REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Public relations w sekretariacie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ewa Nowacka

REKLAMA

Nowoczesna asystentka pełni funkcję partnera przełożonego i bierze udział w opracowywaniu ważnych dla firmy projektów.

Coraz częściej do zadań asystentki należy opieka merytoryczna nad stroną internetową, a także przygotowywanie materiałów prasowych dla dziennikarzy i organizacja imprez promocyjnych. Dlatego znajomość zasad public relations jest dziś dla asystentki niezbędna.

REKLAMA

Sekretariat to miejsce kluczowe z punktu widzenia wizerunku firmy. Tu splatają się różne nici informacji w firmie, tu odbywa się komunikacji wewnętrzna oraz zewnętrzna. Od asystentki zależy więc jak firma będzie postrzegana. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Osoby przekraczające próg sekretariatu powinny się spotkać z profesjonalną i miłą obsługą, dlatego asystentka musi mieć wiedzę z zakresu autoprezentacji oraz obsługi klienta, a także być asertywna i umieć rozwiązywać problemy.

Do firmy dociera wiele różnorodnych informacji. Zadaniem asystentki jest ich selekcja i klasyfikacja. Ważna jest dokładność i systematyczność, ponieważ niedopatrzenie może doprowadzić do powstania konfliktów lub nawet strat materialnych. Asystentka musi też mieć świadomość, jak wielkie znaczenie dla firmy ma jej obecność w mediach, zarówno elektronicznych, jak i tych, których przedstawiciele docierają do biura. Od jakości dostarczonych im informacji w postaci komunikatów prasowych, wypowiedzi specjalistów, artykułów merytorycznych może zależeć wizerunek całej organizacji. Ważna jest umiejętność wyselekcjonowania odpowiednich informacji, które w danej sytuacji należy lub nie należy zakomunikować, „czytać w myślach” szefa, który nie ma czasu na samodzielne przygotowanie komunikatu lub bezpośredniej rozmowy z dziennikarzami, klientami czy pracownikami. Przydaje się tu sprawność w poszukiwaniu interesujących informacji, a także w redagowaniu ciekawych merytorycznie i wizualnie materiałów. Pomocna jest biegłość w obsłudze programów edytorskich i kreujących prezentacje.

Bardzo istotny jest wewnętrzny PR, czyli komunikacja między szefem a współpracownikami i odwrotnie. Wiele asystentek ma problem ze skutecznym przekazywaniem pracownikom poleceń od szefa. Czują się niekiedy między młotem a kowadłem: nie chcą zadrzeć z szefem ani narazić się kolegom. Najlepszym wyjściem jest postawienie się w roli posłańca, który po prostu przekazuje wiadomości. Nie należy podchodzić do nich zbyt emocjonalnie, nie stawiać siebie w roli strony i być odpornym na rozmaite metody wywierania presji. W sytuacjach trudnych asystentka zawsze powinna stanąć po stronie szefa oraz umieć stanowczo odmawiać.

REKLAMA

Przekazując informacje zwrotne, należy tak dobierać środki przekazu informacji, aby komunikaty docierały do pracowników na czas i były dla nich zrozumiałe.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senat: Komornik łatwiej sprzeda Twoje mieszkanie. Jak nie dasz rady z kredytem

Zasadą staje się bowiem licytacja elektroniczna nieruchomości przez komornika. Ustawa nowelizująca odpowiednio kodeksu postępowania cywilnego jest w Senacie.

Akademia Wsparcia: bezpłatne szkolenia dla samorządów o nowych standardach opieki nad dziećmi do lat 3

W ramach ogólnopolskiego programu „Akademia Wsparcia – krajowy system wspierania rozwoju opieki wczesnodziecięcej w Polsce 2024–2026” Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz partnerzy wojewódzcy zapraszają przedstawicieli gmin i powiatów na szkolenia dotyczące nadzoru i kontroli nad instytucjami opieki nad dziećmi do lat 3. Zajęcia odbywają się w całym kraju, a udział jest bezpłatny.

