REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Uokik, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy mieszkaniec może domagać się usunięcia reklamy zasłaniającej okna?

Powszechność korzystania przez reklamodawców z tzw. reklamy wielkoformatowej skutkowała, częstym jej umieszczaniem na budynkach mieszkalnych, a w skrajnych przypadkach całkowitym przesłonięciem widoku „z okna” takiego budynku przez płachty, na których takie reklamy są umieszczone.

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

Ulotka reklamowa pozostaje wizytówką firmy. Czy warto inwestować w reklamę z jej wykorzystaniem? Eksperci podpowiadają jak promować firmę z wykorzystaniem ulotki reklamowej.

Kiedy tablice reklamowe (billboardy) podlegają podatkowi od nieruchomości?

Wielu przedsiębiorców reklamuje swoje produkty, usługi, czy firmy wynajmując miejsce na tablicach reklamowych (billboardach) od wyspecjalizowanych firm. Powstaje przy tym pytanie, czy prowadzenie działalności reklamowej z wykorzystaniem tego rodzaju tablic wiązać się może z ich opodatkowaniem podatkiem od nieruchomości.

Reklama leków kierowana do profesjonalistów a Charakterystyka Produktu Leczniczego (ChPL) - porada

Zgodnie z Prawem farmaceutycznym ocena dopuszczalności reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę zależy od odbiorcy, do którego przekaz jest kierowany. Co do zasady zabroniona jest reklama przeznaczona dla szerokiej publiczności, natomiast przekaz kierowany do profesjonalistów, choć dopuszczalny, musi spełniać określone prawem wymogi.

REKLAMA

Znajomość produktów – czy warto na to kłaść nacisk?

Znajomość produktów to jeden z kluczowych celów, do których dążą reklamodawcy. Czy odgrywa ona tak duże znaczenie w praktyce jak mogłoby się wydawać?

Ustawa medialna znowelizowana

Dnia 23 maja 2011 r. weszła w życie znaczna część nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 85, poz. 459, dalej „nowelizacja”), której celem jest wdrożenie do polskiego systemu prawnego unijnej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych. Nowelizacja dostosowuje w pewnym stopniu polskie ustawodawstwo do nowoczesnego rynku usług medialnych. Chociaż warto przy tym zauważyć, że w trakcie prac nad nowelizacją zrezygnowano z objęcia nią i zdefiniowania audiowizualnych usług medialnych na żądanie, gdyż te kwestie wywoływały wiele kontrowersji, o czym pisaliśmy w naszej publikacji z dnia 22 kwietnia 2011 r.

Czy wyciąg z cennika jest niedozwoloną reklamą leków recepturowanych?

Reklama leków, podobnie jak np. alkoholu, ze względu jej społeczne znaczenie podlega szczególnym uregulowaniom prawnym zawartym w ustawie Prawo farmaceutyczne. Specjalne obostrzenia ustawodawca przewidział w przypadku reklamy leków wydawanych wyłącznie na receptę. Nie oznacza to jednak, że właściciele aptek całkowicie stracili możliwość zabiegania o klienta.

Nowelizacja ustawy medialnej

Od 23 maja 2011 r. obowiązują nowe przepisy ustawy medialnej. W radiostacjach usłyszymy więcej polskiej muzyki a w telewizji zobaczymy więcej reklam.

REKLAMA

Castorama zapłaci karę

Castorama zawarła niedozwolone porozumienie z producentem farb ICI i będzie musiała zapłacić karę. Decyzję UOKiKu potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PZPN ukarany przez UOKiK

Polski Związek Piłki Nożnej ograniczał konkurencję poprzez faworyzowanie jednej ze stacji telewizyjnych w przetargu na uzyskanie licencji do transmisji meczy ligowych. Zapłaci teraz sowitą karę.

UOKiK karze miejskie wodociągi z Bydgoszczy

Spółka Miejskie Wodociągi i Kanalizacja z Bydgoszczy naruszała prawa konsumentów i narzucała im niekorzystne warunki umów – uznała Prezes UOKiKu. Obędzie się jednak bez finansowej kary.

