001–2003 wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych oblicza się według stawek obowiązujących w sierpniu danego roku.
§ 41.
Pracownicy, o których mowa w art. 75 ust. 4 ustawy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
§ 42.
Tracą moc:

1) rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 maja 1994 r. w sprawie wynagradzania nauczycieli akademickich (Dz. U. Nr 68, poz. 297 i Nr 125, poz. 610, z 1995 r. Nr 12, poz. 57, Nr 74, poz. 371 i Nr 122, poz. 588, z 1996 r. Nr 79, poz. 372, z 1997 r. Nr 31, poz. 180, z 1998 r. Nr 45, poz. 271, z 1999 r. Nr 39, poz. 389, z 2000 r. Nr 33, poz. 395 oraz z 2001 r. Nr 52, poz. 542), z wyłączeniem załącznika nr 7 do rozporządzenia, który traci moc z dniem 31 grudnia 2001 r.,

2) rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 czerwca 1996 r. w sprawie stanowisk pracy oraz zasad wynagradzania pracowników szkół wyższych nie będących nauczycielami akademickimi (Dz. U. Nr 79, poz. 373, z 1997 r. Nr 31, poz. 181, z 1998 r. Nr 45, poz. 272, z 1999 r. Nr 39, poz. 388, z 2000 r. Nr 33, poz. 397 oraz z 2001 r. Nr 52, poz. 543).

§ 43.
Rozporządzenie ma zastosowanie przy ustalaniu wynagrodzeń i innych świadczeń związanych z pracą należnych pracownikom od dnia 1 września 2001 r.
§ 44.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Edukacji Narodowej: E. Wittbrodt

Załącznik 1. [TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 26 września 2001 r. (poz. 1182)

Załącznik nr 1

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH

Grupa stanowisk

Stanowisko

Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych

1

2

3

Profesorów

Profesor zwyczajny

2650,00 – 4820,00

Profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy

2500,00 – 4330,00

Profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora

2250,00 – 4010,00

Docentów, adiunktów i starszych wykładowców

Docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego

1950,00 – 3300,00

Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora, starszy wykładowca posiadający stopień naukowy doktora

1700,00 – 2960,00

Starszy wykładowca nieposiadający stopnia naukowego

1330,00 – 2340,00

Asystentów, wykładowców, lektorów i instruktorów

Asystent

1330,00 – 2210,00

Wykładowca, lektor, instruktor

1240,00 – 2280,00

 

Załącznik 2. [TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ]

Załącznik nr 2

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.

Stanowisko

Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych

1

2

3

1

Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany

1650,00 – 3160,00

2

Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany

1410,00 – 2840,00

3

Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej

1320,00 – 2220,00

4

Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej

1160,00 – 1910,00

 

Załącznik 3. [TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI, Z WYŁĄCZENIEM PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ, POSIADAJĄCYCH UPRAWNIENIA BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ]

Załącznik nr 3

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI, Z WYŁĄCZENIEM PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ, POSIADAJĄCYCH UPRAWNIENIA BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Kategoria zaszeregowania

Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych

I

690,00

– 820,00

II

695,00

– 835,00

III

700,00

– 850,00

IV

705,00

– 880,00

V

710,00

– 930,00

VI

720,00

–1000,00

VII

730,00

–1080,00

VIII

740,00

–1160,00

IX

760,00

–1250,00

X

785,00

–1350,00

XI

815,00

–1460,00

XII

845,00

–1570,00

XIII

880,00

–1680,00

XIV

925,00

–1790,00

XV

985,00

–1900,00

XVI

1050,00

–2020,00

XVII

1115,00

–2170,00

XVIII

1180,00

–2380,00

XIX

1245,00

–2770,00

XX

1465,00

–3170,00

XXI

1900,00

–3580,00

 

Załącznik 4. [TABELEGODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH]

Załącznik nr 4

TABELE

GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH

A. OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 1 WRZEŚNIA DO DNIA 31 GRUDNIA 2001 R.

Lp.