Pracownik nie przychodzi do pracy - co robić? Jak go zwolnić?

Jeśli pracownik nie przychodzi do pracy nie wywiązuje się ze swoich podstawowych obowiązków. Pracodawca może nałożyć na niego kary porządkowe. Jak go zwolnić? Znaczenie ma tutaj rodzaj nieobecności. Jeśli jest usprawiedliwiona, pracodawca posłuży się inną podstawą prawną, a jeśli jest nieusprawiedliwiona, może zwolnić go dyscyplinarnie.

Kancelaria, która słucha i sprzedaje - jak budować nowoczesną markę w zgodzie z wartościami?

Marketing kancelarii to nie fast food. Budowanie marki kancelarii to proces na lata. Przemyślana i wdrażana na bieżąco strategia, długoterminowe i krótkoterminowe plany, odpowiednio dobrane narzędzia - brzmi jak wyzwanie. Czy to się opłaca?

REKLAMA

Nowa ustawa o stażach zmienia zasady gry – koniec darmowych praktyk?

„Zobowiązanie organizatora stażu do wypłacania miesięcznego świadczenia pieniężnego dla stażystów, ustalanego w wysokości minimalnej równej 35% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale” - taki zapis znalazł się w projekcie ustawy o stażach. Co jeszcze nowego czeka stażystów i praktykantów?

Punkty 5, 6, 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – co oznaczają i jak je zdobyć w 2025 r.

Brak jednego zapisu w orzeczeniu o niepełnosprawności może oznaczać stratę kilku tysięcy złotych rocznie. To właśnie punkty 5, 6, 7 i 8 w części "Wskazania do ulg i uprawnień" decydują o dostępie do świadczeń, ulg podatkowych, sprzętu medycznego czy usług opiekuńczych. W 2025 roku ich znaczenie jeszcze wzrosło, ponieważ weszły w życie nowe przepisy oraz rekomendacje dla komisji orzekających. Sprawdź, co oznaczają poszczególne punkty, jak je zdobyć i jak działać, jeśli w Twoim orzeczeniu któregoś z nich brakuje.

Ostrzeżenie ZUS przed oszustami: wygląda jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing

ZUS ostrzega ubezpieczonych przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe wiadomości e-mail. Wygląda to jak oficjalna korespondencja z ZUS, ale to phishing. Może skutkować kradzieżą danych osobowych, haseł i przejęciem kontroli nad komputerem, także kont bankowych ofiary.

Jest decyzja! 10 listopada dniem wolnym od pracy. Jednak nie dla wszystkich

Premier zdecydował, że 10 listopada 2025 roku będzie dniem wolnym od pracy dla urzędników państwowych. Dzięki tej decyzji pracownicy służby cywilnej będą mieli czterodniowy weekend, który potrwa od soboty 8 listopada do wtorku 11 listopada, czyli Narodowego Święta Niepodległości. Oto szczegóły.

REKLAMA

Nowy urlop w Kodeksie pracy. 105 dni wolnego płatnego w 100 proc. Sprawdź, komu przysługuje!

W 2025 roku wprowadzono do Kodeksu pracy nowy rodzaj urlopu, który przeznaczony jest dla rodziców wcześniaków oraz dzieci, które po urodzeniu wymagają dłuższego pobytu w szpitalu. Maksymalny czas jego trwania wynosi 15 tygodni. Oto szczegóły.

Dokumentacja medyczna na komisję. Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności?

Uzyskanie orzeczenia o niepełnosprawności to nie tylko formalność, ale często warunek otrzymania świadczeń, ulg podatkowych czy zniżek komunikacyjnych. Żeby komisja mogła wydać decyzję, potrzebujesz pełnej i aktualnej dokumentacji medycznej. Sprawdź, jakie dokumenty musisz przygotować, gdzie je zdobyć i dlaczego ich kompletność ma kluczowe znaczenie dla szybkiego rozpatrzenia wniosku.

REKLAMA