Kategorie

Kierowca, Nietrzeźwy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stan po spożyciu oraz pod wpływem środków odurzających będzie stanowił przedmiot prac Sejmu na 80. posiedzeniu w dniach 26-28 listopada 2014 roku. Wprowadzenie jednoznacznych definicji pojęć "stanu po spożyciu" oraz "stanu pod wpływem" środka odurzającego ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Kary pozbawienia wolności, obowiązkowa blokada alkoholowa w samochodzie, zabieranie prawa jazdy czy nawiązka na rzecz poszkodowanych, to tylko niektóre z kar, które będą nakładane na nietrzeźwych kierowców od 1 lipca 2015 roku. Kierowcy już wcześniej skazani za nietrzeźwość będą musieli montować w samochodach blokady alkoholowe.
Odebranie pojazdu (lub jego równowartości) pijanemu kierowcy, podwyższenie i zaostrzenie kar za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym to tylko niektóre z założeń nowelizacji kodeksu karnego, nad którą pracuje Sejm. Czy odbieranie pojazdów nietrzeźwym kierowcom zapewni skuteczną walkę z problemem?
Alkomat to urządzenie pozwalające na wykrycie obecności alkoholu we krwi na podstawie wydychanej próbki powietrza. Dopuszczalne stężenie alkoholu we krwi dla uczestników ruchu drogowego w Polsce wynosi 0,2‰. Czy od 1 stycznia 2015 roku na kierowców zostanie nałożony obowiązek posiadania alkomatu?
Pięć dni majowego weekendu to w sumie 420 wypadków drogowych, w których zginęło 41 osób, a 547 zostało rannych.
W ciągu trzech pierwszych dni długiego weekendu policjanci wyeliminowali z ruchu drogowego 1919 nietrzeźwych kierujących.
W czasie świątecznego weekendu Policja zatrzymała prawie 2 tys. pijanych kierowców, w 407 wypadkach zginęło 39 osób. To gorsze statystyki niż rok temu.
Jadąc na rowerze po spożyciu alkoholu odpowiada się jak za prowadzenie samochodu "na podwójnym gazie".
10 % wszystkich wypadków i 10 % wszystkich ofiar śmiertelnych to skutek prowadzenia samochodu na podwójnym gazie.