Szybko rosnąca liczba zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i przebywających na kwarantannach osób to problem dla służby zdrowia, która jest już na granicy wydolności, jak i dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego (tzw. sanepid), którego pracownicy nie są już w stanie obsłużyć tysięcy telefonów dziennie. Pomoc zaoferowało 18 firm ubezpieczeniowych, które zdecydowały się sfinansować dodatkowe call center dla GIS-u. Linia będzie dostępna 24/7, a ubezpieczyciele sfinansują pracę 100 dodatkowych konsultantów przez najbliższe pół roku. Jak podkreśla prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, to kolejna z inicjatyw branży ukierunkowanych na walkę z pandemią.
Aktualna sytuacja na rynku pracy, w związku z poszerzającym się zasięgiem koronawirusa, staje się coraz bardziej dramatyczna. Co możemy zrobić, gdy zamiast obiecanej wcześniej podwyżki grozi nam utrata pracy? Jakie możemy podjąć kroki w sytuacji, w której obniżenie wysokości wynagrodzenia dotyka już nie tylko jednostki, lecz bardzo dużej grupy osób?