Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności bezgotówkowe: telefon zamiast terminala

  • Artykuł partnerski
fot. materiały prasowe
Polacy chętnie płacą za produkty i usługi bezgotówkowo, na przeszkodzie staje jednak czasami brak terminala. Funkcję tę może pełnić telefon lub tablet, po zainstalowaniu przez sprzedawcę specjalnej aplikacji. To rozwiązanie może być szczególnie atrakcyjne dla mniejszych firm czy przedsiębiorców prowadzących biznes sezonowy.

Zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi w Polsce rośnie z roku na rok. Zaprezentowany przez Warszawski Instytut Bankowości (WIB) raport „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021” wykazał, że kartę płatniczą jako najczęstszą formę płatności wybiera już 64 proc. mieszkańców naszego kraju. Najczęściej wskazywane walory tego rozwiązania to wygoda, szybkość i bezpieczeństwo, gdyż nie trzeba nosić przy sobie większej sumy pieniędzy.

Problemy z płatnościami

Z badania WIB wynika także, że mimo dynamicznie rosnącej popularności transakcji bezgotówkowych, nadal są w Polce miejsca, gdzie terminali płatniczych jest niewiele lub nawet nie ma ich wcale. Z problemem tym ankietowani spotykają się najczęściej na targach i bazarach (61 proc.), w sklepach spożywczych oraz w niewielkich punktach usługowych, jak szewc, krawiec, kwiaciarnia, warsztat samochodowy (33 proc.), fryzjer czy kosmetyczka (25 proc.). Aż 38 proc. respondentów podkreśliło, że najczęstszą przyczyną niezapłacenia kartą w danym lokalu czy salonie był po prostu brak takiej możliwości czyli terminala płatniczego.

Warto również podkreślić, że 36 proc. badanych, o 10 punktów procentowych więcej niż przed rokiem, uznało, że rozwój płatności bezgotówkowych powinien być szybszy, a rola gotówki w codziennych transakcjach powinna maleć.

 Przedsiębiorcy nie mogą przejść obok tych faktów obojętnie. Brak terminala płatniczego i nieudostępnienie opcji płacenia kartą może skutkować odpływem klientów i spadkiem konkurencyjności.

terminal_ing

fot. materiały prasowe

Odpowiedź na potrzeby

Aby sprostać wymaganiom klientów i unowocześnić swój biznes, przedsiębiorcy, oprócz standardowego terminala, mają do dyspozycji nowość - aplikację eTerminal od ING Banku Śląskiego. Dzięki niej ich telefony, mogą pełnić funkcję terminala płatniczego. Wystarczy, że mają telefon  lub tablet z systemem operacyjnym Android 8.0 lub wyższym i anteną NFC. Aplikacja pozwala klientom płacić kartami Mastercard, Visa, portfelami cyfrowymi (Apple Pay, Google Pay itp.) oraz zbliżeniowym BLIK-iem. Gdy kwota płatności jest wyższa niż 100 zł i wymaga autoryzacji kodem PIN, klient wpisuje go na ekranie telefonu lub tabletu sprzedającego. Najpóźniej do godziny 10 następnego dnia roboczego, pieniądze z transakcji trafiają na konto firmowe.

Realizacja płatności sprowadza się do zalogowania do aplikacji przy pomocy przypisanego kodu PIN, wpisania kwoty transakcji i poproszenia klienta, by zbliżył do tylnej obudowy urządzenia swoją kartę, telefon lub zegarek.
Klient może otrzymać potwierdzenie transakcji mailem bezpośrednio z aplikacji lub pobierając kod QR.

Aplikacja eTerminal jest oferowana w modelu „płacisz, kiedy używasz”. Oznacza to, że bank pobiera jedynie prowizję za transakcję, nie ma opłaty za aktywację czy stałych opłat za korzystanie, jak w przypadku tradycyjnego terminala. Z aplikacji można również skorzystać w ramach programu Polska Bezgotówkowa.

Tego typu rozwiązanie może okazać się atrakcyjne dla właścicieli mniejszych biznesów, na przykład fryzjerów, krawcowych, kosmetyczek, szewców czy prowadzących biznesy sezonowe.

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Jawność płac - początek zmian 24 grudnia 2025 r. Co naprawdę się zmienia teraz, co za pół roku a co jeszcze później?

