REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Meldunek, Obowiązek meldunkowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co trzeba zrobić, żeby zameldować się przez Internet?

Zmiana miejsca zamieszkania wiąże się ze zmianą miejsca zameldowania. Jednak, aby to zrobić nie trzeba koniecznie odwiedzać urzędu. Można to zrobić on-line. Jak?

W 2022 r. w Warszawie zmiana zasad wydawania parkingowego abonamentu mieszkańca

Zmiana zasad wydawania parkingowego abonamentu mieszkańca. Od 1 lutego 2002 r. wnioskować o abonament mieszkańca będą mogły osoby zameldowane w Warszawie i jednocześnie rozliczające w stolicy podatki.

W listopadzie 2021 r. został założony 13-milionowy Profil Zaufany

Wydział Promocji Polityki Cyfrowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przekazał informację o 13-milionowym Profilu Zaufanym założonym w Polsce. Osoby posiadające Profil Zaufany mogą bez wychodzenia z domu załatwić szereg spraw w urzędach związanych z samochodami, dowodami osobistymi, meldunkiem. Profil jest narzędziem weryfikacji tożsamości dla około 13,2 mln Polaków. Umożliwia składanie pism elektronicznych ze skutkiem prawnym bez konieczności stosowania podpisu kwalifikowanego. Pozwala na korzystanie z szeregu usług oferowanych przez urzędy na platformie ePUAP czy kontakt z ZUS. Dlatego każdego dnia listopada 2021 r. średnio niemal 7800 Polaków zakładało Profil Zaufany, a ponad 10 tysięcy pobierało aplikację mObywatel.

W jakim urzędzie pracy się zarejestrować?

W jakim urzędzie pracy się zarejestrować? Czy właściwy będzie urząd w miejscu zamieszkania, czy zameldowania?

REKLAMA

E-meldunek - krok po kroku

E-meldunek umożliwia zameldowanie się na pobyt stały lub czasowy. Usługa e-meldunek daje również możliwość przemeldowania, a także zameldowania lub przemeldowania niepełnoletniego dziecka oraz – jako pełnomocnik – innej osoby. Jak korzystać z e-meldunku?

Miejsce zamieszkania osoby fizycznej

Miejsce zamieszkania osoby fizycznej ma lub może mieć niezwykle duże znaczenie dla sytuacji prawnej danego podmiotu. Definicja legalna zawierająca się w art. 25 Kodeksu cywilnego ma charakter uniwersalny, który powinien być interpretowany w zależności od kontekstu jego użycia w konkretnej normie prawnej.

Eksmisja małżonka po rozwodzie a meldunek

W jaki sposób można pozbyć się byłego małżonka z mieszkania? Czy meldunek chroni przed eksmisją?

Jak się zameldować przez Internet?

Obowiązek meldunkowy dalej obowiązuje, pomimo niedawnych planów jego zniesienia. Od 2 stycznia 2018 r. istnieje możliwość dokonania zameldowania za pomocą Internetu. Jak to zrobić?

REKLAMA

Ulga meldunkowa a oświadczenie o zameldowaniu

Naczelny Sąd Administracyjny uznał, iż wymóg złożenia oświadczenia w sprawie ulgi meldunkowej należy interpretować w sposób niesformalizowany. Tym samym podzielił stanowisko Rzecznika Praw Obywatelskich, iż skoro w przepisach podatkowych nie określono ani treści, ani też formy, w jakiej należy złożyć oświadczenie, to w dorozumiany sposób można za nie uznać np. akt notarialny przekazywany organom podatkowym za pośrednictwem notariuszy.

E-meldunek - 2018 r.

Od 1 stycznia 2018 r. istnieje możliwość dokonania zameldowania się za pomocą internetu. E-meldunek to bezpłatna usługa, dzięki której zadośćuczynisz obowiązkowi meldunkowemu bez wychodzenia z domu. Zobacz kiedy i jak dokonać zameldowania za pomocą e-meldunku.

Meldunek przez Internet od 2018 r.

W Polsce nadal obowiązuje obowiązek meldunkowy, który dotyczy zarówno pobytu stałego jak i czasowego. Od 1 stycznia 2018 r. można zameldować się przez Internet.

Możliwość zameldowania się przez internet od 2018 roku

Sejmowa komisja administracji i spraw wewnętrznych zaakceptowała 11 października 2017 r. rządowy projekt nowelizacji ustawy o ewidencji ludności, który przewiduje utrzymanie obowiązku meldunkowego i wprowadzenie od 1 stycznia 2018 roku możliwości zameldowania się przez internet.