Kategoria zaszerego­wania

Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych

obowiązująca przy wymiarze czasu pracy 42 godzin na tydzień

obowiązująca przy wymiarze czasu pracy 36,25 godzin średnio na tydzień

1

2

3

4

1

I

3,77 – 4,48

4,24 – 5,20

2

II

3,78 – 4,56

4,30 – 5,26

3

III

3,80 – 4,64

4,36 – 5,35

4

IV

3,82 – 4,79

4,43 – 5,64

5

V

3,86 – 5,19

4,50 – 6,00

6

VI

3,90 – 5,59

4,60 – 6,50

7

VII

3,97 – 5,99

4,70 – 7,05

8

VIII

4,05 – 6,50

4,80 – 7,61

9

IX

4,16 – 7,02

4,90 – 8,18

10

X

4,30 – 7,66

5,00 – 8,92

11

XI

4,45 – 8,25

5,17 – 9,63

 

B. OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 1 STYCZNIA 2002 R.

Lp.

Kategoria zaszerego­wania

Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych.

obowiązująca przy wymiarze czasu pracy 41 godzin na tydzień

obowiązująca przy wymiarze czasu pracy 36,25 godzin średnio na tydzień

1

2

3

4

1

I

3,86 – 4,59

4,24 – 5,20

2

II

3,87 – 4,67

4,30 – 5,26

3

III

3,89 – 4,75

4,36 – 5,35

4

IV

3,91 – 4,91

4,43 – 5,64

5

V

3,95 – 5,32

4,50 – 6,00

6

VI

4,00 – 5,73

4,60 – 6,50

7

VII

4,07 – 6,14

4,70 – 7,05

8

VIII

4,15 – 6,66

4,80 – 7,61

9

IX

4,26 – 7,19

4,90 – 8,18

10

X

4,40 – 7,85

5,00 – 8,92

11

XI

4,56 – 8,45

5,17 – 9,63

 

Załącznik 5. [TABELA APODSTAWOWYCH STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NAUKOWO-TECHNICZNYCH, ADMINISTRACYJNYCH, EKONOMICZNYCH I OBSŁUGI]

Załącznik nr 5

TABELA A

PODSTAWOWYCH STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NAUKOWO–TECHNICZNYCH, ADMINISTRACYJNYCH, EKONOMICZNYCH I OBSŁUGI

Lp.

Stanowisko

Wymagania kwalifikacyjne

Kategoria

wykształcenie

liczba lat pracy

zaszere­gowania

dodatku funkcyj­nego

1

2

3

4

5

6

1

Dyrektor administracyjny uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy

wyższe

8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym

XIX–XXI

6–8

Dyrektor administracyjny uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. l lub 2 ustawy

XVII–XX

5–8

2

Kwestor uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. l lub 2 ustawy

wyższe

8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym

XVIII–XX

5–7

Kwestor uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. l lub 2 ustawy

XVI–XIX

4–7

3

Zastępca dyrektora administracyjnego uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. l lub 2 ustawy

wyższe

6, w tym 3 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym

XVII–XIX

4–7

Zastępca dyrektora administracyjnego uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. l lub 2 ustawy

XVI–XVIII

4

Zastępca kwestora uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. l lub 2 ustawy

wyższe

6, w tym 2 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym

XV–XVIII

3–6

Zastępca kwestora uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. l lub 2 ustawy

3–5

5

Kierownik (dyrektor) jednostki międzyuczelnianej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej

wyższe

6

XIV–XVIII

3–6

6

Zastępca kierownika (dyrektora) jednostki międzyuczelnianej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej

wyższe

5

XIII–XVII

2–5

7

Radca prawny

wg odrębnych przepisów

XIV–XVII

2–6

8

Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych

wg odrębnych przepisów

XIV–XVII

1–3

9

Główny specjalista, kierownik działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej

wyższe

5

XIV–XVII

2–6

10

Starszy specjalista naukowo-techniczny, starszy specjalista w zakresie prac związanych z: dydaktyką, badaniami, informatyką, administracją; zastępca kierownika działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej, kierownik domu studenckiego

wyższe

5

XIII–XVII

2–6

11

Rzecznik patentowy

wg odrębnych przepisów

XIII–XVII

2–6

12

Specjalista naukowo-techniczny, specjalista w zakresie prac związanych z dydaktyką, badaniami, informatyką, administracją, organizacją produkcji; starszy mistrz, zastępca kierownika domu studenckiego

wyższe

3

 

