REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Atrakcyjna turystyka w internecie

REKLAMA

Biura podróży uwierzyły w potęgę internetu. Sprzedają w nim wszystko, co w turystyce jest możliwe do sprzedania – imprezy krajowe i zagraniczne, rezerwacje hotelowe, bilety na każdy rodzaj transportu i dziesiątki innych produktów.
Walka o klienta generuje nowe oferty turystyczne, coraz łatwiej kupić w sieci usługi dodatkowe jak ubezpieczenia podróżne, wynajem samochodu lub rezerwacje parkingu.

Wszyscy zadowoleni

Branża turystyczna jest niewątpliwie jednym z głównych beneficjentów rosnącej popularności internetu. Według przedstawicieli branży, globalna sieć to wręcz wymarzone miejsce zarówno dla sprzedających, jak i kupujących. W tym układzie podobno wszyscy są zadowoleni.
– Turystyka jest usługą specyficzną, a internet idealnie nadaje się do jej sprzedaży. Narzędzie to pozwala budować olbrzymią przewagę nad tradycyjnymi agencjami, dzięki zastąpieniu kontaktu osobistego wyszukiwarką z kilkudziesięcioma tysiącami ofert. Końcowy wybór i opcje zawsze można i tak omówić z konsultantem. Internet stwarza również możliwość błyskawicznej aktualizacji danych, co jest szczególnie ważne wobec stale zmieniających się cen ofert, w tym głównie ofert typu last-minute – mówi Adam Nowak, członek zarządu VTrip.pl.
W polskim internecie funkcjonuje kilka renomowanych portali internetowych, które jakością swoich usług przekonały do siebie tysiące internautów. Największe z nich to Travelplanet.pl i Wakacje.pl od lat walczące ze sobą o miano lidera branży. Są też giganci, tacy jak TUI czy Neckermann. Cała branża turystyczna w internecie generuje obecnie tylko kilka procent całej sprzedaży w tym segmencie rynku, ale nikt nie ma wątpliwości co do tego, że rola internetu będzie stale rosła.
– Przyjmuje się, że w bieżącym roku rynek polskiej e-turystyki jest wart niemal 80 mln zł. Obecnie stanowi to zaledwie 4-5 proc. wartości krajowego rynku turystycznego, dla porównania – w USA jest to ok. 15 proc. – mamy więc dużo do nadrobienia. Do rozwoju branży przyczynia się upowszechnienie dostępu do internetu i wzrost zaufania użytkowników do sieci jako kanału transakcyjnego. Nie bez znaczenia jest też ekspansja tanich przewoźników lotniczych, którzy popularyzują rezerwacje internetowe – mówi Paweł Wojciechowski, menedżer promocji E-Commerce w portalu Interia.pl.

Te same preferencje

Czas najlepszej sprzedaży nie różni się od tradycyjnych biur podróży, miesiące wakacyjne to prawdziwe oblężenie portali turystycznych. Internetowi turyści nie różnią się znacznie od tych kupujących w tradycyjnych punktach sprzedaży. Ich preferencje są zbliżone, poza tym, że internet daje szerszy wybór i łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych ofert, szczególnie tych last-minute. Podstawowym kryterium wyboru jest gwarancja słonecznej pogody.
– Od lat królują cztery kierunki – Grecja, Egipt, Tunezja i Turcja – wycieczki do kurortów w tych krajach stanowią średnio 70 proc. wszystkich ofert sprzedanych przez portal Wakacje.pl. Nie zauważamy rozbieżności w preferencjach klientów kupujących przez internet i klientów decydujących się na zakup wycieczki w realnych punktach sprzedaży. Kochamy słońce, morze i ciepłe plaże i w takie miejsca najchętniej jeździmy – tłumaczy Michał Kaczorowski, prezes Wakacje.pl
Duże portale turystyczne próbują okopywać swoją pozycję na konkurencyjnym rynku i inwestują w rozwój biznesu. Portal Wakacje.pl uruchomił kilkanaście serwisów (np. tunezja.pl, malta.pl), które stanowią kompendium wiedzy o popularnych kierunkach turystycznych. Część firm inwestuje w perspektywiczny rynek rezerwacji hotelowych i sprzedaży biletów. Travelplanet.pl, poza swoim głównym serwisem, sprzedaje bilety lotnicze pod adresem Aero.pl, a rezerwacje hotelowe pod hotele24.pl. Portal. easygo.pl uruchomił niedawno system rezerwacji hotelowych w oddzielnym serwisie, na podobny krok zdecydowały się również PBP Orbis.
Najwięksi przedstawiciele turystycznej branży w internecie przestrzegają przed nowymi sprzedawcami. W ich ocenie, wielu z nich nie jest w stanie zagwarantować profesjonalnego poziomu obsługi. Traci na tym branża i pośrednio wizerunek renomowanych biur.
– W sieci funkcjonuje kilkadziesiąt różnych tzw. serwisów turystycznych. Jednak tylko kilka z nich przyjęło w swojej działalności formę profesjonalnych firm, kompleksowo zajmujących się obsługą ruchu turystyki wyjazdowej. Przysłowiowe firmy krzak stosunkowo nietrudno rozpoznać. Prosty sposób na szybką weryfikację to sprawdzenie listy współpracujących z portalem touroperatorów. Jeżeli wśród nich znajdują się tacy turystyczni giganci jak np. Neckermann, Scan Holiday czy TUI, możemy być pewni, że sprzedający nam ofertę portal to profesjonalny gracz. Aby pośredniczyć w sprzedaży ofert takich organizatorów, trzeba bowiem spełnić pewne kryteria i być na rynku określony czas. Tu organizator, udostępniając swoje produkty sam wydaje swoisty certyfikat – mówi Andrzej Glapiak z portalu easygo.pl.

