REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Jeśli przedsiębiorca oferuje bezpłatny okres próbny, który po zakończeniu automatycznie przekształca się w abonament płatny, musi poinformować klienta o jego prawie do odstąpienia od umowy w sposób jasny, zrozumiały i dokładny. W przeciwnym razie zamiast 14 dni konsument będzie miał aż 12 miesięcy na odstąpienie od umowy.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wyjaśniła, że podatnicy, którzy odstąpili od umowy o prowadzenie Indywidualnego Konta Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE), nie powinni być obciążani podatkiem dochodowym od wpłaconych środków. Organ odwołał się do ustawy o prawach konsumenta, która stanowi, że odstąpienie od umowy na odległość powoduje, że umowa ta jest uznawana za niezawartą.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) stwierdziła, że usługi turystyczne, w tym organizacja polowań, podlegają specjalnej procedurze opodatkowania marżą VAT, dlatego podatniczka nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od faktur nabywanych towarów w ramach świadczonych usług.
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wyjaśniła, że z uwagi na to, że spółka zamierza odstąpić od przedwstępnej umowy sprzedaży, nie dojdzie do czynności opodatkowanej i w związku z brakiem bezpośredniego związku między otrzymaniem zaliczki a czynnością opodatkowaną, dojdzie do zmiany prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony VAT. Z uwagi na to, spółka powinna dokonać korekty podatku za okres, w którym nastąpi odstąpienie od przedwstępnej umowy sprzedaży nieruchomości, a nie w momencie zwrotu zaliczki.
REKLAMA
Wykonanie przysługującego konsumentowi prawa do odstąpienia od abonamentu zamówionego na odległość, początkowo bezpłatnego i podlegającego automatycznemu przedłużeniu, jest gwarantowane tylko jeden raz. Odmiennie rzecz się ma, jeżeli konsument nie został dostatecznie poinformowany o łącznym koszcie abonamentu.
Krajowa Informacja Skarbowa w swojej interpretacji wyjaśniła, że usługi nabywane od zleceniobiorców przez polską przedsiębiorczynię, która organizuje wyjazdy turystyczne, mogą być zaklasyfikowane jako usługi dla bezpośredniej korzyści turysty.
Polska branża turystyczna traci cierpliwość. Z jednej strony nagłówki: „Drożyzna”, „paragony grozy”, z drugiej - zalewające Internet zachwyty nad rajskimi plażami w Albanii, Grecji i Bułgarii. Ten hejt na wakacje w Polsce stał się trudny do zniesienia dla rodzimej branży turystycznej, która tłumaczy: Polska nie jest już tania, ale w dobrej cenie proponuje różnorodność, wysoki standard i bezpieczeństwo.
Warszawa zwyciężyła w rankingu European Best Destination 2023 oraz znalazło się na szóstej pozycji w globalnym zestawieniu najlepszych miejsc do podróży biznesowych. Wyzwaniem staje się teraz zapewnienie odwiedzającym Warszawę odpowiedniej liczby komfortowych miejsc noclegowych.
REKLAMA
REKLAMA