REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Miasta będą reklamować się w serialach

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

REKLAMA

Łódź będzie promować się w serialu, a jej śladem pójdą kolejne miasta – uważają specjaliści. Producenci filmowi liczą, że dzięki temu łatwiej będzie im przetrwać kryzys.

Władze Łodzi zdecydowały, że będą promować się w serialu telewizyjnym. W najbliższych dniach rozstrzygną przetarg. Wybiorą producenta telewizyjnego, który umieści akcję serialu w Łodzi. Najprawdopodobniej wygra firma Telemark, która produkuje dla TVP serial Londyńczycy. Jako jedyna złożyła ofertę, którą teraz ocenia komisja. Budżet miasta na ten cel to 350 tys. zł.

REKLAMA

Pomysł, by za pomocą popularnego serialu tworzyć – jak chcą władze miasta – pozytywny wizerunek Łodzi z uwzględnieniem rozwoju kulturalnego i ekonomicznego, zdaniem specjalistów od reklamy i marketingu będzie wykorzystywany coraz częściej. Seriale należą bowiem do najchętniej oglądanych programów. Już wykorzystują je firmy, by umieścić w nich swoje produkty (tzw. product placement) i uciec z długich bloków reklamowych, denerwujących widzów.

– Miasta coraz częściej będą korzystały z takiej formy promocji, jak obecność w filmach czy serialach – uważa Maciej Grzywaczewski, wiceprezes wrocławskiej ATM Grupy, największego producenta filmów i seriali na polskim rynku, notowanego na warszawskiej giełdzie.

Producent ma doświadczenie w tym zakresie, bo kręci dla Polsatu serial Pierwsza miłość, którego akcja toczy się we Wrocławiu. Wprawdzie miasto za to nie płaciło, ale kierownictwo ATM Grupy przyznaje, że władze Wrocławia doceniają fakt umieszczenia akcji serialu w ich mieście. Ostatnio spółka została nawet nagrodzona przez prezydenta miasta za propagowanie pozytywnego wizerunku Wrocławia. Maciej Grzywaczewski nie ma wątpliwości, że taka promocja jest skuteczniejsza niż reklama.

REKLAMA

– Potwierdza to wiele badań. Wynika z nich, że siła przekazu serialu i jego wpływu na rzeczywistość jest wielokrotnie większa niż tradycyjna reklama. Gdy chce się na przykład wprowadzić do publicznej dyskusji jakiś ważny temat, to najlepiej pokazać go w popularnym serialu. To skuteczny sposób – dodaje Maciej Grzywaczewski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Znamy wyniki takich badań. Miały wpływ na naszą decyzję, podobnie jak przykłady miast europejskich, które zdecydowały się na taki krok – przyznaje Marzena Korosteńska, zastępca rzecznika prasowego prezydenta Łodzi.

Maciej Grzywaczewski przyznaje, że nie tylko Łódź, lecz także inne miasta i regiony zaczynają dostrzegać zalety promowania się za pomocą filmów i seriali. Producenci się cieszą, bo coraz im trudniej o pieniądze od sponsorów i telewizji. Z powodu recesji w reklamie niektóre budżety produkcyjne ścięto o 30 proc.

– Pieniądze miast i funduszy regionalnych mogą stać się poważnym źródłem finansowania. Budżety miast na produkcję filmową czy serialową sięgają 2,5 mln zł. Wyprodukowaliśmy film, który będzie pokazywać Gdynię – Miasto z Morza. Ma otwierać Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni – przyznaje Maciej Grzywaczewski.

 

350 tys. zł przeznaczyły władze Łodzi na promocję w serialu telewizyjnym

gazetaprawna.pl

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop proporcjonalny a zmiana pracy. Co mówią przepisy?

Kiedy stosuje się urlop proporcjonalny? Co w przypadku zmiany pracy? Prezentujemy najważniejsze zasady.

Dżem, miód, soki i cukier: nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Rewolucyjne dyrektywy śniadaniowe!