Meldunek przez Internet od 1 stycznia 2018 r.

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o ewidencji ludności. Nowe przepisy zakładają utrzymanie obowiązku meldunkowego, pomimo planów jego likwidacji w 2018 r. Jednocześnie rząd umożliwia zameldowanie się za pomocą Internetu co stanowi istotne ułatwienie.

Już w 2018 r. zameldujesz się przez internet!

Od 2018 r. będzie można zameldować się bez stania w kolejkach i konieczności wizyty w urzędzie. Możliwość zameldowanie się przez internet została przewidziana w projekcie ustawy o ewidencji ludności.

Obowiązek meldunkowy zniesiony dla cudzoziemców w 2018 r.?

Obowiązek meldunkowy dla cudzoziemców, na skutek przesunięcia, miał zostać zniesiony 1 stycznia 2018 r. Ustawodawca jednak wycofuje się z tego pomysłu, kierując do konsultacji projekt ustawy uchylający przepisy związane ze zniesieniem obowiązku meldunkowego cudzoziemców. Czy obowiązek meldunkowy cudzoziemców zostanie zniesiony?

Zameldowanie cudzoziemca w 2017/2018 r.

Zameldowanie cudzoziemca przebywającego na terytorium Polski jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o ewidencji ludności. Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek meldunku zostanie zniesiony i zlikwidowane zostaną rejestry zamieszkania cudzoziemców.

Zameldowanie w formie elektronicznej od 2018 r.

Uchylenie przepisów związanych ze zniesieniem obowiązku meldunkowego oraz wprowadzenie od 2018 r. możliwości zameldowania w formie elektronicznej - to główny cel przygotowanego przez MSWiA projektu noweli ustawy o ewidencji ludności, wysłanego do konsultacji.

Obowiązek meldunkowy w 2016 r.

Czy obowiązek meldunkowy został zniesiony? Kto powinien się zameldować w 2016 r.?

Obowiązek meldunkowy zniknie w 2018 r. - podpis Prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o ewidencji ludności,która przesunęła termin zniesienia obowiązku meldunkowego z 1 stycznia 2016 r. na 1 stycznia 2018 r.

Obowiązek meldunkowy będzie zniesiony dopiero od 2018 roku

Obowiązek meldunkowy zostanie zniesiony nie od 1 stycznia 2016 roku, a dopiero dwa lata później - zakłada uchwalona w czwartek 23 lipca 2015 r. przez Sejm nowelizacja ustawy o ewidencji ludności.

Obowiązek meldunkowy zniknie w 2018 r.

Od 1 stycznia 2018 r. ma zniknąć obowiązek meldunkowy. Obywatel sam zdecyduje, czy będzie chciał podać adres swojego pobytu. Będzie mógł to zgłosić osobiście w urzędzie gminy lub elektronicznie.

Zniesienie obowiązku meldunkowego w 2018 r. - prace w Sejmie

Zgodnie z obowiązującą obecnie ustawą o ewidencji ludności obowiązek meldunkowy ma być zniesiony od 1 stycznia 2016 roku. Potrzeba przesunięcia o 2 lata tej daty wynika m.in. z rekomendacji międzyresortowego zespołu ds. przygotowania administracji rządowej do zniesienia obowiązku meldunkowego.

Obowiązek meldunkowy zniknie dopiero w 2018 r.?

Obowiązek meldunkowy zostanie zniesiony nie w 2016 roku, a dopiero dwa lata później - to cel pilnego projektu nowelizacji ustawy o ewidencji ludności autorstwa MSW. Resort chce jego rozpatrzenia na najbliższym posiedzeniu rządu.

Obowiązek meldunkowy ma zniknąć od 1 stycznia 2018 r.

Zgodnie z obowiązującą ustawą o ewidencji ludności obowiązek meldunkowy ma być zniesiony od 1 stycznia 2016 roku. Jak podało we wtorek CIR przygotowywany jest projekt nowelizacji ustawy o ewidencji ludności, w którym przewiduje się zniesienie tego obowiązku od 1 stycznia 2018 r.

Dobrowolna rejestracja faktycznego pobytu zamiast meldunku

Obywatele będą mogli decydować, czy podawać adres swojego pobytu - czy to osobiście czy drogą elektroniczną. Jednakże termin zniesienia zameldowania został ponownie przesunięty o 2 lata, tj. na 1 stycznia 2018 r.

