Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aleksandra Bielicka

Dołącz do grona ekspertów
Aleksandra Bielicka

Prawnik, specjalista w zakresie prawa konsumenckiego, cywilnego i handlowego.

Prawnik, posiada kilkuletnie doświadczenie z zakresu prawa konsumenckiego i ochrony konkurencji. Ekspert interesuje się również obrotem gospodarczym i  prawem spółek prawa handlowego.

 

Stronami umowy sprzedaży jesteśmy każdego dnia, choćby kupując gotowe produkty w sklepie. Nie spisujemy jednak przy tego typu czynnościach dodatkowych dokumentów. W pewnych sytuacjach jest to niezbędne, więc warto wiedzieć jak to zrobić prawidłowo.
Od kilku lat posiadam kartę kredytową. W zeszłym tygodniu otrzymałam od banku nową kartę, nie podpisywałam jednak z bankiem żadnej umowy o wydanie kolejnej karty. Nie aktywowałam przysłanej karty i zapomniałam o sprawie. Obecnie bank żąda ode mnie uiszczenia opłat za nową kartę. Czy słusznie?
Podczas wakacji moja karta płatnicza została najprawdopodobniej zeskanowana. W wyniku tego z mojego konta wypłacono w Bułgarii kwotę 2000 złotych. Złożyłam reklamację w banku jednak została ona rozpatrzona negatywnie. Bank twierdzi, że nie ponosi w tej sytuacji odpowiedzialności. Jakie są moje prawa?
W zeszłym tygodniu otrzymałam od pewnego wydawnictwa wysyłkowego wezwanie do zapłaty. W piśmie firma żąda ode mnie uregulowania płatności za książkę zakupioną przed 5 laty. Pamiętam, że zapłaciłam za książkę jednak nie posiadam już dowodu wpłaty. Jak długo mam obowiązek przechowywać rachunki?
Obecnie na rynku aktywnie działa wiele firm windykacyjnych. Z ich usług chętnie korzystają przedsiębiorcy, którym nie udaje się skutecznie egzekwować od konsumentów zapłaty. W większości przypadków żądanie spłaty zadłużenia jest uzasadnione. Jednakże zdarzają się sytuacje windykowania nieistniejącego długu.
Od jakiegoś czasu zalegam z zapłatą 2 faktur za telefon. W zeszłym tygodniu dostałem list z przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Pismo zostało nadane przez firmę windykacyjną, która twierdzi, że jest moim wierzycielem i żąda wpłaty na wskazane przez siebie konto. Jestem trochę zdezorientowany i zastanawiam się, czy operator mógł bez mojej zgody przekazać swoją wierzytelność?
Za miesiąc wyjeżdżam na urlop do Włoch. Wycieczkę opłaciłam już kilka miesięcy temu. Wczoraj otrzymałam od biura podróży list z informacją, że ze względu na wzrost kursu euro cena uległa zmianie i muszę dopłacić aż 800 zł. Z tego co pamiętam w okresie, w którym płaciłam za wyjazd kurs euro był zbliżony do obecnego. Czy biuro ma prawo podnieść tak znacznie cenę imprezy?
Umowa sprzedaży odgrywa w życiu gospodarczym bodajże najdonioślejsza rolę. Zawierana jest powszechnie każdego dnia. Jednak mimo powszedniości umowy sprzedaży nie każdy wie jak należy ją prawidłowo sporządzić.
Najprościej skonstruowana umowa sprzedaży zawiera określenie stron umowy, czyli sprzedawcę i kupującego oraz przedmioty ich wzajemnych świadczeń , a więc przedmiot sprzedaży i cenę. Patrząc z perspektywy kupującego warto jednak wzbogacić treść umowy o pewne elementy, by zabezpieczyć swoje interesy na przyszłość.
Umowę sprzedaży zawieramy praktycznie każdego dnia, od zakupu świeżego pieczywa po kupno lub sprzedaż nieruchomości. Nazwą „umowa sprzedaży” oraz „umowa kupna-sprzedaży” posługujemy się wymiennie często w sposób automatyczny. Jednak, która nazwa jest właściwa i czy ma jakieś znaczenie, którą nazwą się posługujemy?