1–4

średnie

8

XII–XVI

 

1

2

3

4

5

6

13

Starszy (lub samodzielny): referent techniczny, ekonomiczny, administracyjny, fizyk, matematyk i inne stanowiska równorzędne, mechanik, technolog, konstruktor, mistrz

wyższe

VIII–XIII

średnie

4

14

Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego

wg odrębnych przepisów

XI–XVI

1–2

15

Inspektor nadzoru inwestorskiego

wg odrębnych przepisów

XI–XIV

1

16

Referent techniczny, ekonomiczny, administracyjny, technik, magazynier

średnie

VI–IX

zasadnicze zawodowe

2

17

Inspektor ochrony mienia

średnie

 

 

podstawowe

2

VI VIII

 

18

Pomoc techniczna, administracyjna, laborant i inne stanowiska równorzędne

zasadnicze

IV – VIII

19

Pedel, pracownik gospodarczy, starszy woźny, starszy portier, dozorca, strażnik ochrony mienia

podstawowe

II – VIII

20

Pomocniczy pracownik administracji lub obsługi

podstawowe

I–V

 

TABELA B

KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH DO KATEGORII GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Lp.

Wymagane kwalifikacje

Kategoria zaszeregowania

1

2

3

1

Robotnicy bez przygotowania zawodowego

I–III

2

Robotnicy przyuczeni, posiadający umiejętności fachowe w zakresie potrzebnym do wykonywania prac o charakterze pomocniczym

II–IV

3

Robotnicy wykwalifikowani, posiadający umiejętności fachowe w zakresie wymaganym do wykonywania prac pod nadzorem lub samodzielnie

III–V

4

Robotnicy posiadający przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnej pracy o charakterze złożonym

V–VII

5

Robotnicy wysoko wykwalifikowani, legitymujący się dyplomem technika lub mistrza w zawodzie, w zakresie którego wykonują samodzielnie trudne i precyzyjne prace

VII–XI

6

Kierowca autobusu – według odrębnych przepisów

VI–XI

7

Kierowca samochodu ciężarowego – według odrębnych przepisów

V–X

8

Kierowca samochodu osobowego – według odrębnych przepisów

III–IX

 

Załącznik 6. [TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ]

Załącznik nr 6

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.

Stanowisko

Wymagane kwalifikacje w zakresie

Kategoria

zaszeregowania

wykształcenia

liczby lat pracy

1

2

3

4

5

1

Kustosz

kwalifikacje określone odrębnymi przepisami

XIII–XVI

2

Starszy bibliotekarz, starszy dokumentalista

XI–XIV

3

Starszy konserwator książki

wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności

2

XI–XIV

4

Bibliotekarz

wyższe bibliotekarskie lub inne wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności

3

X–XIII

inne wyższe

4

studium bibliotekarskie

5

średnie bibliotekarskie

6

inne średnie

8

Dokumentalista

wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności

3

studium informacji naukowo-technicznej

5

Konserwator książki

wyższe

3

średnie

5

5

Starszy magazynier biblioteczny

średnie

6

IX–XIII

6

Starszy technik dokumentalista

średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej

6

IX–XII

7

Młodszy bibliotekarz

wyższe lub studium bibliotekarskie

VIII–XI

średnie bibliotekarskie

1

średnie oraz przeszkolenie bibliotekarskie

Młodszy dokumentalista

wyższe lub studium informacji naukowo-technicznej

Młodszy konserwator książki

wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności

średnie

3

8

Technik dokumentalista

średnie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej

4

VII–X

9

Magazynier biblioteczny

średnie lub zasadnicze zawodowe

VI–X

10

Technik-konserwator książki

średnie techniczne w zakresie wykonywanej specjalności

V–IX

11

Młodszy technik dokumentalista

średnie

V–VIII

Pomocnik biblioteczny

zasadnicze zawodowe lub podstawowe

 

 

Załącznik 7. [TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI WYDAWNICZEJ I POLIGRAFICZNEJ]

Załącznik nr 7

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI WYDAWNICZEJ I POLIGRAFICZNEJ

Lp.