Żabka wprowadzała w błąd i zapłaci karę

Spółka Żabka Polska wprowadzała w błąd konsumentów w ramach prowadzonej przez siebie kampanii reklamowej. Teraz będzie musiała zapłacić ponad 1,5 mln złotych kary. Decyzję UOKiKu potwierdził już Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sprawdź co pojawi się na twoim stole, czyli wielkanocna kontrola żywności

Przeczytaj etykiety zanim kupisz żywność na wielkanocny stół. Przed świętami Inspekcja Handlowa skontrolowała jakość produktów żywnościowych. Jakie przyniosło to efekty?

Jaka forma reklamy zainteresuje klientów?

Problem z dzisiejszą reklamą jest prosty - mało jest rzeczy, których ludzie jeszcze nie widzieli, a którymi dadzą się w łatwy sposób zaskoczyć. To, co jeszcze wczoraj było atrakcyjne i skuteczne – jutro staje się banalne, wręcz ignorowane przez klientów. Ekspert radzi jakie nowe pomysły mogą zainteresować współczesnego klienta.

UOKiK karze Castoramę

Możliwość podwyższenia ceny oraz wynagrodzenia za wykonane usługi – takie postanowienia w umowa zawierała Castorama. Ich zgodność z prawem zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Rząd szykuje nowe zasady przy timesharingu

Założenia do ustawy o timesharingu, jakie przedstawił rządowi UOKiK mają zapewnić dostęp do rzetelnej i pełnej informacji na temat umów. Chodzi o to, by decyzje w sprawie timesharingu były podejmowane w sposób świadomy i przemyślany.

UOKiK: benzyna i LPG coraz gorszej jakości

Badania paliw, jakie przeprowadziła Inspekcja Handlowa w 2010 r. pokazują, iż pogorszyła się jakość paliw płynnych. Najgorzej jest pod tym względem w województwie kujawsko-pomorskim - czytamy w raporcie, jaki pojawił się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak zadbać o wizerunek swojej firmy?

Jakie działania, które podejmowane regularnie i rozsądnie, mogą doprowadzić do polepszenia wizerunku firmy? Czy znajomość podstawowych zagadnień z zakresu PR jest konieczna dla przedstawicieli firm niezależnie od branży? Odpowiedzi szukaj w dalszej części porady.

UOKiK karze Polkomtela na 130 mln złotych

130 mln złotych – taką karę operatorowi sieci Plus wymierzył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator skutecznie uniemożliwił urzędnikom przeprowadzenie kontroli. Teraz przyjdzie mu za to zapłacić, chyba że odwoła się do sądu.

Ekspert radzi: Loterie SMS-owe naruszają zbiorowe interesy konsumentów

Sugerowanie pewności wygranej, wprowadzenie w błąd co do ceny usługi – takie zarzuty można postawić wielu loteriom SMS-owym. UOKiK takie działania uznaje za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Co grozi przedsiębiorcy za nierzetelne reklamy?

Reklamy wprowadzające w błąd mogą stanowić czyn nieuczciwej konkurencji lub nieuczciwą praktykę rynkową. Za nieuczciwe reklamy przedsiębiorców czeka wysoka kara finansowa.

UOKiK wygrał w sądzie z PZU

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarzucił PZU naruszenia konkurencji w zakresie grupowych ubezpieczeń pracowniczych. Zarzuty Urzędu potwierdził sąd.

Czy można zrezygnować z reklam przesyłanych na maila?

Zawierając umowę z operatorem komórkowym, zakładając konto mailowe często jesteśmy proszeni o zgodę na przesyłanie informacji handlowych, czyli zwyczajnych reklam. Zgoda na informacje handlowe może być jednak w każdym czasie wycofana.

Empik nie przejmie Merlina

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wyraził zgody na przejęcie księgarni internetowej Merlin przez właściciela sieci Empik. Zdaniem urzędników taka transakcja doprowadziłaby do ograniczenia konkurencji.

Jak opodatkować przychody z reklam na stronach internetowych?

Przychody uzyskiwane przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej z tytułu udostępnienia powierzchni reklamowych w sieci Internet należy zakwalifikować jako przychody pochodzące z dzierżawy zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: ustawa o PIT)

Jak efektywnie wykorzystać firmowe usługi internetowe?