W Wigilię 24 grudnia 2025 r. wchodzą w życie pierwsze zmiany kodeksu pracy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń w procesie rekrutacyjnym. Pracodawcy będą musieli przekazywać kandydatom informację o proponowanym wynagrodzeniu (kwocie lub przedziale) oraz stosować neutralny język w ofertach pracy. Kolejne rozwiązania wynikające z unijnej dyrektywy o równości wynagrodzeń mają zostać wdrożone w prawie krajowym do 7 czerwca 2026 r., przy czym część obowiązków (np. raportowanie) będzie uruchamiana etapami w kolejnych latach.

ZUS: od stycznia świadczenie wspierające dostępne dla wszystkich uprawnionych z niepełnosprawnością

Od 1 stycznia 2026 r. świadczenie wspierające, wypłacane przez ZUS, obejmie szerszą grupę osób z niepełnosprawnością – tych, które w decyzji wojewódzkiego zespołu uzyskały co najmniej 70 punktów w skali potrzeby wsparcia. Do końca listopada 2025 r. ZUS przyjął 188,5 tys. wniosków.

Od stycznia świadczenie wspierające dostępne dla wszystkich uprawnionych z niepełnosprawnością

Od 1 stycznia 2026 r. świadczenie wspierające, wypłacane przez ZUS, obejmie szerszą grupę osób z niepełnosprawnością – tych, które w decyzji wojewódzkiego zespołu uzyskały co najmniej 70 punktów w skali potrzeby wsparcia. Do końca listopada 2025 r. ZUS przyjął 188,5 tys. wniosków.

Bieda w Polsce. Ile osób żyje w skrajnym ubóstwie, a ile poza systemem pomocy?

Najnowsze dane pokazują, że w Polsce zmniejszył się zasięg skrajnego ubóstwa, jednak jednocześnie wzrosła liczba osób żyjących poniżej relatywnego poziomu życia. Według danych GUS oraz organizacji społecznych nawet 5 mln Polaków funkcjonuje dziś na granicy wykluczenia ekonomicznego, a ponad milion osób pozostaje poza systemem pomocy społecznej mimo realnej biedy.

ZUS komunikuje: Od 1 stycznia 2026 r. świadczenie wypłacane przez ZUS, obejmie szerszą grupę osób [co, kiedy i dla kogo?]

Od 1 stycznia 2026 r. jedno z kluczowych świadczeń wypłacanych przez ZUS, obejmie szerszą grupę osób niż dotychczas. Co ważne, świadczenie to jest niezależne od innych świadczeń z ZUS, takich jak renta socjalna czy świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji. Do końca listopada 2025 r. ZUS przyjął 188,5 tys. wniosków o to świadczenie, a łączna kwota wypłaconych środków wyniosła ponad 7,6 mld zł. W 2026 r. wniosków będzie pewnie więcej.

80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

Masz jedną z tych chorób przewlekłych? Od stycznia 2026 możesz dostać nawet 4327 zł miesięcznie – zobacz, jak otrzymać świadczenie wspierające

Od 2026 r. krąg osób uprawnionych do świadczenia wspierającego wyraźnie się poszerzy. Po raz pierwszy pieniądze będą mogły otrzymać także osoby, które wcześniej nie spełniały wymogów, mimo chorób przewlekłych. Świadczenie może sięgnąć nawet 4327 zł miesięcznie, ale nie jest przyznawane automatycznie. Decyduje ocena codziennego funkcjonowania, a nie sama nazwa choroby.

Nowa ulga dla posiadaczy studni, która wzbudza kontrowersje – „jak tylko ludzie dowiedzą się o tym, że procedujemy taką ustawę, to od jutra u nas będą kopali następne studnie”. Kto ostatecznie zostanie zwolniony z opłaty i będzie mógł uniknąć nawet 60 tys. zł kary?

W dniu 17 października 2025 r., do Sejmu został wniesiony poselski projekt ustawy o zmianie ustawy – prawo wodne, który zakłada czasowe zwolnienie z opłaty legalizacyjnej za urządzenie wodne wykonane bez wymaganego pozwolenia lub zgłoszenia wodnoprawnego oraz warunkowe zwolnienie z przewidzianych w ustawie kar pieniężnych. Oszacowano, że na rozwiązaniu przewidzianym w projekcie, może skorzystać nawet 40 tys. gospodarstw rolnych, jednak – nie tylko rolnicy będą mogli bezkosztowo zalegalizować swoje studnie. Ten aspekt wzbudził niemałe kontrowersje podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak