Telepracownik to osoba zatrudniona przez pracodawcę na umowę o pracę, która wykonuje swoją pracę poza siedzibą przedsiębiorcy. Kontaktuje się z pracodawcą za pomocą środków komunikacji elektronicznej: telefon, Internet, wideofon, telefaks. Pracownik pracujący na odległość przekazuje wyniki swojej pracy za pomocą tych samych środków komunikacji, które służą do mu wykonywania pracy.
W układzie zbiorowym pracy mamy zapis, że wynagrodzenia są przelewane na konta pracowników. Jeden z pracowników nie ma konta i nie chce go założyć. Zbliża się termin wypłaty wynagrodzenia. Co w takiej sytuacji mamy zrobić? Czy możemy wstrzymać mu wypłatę do czasu, aż założy konto? Czy można takiego pracownika ukarać za brak konta? Co zrobić, gdy poda nam numer konta np. matki, ojca, żony lub innego członka rodziny, którego nie jest współwłaścicielem? Czy wtedy wynagrodzenie należy przelać na wskazane konto?