Podczas tworzenia strony WWW firma wchodzi w posiadanie usług internetowych, będących zapleczem serwisu internetowego przedsiębiorstwa. Warto w pełni wykorzystać korzyści płynące z posiadania firmowej domeny i serwera.

Jak producenci oszukują na żywności?

Deser czekoladowy bez czekolady, mięso wieprzowe zamiast wołowego. To tylko niektóre uchybienia, które znajdują inspektorzy z Inspekcji Handlowej. Przeczytaj jakimi sposobami producenci oszukują na żywności.

Ustalali ceny farb i lakierów, teraz zapłacą karę

Rynek farb i lakierów to jeden z najbardziej zagrożonych zmowami cenowymi sektorów gospodarki. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie wykrył kolejną, w której udział brał producent i czołowe hipermarkety. Teraz zapłacą karę.

Znikną ukryte reklamy

Emisja ukrytych reklam będzie zakazana, pozostanie możliwość tzw. lokowania produktu – przewiduje nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji.

Jak uzyskać zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym

Postępowanie w sprawie wydania zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym wszczyna się na wniosek strony.

UOKiK w obronie klientów Millenium - sąd przyznaje rację

Brak zasad ustalania kursu walut oraz niejednoznaczne postanowienia umów, które pozwalają bankowi żądać od klientów dodatkowego zabezpieczenia kredytu – to zakwestionowane przez UOKiK postanowienia, jakie w umowach kredytów hipotecznych zawierał bank Millenium. 14 grudnia decyzję potwierdził sąd.

Jogurt Activia pomocny przy trawieniu? USA karzą koncern za reklamę

Nie ma dowodów, że jogurty Activia poprawiają trawienia, a reklamy sugerujące takie właściwości produktu wprowadzają konsumentów w błąd. Tak stwierdziły amerykańskie władze. Koncern Danone przystał na ugodę i zgodził się zapłacić karę. Co z podobnymi reklamami w Polsce?

Na czym polega metoda pomiaru satysfakcji klienta o nazwie „blueprinting”?

Blueprinting ma na celu ukazać tzw. punkty kontaktowe czyli punkty aktywności klienta względem transakcji zawieranych z oferentem. Pozwala to zidentyfikować problemy dotyczące spełnienia oczekiwań klienta i poznać przyczyny niezadowolenia. Zaletą tej metody jest włączenie klienta w procesy wewnętrzne przedsiębiorstwa i odczytanie, które z nich mogą być istotne dla odbiorcy wyrobów bądź usług.

Jak skutecznie prowadzić marketing relacji – 10 kluczowych zasad

Kluczowe zasady działania pełnią taką samą rolę jak prawa fizyki: korzystając z nich, możesz zbudować urządzenia wzmacniające lub umożliwiające pożądany efekt (np. samochody, dźwigi, otwieracze do konserw, maszyny zwijające blachę w konserwy). Prowadzenie marketingu relacji (tj. korzystanie z narzędzi budowania lojalności) musi opierać się na kluczowych zasadach – w przeciwnym razie ten samolot daleko nie poleci.

Pobieraczek znów próbuje zarobić na użytkownikach

Nie pomogła kara nałożona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Właściciel serwisu internetowego Pobieraczek.pl nadal wysyła wezwania do zapłaty do internautów – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Świąteczne prezenty - jak wybrać bezpiecznie?

Święta tuż tuż, zaczynamy rozglądać się za prezentami dla dzieci. Zanim wyruszymy na poszukiwania wymarzonego prezentu, UOKiK przypomina kilka rad, które pomogą wybrać rzeczy nie tylko atrakcyjne, ale także bezpieczne

UOKiK sprawdzi operatorów komórkowych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce wziąć pod lupę działalność operatorów telefonii komórkowej. To efekt skarg konsumentów – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Jaka reklama gier jest zakazana?

Musisz wiedzieć, że w przypadku reklamy gier ustawodawca wprowadził szereg ograniczeń. Zakazy dotyczą zarówno nadawania reklam, promocji jak i informowania o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność w zakresie gier.