Rząd chce znieść obowiązek meldunkowy od 2018 roku

Od 1 stycznia 2018 r. ma zniknąć w Polsce obowiązek meldunkowy. Obywatel sam zdecyduje, czy będzie chciał podać adres swego pobytu. Będzie mógł to zgłosić osobiście w urzędzie gminy lub elektronicznie. We wtorek rząd zaakceptował koncepcję prostej rejestracji adresu faktycznego pobytu.

Zniesienie obowiązku meldunkowego od 2016 roku - będzie paraliż państwa?

Rada Ministrów chce znieść obowiązek meldunkowy z początkiem 2016 r., mimo że zrobienie tego w tak szybkim tempie grozi paraliżem państwa. Tak wynika z wewnętrznych dokumentów rządowych, do których dotarł Dziennik Gazeta Prawna.

Uporczywe uchylanie się od obowiązku alimentacyjnego

Poza nagannością moralną, uchylanie się od obowiązku płacenia alimentów stanowi przestępstwo ścigane na wniosek pokrzywdzonego, organu pomocy społecznej lub organu podejmującego działania wobec dłużnika alimentacyjnego.

Zmiana adresu zameldowania – krok po kroku

Jak się przemeldować? Czy nadal trzeba zmieniać dokumenty po zmienić po zmianie zameldowania 2021? Czy na przemeldowanie musimy przeznaczyć cały dzień? Czy wszystko załatwimy w jednym urzędzie, albo przez internet? Zobacz na co zwrócić uwagę i co ze sobą zabrać dokonując przemeldowania.

Od 1 marca 2015 r. dowody osobiste bez adresu zameldowania

Kto złoży wniosek o dowód osobisty po 1 marca 2015 r., otrzyma dokument w nowej szacie graficznej i nowymi zabezpieczeniami. Nie oznacza to jednak, że stare dokumenty tracą ważność.

Obowiązek meldunkowy - czy zniknie od 2016 roku?

Komitet Stały Rady Ministrów nie podjął 11 grudnia 2014 r. decyzji ws. pozostawienie obowiązku meldunkowego w obecnej formie, co zarekomendował specjalny międzyresortowy zespołu. Zgodnie z obowiązującą ustawą obowiązek ten ma być zniesiony od 1 stycznia 2016 r.

Zniesienie obowiązku meldunkowego pod znakiem zapytania

Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami obowiązek meldunkowy miał zostać zniesiony w 2016 roku. Międzyresortowy Zespół do spraw Przygotowania Administracji Rządowej do Zniesienia Obowiązku Meldunkowego zarekomendował pozostawienie obowiązku rejestracji miejsca zamieszkania w obecnie obowiązującej formie.

Obowiązki stron po zakończeniu stosunku najmu w praktyce

Zakończenie stosunku najmu może nastąpić w drodze wypowiedzenia umowy, rozwiązania umowy lub jej wygaśnięcia. Zakończenie stosunku najmu wiąże się - w każdym przypadku - z tożsamymi obowiązkami po stronie najemcy i wynajmującego. Podstawowy obowiązek najemcy to zwrot rzeczy.

Wymeldowanie w trybie administracyjnym - przesłanki

Organ gminy wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.

Obowiązek meldunkowy – zmiany od 2016 roku

Obowiązek meldunkowy od 2016 roku. Dnia 24 września 2010 roku sejm uchwalił ustawę dotyczącą ewidencji ludności – ustawa ta wejdzie w życie 1 stycznia 2015 roku zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw. W związku z tym od 1 stycznia 2016 roku przestanie obowiązywać obowiązek meldunkowy. Co poza zniesieniem obowiązku meldunkowego zmieni się w prawie?

Obowiązek meldunkowy w 2015/2016 r.

Osoby przebywające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie powyżej trzech miesięcy, najpóźniej w 30 dniu pobytu zobowiązane są do zameldowania w miejscu stałego bądź czasowego miejsca pobytu. Wskazany obowiązek meldunkowy będzie obowiązywał do końca 2015 r.

Jak wymeldować konkubenta z mieszkania?

Jeżeli konkubent nadal mieszka w lokalu, z którego chcemy go wymeldować, wymeldowanie nie jest możliwe, ponieważ meldunek stanowi potwierdzenie miejsca zamieszkania. W sytuacji gdy konkubent nie zechce wyprowadzić się sam – dobrowolnie – pozostaje tylko złożenie pozwu do sądu o eksmisję. Kiedy sąd przychyli się do prośby o wydanie wyroku eksmisyjnego?

