REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Początkujący powinni korzystać z reklamy w wyszukiwarkach

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Wykorzystanie reklamy kontekstowej w wyszukiwarkach pozwala na tanie dotarcie do nowych klientów i stałe kontrolowanie kosztów.

Jeśli startujesz z własnym biznesem w internecie i nie masz jeszcze doświadczenia w zakresie reklamy, najlepiej zdobywać je w najprostszy i najtańszy sposób - korzystać z reklamy kontekstowej w wyszukiwarkach internetowych.

REKLAMA

Reklama za pomocą linków sponsorowanych polega na wyświetlaniu się adresu naszej strony w momencie, gdy internauci wpisują w wyszukiwarce określone słowa związane z naszą działalnością. Najtrudniejsze zadanie dla reklamodawcy polega na najtrafniejszym przewidzeniu, jakie słowa będą wpisywać w wyszukiwarce potencjalni klienci, szukając produktów, które sprzedajemy (lub szukając usług, jakie oferujemy). Im trafniej dobrane słowa i im ich więcej, tym większa skuteczność reklamy.

Z takiej formy reklamy korzysta coraz większa liczba firm. Rynek reklamy kontekstowej, w którym dominujący udział w Polsce ma Google, wart był w ubiegłym roku, według informacji GP, około 300 mln zł, czyli niemal tyle samo, ile cały rynek reklamy graficznej (banerów, billboardów itp.). Dokładne dane opublikuje wkrótce IAB Polska. Firmy, które korzystają z tej formy reklamy, twierdzą, że dzięki niej sprzedaż wzrosła w niektórych przypadkach o 15-20 proc.

To też jeden z najprostszych sposobów reklamy, szczególnie dla początkujących przedsiębiorców internetowych. Programy do zarządzania reklamą kontekstową pozwalają samemu decydować, jakie słowa opłacimy, ile ich będzie, kiedy (w jakich godzinach dnia) oraz gdzie (np. w których miastach) będzie wyświetlać się nasza reklama, a także - jak dużo pieniędzy na nią wydamy.

Stawki za jedno kliknięcie na naszą reklamę wynoszą średnio od 0,19 do 0,45 zł. To koszt kliknięcia, czyli tyle, ile zapłacimy za to, że ktoś kliknął na naszą reklamę. Im większy budżet przeznaczymy na reklamę, tym mniej zapłacimy za jedno kliknięcie. W przypadku sklepu motoryzacyjnego możemy dotrzeć do około 750 osób, z których część może zrobić u nas zakupy wydając na to 300 zł. Ale przy budżecie sięgającym już 3 tys. zł będziemy mogli dotrzeć już do ponad 12 tys. potencjalnych klientów...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W polskim internecie firmy mogą korzystać z reklamy kontekstowej m.in. w wyszukiwarce Google i Netsprint.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop proporcjonalny a zmiana pracy. Co mówią przepisy?

Kiedy stosuje się urlop proporcjonalny? Co w przypadku zmiany pracy? Prezentujemy najważniejsze zasady.

Dżem, miód, soki i cukier: nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Rewolucyjne dyrektywy śniadaniowe!

Więcej owoców w dżemie, oznakowania na sokach i skład, mniej cukru oraz kraj pochodzenia miodu - to nowe wyzwania dla przedsiębiorców w całej UE. Uregulowano nowe przepisy w zakresie bezpieczeństwa żywnościowego produktów, które mają ulepszyć ochronę konsumentów i dostosować ją do nowych wyzwań, takich jak zielona i cyfrowa transformacja. Przedsiębiorcy nie są pocieszeni, czekają ich duże zmiany.

Jeśli posiadasz dużą rodzinę, należą Ci się zniżki. Jakie?

Jesteś rodzicem przynajmniej 3 dzieci? Możesz nie wiedzieć, że przysługują Ci zniżki. Dowiedz się, jak z nich skorzystać oraz jak i gdzie złożyć odpowiedni wniosek.

5000 zł na wakacje dla dzieci i młodzieży szkolnej. Tym razem nie tylko dla dzieci rolników. Sprawdź, kto skorzysta.

5000 zł na aktywizację dzieci i młodzieży szkolnej w czasie wakacji, czyli wakacyjna AktywAKCJA. Tym razem nie jest to program skierowany jedynie do dzieci rolników.

REKLAMA

Trzaskowski wydał zarządzenie. Hołownia komentuje

Prezydent Rafał Trzaskowski wydał zarządzenie dla Warszawy dotyczące wprowadzenia 16 standardów "równego traktowania”. Jest to szerokie zarządzenie, które dotyczy kwestii związanych z równouprawnieniem i zakazem dyskryminacji. Ocenił je marszałek Sejmu Szymon Hołownia.

Gość Infor.pl: Cezary Kaźmierczak (Związek Przedsiębiorców i Pracodawców) [17.05.2024] – Oglądaj na żywo!

Czy propozycja Trzeciej Drogi ws zakazu handlu to dobry kierunek? Dlaczego rośnie liczba przypadków łamania prawa przez przedsiębiorców? Czy płaca minimalna w Polsce jest na właściwym poziomie? Czy koszty pracy w Polsce są niskie? Czy Zielony Ład pomoże naszej gospodarce? Te pytania usłyszy gość Piotra Nowaka - Cezary Kaźmierczak - Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Bon energetyczny - kto się załapie na 300-1200 zł? Kryteria dochodowe są naprawdę niskie

Wysokość bonu energetycznego będzie zależała m.in. od liczby osób w gospodarstwie domowym, jak również od kryterium dochodowego na osobę w gospodarstwie jednoosobowym lub wieloosobowym. Pieniądze w wysokości od 300 zł do 1200 zł są do wzięcia już w 2024 roku. Jednak załapać się na to nowe świadczenie nie będzie łatwo.

Składka zdrowotna 2024. Rozliczenie za rok 2023. Wpływ na kwestie podatkowe

Już po raz drugi od momentu wprowadzenia rewolucyjnych przepisów Polskiego Ładu przedsiębiorcy mają obowiązek złożenia rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne. Dwudziesty dzień maja jest ostatnim dniem na dopełnienie tego obowiązku. Na szczęście tym razem Ustawodawca oszczędził płatnikom wstecznych zmian form opodatkowania oraz półrocznych okresów składkowych. 

REKLAMA

Prezes URE: od lipca 2024 r. o ponad 40 proc. wzrosną opłaty za dystrybucję energii. O 30 zł miesięcznie więcej zapłaci przeciętne gospodarstwo domowe

Prezes URE Rafał Gawin szacuje, że w II połowie roku miesięczne rachunki za energię elektryczną, w tym za dystrybucję, wzrosną o ok. 30 zł dla przeciętnego gospodarstwa domowego o zużyciu do 2 MWh energii elektrycznej rocznie. Analizy URE pokazują, że średnia cena taryfowa sprzedaży prądu dla gospodarstw domowych w taryfie na II połowę 2024 i na rok 2025 może wynieść poniżej 600 zł za MWh

QUIZ Historia sztuki. Te informacje wypada znać. Dasz radę zdobyć 6/10?
Co to są rubensowskie kształty? A tycjanowski kolor? Kto namalował "Śniadanie na trawie"? Znasz odpowiedzi na te pytania? W takim razie jest duża szansa na komplet punktów.

REKLAMA