Czego dotyczy zakaz reklamy tytoniu?

Ograniczenie wolności działalności gospodarczej jest dopuszczalne tylko w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes publiczny. Z pewnością ochrona zdrowia zarówno palaczy tytoniu i papierosów, jak i osób, które muszą dym tytoniowy wdychać stanowi przesłankę do wprowadzenie ustawowych zakazów reklamy tytoniu.

Grass roots marketing - co to takiego?

Internet jako najdynamiczniej rozwijające się zjawisko w przeciągu ostatnich kilkunastu lat doprowadził do wykreowania się szeregu różnych innowacji w praktycznie każdej dziedzinie ludzkiego życia. Począwszy od możliwości swobodnej komunikacji w każdym zakątku świata, czy zrewolucjonizowanie systemu wymiany handlowej, Internet niewątpliwie w dużej mierze przyczynił się także do zapoczątkowania wielu technik promocyjnych kreując tym samym nowe rozdziały w nauce marketingu.

Poczta Polska ukarana za nieterminowe przesyłki

Nieterminowe dostarczanie przesyłek narusza zbiorowe interesy konsumentów – w 2008 r. stwierdził Prezes UOKiK. Teraz jego decyzję potwierdził sąd. Poczta Polska zapłaci karę.

Jakiej reklamy nie mogą stosować apteki?

Reklamą produktu leczniczego jest, co do zasady każda forma informowania z zachęcaniem do nabycia leku, jeżeli jest stosowana w celu zwiększenia jego sprzedaży. Ważnym elementem takiej reklamy jest zamiar wywołania reakcji potencjalnych klientów. Zatem za reklamę produktu leczniczego można uznać każdą działalność, jeżeli jej celem jest zwiększenie sprzedaży. Jednak prawo zabrania niektórych form reklamy.

Czym jest reklama produktu leczniczego?

Specjaliści twierdzą, że prowadzenie aptek i to biznes odporny na recesję. Z pewnością mimo trudnej sytuacji materialnej wiele osób nie zrezygnuje z zakupów w aptece, jednak w obliczu dużej konkurencji na tym rynku apteki muszą walczyć o klienta. Najlepszą metodą jest jak wiadomo – reklama. Sprawdź jednak co mówi prawo farmaceutyczne na ten temat.

UOKiK karze firmę windykacyjną za wprowadzanie w błąd

Firma windykacyjna Intrum Justitia znalazła się na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wątpliwości urzędników wzbudziły listy, jakie spółka wysyłała do dłużników.

Na czym polegam marketing społecznościowy

Nie od dziś wiadomo, że nawet najdoskonalszy produkt nie znajdzie nabywcy, jeśli ten nie będzie miał możliwości dowiedzenia się o jego istnieniu. Nie ważne, czy prowadzimy osiedlowy sklep spożywczy, czy duże przedsiębiorstwo produkcyjne, na początku zawsze borykamy się z tym samym problemem – co zrobić, aby skutecznie dotrzeć do klienta?

Olbrzymia kara dla operatora Ery

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Polską Telefonię Cyfrową (PTC), operatora sieci komórkowej Era. Za utrudnianie kontroli spółka może zapłacić 123 mln zł.

Co się dzieje z product placement

Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji i nie napawa optymizmem specjalistów od product placement. Czy na pewno mają oni powody do obaw?

Niedozwolone praktyki na rynku lokalnym w Poznaniu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom stosowanym przez poznańskich przedsiębiorców. Efekt? Wprowadzanie w błąd konsumentów oraz niedozwolone praktyki.

Loteryjne sms-y pod lupą UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbada postępowanie podmiotów, które zachęcają do udziału w konkursach za pomocą sms-a. Urzędnicy sprawdzą, czy nie zostało złamane prawo.

Czy product placement jest szansą dla małych firm

Tradycyjna reklama przestaje przynosić pożądane efekty. Odbiorca zaczyna ją zwyczajnie ignorować. Jak wybrnąć z tej sytuacji i przekonać konsumenta do swojego produktu nie wydając na kampanię wielu milionów?

REKLAMA