Obowiązek meldunkowy tylko do końca 2015 roku

Zgodnie z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2010 nr 217 poz. 1427 z późn. zm.) obowiązek meldunkowy będzie na nas ciążył tylko do końca 2015 roku. Kategoria „miejsca zameldowania” zastąpiona zostanie „miejscem zamieszkania”.

Czy właściciel mieszkania musi być w nim zameldowany?

Właściciel mieszkania nie ma obowiązku zmiany miejsca zameldowania i co za tym idzie zmiany dokumentów dopóki nie zacznie mieszkać w nowym lokalu na stałe. Jeśli mieszkanie jest wyłącznie mieszkaniem pod wynajem, właściciel nie musi meldować w nim nikogo. Kiedy wobec tego właściciel powinien zameldować się w nowym mieszkaniu? Zobacz poradnik.

Rejestr wyborców a obowiązek meldunkowy

Rejestr wyborców stanowi wykaz osób, które stale zamieszkują na terenie danej gminy i są uprawnione do udziału w wyborach. Stanowi formalną podstawę dla udziału w głosowaniu. Jak sprawdzić treść rejestru wyborców? Jak dopisać się do listy wyborców?

Od 2016 r. koniec z obowiązkiem meldunkowym

Od 1 stycznia 2016r. zniknie obowiązek meldunkowy. Zmiana zostanie wprowadzona nowelizacją ustawy o ewidencji ludności, wobec czego gminy nie będą już prowadziły rejestrów stałych mieszkańców. Obywatel dokonując meldunku w urzędzie gminy może już jednocześnie składać dokumenty o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca zamieszkania. Jednakże wprowadzenie takich zmian może znacznie utrudnić przeprowadzenie wyborów powszechnych.

Zmiany w prawie w 2013 roku

Rada Ministrów podała najważniejsze dla obywateli zmiany w przepisach na 2013 rok.

Koniec z obowiązkiem meldunkowym od 2016 roku

Nowelizacja ustawy o ewidencji ludności przesuwa termin zniesienia obowiązku meldunkowego z 1 stycznia 2014 roku na 1 stycznia 2016. Ustawa eliminuje również uciążliwe przepisy związane z zameldowaniem.

Wymeldowanie dziecka

Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności wymeldowania dziecka dokonuje jego przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Od 2013 r. znika meldunek czasowy

Od stycznia 2013 r. zniesione zostaną niektóre zapisy związane z obowiązkiem meldunkowym. Obywatele nie będą musieli meldować się na pobyt czasowy nie przekraczający 3 miesięcy.

Meldunek zniknie od 2016 r. - od 2013 r. spore ułatwienia

Już od 2013 roku wymeldowanie będzie można załatwić razem z zameldowaniem w nowym miejscu zamieszkania. Na zameldowanie będzie od 2013 roku 30 dni, a nie 4 jak obecnie, a także nie trzeba będzie się meldować na pobyt czasowy do 3 miesięcy. Od 1 stycznia 2016 r. zniknie obowiązek meldunkowy ale już od 2015 roku w dowodzie osobistym ma nie być adresu zameldowania. Elektroniczne dowody osobiste (z chipami) mają się pojawić od 2015 roku, chyba, że UE wymyśli nowocześniejsze instrumenty uwierzytelniające.

Czy muszę być zameldowany w miejscu zamieszkania?

Miejsce zameldowania to nie to samo co miejsce zamieszkania. Niemniej jednak miejsca te powinny być takie same. Co się stanie gdy zaniedbamy obowiązku meldunkowego?

Jak ustalić miejsce zamieszkania?

Nie zawsze miejsce zamieszkania jest tożsame z miejscem zameldowania. Mogą się one różnić od siebie. Które i kiedy ma jednak znaczenie?

Co zrobić, żeby się wymeldować?

Z obowiązkiem zameldowania ściśle związany jest również obowiązek wymeldowania się, gdy zmieniamy miejsce zamieszkania. Zanim więc przeprowadzimy się do innego miasta, powinniśmy się wymeldować. Jak to zrobić?

Jak się zameldować?

Obowiązek meldunkowy, choć przez wielu uważany za niepotrzebny, pozostaje obowiązkiem. Każdy polski obywatel musi zameldować się albo na stałe albo czasowo, jeżeli zamieszkuje w danej miejscowości. Jak tego dokonać?

REKLAMA