Stanowisko

Wymagane kwalifikacje

Kategoria

wykształcenie

liczba lat pracy

zaszeregowania

dodatku funkcyj­nego

1

2

3

4

5

6

 

1. Pracownicy wynagradzani miesięcznie

 

 

 

 

1

Kierownik (dyrektor) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, redaktor naczelny

wyższe

5

XII–XVIII

3–6

2

Zastępca kierownika (dyrektora) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, zastępca redaktora naczelnego, sekretarz wydawnictwa, kierownik redakcji

wyższe

4

XI–XVII

2–5

Szef produkcji

6

Starszy redaktor

4

3

Redaktor

wyższe

2

IX–XII

4

Kierownik działu: składu, grafiki komputerowej lub komórki równorzędnej

wyższe

4

XI–XVI

1–3

5

Redaktor techniczny

średnie

3

X–XV

6

Grafik

średnie

1

X–XVI

7

Operator składu komputerowego lub grafiki komputerowej

wyższe

VII – XV

 

średnie

2

8

Informatyk, technolog

wyższe

XI–XV

9

Kreślarz, korektor

średnie

VII–X

10

Maszynistka

średnie

VIII–XII

11

Księgarz

średnie

VII–XIV

 

II. Pracownicy wynagradzani godzinowo

 

 

 

 

1

Mechanik maszyn poligraficznych

kwalifikacje wymagane przy zaszeregowaniu pracowników do poszczególnych kategorii wynagrodzenia zasadniczego określa tabela B w załączniku nr 5 do rozporządzenia

 

V–XI

2

Fotograf, introligator, kopista offsetowy, montażysta offsetowy, naświetlacz składu komputerowego, operator monitora ekranowego fotoskładu, składacz komputerowego systemu składu

 

VI–XI

3

Operator: maszyn powielających, kserografu, introligatorskich offsetowych, typograficznych

 

IV–VII

4

Pracownik pomocniczy

 

II–VI

 

 

Załącznik 8. [TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NALEŻĄCYCH DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYCH W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO]

Załącznik nr 8

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NALEŻĄCYCH DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYCH W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO

Lp.

Stanowisko

Wymagania kwalifikacyjne

Kategoria

wykształcenie (inne wymagania formalne)

liczba lat pracy

zaszerego­wania

dodatku funkcyj­nego

1

2

3

4

5

6

1

Kierownik (dyrektor) ośrodka

wyższe techniczne o specjalności lotniczej, ekonomiczne lub prawnicze + licencja pilota zawodowego

8 lat, w tym 4 na stanowisku kierowniczym

XVI–XVIII

3–7

2

Zastępca kierownika (dyrektora) ośrodka

wyższe

licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy

5 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym

XV–XVII

2–5

średnie

8 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym

3

Kierownik szkolenia lotniczego

wyższe

licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy

4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczym

XIV–XVI

2–4

średnie

6 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym

Kierownik działu techniki

wyższe

licencja mechanika pokładowego lub mechanika lotniczego

4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczym

średnie

6 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym

4

Starszy instruktor pilot

wyższe

licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy

3 lata w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasy

XIV–XVI

średnie

5 lat w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasy

5

Instruktor pilot

średnie

licencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora II klasy

ukończona praktyka instruktorska

XII–XV

6

Kierownik Sekcji Tech­nicznej

średnie

licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw

4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku samodzielnym

X–XIII

1–2

7

Mechanik pokładowy

średnie

licencja mechanika pokładowego

2 lata na stanowisku mechanika lotniczego

X–XIII

Mechanik lotniczy

zawodowe

licencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw

1 rok w lotnictwie

8

Pilot

średnie

licencja pilota zawodowego

X–XII

9

Mechanik praktykant

zawodowe

VII–X

 

Załącznik 9. [TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE]

Załącznik nr 9

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE

Lp.

