REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Public relations w sekretariacie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ewa Nowacka

REKLAMA

Nowoczesna asystentka pełni funkcję partnera przełożonego i bierze udział w opracowywaniu ważnych dla firmy projektów.

Coraz częściej do zadań asystentki należy opieka merytoryczna nad stroną internetową, a także przygotowywanie materiałów prasowych dla dziennikarzy i organizacja imprez promocyjnych. Dlatego znajomość zasad public relations jest dziś dla asystentki niezbędna.

REKLAMA

Sekretariat to miejsce kluczowe z punktu widzenia wizerunku firmy. Tu splatają się różne nici informacji w firmie, tu odbywa się komunikacji wewnętrzna oraz zewnętrzna. Od asystentki zależy więc jak firma będzie postrzegana. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Osoby przekraczające próg sekretariatu powinny się spotkać z profesjonalną i miłą obsługą, dlatego asystentka musi mieć wiedzę z zakresu autoprezentacji oraz obsługi klienta, a także być asertywna i umieć rozwiązywać problemy.

Do firmy dociera wiele różnorodnych informacji. Zadaniem asystentki jest ich selekcja i klasyfikacja. Ważna jest dokładność i systematyczność, ponieważ niedopatrzenie może doprowadzić do powstania konfliktów lub nawet strat materialnych. Asystentka musi też mieć świadomość, jak wielkie znaczenie dla firmy ma jej obecność w mediach, zarówno elektronicznych, jak i tych, których przedstawiciele docierają do biura. Od jakości dostarczonych im informacji w postaci komunikatów prasowych, wypowiedzi specjalistów, artykułów merytorycznych może zależeć wizerunek całej organizacji. Ważna jest umiejętność wyselekcjonowania odpowiednich informacji, które w danej sytuacji należy lub nie należy zakomunikować, „czytać w myślach” szefa, który nie ma czasu na samodzielne przygotowanie komunikatu lub bezpośredniej rozmowy z dziennikarzami, klientami czy pracownikami. Przydaje się tu sprawność w poszukiwaniu interesujących informacji, a także w redagowaniu ciekawych merytorycznie i wizualnie materiałów. Pomocna jest biegłość w obsłudze programów edytorskich i kreujących prezentacje.

Bardzo istotny jest wewnętrzny PR, czyli komunikacja między szefem a współpracownikami i odwrotnie. Wiele asystentek ma problem ze skutecznym przekazywaniem pracownikom poleceń od szefa. Czują się niekiedy między młotem a kowadłem: nie chcą zadrzeć z szefem ani narazić się kolegom. Najlepszym wyjściem jest postawienie się w roli posłańca, który po prostu przekazuje wiadomości. Nie należy podchodzić do nich zbyt emocjonalnie, nie stawiać siebie w roli strony i być odpornym na rozmaite metody wywierania presji. W sytuacjach trudnych asystentka zawsze powinna stanąć po stronie szefa oraz umieć stanowczo odmawiać.

Przekazując informacje zwrotne, należy tak dobierać środki przekazu informacji, aby komunikaty docierały do pracowników na czas i były dla nich zrozumiałe.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Autyzm lub ADHD przemilczany w rekrutacji. Dlaczego kandydaci o tym nie mówią

Osoby z autyzmem, ADHD czy inną formą neuroatypową nie mówią o tym fakcie podczas procesu rekrutacyjnego. Dlaczego? Okazuje się, że większy odsetek osób neuroatypowych częściej szuka pracy niż osób neuronormatywnych.

Niekorzystna specustawa dla wcześniejszych emerytów - pozorne wykonanie wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. Zadowolone będą osoby nieobjęte tymi przepisami

Po opublikowaniu w dniu 3 marca 2025 r. założeń projektu ustawy o ustalaniu wysokości emerytur z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych dla osób, które do 6 czerwca 2012 r. przeszły na emerytury wcześniejsze na stronach Rządowego Centrum Legislacji ukazał się długo oczekiwany projekt tej ustawy datowany na 4 czerwca 2025 r.

Firmy chcą zatrudniać księgowych, ale… nie mają kogo! Brakuje ekspertów z doświadczeniem

Mimo stabilnej sytuacji kadrowej i rosnących wynagrodzeń, aż 84% księgowych przyznaje: znalezienie doświadczonego specjalisty to dziś prawdziwe wyzwanie. Barometr nastrojów 2025 pokazuje, że firmy częściej planują rekrutację niż redukcje – ale idealny kandydat musi dziś mieć znacznie więcej niż tylko znajomość Excela.

Polacy zaciskają pasa. Najnowszy raport pokazuje, na czym oszczędzamy najczęściej

Aż 37,2% Polaków deklaruje ograniczenie wydatków na elektronikę – wynika z najnowszego raportu. W czołówce oszczędzanych kategorii znalazły się też meble, odzież i materiały budowlane. Eksperci wskazują na wysokie ceny, niską częstotliwość zakupów oraz zmieniające się priorytety konsumenckie.

REKLAMA

Wysokość opłat za krew i jej składniki w 2026 r. [PROJEKT RESORTU ZDROWIA z 3 czerwca 2025 r.]

6 czerwca 2025 r. do uzgodnień i konsultacji publicznych trafił projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie określenia wysokości opłat za krew i jej składniki w 2026 r. Resort zdrowia ma czas na określenie tych opłat do 30 czerwca 2025 r.

Nawet 185 tys. zł na samochód dla osoby z niepełnosprawnością. Rusza druga tura naboru wniosków PFRON 2025

Druga i zarazem ostatnia w tym roku tura naboru wniosków w programie "Samodzielność – Aktywność – Mobilność!" rozpocznie się 1 sierpnia 2025 r. To szansa na uzyskanie nawet 85 proc. dopłaty do zakupu samochodu przystosowanego do potrzeb osoby z niepełnosprawnością ruchową. Sprawdź limity, warunki i checklistę, która ułatwi Ci wypełnienie elektronicznego wniosku w systemie SOW.

Pozew o zachowek. Co powinien zawierać i gdzie złożyć dokumenty?

Jak napisać pozew o zachowek, by uniknąć błędów, które mogą spowolnić lub utrudnić dochodzenie należności? To ważne informacje dla osób, które zostały pominięte w testamencie lub otrzymały mniej niż im się należało.

Podwyżki pracowników samorządowych z wyrównaniem od 1 marca 2025 r. Rozporządzenie w Dzienniku Ustaw [STAWKI]

30 maja 2025 r. w Dzienniku Ustaw RP zostało opublikowane rozporządzenie podwyższające kwoty minimalnego miesięcznego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Rozporządzenie koryguje także katalog stanowisk.

REKLAMA

Bez księgowych ani rusz. Przedsiębiorcy doceniają ich nie tylko za rachunki, ale i za wsparcie strategiczne

Aż 75% przedsiębiorców w Polsce darzy swoje księgowe i księgowych dużym zaufaniem, a 71% uważa, że ich wiedza realnie wpływa na sukces firmy – wynika z najnowszego badania. Księgowi stają się dziś nie tylko strażnikami finansów, ale i partnerami w rozwoju biznesu.

Prezydent Andrzej Duda podpisał ważną ustawę. Prosiła go o to ministra z rządu Tuska

Prezydent Andrej Duda podpisał ustawę o jawności cen mieszkań, po wcześniejszym spotkaniu z minister Katarzyną Pełczyńską–Nałęcz. Nowe regulacje nakładają na deweloperów obowiązek prowadzenia stron internetowych, na których podawane mają być ceny mieszkań od początku sprzedaży do jej zakończenia.

REKLAMA