Internet to narzędzie dające ogromne możliwości, również w zakresie nabywania towarów. Jednak specyficzny charakter e-zakupów stwarza wiele niebezpieczeństw. Wirtualna przestrzeń i brak bezpośredniego kontaktu daje pole do działania różnego rodzaju cyberprzestępcom oraz nierzetelnym sprzedawcom. Na co uważać i jak się chronić?
Nieterminowy odlot samolotu to duża niedogodność dla podróżujących. Jeśli opóźnienie jest znaczne przewoźnik ma szereg obowiązków względem pasażerów. Sprawdź czego możesz się domagać, gdy start twojego samolotu opóźnia się.
Konsument, który reklamuje nieprawidłowo wykonaną usługę turystyczną musi określić w zgłoszeniu reklamacyjnym wysokość żądanego odszkodowania. Obiektywne ustalenie należnej kwoty jest dla konsumentów często niełatwym zadaniem. Istnieją jednak sposoby na obliczenie przysługującego odszkodowania.
Ciąża to chwile radosnego oczekiwania ale również czas, w którym kobieta chce żyć swoim normalnym trybem. Jednym z wielu pojawiających się pytań, które dotyczą zagadnienia co można robić w czasie ciąży a czego nie, jest pytanie o podróż samolotem. Oprócz uwzględnienia oczywiście najważniejszej kwestii zdrowia kobiety warto jest przed podróżą zapoznać się z pewnymi zasadami, które dość powszechnie stosowane są przez przewoźników lotniczych.
Bilet lotniczy można zarezerwować na wiele sposobów. Z pomocą przychodzą nam takie środki komunikacji jak Internet czy telefon, możliwa jest również rezerwacja tradycyjna w biurze przewoźnika. W każdym przypadku rezerwacji należy zwrócić uwagę na pewne elementy.
W momencie, gdy oddajemy bagaż na lotnisku zdajemy się na profesjonalizm przewoźnika i liczymy, że bagaż dotrze razem z nami do celu w stanie nienaruszonym. Zdarzają się jednak sytuacje, że bagaż wraca do nas uszkodzony lub ginie w czasie podróży. W przypadku takim nie jesteśmy jednak bezradni gdyż przysługują nam roszczenia odszkodowawcze.
Ostatnio rezerwowałam bilet lotniczy. W trakcie dokonywania transakcji konsultant linii lotniczych często posługiwał się pojęciem taryfy lotniczej. Co dokładnie oznacza ten zwrot?
Chciałam odwiedzić syna w Dublinie. Skusiła mnie jedna z reklam, w której linie lotnicze zapraszają do zakupu biletu po 1 zł. Gdy dokonywałam rezerwacji okazało się, że podana w reklamie cena nie uwzględniała opłat lotniskowych, paliwowych i podatku. W rezultacie za bilet zapłaciłam dużo więcej niż 1 zł. Czy linie lotnicze mogą podawać w reklamie cenę, która w rzeczywistości nie jest cena końcową?
Rozpoczynając podróż samolotem, z któregokolwiek lotniska położonego na terenie Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii oraz Szwajcarii musimy zwrócić uwagę na zawartość naszego bagażu podręcznego. Sprawdź, których produktów nie możesz swobodnie zabrać ze sobą na pokład.
W marcu dokonałem rezerwacji biletu lotniczego do Hiszpanii. Lot ma się odbyć w maju, jednak z przyczyn osobistych nie mogę odbyć zaplanowanej podróży i chciałbym zwrócić bilet. Linie lotnicze odmawiają mi zwrotu pieniędzy i powołują się na postanowienia regulaminu. Wiele konkurencyjnych linii lotniczych dopuszcza zwrot biletu przed terminem wylotu. Czy postępowanie przewoźnika, z którym mam umowę jest zgodne z prawem?