Więcej owoców w dżemie, oznakowania na sokach i skład, mniej cukru oraz kraj pochodzenia miodu - to nowe wyzwania dla przedsiębiorców w całej UE. Uregulowano nowe przepisy w zakresie bezpieczeństwa żywnościowego produktów, które mają ulepszyć ochronę konsumentów i dostosować ją do nowych wyzwań, takich jak zielona i cyfrowa transformacja. Przedsiębiorcy nie są pocieszeni, czekają ich duże zmiany.

Jeśli posiadasz dużą rodzinę, należą Ci się zniżki. Jakie?

Jesteś rodzicem przynajmniej 3 dzieci? Możesz nie wiedzieć, że przysługują Ci zniżki. Dowiedz się, jak z nich skorzystać oraz jak i gdzie złożyć odpowiedni wniosek.

5000 zł na wakacje dla dzieci i młodzieży szkolnej. Tym razem nie tylko dla dzieci rolników. Sprawdź, kto skorzysta.

5000 zł na aktywizację dzieci i młodzieży szkolnej w czasie wakacji, czyli wakacyjna AktywAKCJA. Tym razem nie jest to program skierowany jedynie do dzieci rolników.

REKLAMA

Trzaskowski wydał zarządzenie. Hołownia komentuje

Prezydent Rafał Trzaskowski wydał zarządzenie dla Warszawy dotyczące wprowadzenia 16 standardów "równego traktowania”. Jest to szerokie zarządzenie, które dotyczy kwestii związanych z równouprawnieniem i zakazem dyskryminacji. Ocenił je marszałek Sejmu Szymon Hołownia.

Gość Infor.pl: Cezary Kaźmierczak (Związek Przedsiębiorców i Pracodawców) [17.05.2024] – Oglądaj na żywo!

Czy propozycja Trzeciej Drogi ws zakazu handlu to dobry kierunek? Dlaczego rośnie liczba przypadków łamania prawa przez przedsiębiorców? Czy płaca minimalna w Polsce jest na właściwym poziomie? Czy koszty pracy w Polsce są niskie? Czy Zielony Ład pomoże naszej gospodarce? Te pytania usłyszy gość Piotra Nowaka - Cezary Kaźmierczak - Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Bon energetyczny - kto się załapie na 300-1200 zł? Kryteria dochodowe są naprawdę niskie

Wysokość bonu energetycznego będzie zależała m.in. od liczby osób w gospodarstwie domowym, jak również od kryterium dochodowego na osobę w gospodarstwie jednoosobowym lub wieloosobowym. Pieniądze w wysokości od 300 zł do 1200 zł są do wzięcia już w 2024 roku. Jednak załapać się na to nowe świadczenie nie będzie łatwo.

Składka zdrowotna 2024. Rozliczenie za rok 2023. Wpływ na kwestie podatkowe

Już po raz drugi od momentu wprowadzenia rewolucyjnych przepisów Polskiego Ładu przedsiębiorcy mają obowiązek złożenia rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne. Dwudziesty dzień maja jest ostatnim dniem na dopełnienie tego obowiązku. Na szczęście tym razem Ustawodawca oszczędził płatnikom wstecznych zmian form opodatkowania oraz półrocznych okresów składkowych. 

REKLAMA

Prezes URE: od lipca 2024 r. o ponad 40 proc. wzrosną opłaty za dystrybucję energii. O 30 zł miesięcznie więcej zapłaci przeciętne gospodarstwo domowe

Prezes URE Rafał Gawin szacuje, że w II połowie roku miesięczne rachunki za energię elektryczną, w tym za dystrybucję, wzrosną o ok. 30 zł dla przeciętnego gospodarstwa domowego o zużyciu do 2 MWh energii elektrycznej rocznie. Analizy URE pokazują, że średnia cena taryfowa sprzedaży prądu dla gospodarstw domowych w taryfie na II połowę 2024 i na rok 2025 może wynieść poniżej 600 zł za MWh

QUIZ Historia sztuki. Te informacje wypada znać. Dasz radę zdobyć 6/10?
Co to są rubensowskie kształty? A tycjanowski kolor? Kto namalował "Śniadanie na trawie"? Znasz odpowiedzi na te pytania? W takim razie jest duża szansa na komplet punktów.

REKLAMA