W gminnym ośrodku pomocy społecznej od 2012 r. realizowane jest nowe zadanie – wsparcie rodziny, w ramach którego ośrodek wypłaca wynagrodzenie asystenta rodzinnego ze środków własnych. W trakcie roku Ministerstwo Finansów ogłosiło konkurs, z którego pozyskano środki na wypłatę wymienionego wynagrodzenia wraz z pochodnymi. Czy wydatki poniesione na wynagrodzenie wraz z pochodnymi będą stanowiły wydatki strukturalne? Jeśli tak, to w jakiej części – czy tylko środki otrzymane, czy środki własne, czy ogół wydatków oraz w jakim obszarze i kodzie je wykazać?
W gminnym ośrodku pomocy społecznej od 2012 r. realizowane jest nowe zadanie – wsparcie rodziny, w ramach którego ośrodek wypłaca wynagrodzenie asystenta rodzinnego ze środków własnych. W trakcie roku Ministerstwo Finansów ogłosiło konkurs, z którego pozyskano środki na wypłatę wymienionego wynagrodzenia wraz z pochodnymi. Czy wydatki poniesione na wynagrodzenie wraz z pochodnymi będą stanowiły wydatki strukturalne? Jeśli tak, to w jakiej części – czy tylko środki otrzymane, czy środki własne, czy ogół wydatków oraz w jakim obszarze i kodzie je wykazać?
Wybór nazwy dla firmy to bardzo ważna decyzja. Nie jest to bowiem jednorazowe nadanie imienia - wybrana nazwa będzie funkcjonowała na fakturach, wizytówkach, pieczątkach, a także w mediach. Co więcej, mimo iż decyzja w tej kwestii w praktyce należy wyłącznie do przedsiębiorcy, to jednak firma musi spełniać także pewne przepisowe kryteria. Jak wybrać nazwę dla firmy?
Umiejętnie prowadzony dialog z otoczeniem biznesowym jest ważnym narzędziem budowania wartości firmy i skutecznego zarządzania ryzykiem. W dzisiejszym niestabilnym i zmiennym świecie, w którym różne grupy przedsiębiorców mają odmienne, często przeciwstawne interesy, coraz większego znaczenia nabierają narzędzia wspierające, potwierdzające jakość oferowanych usług oraz stabilność finansową. Umożliwiają one firmom z jednej strony ograniczanie ryzyka prowadzonych działań biznesowych, a w wypadku jego zaistnienia pozwalają zmniejszyć ewentualne straty i zapobiec utracie płynności finansowej. Z drugiej zaś, umożliwiają im odkrycie obszarów znaczącej przewagi konkurencyjnej i wizerunkowej.