Cena drugorzędna

Cena, która dla naszych rodaków jest ważnym wskaźnikiem, w przypadku usług turystycznych ma drugorzędne znaczenie. Ta sama impreza, zgodnie z Ustawą o turystyce, zarówno u organizatora wyjazdu, jego agenta, także internetowego powinna być taka sama. Ważniejsze są więc inne kryteria – ilość ofert w interesującym nas kierunku. To pozwala na wybór dla nas najlepszej. Ważne są też udogodnienia techniczne związane z dokonywaniem rezerwacji i regulowaniem opłat.
Silni lokalni gracze wkrótce mogą walczyć z zasobną w fundusze i doświadczenia konkurencją zagraniczną. Wejściem do Polski interesuje się kilku dużych graczy, m.in. największy światowy sprzedawca imprez turystycznych w internecie – amerykańska firma Expedia.
Branża turystyczna w internecie ma przed sobą lata hossy. Chętnych do kupowania w sieci i samych sprzedawców będzie przybywać. W stosunku do statystyk krajów rozwiniętych wartość polskiego rynku e-turystyki jest niewielka, ale wraz z przyrostem liczby internautów musi rosnąć liczba transakcji w sieci.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.


Marcin Kuśmierz

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Świadectwo pracy 2024 r.

W dniu zakończenia stosunku pracy pracodawca wydaje pracownikowi świadectwo pracy. Co pracownik powinien otrzymać razem ze świadectwem pracy?

Waloryzacja: Już za tydzień podwyżka o 227,50 premii stażowych do 2227,50 zł [Monitor Polski Poz. 383]

Premie stażowe są wypłacane przez starostów jako promocja zatrudniania bezrobotnych do 30 roku życia. Od 1 czerwca wzrastają o przeszło 200 zł wzrosną stawki premii stażowych.

35 dni urlopu wypoczynkowego dla każdego. Bez względu na staż pracy i grupę zawodową. Sprawdź, od kiedy.

35 dni urlopu wypoczynkowego dla każdego. Pojawiła się propozycja, żeby każdy mógł odpoczywać dłużej. Bez względu na staż pracy i grupę zawodową. Od kiedy?

Większa ochrona pracowników. Sejm uchwalił nowelizację Kodeksu pracy

Sejm znowelizował Kodeks pracy. Zmiany mają na celu zwiększenie ochrony zdrowia pracowników. Został rozszerzony katalog substancji rakotwórczych i mutagennych.

REKLAMA

Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika 2024 r.

Jednym ze sposobów rozwiązania umowy o pracę jest jej wypowiedzenie. Pracownik dokonujący wypowiedzenia musi zadbać o zachowanie pewnych warunków. Jakich?

Zasiłek pogrzebowy w 2024 roku. Wniosek, kwota, warunki uzyskania. Od kiedy podwyżka do 7000 zł?

W jakich sytuacjach i kto może dostać zasiłek pogrzebowy. Ile wynosi w 2024 roku ten zasiłek? Od kiedy podwyżka zasiłku pogrzebowego do 7000 zł? Jak i gdzie złożyć wniosek?

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Zmiany w Kodeksie pracy. Nowelizacja uchwalona przez Sejm dotyczy kilkuset tysięcy pracowników

Sejm uchwalił w czwartek nowelizację Kodeksu pracy, która wdraża dyrektywę UE ws. ochrony pracowników przed działaniem czynników rakotwórczych lub mutagenów. Dyrektywa rozszerza ich wykaz o substancje reprotoksyczne, czyli szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych.

REKLAMA

Płaca minimalna 2025 r. zostanie określona na starych zasadach. Data zbliża się wielkimi krokami

Minister rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk poinformowała, że płaca minimalna w 2025 r. zostanie określona na starych zasadach. Jeśli chodzi o kolejne lata, to jej wysokość określi już ustawa o minimalnym wynagrodzeniu, które ma wejść w życie w listopadzie br.

Ulgi w spłacie podatków (odroczenie, rozłożenie na raty, umorzenie). Dla kogo? Kiedy? Warunki udzielenia

Ordynacja podatkowa przewiduje w szczególnych sytuacjach możliwość zastosowania wobec podatnika trzech ulg w spłacie podatków lub zaległości podatkowej. Chodzi o odroczenie terminu płatności, rozłożenie zapłaty na raty lub umorzenie całości lub części podatku lub zaległości podatkowej. Kiedy można liczyć na taki gest fiskusa?

REKLAMA