zawarte w Bielsku-Białej pomiędzy:
Powiatem Bielskim, reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, w imieniu którego działają:
Starosta Bielski – Andrzej Płonka
Członek Zarządu – Stanisław Pięta
zwanym w treści porozumienia „Powiatem”
a
Gminą Wilamowice, reprezentowaną przez:
Burmistrza Wilamowic – Mariana Trelę
zwaną w treści porozumienia „Gminą”
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 6 i ust. 5 oraz art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 8 ust. 2 a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr. 142, poz. 1591 z póżn. zm.), art. 19 ust. 2 pkt 3 i 4, ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr IV/24/193/12 Rady Powiatu w Bielsku-Białej z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie powierzenia Gminie Wilamowice zadań dotyczących zarządzania publicznymi drogami powiatowymi i Uchwały Nr XXI/206/12 Rady Miejskiej w Wilamowicach z dnia 25 lipca 2012 r. w sprawie zawarcia porozumienia z Powiatem Bielskim na budowę chodników wzdłuż dróg powiatowych na terenie Gminy Wilamowice.
strony zawierają na wniosek Gminy porozumienie o następującej treści:
§ 1. 1. W związku z koniecznością poprawy bezpieczeństwa mieszkańców Gminy Wilamowice, na wniosek Gminy, Powiat przekazuje, a Gmina przejmuje prowadzenie zadań zarządzania publicznymi drogami powiatowymi w zakresie:
1) budowy chodnika wzdłuż drogi powiatowej ul. Mickiewicza w Dankowicach,
2) budowy chodnika wzdłuż drogi powiatowej ul. Starowiejskich w Starej Wsi.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1 sfinansowane zostaną ze środków budżetu Gminy w latach 2012 - 2014.
§ 2. 1. Realizacja zadań określonych w § 1 nastąpi zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności Prawa Budowlanego.
2. Gmina z tytułu realizacji zadań objętych niniejszym porozumieniem ponosi odpowiedzialność wobec Powiatu i osób trzecich.
§ 3. 1. Powiat zastrzega sobie możliwość uczestnictwa w odbiorach robót wykonywanych na drogach powiatowych objętych porozumieniem.
2. Ze strony Powiatu nadzór nad realizacją zadań objętych porozumieniem będzie sprawował Zarząd Dróg Powiatowych w Bielsku-Białej.
§ 4. Zmiany niniejszego porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 5. Porozumienie zawarto w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
§ 6. Porozumienie podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Starosta Andrzej Płonka Członek Zarządu Stanisław Pięta | Burmistrz mgr Marian Trela |