Funkcja

Stawka dodatku funkcyjnego w złotych

1

2

3

1

Rektor

3060,00 – 4600,00

uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy

Rektor

2290,00 – 3060,00

uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy

2

Prorektor

1840,00 – 2750,00

uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy

Prorektor

1220,00 – 2140,00

uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy

3

Dziekan

765,00 – 1990,00

4

Prodziekan

460,00 – 1530,00

Dyrektor międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), dyrektor instytutu na prawach wydziału, dyrektor centrum uczelniano-przemysłowego

5

Zastępca dyrektora międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), zastępca dyrektora instytutu na prawach wydziału, zastępca dyrektora centrum uczelniano-przemysłowego

155,00 – 765,00

Dyrektor (kierownik) jednostki organizacyjnej wydziału lub innej jednostki Zastępca dyrektora (kierownika) jednostki organizacyjnej wydziału lub innej jednostki

 

Załącznik 10. [TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH I DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ]

Załącznik nr 10

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH I DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.

Stanowisko

Kategoria dodatku funkcyjnego

1

2

3

1

Dyrektor biblioteki głównej

7 – 8

2

Zastępca dyrektora biblioteki głównej

2 – 7

3

Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece głównej, kierownik biblioteki wydziału lub instytutu, kierownik wydziałowego lub instytutowego ośrodka informacji naukowej

1 – 5

Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece lub ośrodku informacji naukowej

 

Załącznik 11. [TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI]

Załącznik nr 11

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI

Kategoria

Stawka dodatku funkcyjnego w złotych

1

60,00 – 145,00

2

65,00 – 155,00

3

80,00 – 235,00

4

100,00 – 320,00

5

145,00 – 385,00

6

185,00 – 550,00

7

335,00 –1310,00

8

720,00 –1760,00

 

Załącznik 12. [WARUNKI PRZYZNAWANIA PRACOWNIKOM NALEŻĄCYM DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYM W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO, RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA WYŻYWIENIE]

Załącznik nr 12

WARUNKI PRZYZNAWANIA PRACOWNIKOM NALEŻĄCYM DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYM W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO, RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA WYŻYWIENIE

1) Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym na stanowisku: kierownika szkolenia lotniczego, starszego instruktora pilota, instruktora pilota, pilota i mechanika pokładowego przysługuje równoważnik pieniężny w zamian za wyżywienie, zwany dalej „równoważnikiem pieniężnym" w wysokości określonej przez Ministra Obrony Narodowej w przepisach dotyczących określenia wysokości równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie przysługujące żołnierzom zawodowym i kandydatom na żołnierzy zawodowych.

2) Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości proporcjonalnej do wymiaru zatrudnienia.

3) Członkom personelu latającego pełniącym funkcję dyrektora ośrodka i zastępcy dyrektora, wykonującym loty w charakterze członka załogi lotniczej lub pokładowej, przysługuje równoważnik pieniężny w okresie posiadania ważnej licencji pilota zawodowego lub licencji wyższej kategorii.

4) Równoważnik pieniężny wypłaca się z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.

5) Za czas choroby, urlopu, zawieszenia w lotach przez komisję lotniczo-lekarską, a także w przypadku innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy, personelowi wymienionemu w pkt 1, 2 i 3 przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości określonej zgodnie z pkt 1, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy.

6) Za czas niezdolności do pracy spowodowanej nieumyślnym wypadkiem przy pracy, personelowi latającemu wymienionemu w pkt 1, 2 i 3 przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości określonej zgodnie z pkt 1, nie dłużej jednak niż przez okres 6 miesięcy.

7) W okresie zawieszenia w lotach z przyczyn innych niż wymienione w pkt 5 i 6 równoważnik pieniężny nie przysługuje.

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 1 października 2001 r.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA